Het is een Intergas, een KombiKompact, om precies te zijn. Met een 1 op 9 gasblok.quote:Op zondag 2 februari 2014 13:22 schreef klipper het volgende:
Onderdeel zal je moeten vervangen.
Neem aan dat het een intergas ketel is.
Gladjanus was me voor met het onderdeel.
Ik weet dat het vervangen van de schakelaar in z'n geheel beter is, maar omdat de TS geen centen heeft, is het alleen vervangen van de O-ring een optie. Slechts ¤ 32 cent.quote:Op zondag 2 februari 2014 13:25 schreef Glad_Janus het volgende:
Stromingsschakelaar zit niet in het cv-circuit, aftappen is niet nodig.
Water afsluiten -> warm water kraan openen op een verdieping eronder-> vervangen.
Gaat dit simpel? Je kan hem op twee manieren vervangen, de eerste is alleen het vervangen van het 'zwarte' gedeelte. Het meest ideale is om hem compleet te vervangen, maar dan moet je wel wat speling hebben op je koudwaterleiding die je ketel ingaat. En vergeet niet om de restrictie van de oude weer te plaatsen in de nieuwe.
http://www.warmteservice.(...)ar-844267/p/13952605
Hier kan ik wat mee! Ik ga hem gelijk maar helemaal vervangen.quote:Op zondag 2 februari 2014 13:25 schreef Glad_Janus het volgende:
Stromingsschakelaar zit niet in het cv-circuit, aftappen is niet nodig.
Water afsluiten -> warm water kraan openen op een verdieping eronder-> vervangen.
Gaat dit simpel? Je kan hem op twee manieren vervangen, de eerste is alleen het vervangen van het 'zwarte' gedeelte. Het meest ideale is om hem compleet te vervangen, maar dan moet je wel wat speling hebben op je koudwaterleiding die je ketel ingaat. En vergeet niet om de restrictie van de oude weer te plaatsen in de nieuwe.
http://www.warmteservice.(...)ar-844267/p/13952605
¤ 32,- moet nog wel lukken. Aan een monteur ben je vaak ¤ 100+ kwijt en dat heb ik niet (over).quote:Op zondag 2 februari 2014 16:19 schreef cvboer het volgende:
[..]
Ik weet dat het vervangen van de schakelaar in z'n geheel beter is, maar omdat de TS geen centen heeft, is het alleen vervangen van de O-ring een optie. Slechts ¤ 32 cent.
http://www.warmteservice.(...)ar-060015/p/13952630
wij zijn dure jongens, das waar.quote:Op zondag 2 februari 2014 16:21 schreef Orealo het volgende:
[..]
¤ 32,- moet nog wel lukken. Aan een monteur ben je vaak ¤ 100+ kwijt en dat heb ik niet (over).
Dit klopt precies, hahaquote:Op zondag 2 februari 2014 16:16 schreef cvboer het volgende:
[..]
Het is een Intergas, een KombiKompact, om precies te zijn. Met een 1 op 9 gasblok.
Ik ben gewoon goed met cv-ketelsquote:
Ik kom graag bescheiden over.quote:Op zondag 2 februari 2014 16:16 schreef cvboer het volgende:
[..]
Het is een Intergas, een KombiKompact, om precies te zijn. Met een 1 op 9 gasblok.
Zeur niet, jij bent beter opgeleid.quote:
Afhalen in assen is het goedkoopst.quote:Op zondag 2 februari 2014 16:21 schreef Orealo het volgende:
[..]
¤ 32,- moet nog wel lukken. Aan een monteur ben je vaak ¤ 100+ kwijt en dat heb ik niet (over).
En daarom zijn wij nou zo duur.quote:Op dinsdag 4 februari 2014 15:50 schreef Orealo het volgende:
Ik heb gisteren het onderdeel gekocht en dacht, dat zet ik er voor het eten wel even in.
Ik heb de waterkraan dicht gedraaid, het water afgetapt op een lagere verdieping. De stromingsschakelaar zit aan twee moertjes vast. Het bovenste moertje kwam redelijk eenvoudig los. Dat lukte vrij gemakkelijk.
Het onderste moertje zat achter een zilverkleurige stang. Dus ik dacht, die kan ik ook wel even los maken en draai ik hem weg zodat ik beter bij het moertje kon. Ik draai een paar keer en hoor vervolgens heel hard PSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSS. KUT! GAS! Snel de gaskraan (onder de CV) dicht gedraaid. Ramen open gezet en na een half uurtje weer verder.
Toen ik de gasbuis had weggedraaid kon ik alsnog niet goed bij het onderste boutje. Dus ik dacht: ik zet het wel weer in elkaar en bel wel iemand om het onderdeeltje te vervangen. Echter was de waakvlam inmiddels uit (zo werd mij verteld) dus kon ik het gas beter dicht laten. Oké, dan geen warm water en verwarming. Kan ook wel een nachtje zonder. Wel het water weer aansluiten want dan kon ik in ieder geval een bakje koffie zetten.
Ik sluit de buizen weer aan (dacht ik) en draai in de meterkast de waterkraan weer open. Ik hoor het water kletteren in de badkamer (die kraan stond open ivm het aftappen). Ik loop naar de badkamer en draai de kraan dicht. Ik hoorde echter nog steeds kletteren. Snel de waterkraan dicht gedraaid en ja hoor. Zolder verzopen. Ik heb dat droog gemaakt, opgeruimd en alles maar dicht gelaten.
Wat twee bouwtjes los draaien eindigde in geen koud of warm water, geen gas en dus ook geen verwarming. Ik ben maar naar een vriendin haar huis gegaan om te overnachten en 's morgens te douchen - zodat ik in ieder geval fris naar kantoor kon.
Vanavond om 19:00 komt de loodgieter.
.
quote:
En dat lukte niet, dus klopt mijn regel wel.quote:Op dinsdag 4 februari 2014 18:04 schreef Gieliovd het volgende:
[..]![]()
Daarom, je eigen grenzen van je kunnen kennen.
Regel één, éérst denken, dan doen
.
quote:Op dinsdag 4 februari 2014 15:50 schreef Orealo het volgende:
Ik heb gisteren het onderdeel gekocht en dacht, dat zet ik er voor het eten wel even in.
Ik heb de waterkraan dicht gedraaid, het water afgetapt op een lagere verdieping. De stromingsschakelaar zit aan twee moertjes vast. Het bovenste moertje kwam redelijk eenvoudig los. Dat lukte vrij gemakkelijk.
Het onderste moertje zat achter een zilverkleurige stang. Dus ik dacht, die kan ik ook wel even los maken en draai ik hem weg zodat ik beter bij het moertje kon. Ik draai een paar keer en hoor vervolgens heel hard PSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSS. KUT! GAS! Snel de gaskraan (onder de CV) dicht gedraaid. Ramen open gezet en na een half uurtje weer verder.
Toen ik de gasbuis had weggedraaid kon ik alsnog niet goed bij het onderste boutje. Dus ik dacht: ik zet het wel weer in elkaar en bel wel iemand om het onderdeeltje te vervangen. Echter was de waakvlam inmiddels uit (zo werd mij verteld) dus kon ik het gas beter dicht laten. Oké, dan geen warm water en verwarming. Kan ook wel een nachtje zonder. Wel het water weer aansluiten want dan kon ik in ieder geval een bakje koffie zetten.
Ik sluit de buizen weer aan (dacht ik) en draai in de meterkast de waterkraan weer open. Ik hoor het water kletteren in de badkamer (die kraan stond open ivm het aftappen). Ik loop naar de badkamer en draai de kraan dicht. Ik hoorde echter nog steeds kletteren. Snel de waterkraan dicht gedraaid en ja hoor. Zolder verzopen. Ik heb dat droog gemaakt, opgeruimd en alles maar dicht gelaten.
Wat twee bouwtjes los draaien eindigde in geen koud of warm water, geen gas en dus ook geen verwarming. Ik ben maar naar een vriendin haar huis gegaan om te overnachten en 's morgens te douchen - zodat ik in ieder geval fris naar kantoor kon.
Vanavond om 19:00 komt de loodgieter.
.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |