quote:Op zondag 2 februari 2014 15:00 schreef Innisdemon het volgende:
De druk is aan de lage kant, maar dat zou hier niet de oorzaak mogen zijn. Ik verdenk eerder de 3-wegklep.
quote:Bij de driewegklep is te zien dat als er geen warm water meer nodig is dat die dan terug naar de cv-stand gaat.
Okeej, maar wie/wat bepaalt dat die klep terugkan. Misschien zit het juist in die aansturing niet goed.quote:
De brandrautomaat bepaalt dat.quote:Op zondag 2 februari 2014 16:11 schreef Innisdemon het volgende:
[..]
Okeej, maar wie/wat bepaalt dat die klep terugkan. Misschien zit het juist in die aansturing niet goed.
Volgens de TS werkt het warme water wel, dan brandt het toestel ook op vollast.quote:Op zondag 2 februari 2014 17:46 schreef klipper het volgende:
Ventilator draait zeg je, deze draait normaal gesproken altijd, in rust krijgt deze 80V en in bedrijf 230 V.
Ofwel in rust draait de ventilator langzaam zodat de waakvlam blijft branden.
En in bedrijf gaat deze op vol vermogen draaien, gebeurt dat ook of blijft de ventilator laag draaien?
Je moet een duidelijk verschil horen.
Zoals gezegd, verbind de kamerthermostaataansluiting op het toestel eens door? ( klem 20 en 21)
Ja, maar dat zegt nog niets over het feit of de driewegklep wel goed door schakelt, en zo kan het lijken of dat de cv wel aangestuurd wordt, maar gebeurt dat niet, de ventilator moet ook bij cv vraag hoog draaien.quote:Op zondag 2 februari 2014 18:07 schreef cvboer het volgende:
[..]
Volgens de TS werkt het warme water wel, dan brandt het toestel ook op vollast.
Het klapperen van het relais wordt veroorzaakt de de condensatoren die ernaast staan. Het beste is dan om het relais en beide condensatoren te vervangen. 15 minuten per automaat werk. Ik repareer ze ook zelf. Inderdaad, maar hopen dat de TS hier nog terugkomt om te vertellen wat de ketel wel en niet doet.quote:Op zondag 2 februari 2014 18:46 schreef klipper het volgende:
Het is jammer dat ts niet reageert, anders zou die specifieke vragen nog kunnen beantwoorden, zoals een brommend of klapperend geluid bij de grijze aansluitkast. ( zou een relais kunnen zijn welke defect is, relais vervangen of de gehele aansluitkast).
Wat vervangen van het relais betreft zou ts dit zelf moeten doen of iemand die handig is het laten doen, de meeste monteurs vervangen gewoon de complete regelunit.
Het relais moet dezelfde specificaties hebben als het oude relais.
Graag gedaan.quote:Op donderdag 6 februari 2014 21:55 schreef Zaba het volgende:
Hallo,
Drie dagen geleden is de cv ketel definitief gestopt met verwarmen. Naar aanleiding van uw advies heb ik besloten om de relais en condensatoren op de aansluitdoos te veranderen. De condensatorkenmerken zijn: 220uF en 50V. De originele relais zijn Omron G2R-1. Spoelspanning is 24VDC, contact spanning 30 VDC en contact stroom is 10A. Ik vond een relais Finder 40,51 met dezelfde kenmerken. De volledige vervanging duurde 1 uur. Nu hebben we de verwarming weer terug en de ketel werkt geruisloos. Ook geen klapperen meer van het relais.
Nogmaals bedankt voor uw adviezen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |