abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_136238469
Hallo,

Ik heb al een paar dagen problemen met mijn Remeha W23C, het warm water doet het goed, maar de verwarming ging pas over een uur aan maar nu niet meer. Als ik de kamerthermostaat hoger zet gaat de pomp aan, dus die doet het naar behoren. Ik heb de comfortklep en de rookgasafvoerventilator gecheckt en die doen het ook gewoon. Ik heb de filter van de 'j' pijp gereinigd. Bij de driewegklep is te zien dat als er geen warm water meer nodig is dat die dan terug naar de cv-stand gaat. De druk in het systeem is 1,2 bar.

Ik weet dus niet meer wat ik moet, dus nog enige suggesties voor ik iemand laat komen?
  Redactie Frontpage zondag 2 februari 2014 @ 15:00:43 #2
38148 crew  Innisdemon
pi_136239659
De druk is aan de lage kant, maar dat zou hier niet de oorzaak mogen zijn. Ik verdenk eerder de 3-wegklep.
'Me' is géén bezittelijk voornaamwoord
  zondag 2 februari 2014 @ 15:05:15 #3
214921 cvboer
CV vakidioot
pi_136239797
quote:
0s.gif Op zondag 2 februari 2014 15:00 schreef Innisdemon het volgende:
De druk is aan de lage kant, maar dat zou hier niet de oorzaak mogen zijn. Ik verdenk eerder de 3-wegklep.
quote:
Bij de driewegklep is te zien dat als er geen warm water meer nodig is dat die dan terug naar de cv-stand gaat.
Er komt altijd een moment waarop je moet kiezen tussen het geld dat je verdient en de tijd die je verliest om het te verdienen, tijd is alles behalve geld.
  zondag 2 februari 2014 @ 15:18:05 #4
214921 cvboer
CV vakidioot
pi_136240323
Kunnen zoveel dingen zijn, branderdruk niet goed, ventilator en/of comfortklep niet goed. Hoe oud is het toestel?
Er komt altijd een moment waarop je moet kiezen tussen het geld dat je verdient en de tijd die je verliest om het te verdienen, tijd is alles behalve geld.
pi_136241016
Begin maar eens met het doorverbinden van de thermostaat aansluiting om dat gedeelte uit te sluiten
  Redactie Frontpage zondag 2 februari 2014 @ 16:11:06 #6
38148 crew  Innisdemon
pi_136242882
quote:
10s.gif Op zondag 2 februari 2014 15:05 schreef cvboer het volgende:

[..]

[..]

Okeej, maar wie/wat bepaalt dat die klep terugkan. Misschien zit het juist in die aansturing niet goed.
'Me' is géén bezittelijk voornaamwoord
pi_136246619
quote:
0s.gif Op zondag 2 februari 2014 16:11 schreef Innisdemon het volgende:

[..]

Okeej, maar wie/wat bepaalt dat die klep terugkan. Misschien zit het juist in die aansturing niet goed.
De brandrautomaat bepaalt dat.
pi_136246872
Ventilator draait zeg je, deze draait normaal gesproken altijd, in rust krijgt deze 80V en in bedrijf 230 V.
Ofwel in rust draait de ventilator langzaam zodat de waakvlam blijft branden.
En in bedrijf gaat deze op vol vermogen draaien, gebeurt dat ook of blijft de ventilator laag draaien?
Je moet een duidelijk verschil horen.

Zoals gezegd, verbind de kamerthermostaataansluiting op het toestel eens door? ( klem 20 en 21)
  zondag 2 februari 2014 @ 18:07:01 #9
214921 cvboer
CV vakidioot
pi_136247649
quote:
0s.gif Op zondag 2 februari 2014 17:46 schreef klipper het volgende:
Ventilator draait zeg je, deze draait normaal gesproken altijd, in rust krijgt deze 80V en in bedrijf 230 V.
Ofwel in rust draait de ventilator langzaam zodat de waakvlam blijft branden.
En in bedrijf gaat deze op vol vermogen draaien, gebeurt dat ook of blijft de ventilator laag draaien?
Je moet een duidelijk verschil horen.

Zoals gezegd, verbind de kamerthermostaataansluiting op het toestel eens door? ( klem 20 en 21)
Volgens de TS werkt het warme water wel, dan brandt het toestel ook op vollast.
pi_136248920
quote:
10s.gif Op zondag 2 februari 2014 18:07 schreef cvboer het volgende:

[..]

Volgens de TS werkt het warme water wel, dan brandt het toestel ook op vollast.
Ja, maar dat zegt nog niets over het feit of de driewegklep wel goed door schakelt, en zo kan het lijken of dat de cv wel aangestuurd wordt, maar gebeurt dat niet, de ventilator moet ook bij cv vraag hoog draaien.

Juist doordat het toestel op warm water wel goed werkt, heb ik de ventilator, waakvlambrander of lds bijvoorbeeld nog niet als oorzaak gekenmerkt.
pi_136249316
Het is jammer dat ts niet reageert, anders zou die specifieke vragen nog kunnen beantwoorden, zoals een brommend of klapperend geluid bij de grijze aansluitkast. ( zou een relais kunnen zijn welke defect is, relais vervangen of de gehele aansluitkast).
Wat vervangen van het relais betreft zou ts dit zelf moeten doen of iemand die handig is het laten doen, de meeste monteurs vervangen gewoon de complete regelunit.
Het relais moet dezelfde specificaties hebben als het oude relais.
  zondag 2 februari 2014 @ 18:51:00 #12
214921 cvboer
CV vakidioot
pi_136249519
quote:
0s.gif Op zondag 2 februari 2014 18:46 schreef klipper het volgende:
Het is jammer dat ts niet reageert, anders zou die specifieke vragen nog kunnen beantwoorden, zoals een brommend of klapperend geluid bij de grijze aansluitkast. ( zou een relais kunnen zijn welke defect is, relais vervangen of de gehele aansluitkast).
Wat vervangen van het relais betreft zou ts dit zelf moeten doen of iemand die handig is het laten doen, de meeste monteurs vervangen gewoon de complete regelunit.
Het relais moet dezelfde specificaties hebben als het oude relais.
Het klapperen van het relais wordt veroorzaakt de de condensatoren die ernaast staan. Het beste is dan om het relais en beide condensatoren te vervangen. 15 minuten per automaat werk. Ik repareer ze ook zelf. Inderdaad, maar hopen dat de TS hier nog terugkomt om te vertellen wat de ketel wel en niet doet.
pi_136289046
Hallo allemaal,

Het spijt me voor dit late antwoord en dank u allen voor uw hulp .

Zoals ik al eerder beschreven is de CV ketel is volledig onvoorspelbaar. Zodra ik mijn probleem gisteren op de forum postte is de boiler weer begonnen te werken en staat de verwarming wel aan. Op dit moment heb ik een
normale verwarming in het huis

Om uw vragen te beantwoorden:

Ventilator en comfortklep: Toen ik vroeg om warm water , of wanneer ik handmatig op de microschakelaar van de driewegklep overstap draait de ventilator met een hoge snelheid, en de comfortklep opent als het eerder gesloten was.

Thermostaataansluiting: Toen ik de verwarming wilde inschakelen begon de circulatiepomp te werken. Betekent dit dat deze goed werkt?

Toen ik gisteren de CV probeerde te repareren drukte ik handmatig de microschakelaar op de driewegklep in. Aangezien de circulatiepomp werkte werd het water in de pijpen warm en werden daarna de radiatoren ook warm. Dit duurde zolang ik de microschakelaar inhield. Ik moet hierbij wel vermelden dat wanneer er warm water uit de kraan liep, dat de water in de radiatoren koud bleef.

Relais : Als de verwarming wordt ingeschakeld en wanneer er warm water stroomt maken ze lawaai. Gisteren toen de verwarming niet werkte maakten de relais ook geen lawaai. Toen ik de aansluitdoos opende kon ik zien dat de plastic omhulsel van de rechter relais donker was bij de contacten.

Sinds de verwarming aanging gisteren hebben we die constant op 18 graden gehouden, door de nacht heen. Hij doet het momenteel nog steeds.

Ik kan mezelf voorbereiden en deze twee relais en twee condensatoren kopen en verwisselen zodra de verwarming weer stopt of wanneer de temperatuur comfortabel genoeg is om de verwarming uit te schakelen. Wat denken jullie?
pi_136418960
Hallo,
Drie dagen geleden is de cv ketel definitief gestopt met verwarmen. Naar aanleiding van uw advies heb ik besloten om de relais en condensatoren op de aansluitdoos te veranderen. De condensatorkenmerken zijn: 220uF en 50V. De originele relais zijn Omron G2R-1. Spoelspanning is 24VDC, contact spanning 30 VDC en contact stroom is 10A. Ik vond een relais Finder 40,51 met dezelfde kenmerken. De volledige vervanging duurde 1 uur. Nu hebben we de verwarming weer terug en de ketel werkt geruisloos. Ook geen klapperen meer van het relais.

Nogmaals bedankt voor uw adviezen.
  donderdag 6 februari 2014 @ 22:02:36 #15
214921 cvboer
CV vakidioot
pi_136419423
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2014 21:55 schreef Zaba het volgende:
Hallo,
Drie dagen geleden is de cv ketel definitief gestopt met verwarmen. Naar aanleiding van uw advies heb ik besloten om de relais en condensatoren op de aansluitdoos te veranderen. De condensatorkenmerken zijn: 220uF en 50V. De originele relais zijn Omron G2R-1. Spoelspanning is 24VDC, contact spanning 30 VDC en contact stroom is 10A. Ik vond een relais Finder 40,51 met dezelfde kenmerken. De volledige vervanging duurde 1 uur. Nu hebben we de verwarming weer terug en de ketel werkt geruisloos. Ook geen klapperen meer van het relais.

Nogmaals bedankt voor uw adviezen.
Graag gedaan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')