ik ook maar ik heb vandaag de verpakking een keer gelezen, het is gemaakt van varkens hartquote:Op vrijdag 31 januari 2014 22:12 schreef Deisyy het volgende:
Wat is er mis met salami? ik lust nog wel eens een tosti met kaas en salami
Op een dag dacht ik gewoon 'ik ben er wel klaar mee'. Te machtig. Nu ga ik voor de zachtere smaken en crunchy bodems.quote:Op vrijdag 31 januari 2014 22:12 schreef Deisyy het volgende:
Wat is er mis met salami? ik lust nog wel eens een tosti met kaas en salami
Oh kutquote:Op vrijdag 31 januari 2014 22:17 schreef GekkePoes het volgende:
-edit-
Ik dacht net dat dit de COS was
Ik huil ook maar iets van twee keer in een jaar en ben niet bazig en geestelijk redelijk normaal hoor.quote:Op vrijdag 31 januari 2014 22:14 schreef GekkePoes het volgende:
Aike:"Ik huil gewoon niet" Ze snapt niet waarom ze dat heeft.
Misschien als ze binnenkort niet meer naar haar bazigheid luisteren breekt ze ook nog wel even. Anders lijkt me dat echt niet gezond.
Ksssstquote:Op vrijdag 31 januari 2014 22:18 schreef Soury het volgende:
Andrea is altijd met de dood bezig geweest het laatste jaar, nou SURPRISE
Erwtensoep en Hema worstquote:
Hier kan het best leuk zijn maar de meeste zitten vastgeplakt in de cosquote:
Daar zal ook wel de nodige ellende in zitten, in die Hemaworst.quote:
Ja, af en toe haal ik hier wel eens een quote heen als die een beetje offtopic gaat en dan hier verder. soms hebben mensen het niet eens in de gatenquote:Op vrijdag 31 januari 2014 22:22 schreef Soury het volgende:
[..]
Hier kan het best leuk zijn maar de meeste zitten vastgeplakt in de cos
Maar wel lekkerquote:Op vrijdag 31 januari 2014 22:22 schreef Deisyy het volgende:
[..]
Daar zal ook wel de nodige ellende in zitten, in die Hemaworst.
Dat zijn gewoon unox worsten die met warme lucht zijn verwarmdquote:Op vrijdag 31 januari 2014 22:22 schreef Deisyy het volgende:
[..]
Daar zal ook wel de nodige ellende in zitten, in die Hemaworst.
Ik heb vorige week biologische erwtensoep met biologische worst erin gegeten. Dat was veel smakelijker dan die blikken van Unox.quote:
Vind ik ook, ik laat me er ook niet door weerhouden.quote:
Niet ze zijn lekker. die van de Aldi ook btwquote:Op vrijdag 31 januari 2014 22:23 schreef GekkePoes het volgende:
[..]
Dat zijn gewoon unox worsten die met warme lucht zijn verwarmd
Maar wel lekker, en halve HEMA worst wegkanen en iedereen kiojkt me dan zo walgend aan. Omdat ze niet willen toegeven dat het best wel lekkere worsten zijn\
Ik maak mijn eigen soep, en eigen boullion. maar dan staat ie ook 10 uur op laag pitje,quote:Op vrijdag 31 januari 2014 22:24 schreef Disana het volgende:
[..]
Ik heb vorige week biologische erwtensoep met biologische worst erin gegeten. Dat was veel smakelijker dan die blikken van Unox.
Neukenquote:Op vrijdag 31 januari 2014 22:25 schreef GekkePoes het volgende:
[..]
Ik maak mijn eigen soep, en eigen boullion. maar dan staat ie ook 10 uur op laag pitje,
Hema worsten zijn heerlijk, maar Disana heeft ook gelijk dat Unox erwtensoep niet te vreten, vooral in vergelijk met vers gemaaktequote:Op vrijdag 31 januari 2014 22:23 schreef GekkePoes het volgende:
[..]
Dat zijn gewoon unox worsten die met warme lucht zijn verwarmd
Maar wel lekker, en halve HEMA worst wegkanen en iedereen kiojkt me dan zo walgend aan. Omdat ze niet willen toegeven dat het best wel lekkere worsten zijn\
Hahaquote:
Ik heb een emmertje van de hema, gut dit gesprek hadden we laats ook al. Ik moet toch maar eens zelf aan de kookquote:Op vrijdag 31 januari 2014 22:26 schreef Deisyy het volgende:
[..]
Hema worsten zijn heerlijk, maar Disana heeft ook gelijk dat Unox erwtensoep niet te vreten, vooral in vergelijk met vers gemaakte
Pizza met ham en champignons is ook een aanraderquote:Op vrijdag 31 januari 2014 22:14 schreef Disana het volgende:
[..]
Op een dag dacht ik gewoon 'ik ben er wel klaar mee'. Te machtig. Nu ga ik voor de zachtere smaken en crunchy bodems.
Hoezo ?quote:
Ik reageer op Deisyy, ik reageer op jou. Jullie kleppen samen verder.quote:
Nou uhquote:Op vrijdag 31 januari 2014 22:27 schreef Deisyy het volgende:
[..]
Wil jij ook 10 uur op een laag pitje?
Ben je gek joh, werd net gezellig hier. Die cos is ook niet alles.quote:Op vrijdag 31 januari 2014 22:29 schreef Disana het volgende:
[..]
Ik reageer op Deisyy, ik reageer op jou. Jullie kleppen samen verder.
Maar ik ga weer naar de COS
Omdat dat niet waar isquote:Op vrijdag 31 januari 2014 22:33 schreef SecretStoryWous het volgende:
Ik dacht trouwens dat de bewoners (week)opdrachten zouden krijgen? Heb daar nog niets van gezien
Welcomequote:
We kunnen ze weekopdrachten geven. als we allemaal een hartje bestellen via de post, dan gaan ze het druk krijgenquote:Op vrijdag 31 januari 2014 22:33 schreef SecretStoryWous het volgende:
Ik dacht trouwens dat de bewoners (week)opdrachten zouden krijgen? Heb daar nog niets van gezien
En weer terug sturenquote:Op vrijdag 31 januari 2014 22:36 schreef GekkePoes het volgende:
[..]
We kunnen ze weekopdrachten geven. als we allemaal een hartje bestellen via de post, dan gaan ze het druk krijgen
Ik reageer ook op jou.quote:Op vrijdag 31 januari 2014 22:29 schreef Disana het volgende:
[..]
Ik reageer op Deisyy, ik reageer op jou. Jullie kleppen samen verder.
Maar ik ga weer naar de COS
quote:Op vrijdag 31 januari 2014 22:26 schreef Deisyy het volgende:
[..]
Hema worsten zijn heerlijk, maar Disana heeft ook gelijk dat Unox erwtensoep niet te vreten, vooral in vergelijk met vers gemaakte
Ik krijg een déja vuquote:
Nee hoor.quote:
Zelfs dat komt hard aan hierquote:
Ik ben blij met emmertjes van hquote:Op vrijdag 31 januari 2014 22:55 schreef Disana het volgende:
Nou is die Unox erwtensoep nog wel te doen, evenals hun bruine bonensoep. Maar wat ik echt niet eet is soep van Struik. Die is zo zout en gemeen van smaak.
Hema is lekker, emmertjes. Die gebruik ik ook weer om in te vriezen. Ik vermaak me wel met dit drama eikquote:Op vrijdag 31 januari 2014 22:55 schreef Disana het volgende:
Nou is die Unox erwtensoep nog wel te doen, evenals hun bruine bonensoep. Maar wat ik echt niet eet is soep van Struik. Die is zo zout en gemeen van smaak.
Ik wist niet dat ze emmertjes hebben, ben er al heel lang niet meer geweest.quote:Op vrijdag 31 januari 2014 23:00 schreef Soury het volgende:
[..]
Ik ben blij met emmertjes van h
[..]
Hema is lekker, emmertjes. Die gebruik ik ook weer om in te vriezen. Ik vermaak me wel met dit drama eik
Ja ook met hun worst maar ik prop er meer inquote:Op vrijdag 31 januari 2014 23:02 schreef Disana het volgende:
[..]
Ik wist niet dat ze emmertjes hebben, ben er al heel lang niet meer geweest.
Hmm, lekker.quote:Op vrijdag 31 januari 2014 23:02 schreef Soury het volgende:
[..]
Ja ook met hun worst maar ik prop er meer in
Dat lijkt me echt smakeloos zodat je er van alles bij moet proppen om het lekker te maken, plus koop je dan een pompoen ergensquote:Op vrijdag 31 januari 2014 23:03 schreef Disana het volgende:
[..]
Hmm, lekker.
Ik ga binnenkort maar weer eens proberen pompoensoep te maken. Dat vind ik toch zo lekker. Met ingrediënten van de biologische winkel, met name Tamari.
Ja, je kunt stukken pompoen kopen. Zelfs bij de Jumbo.quote:Op vrijdag 31 januari 2014 23:06 schreef Soury het volgende:
[..]
Dat lijkt me echt smakeloos zodat je er van alles bij moet proppen om het lekker te maken, plus koop je dan een pompoen ergens
Nooit gezien. Maar ik lust allesquote:Op vrijdag 31 januari 2014 23:06 schreef Disana het volgende:
[..]
Ja, je kunt stukken pompoen kopen. Zelfs bij de Jumbo.
Ik ken ze van halloween.quote:Op vrijdag 31 januari 2014 23:08 schreef Disana het volgende:
[..]
Er gaan ook uien in, dus zo laf van smaak is het niet. Zacht van smaak wel.
Als we nou met halloween pompoensoep van het vruchtvlees maken, dan kunnen we met de buitenkant de straat op.quote:
Ik zag dat je egel topic weer een update had, hahahahaquote:Op vrijdag 31 januari 2014 23:12 schreef Disana het volgende:
[..]
Als we nou met halloween pompoensoep van het vruchtvlees maken, dan kunnen we met de buitenkant de straat op.
Er zijn nog steeds mensen die hopen dat hij terugkomtquote:Op vrijdag 31 januari 2014 23:16 schreef Soury het volgende:
[..]
Ik zag dat je egel topic weer een update had, hahahaha
Het was grappigquote:Op vrijdag 31 januari 2014 23:16 schreef Disana het volgende:
[..]
Er zijn nog steeds mensen die hopen dat hij terugkomt
Ik word al een beetje Utopia moe btw.quote:Op vrijdag 31 januari 2014 23:19 schreef Disana het volgende:
[..]
Voor jullie wel ja. Nou oké het topic vond ik ook wel leuk.
Het beste is met mate te kijken. Het is gewoon heel druk met zoveel mensen.quote:Op vrijdag 31 januari 2014 23:24 schreef Soury het volgende:
[..]
Ik word al een beetje Utopia moe btw.
Ik kijk ook niet veel stream. Wel onwijs lol gehad met die heater die binnen kwam. Dan is het leuk in de cos.quote:Op vrijdag 31 januari 2014 23:26 schreef Disana het volgende:
[..]
Het beste is met mate te kijken. Het is gewoon heel druk met zoveel mensen.
Dat heb ik helaas gemist. Zal mij benieuwen hoe ze dat ding aan het plafond gaan krijgen.quote:Op vrijdag 31 januari 2014 23:28 schreef Soury het volgende:
[..]
Ik kijk ook niet veel stream. Wel onwijs lol gehad met die heater die binnen kwam. Dan is het leuk in de cos.
Nietquote:Op vrijdag 31 januari 2014 23:33 schreef Disana het volgende:
[..]
Dat heb ik helaas gemist. Zal mij benieuwen hoe ze dat ding aan het plafond gaan krijgen.
Dat. En ik wil frituren.quote:Op zaterdag 1 februari 2014 02:20 schreef HiDiHo het volgende:
Niet wasted, hooguit klein beetje stoned
Ik ben niet zo van frituur, heb wel trekquote:
Is ook goedquote:Op zaterdag 1 februari 2014 02:20 schreef HiDiHo het volgende:
Niet wasted, hooguit klein beetje stoned
Ok tnx.quote:Op zondag 2 februari 2014 17:02 schreef GekkePoes het volgende:
[..]
Het heeft meer eiwitten, Ik dacht net zo veel koolhydraten als gewoon brood
Ja toch. als ik elke week 5 flessen vodka leegtank dan zal niemand er ook maar iets over zegen, maar als ik ook maatr 1 hijs van een joint neem dan gaan zelfs vreemden zich er mee bemoeienquote:Op zondag 2 februari 2014 21:36 schreef Baconbus het volgende:
[..]
Inderdaad. Toen ik voor het eerst een jointje rookte was dat in de ochtend. In de middag zat ik aan de coke en 's avonds eindigde ik met crystal meth. Want zo gaat dat nou eenmaal. En drank is okay, laten we dat vooral niet vergeten. Drank is de shit. Behalve vroeger, toen het dat niet was.
En dan ook echt op zo'n hoog paard zittend, zo van: weet je wel waar je mee bezig bent, hoe slecht dit is? Wel mooi dat het meestal types zijn die zelf lallend van de wijn als een lokale schande over straat gaan. Maar dat is allemaal okay, want het is vertrouwd.quote:Op zondag 2 februari 2014 21:42 schreef GekkePoes het volgende:
[..]
Ja toch. als ik elke week 5 flessen vodka leegtank dan zal niemand er ook maar iets over zegen, maar als ik ook maatr 1 hijs van een joint neem dan gaan zelfs vreemden zich er mee bemoeien
Ik draai er even éénquote:Op zondag 2 februari 2014 21:43 schreef Baconbus het volgende:
[..]
En dan ook echt op zo'n hoog paard zittend, zo van: weet je wel waar je mee bezig bent, hoe slecht dit is? Wel mooi dat het meestal types zijn die zelf lallend van de wijn als een lokale schande over straat gaan. Maar dat is allemaal okay, want het is vertrouwd.
Bijna net zo slecht als zeer arrogant en neerbuigend over dat slechte ongezonde Chinese eten te mekkeren, dat als varkensvoer op tafel staat...quote:Op zondag 2 februari 2014 21:43 schreef Baconbus het volgende:
[..]
En dan ook echt op zo'n hoog paard zittend, zo van: weet je wel waar je mee bezig bent, hoe slecht dit is? Wel mooi dat het meestal types zijn die zelf lallend van de wijn als een lokale schande over straat gaan. Maar dat is allemaal okay, want het is vertrouwd.
Maar wel opeten. Dat dan weer wel.quote:Op zondag 2 februari 2014 22:10 schreef 5thencounter het volgende:
[..]
Bijna net zo slecht als zeer arrogant en neerbuigend over dat slechte ongezonde Chinese eten te mekkeren, dat als varkensvoer op tafel staat...
Bron Rookster Aike
Tsja..maar met tegenzin en onder protestquote:Op zondag 2 februari 2014 22:11 schreef Baconbus het volgende:
[..]
Maar wel opeten. Dat dan weer wel.
Heb m vorige week in the Blacklist gezien toen moest ik heel toevallig aan Chris Farley denken stom toeval maar toch. Erg goede acteur, en altijd een geloofwaardige bad guy.quote:
Dit denken ze dus te gaan verdienenquote:centraal :
aike : in kas 4758 ( tadaaaaaaaa)
op bank 390
cash 4340 euro
focussen op de projecten komende periode
en wat me met het geld gaan doen
korte prognose gemaakt :
5000 restaurant + pannekoeken
400 bootmarkt
600 massage
2500 bio stand + entree
300 fitnessapparatuur
1500 art
500 armbandjes
500 houtwerkjes
1600 kaas
12.000
dit denken ze vanaf nu per maand te gaan verdienen
2 bruine boterhammetjes met likkepot, een cup a soup champignon en een plakje suikerbrood hierquote:Op dinsdag 4 februari 2014 12:00 schreef Speedball het volgende:
[..]
ff een vroege lunch, waar zullen we eens voor gaan ?
Gezond ?
Vet maar lekker ?
Half om half ?
2x kaas 1x sambalkaas 1x tomaat 3 witte bollen 2 kaas ui bollen, kop soep (geen idee meer welke het is iets van koninginnen nog iets) yoghurt drankje gekookt ei 3 cupje boter een kiwi en banaan. en nog steeds trekquote:Op dinsdag 4 februari 2014 12:44 schreef Deisyy het volgende:
[..]
2 bruine boterhammetjes met likkepot, een cup a soup champignon en een plakje suikerbrood hier
Dat zou mijn lunch voor een hele week kunnen zijnquote:Op dinsdag 4 februari 2014 12:48 schreef Speedball het volgende:
[..]
2x kaas 1x sambalkaas 1x tomaat 3 witte bollen 2 kaas ui bollen, kop soep (geen idee meer welke het is iets van koninginnen nog iets) yoghurt drankje gekookt ei 3 cupje boter een kiwi en banaan. en nog steeds trek
Das niet veul dan Deisquote:Op dinsdag 4 februari 2014 12:49 schreef Deisyy het volgende:
[..]
Dat zou mijn lunch voor een hele week kunnen zijn
Nou misschien zou ik dat net niet redden, maar voor 1 dag is het wel wat veul.quote:
Ik doe aan muay thai (soort kickboksen alleen met ellebogen erbij) meestal 3 dagen per week en de andere 4 meestal kracht en conditie training (maar ik zwak erg af de laatste tijd), op t werk verbruik ik niet heel veel aangezien ik meer met mn hoofd werk dan met mn lichaam. Maar ik heb na een dikke training de dag ervoor altijd de hele dag een knor maag.quote:Op dinsdag 4 februari 2014 12:56 schreef Deisyy het volgende:
[..]
Nou misschien zou ik dat net niet redden, maar voor 1 dag is het wel wat veul.
Pistoletje opensnijden , stamppot boerenkool erin , afbakken in de oven, dan wat dunne plakjes worst erop en wat ketchupquote:Op dinsdag 4 februari 2014 13:31 schreef Mylene het volgende:
[..]
Echt lekker hoor, op volkoren brood.
?WTF!quote:Op dinsdag 4 februari 2014 13:33 schreef GekkePoes het volgende:
[..]
Pistoletje opensnijden , stamppot boerenkool erin , afbakken in de oven, dan wat dunne plakjes worst erop en wat ketchup
Te laat, ik had al een ontbijtafspraak in Het Paleis. Croissantjes, luxe hartig en zoet beleg, yoghurtje, thee.quote:Op dinsdag 4 februari 2014 12:00 schreef Speedball het volgende:
[..]
ff een vroege lunch, waar zullen we eens voor gaan ?
Gezond ?
Vet maar lekker ?
Half om half ?
Mosterd op de worstquote:
Arme jij. Ik heb van de weeromstuit maar een boterham met casselerrib en mosterd genomen.quote:Op dinsdag 4 februari 2014 16:00 schreef Deisyy het volgende:
[..]
Mosterd op de worst![]()
Ik krijg er honger van, maar ik zit nog op mijn werk.
het lukt echt niet, om het off topic-gebral hier te krijgen.quote:Op dinsdag 4 februari 2014 13:33 schreef GekkePoes het volgende:
[..]
Pistoletje opensnijden , stamppot boerenkool erin , afbakken in de oven, dan wat dunne plakjes worst erop en wat ketchup
Hmm heb nog hutspot over.quote:Op dinsdag 4 februari 2014 14:36 schreef Disana het volgende:
Stamppot op brood is inderdaad best lekker. Beetje peper erbij, kopje thee, en je hebt een maaltijd.
Soms hebben mensen het niet in de gaten, en gaat t gesprekje lekker door, maar dan in een ander topicquote:Op dinsdag 4 februari 2014 16:07 schreef mootie het volgende:
[..]
het lukt echt niet, om het off topic-gebral hier te krijgen.
Wel een goede poging overigens.
Ik ga een poging wagen.quote:Op dinsdag 4 februari 2014 16:08 schreef Disana het volgende:
[..]
En ook een bruine boterham? Wat let je.
OMG. Ik kom naar je toe.quote:Op dinsdag 4 februari 2014 16:13 schreef GekkePoes het volgende:
[..]
Ik ga zo spruitjes bakken met spekjes, en wat aardappelen erbij
Eigenlijk niet, maar ik hou me niet meer aan die beperkingen. Kan echt niet zonder zout. Hoezo, heb je spekjes voor me?quote:Op dinsdag 4 februari 2014 16:15 schreef mootie het volgende:
Alles met spekjes is goed.
Disana. Mag jij spekjes?
Ja. Elke keer als ik in de keuken ben neem ik er een paar.quote:Op dinsdag 4 februari 2014 16:16 schreef Disana het volgende:
[..]
Eigenlijk niet, maar ik hou me niet meer aan die beperkingen. Kan echt niet zonder zout. Hoezo, heb je spekjes voor me?
Dat!quote:Op dinsdag 4 februari 2014 16:17 schreef Deisyy het volgende:
Met spekjes maak je zelfs een drol lekker
Pizza carbonaraquote:Op dinsdag 4 februari 2014 16:19 schreef Copycat het volgende:
Ik ga straks naar een presentatie/borrel en daarna pik ik 100 meter verder een pizza op bij de pizzabus.
http://www.daportare.nl
Nee het mag niet, maar ik doe het toch, en ze merken het niet.quote:Op dinsdag 4 februari 2014 16:18 schreef mootie het volgende:
[..]
Ja. Elke keer als ik in de keuken ben neem ik er een paar.![]()
Maar lekker dat je weer meer kunt smullen. Kan me nog herinneren dat je aardig wat resricties had.
Dat is het betere werk, heerlijk weer ook vandaag.quote:Op dinsdag 4 februari 2014 14:35 schreef Disana het volgende:
[..]
Te laat, ik had al een ontbijtafspraak in Het Paleis. Croissantjes, luxe hartig en zoet beleg, yoghurtje, thee.
Daar moet ikquote:Op dinsdag 4 februari 2014 16:19 schreef Copycat het volgende:
Ik ga straks naar een presentatie/borrel en daarna pik ik 100 meter verder een pizza op bij de pizzabus.
Doe mee met het spekjesgebral.quote:Op dinsdag 4 februari 2014 16:21 schreef Scrutinizer het volgende:
Moet ik hier zijn voor off-topic gebral?
Ja, graag.quote:Op dinsdag 4 februari 2014 16:21 schreef Scrutinizer het volgende:
Moet ik hier zijn voor off-topic gebral?
Gaaf, zo'n busquote:Op dinsdag 4 februari 2014 16:19 schreef Copycat het volgende:
Zo lekker!quote:Op dinsdag 4 februari 2014 16:22 schreef mootie het volgende:
Daar moet iktoch een keer langssturen.
Waarom beeld ik me dit nu inquote:Op dinsdag 4 februari 2014 16:17 schreef Deisyy het volgende:
Met spekjes maak je zelfs een drol lekker
Op die fiets komt hij volgens mij door Waalre.quote:Op dinsdag 4 februari 2014 16:25 schreef Copycat het volgende:
[..]
Zo lekker!
Staat op verschillende plekken in de buurt. Waalre is misschien voor jou de dichtstbijzijnde?
Wel pas maandag weer in Waalre.quote:Op dinsdag 4 februari 2014 16:26 schreef mootie het volgende:
Op die fiets komt hij volgens mij door Waalre.
Auto gewoon snelweg vanaf Leende, hij werkt op de High Tech Campus momenteel.
Nu wil ik weten wat daar in zit!quote:Op dinsdag 4 februari 2014 16:26 schreef Scrutinizer het volgende:
Ik eet inderdaad Spaghetti Puttanesca vanavond. Vrij vertaald is dat hoerenspaghetti.
Knoflook, kappertjes, olijven, gedroogde chiliquote:
Het is vrij zout.quote:
Beetje supermarktpesto mag ook die is lekker zoutquote:Op dinsdag 4 februari 2014 16:32 schreef Copycat het volgende:
Klinkt lekker, behalve de ansjovis, die blief ik niet.
Die kook je 5 minuten mee en daardoor valt-ie uit elkaar, daar zie je niets meer van terug.quote:Op dinsdag 4 februari 2014 16:32 schreef Copycat het volgende:
Klinkt lekker, behalve de ansjovis, die blief ik niet.
Ook lekker op een pizza.quote:Op dinsdag 4 februari 2014 16:32 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Het is vrij zout.![]()
Er kan van alles inzitten want het is van oorsprong een saus van restjes maar bij mij is het: tomaten, ui, knoflook, zwarte olijven, kappertjes, tonijn, ansjovis, cayennepeper en gedroogde Italiaanse keukenkruiden.
Hmmm, ja. Ik eet alleen vrijwel nooit meer pizza sinds ik niet meer in Groningen woon. Hier in het westen is het geen sinecure om een goede pizza te vinden. Er zijn nu een paar redelijke in de stad maar het haalt het nog niet bij de pizza's in Groningen.quote:
Ik woon vlak bij een tent die gewoon alles op de kaart heeft staan en bezorgt . En die heeft me toch lekkere pizza. ook shoarma en van die warme broodjes met kaas en turkse worstquote:Op dinsdag 4 februari 2014 16:39 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Hmmm, ja. Ik eet alleen vrijwel nooit meer pizza sinds ik niet meer in Groningen woon. Hier in het westen is het geen sinecure om een goede pizza te vinden. Er zijn nu een paar redelijke in de stad maar het haalt het nog niet bij de pizza's in Groningen.
quote:Op dinsdag 4 februari 2014 16:39 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Hmmm, ja. Ik eet alleen vrijwel nooit meer pizza sinds ik niet meer in Groningen woon. Hier in het westen is het geen sinecure om een goede pizza te vinden. Er zijn nu een paar redelijke in de stad maar het haalt het nog niet bij de pizza's in Groningen.
Met alle respect maar als je geen goede pizzeria in de randstad/westen kan vinden dan verdien je ook geen goede pizzaquote:Op dinsdag 4 februari 2014 16:39 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Als ik al hoor dat-ie ook shoarma verkoopt weet ik al dat ik daar niet hoef te zijn. Smaken verschillen en als je in Groningen gewoond hebt en weet dat je daar bijna overal een goede Zuid-Italiaanse pizza voor weinig kunt halen ....quote:Op dinsdag 4 februari 2014 16:40 schreef GekkePoes het volgende:
[..]
Ik woon vlak bij een tent die gewoon alles op de kaart heeft staan en bezorgt . En die heeft me toch lekkere pizza. ook shoarma en van die warme broodjes met kaas en turkse worst
quote:
Wel eens pizza wezen eten in Stad Groningen?quote:Op dinsdag 4 februari 2014 16:42 schreef Speedball het volgende:
[..]
Met alle respect maar als je geen goede pizzeria in de randstad/westen kan vinden dan verdien je ook geen goede pizza
Ik vermoed dat je picobello bedoelt?quote:Op dinsdag 4 februari 2014 16:45 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]Had ik maar een Piccolo hier in de buurt. Ze doen hun best nu hier in de stad maar het blijft allemaal net niet. Net te slappe smaakcombinaties en niet gewoon gorgonzola met spek en salami combineren.
De pizza's zijn ook helemaal niet te zout of vet. lekker knapperige korst zonder aangebrande stukjes enzoquote:Op dinsdag 4 februari 2014 16:45 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Als ik al hoor dat-ie ook shoarma verkoopt weet ik al dat ik daar niet hoef te zijn. Smaken verschillen en als je in Groningen gewoond hebt en weet dat je daar bijna overal een goede Zuid-Italiaanse pizza voor weinig kunt halen ....
[..]Had ik maar een Piccolo hier in de buurt. Ze doen hun best nu hier in de stad maar het blijft allemaal net niet. Net te slappe smaakcombinaties en niet gewoon gorgonzola met spek en salami combineren.
Goede pizza kan overal gemaakt worden, zelfs op Groenlandquote:Op dinsdag 4 februari 2014 16:46 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Wel eens pizza wezen eten in Stad Groningen?
Heette die niet eerst Piccolo? Ik zie dat ze m'n Maffioso niet meer hebben. Een paar komen wel in de buurt daarvan.quote:Op dinsdag 4 februari 2014 16:48 schreef Disana het volgende:
[..]
Ik vermoed dat je picobello bedoelt?
Hmm, volgens mij was het altijd al Picobello. Het kan zijn dat er andere eigenaars zijn, alhoewel hun Frutti di Mare nog altijd de allerlekkerste van de wereld is.quote:Op dinsdag 4 februari 2014 16:52 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Heette die niet eerst Piccolo? Ik zie dat ze m'n Maffioso niet meer hebben. Een paar komen wel in de buurt daarvan.
Dan zal het wel altijd Picobello geweest zijn. Pfff, ik krijg er honger van als ik de pizza's bekijk.quote:Op dinsdag 4 februari 2014 16:54 schreef Disana het volgende:
[..]
Hmm, volgens mij was het altijd al Picobello. Het kan zijn dat er andere eigenaars zijn, alhoewel hun Frutti di Mare nog altijd de allerlekkerste van de wereld is.
Niet kwijlen Scrute. Jij hebt ook lekker eten.quote:Op dinsdag 4 februari 2014 16:57 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Dan zal het wel altijd Picobello geweest zijn. Pfff, ik krijg er honger van als ik de pizza's bekijk.
Dat is waar. Ik kan me een aflevering van dat programma van Herman den Blijker herinneren. Die ging een pizzeria in de buurt van Winschoten 'redden'. Die was ook verbaasd over wat voor mega-belegde pizza's ze daar voor weinig geld verkochten en eventueel ook nog op het platteland bezorgden. Hij vond eigenlijk dat er 5-8 euro bij de prijs op moest.quote:Op dinsdag 4 februari 2014 16:58 schreef Disana het volgende:
[..]
Niet kwijlen Scrute. Jij hebt ook lekker eten.
Dat heb ik nooit gezien. Ik hoop dat ze het gered hebben met behoud van kwaliteit en service.quote:Op dinsdag 4 februari 2014 17:01 schreef Scrutinizer het volgende:
Dat is waar. Ik kan me een aflevering van dat programma van Herman den Blijker herinneren. Die ging een pizzeria in de buurt van Winschoten 'redden'. Die was ook verbaasd over wat voor mega-belegde pizza's ze daar voor weinig geld verkochten en eventueel ook nog op het platteland bezorgden. Hij vond eigenlijk dat er 5-8 euro bij de prijs op moest.
Ze gingen de prijzen iig niet verhogen.quote:Op dinsdag 4 februari 2014 17:06 schreef Disana het volgende:
[..]
Dat heb ik nooit gezien. Ik hoop dat ze het gered hebben met behoud van kwaliteit en service.
Er zitten daar drie pizzeria's, dus we kunnen het niet opzoeken.quote:Op dinsdag 4 februari 2014 17:09 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Ze gingen de prijzen iig niet verhogen.
quote:Op dinsdag 4 februari 2014 17:11 schreef Disana het volgende:
[..]
Er zitten daar drie pizzeria's, dus we kunnen het niet opzoeken.
Grappig. Maar het is dus ook echt een kwaliteitspizzeria.quote:Op dinsdag 4 februari 2014 17:14 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]Ik geloof dat de ex van m'n zus er gewerkt heeft maar ik weet de naam ook niet meer.
Overigens ben ik niet de enige ex-Groninger die nu in Amsterdam z'n pizza's mist. Ik heb het er ook al eens met Gellius over gehad, die haalde z'n pizza's ook daar want die woonde destijds in de Ambonstraat.
Die zou ik ook gekozen hebbenquote:Op dinsdag 4 februari 2014 17:26 schreef Copycat het volgende:
Ik kreeg ook trek en heb mijn agenda omgedraaid. Zit nu met een wijntje van het huis op mijn Kay te wachten.
Zo'n goede keuze!quote:
En ik wil terug in Utopia! Omdat het moet!!!quote:
Dag! Doei en trusten en veel plezier!quote:Op dinsdag 4 februari 2014 18:33 schreef Copycat het volgende:
[..]
En ik wil terug in Utopia! Omdat het moet!!!
![]()
![]()
![]()
Later!
Het kan niet erger, dank jequote:Op dinsdag 4 februari 2014 18:54 schreef edisney het volgende:
[quote] http://utopiainwoners.wordpress.com/ alstu[/quote
Danku!
Lekker toch muis. Ik doe het met een pompoensoepje vanavond.quote:Op dinsdag 4 februari 2014 19:00 schreef Soury het volgende:
Uit nood en weinig geld zo'n lekkere pasta gemaakt. Ik moest alleen wat ham kopen en slagroom.
Uien knoflook en tomaten zitten als basis altijd al in de ijskast, oh en een bolletje mozarella had ik ook nog.Straks de restjes. Ik kan zo Utopia in
Nou het is rete lekker, ik zet het in cul. Een aanraderquote:Op dinsdag 4 februari 2014 20:02 schreef Disana het volgende:
[..]
Lekker toch muis. Ik doe het met een pompoensoepje vanavond.
Door jou ga ik denk ik ook maar weer een spaghetti maken.quote:Op dinsdag 4 februari 2014 20:07 schreef Soury het volgende:
[..]
Nou het is rete lekker, ik zet het in cul. Een aanrader [ afbeelding ]
En wat je met weinig kan doen. Ik heb zelfs een zak saus ingevroren voor barre tijden
Ja uitjes gefruit en de rest domweg in een pan gegooid. Wat kruiden naar smaak erbij. Pasta koken.quote:Op dinsdag 4 februari 2014 20:09 schreef Disana het volgende:
[..]
Door jou ga ik denk ik ook maar weer een spaghetti maken.
Morgen knof en olijven inslaanquote:Op dinsdag 4 februari 2014 20:12 schreef Soury het volgende:
[..]
Ja uitjes gefruit en de rest domweg in een pan gegooid. Wat kruiden naar smaak erbij. Pasta koken.
IK BEN ER KLAAR MEE
Was het niet Natasia die zei dat tomaatjes het niet fijn vinden in de koelkast?quote:Op dinsdag 4 februari 2014 19:00 schreef Soury het volgende:
Uit nood en weinig geld zo'n lekkere pasta gemaakt. Ik moest alleen wat ham kopen en slagroom.
Uien knoflook en tomaten zitten als basis altijd al in de ijskast, oh en een bolletje mozarella had ik ook nog.Straks de restjes. Ik kan zo Utopia in
Weet ik niet. Zolang leven ze niet bij mijquote:Op dinsdag 4 februari 2014 20:43 schreef Deisyy het volgende:
[..]
Was het niet Natasia die zei dat tomaatjes het niet fijn vinden in de koelkast?
Ik heb ze ook altijd in huis, je kan er alle kanten mee op, zelfs de goedequote:Op dinsdag 4 februari 2014 20:44 schreef Soury het volgende:
[..]
Weet ik niet. Zolang leven ze niet bij mij
Ik martel ze wel aan alle kanten, maar rauw door een salade is lekker of mijn laatste ontdekking, Italiaanse bollen van de aldi. Tomaat, salami rauwe groene pepers (uit een potje) uitje en plakjes mozarella. Dat is dan wel mijn maaltijd hoor, geen lunch. Die bollen moeten in de ovenquote:Op dinsdag 4 februari 2014 20:45 schreef Deisyy het volgende:
[..]
Ik heb ze ook altijd in huis, je kan er alle kanten mee op, zelfs de goede
Soury, ik heb het volgende voor de spaghettiboodschappen genoteerd:quote:
Waarom gedroogde tomaten, een blik is beter om de saus te maken incl vocht. Bolletje mozarella is lekker die smelt je in de saus. En kruiden is persoonlijk. Wat je in huis hebt, tijm oregano en peterselie zijn dingen die ik altijd in huis heb. In de zomer zelfs vers.quote:Op dinsdag 4 februari 2014 20:54 schreef Disana het volgende:
[..]
Soury, ik heb het volgende voor de spaghettiboodschappen genoteerd:
gedroogde tomaten
cherrytomaatjes
olijven
knoflook
room
ham
Wat voor kruiden zouden er verder in kunnen, weet jij dat?
Gedroogde tomaatjes (gesnipperd) maken de mix pittiger. Ik wil geen echte saus, ik wil dat alles net aan de slierten blijft klevenquote:Op dinsdag 4 februari 2014 21:03 schreef Soury het volgende:
[..]
Waarom gedroogde tomaten, een blik is beter om de saus te maken incl vocht. Bolletje mozarella is lekker die smelt je in de saus. En kruiden is persoonlijk. Wat je in huis hebt, tijm oregano en peterselie zijn dingen die ik altijd in huis heb. In de zomer zelfs vers.
Olijven zijn lekker maar ik zou dat liever in een salade doen.
Het gekke is dat ik mozzarela ook niks aan vind (smaakt nergens naar) maar gesmolten op een broodje of door een saus is het super. En dan maakt de goedkope of dure me niks uit. Op pizza vind ik het zelfs onmisbaar.quote:Op dinsdag 4 februari 2014 21:05 schreef Disana het volgende:
[..]
Gedroogde tomaatjes (gesnipperd) maken de mix pittiger. Ik wil geen echte saus, ik wil dat alles net aan de slierten blijft klevenTijm is een goed idee, dat heb ik nog wel. Op mozzarella ben ik niet zo gek.
Ik zal het nog eens overwegen.quote:Op dinsdag 4 februari 2014 21:08 schreef Soury het volgende:
[..]
Het gekke is dat ik mozzarela ook niks aan vind (smaakt nergens naar) maar gesmolten op een broodje of door een saus is het super. En dan maakt de goedkope of dure me niks uit. Op pizza vind ik het zelfs onmisbaar.
Ja echt probeer het.quote:
Dus dan mozzarella i.p.v. room?quote:Op dinsdag 4 februari 2014 21:13 schreef Soury het volgende:
[..]
Ja echt probeer het.Het maakt het ook romig
Ik had alle twee,quote:
Nee of je moet aan de lijn doen, je moet toch een soort saus hebben voor pasta. Daarom vond ik gedroogde tomaten al geen goed plan.quote:Op dinsdag 4 februari 2014 21:16 schreef Disana het volgende:
[..]
Ja maar jij zegt dat de mozzarella het romig maakt. Is die room dan niet overbodig?
Ik wil geen tomatige smaak zoals je die uit een blik krijgt. Daar ben ik niet zo gek op. Ik heb ergens een recept met cherrytomaatjes en gedroogde gesnipperde tomaten, maar ik kan het niet vinden.quote:Op dinsdag 4 februari 2014 21:18 schreef Soury het volgende:
[..]
Nee of je moet aan de lijn doen, je moet toch een soort saus hebben voor pasta. Daarom vond ik gedroogde tomaten al geen goed plan.Zo'n blik tomaten is de basis en niks mis mee
Daar hou ik ook niet van, vandaar de slagroom en mozzarela . Het is ook een balans vinden wat je zelf lekker vindt. Mengen en proeven alla Vanessaquote:Op dinsdag 4 februari 2014 21:20 schreef Disana het volgende:
[..]
Ik wil geen tomatige smaak zoals je die uit een blik krijgt. Daar ben ik niet zo gek op. Ik heb ergens een recept met cherrytomaatjes en gedroogde gesnipperde tomaten, maar ik kan het niet vinden.
Met pusvinger.quote:Op dinsdag 4 februari 2014 21:22 schreef Soury het volgende:
[..]
Daar hou ik ook niet van, vandaar de slagroom en mozzarela . Het is ook een balans vinden wat je zelf lekker vindt. Mengen en proeven alla Vanessa
Nou ik moet nog eten.quote:
Een pus vinger in de pan doenquote:Op dinsdag 4 februari 2014 21:23 schreef Disana het volgende:
[..]
Ja maar jij eet lekker en daar ben ik jaloers op. Ik doe het expres.
In ieder geval geen e nummersquote:
Dat is wel goed.quote:
Heb je het naar je zin Lies?quote:Op dinsdag 4 februari 2014 21:29 schreef liesje1979 het volgende:
Wijn. Ze hebben hier rokers en niet rokers gedeeltes. Nog 1 besteld.
The bitch is backquote:Op dinsdag 4 februari 2014 21:29 schreef liesje1979 het volgende:
Niks -->quote:Op dinsdag 4 februari 2014 21:29 schreef liesje1979 het volgende:
Ja lekker een paar druppels tabasco erinquote:Op dinsdag 4 februari 2014 21:30 schreef Disana het volgende:
[..]
Dat is wel goed.
Ik eet een boterham met ansjovis. Daarbij heb ik een glas tomatengroentesap. Lekker pittig.
Geniet er maar lekker van. Hoe meer je geniet, hoe mooier de herinneringen.quote:Op dinsdag 4 februari 2014 21:32 schreef liesje1979 het volgende:
Ja disana! Ontzettend! Ben wel bijna vol. Morgen nog 2 dingetjes als ik zin heb want 1 is nogal ingewikkeld
Ben je daar dan nogquote:Op dinsdag 4 februari 2014 21:32 schreef liesje1979 het volgende:
Ja disana! Ontzettend! Ben wel bijna vol. Morgen nog 2 dingetjes als ik zin heb want 1 is nogal ingewikkeld
Zit je niet in het verkeerde topic, maar ik begrijp dat je nog niet thuis bentquote:Op dinsdag 4 februari 2014 21:38 schreef liesje1979 het volgende:
Hier geenidee want ik drink per glas en moet de rekening nog krijgen maar even kijken een flesje cola is 35 kr, 50 kr is 2 euro. Een jim bean is 59 kr dus ik gok iets daartusen. Mijn bonensoep met mand brood was 49 en mijn bruchetta 89. Gewoon 2 starters ben gek op voorgerechten
Nou geniet nog even.quote:
Een stuk goedkoper dan in Nederland dus, en dan is Praag nog de duurste plek van Tsjechië.quote:Op dinsdag 4 februari 2014 21:38 schreef liesje1979 het volgende:
Hier geenidee want ik drink per glas en moet de rekening nog krijgen maar even kijken een flesje cola is 35 kr, 50 kr is 2 euro. Een jim bean is 59 kr dus ik gok iets daartusen. Mijn bonensoep met mand brood was 49 en mijn bruchetta 89. Gewoon 2 starters ben gek op voorgerechten
Dan hebben ze daar ook nooit schoongemaakt, is gewoon voor jouquote:Op dinsdag 4 februari 2014 21:44 schreef liesje1979 het volgende:
Kleine kutlettertjes maar dit is sc toch? Toen ik mijn pasoort wilde verstoppen onder de bodem van het kluisje omsat ik biet begreep hoe het werkte vond ik 90 euro dus ik drink eigenlijk gratis. Heb nog getwijfeld het boj de balie af te geven maar ze kunnen toch nooit meer achterhalen van wie, kan er al jaren gelegen hebben
Best wel een raar idee. Degene die het daar ooit neerlegde is dus nooit terug geweest. Wat kan er gebeurd zijn.quote:Op dinsdag 4 februari 2014 21:50 schreef liesje1979 het volgende:
Muis, daar maken ze ook niet schon het fluweel onderin het kluisje was een stukje losgetrokken en daar lag hetonder
Ik hoor een Jaws muziekje nu... Grapje Lies. Mensen vergeten de raarste dingen en het is geen duizende euro's.quote:Op dinsdag 4 februari 2014 21:52 schreef Disana het volgende:
[..]
Best wel een raar idee. Degene die het daar ooit neerlegde is dus nooit terug geweest. Wat kan er gebeurd zijn.
Dat dusquote:Op dinsdag 4 februari 2014 21:54 schreef liesje1979 het volgende:
Gewoon vergeten denk en voor 90 euro helemaal terugvliegen....met het risico dat het weg is. .
Groot gelijk. Lekker zo'n extraatje.quote:Op dinsdag 4 februari 2014 21:58 schreef liesje1979 het volgende:
Maar als je bedenkt dat mijn hotel 99 euro was en mijn ticket 74 doe ik nu niet zuinig wat ik wel van plan was haha
Lol zou ik ook doen.quote:Op dinsdag 4 februari 2014 21:58 schreef liesje1979 het volgende:
Maar als je bedenkt dat mijn hotel 99 euro was en mijn ticket 74 doe ik nu niet zuinig wat ik wel van plan was haha
Ook geen foto van de enge man?quote:Op dinsdag 4 februari 2014 22:01 schreef liesje1979 het volgende:
Ja haha. Ik denk dat ik nog 1 wijntje neem om het af te leren, ondanks de beetje ene man die steds kijkt. Hotel is 100 meter
100 meter, dan ben je wel safe hoor!quote:Op dinsdag 4 februari 2014 22:01 schreef liesje1979 het volgende:
Ja haha. Ik denk dat ik nog 1 wijntje neem om het af te leren, ondanks de beetje ene man die steds kijkt. Hotel is 100 meter
Nah, ik zit te plagen. Pas je wel een beetje op?quote:Op dinsdag 4 februari 2014 22:04 schreef liesje1979 het volgende:
Ik moest lachen, ik weet niet of ik dat stiekem durf hoot
Mooi dan weet ik een rel te plannenquote:Op dinsdag 4 februari 2014 22:06 schreef Gert het volgende:
[..]
100 meter, dan ben je wel safe hoor!
Tenzij het 100 meter door een héél donker verlaten steegje is, ,maar dat zal vast niet midden in Praag.
Cheers!![]()
Wou dat ik mee kon doen. Morgen een drukke dag. Eerst naar Rotterdam, dan naar Utrecht, in de avondspits terug naar huis.
En tussendoor nog FOK! checken natuurlijk, want je bent professional of je bent het niet.
Wat wil je morgen nog gaan doen Lies?
Joh dan lig jij nog in je nest.quote:
Uh nee.quote:
Is ook bijna een fles hè. Dat voel je echt wel na een hele dag slenteren en indrukken opdoen. Lekker toch!quote:
quote:
Oeh, ik zie hem! Dat lijkt de klokkenluider van de Notre Dame wel. Maar je bent ontsnapt, gelukkig maar.quote:Op dinsdag 4 februari 2014 23:05 schreef liesje1979 het volgende:
Oh je bent al weg. Jammer. Toen zelfs de enge man aantrekkelijk begon te lijken ben ik maar snel gegaan. de rekening was 373, ik heb 400 gegeven maar zie nu dat ze de fooi al inberekend hadden. Boeiuh. en er mist 1 wijntje op de rekening, dus prima. Maar 400 is 16 euro, daar word je in Nederland niet (incl 2 voorgerechten en een mand brood) dronken voor.
Beste telefoonfoto van vandaag is denk ik deze, ik verheug me nu al op die van mijn camrea
[ afbeelding ]
Of deze, doet gouden stad eer aan.
[ afbeelding ]
Enge man voor Disana rechts voor.
[ afbeelding ]
Die bollie, hij was niet ect eng hoor maar keek gewoon veel naar me.
quote:Op woensdag 5 februari 2014 16:05 schreef Disana het volgende:
Dit gaat straks in mijn spaghetti:
[ afbeelding ]
Julienne reepjes spek
Brood, nu net ff snel 3 broodjes kaas tomaat ui. Moet trainen en dan kan ik beter niet teveel en laat eten. Vanavond uurtje of 22.00 neem ik denk ik iets uit de vriezer (klein portie)quote:Op woensdag 5 februari 2014 16:07 schreef Disana het volgende:
[..]
Ik zit nu al van de ingrediënten te snoepen. Wat eet jij vandaag?
Dat klinkt verstandig. En tomaat en ui met kaas op brood is gewoon lekker.quote:Op woensdag 5 februari 2014 16:10 schreef Speedball het volgende:
[..]
Brood, nu net ff snel 3 broodjes kaas tomaat ui. Moet trainen en dan kan ik beter niet teveel en laat eten. Vanavond uurtje of 22.00 neem ik denk ik iets uit de vriezer (klein portie)
quote:Op woensdag 5 februari 2014 16:14 schreef Disana het volgende:
[..]
Dat klinkt verstandig. En tomaat en ui met kaas op brood is gewoon lekker.
Jij houdt dus ook van hartig.quote:Op woensdag 5 februari 2014 16:37 schreef Speedball het volgende:
[..]die combo vind ik al sinds kind lekker, past allemaal gewoon goed
als je t over eng hebt vind ik die eerste foto ook wel een winnaarquote:Op dinsdag 4 februari 2014 23:05 schreef liesje1979 het volgende:
Oh je bent al weg. Jammer. Toen zelfs de enge man aantrekkelijk begon te lijken ben ik maar snel gegaan. de rekening was 373, ik heb 400 gegeven maar zie nu dat ze de fooi al inberekend hadden. Boeiuh. en er mist 1 wijntje op de rekening, dus prima. Maar 400 is 16 euro, daar word je in Nederland niet (incl 2 voorgerechten en een mand brood) dronken voor.
Beste telefoonfoto van vandaag is denk ik deze, ik verheug me nu al op die van mijn camrea
[ afbeelding ]
Of deze, doet gouden stad eer aan.
[ afbeelding ]
Enge man voor Disana rechts voor.
[ afbeelding ]
Die bollie, hij was niet ect eng hoor maar keek gewoon veel naar me.
hoe oud is opa nu?quote:Op woensdag 5 februari 2014 16:37 schreef Speedball het volgende:
[..]die combo vind ik al sinds kind lekker, past allemaal gewoon goed
Ik vnd het zelf ook niet lekker om koud afgespoeld te worden, dus gooi er altijd een scheutje olijfolie overheenquote:Op woensdag 5 februari 2014 19:32 schreef Disana het volgende:
[..]
Daar krijgt het een fijne beet van, mijn moeder deed het ook en het staat op de verpakking.
Een pasta al dente krijg je door op het goede moment de spaghetti van het vuur te halen, afgieten, olijfolie erover en klaar.quote:Op woensdag 5 februari 2014 19:32 schreef Disana het volgende:
Daar krijgt het een fijne beet van, mijn moeder deed het ook en het staat op de verpakking.
Dat klinkt ook lekker.quote:Op woensdag 5 februari 2014 19:37 schreef Deisyy het volgende:
[..]
Ik vnd het zelf ook niet lekker om koud afgespoeld te worden, dus gooi er altijd een scheutje olijfolie overheen![]()
Hier was het in knoflook en ketjap gemarineerde stukjes zalm met roerbakgroente en mie
Hmm. De Jumbo heeft het op de verpakking bij bereiding staan. Dus ik dacht, laat ik het maar doen. Het scheelt natuurlijk wel werk als ik het de volgende keer laatquote:Op woensdag 5 februari 2014 19:38 schreef Copycat het volgende:
[..]
Een pasta al dente krijg je door op het goede moment de spaghetti van het vuur te halen, afgieten, olijfolie erover en klaar.
Ik deed het vroeger ooit. Heeft me nog ooit een -amicale- uitbrander van Cas Spijkers opgeleverd. Not done.
Dat is jou versie, maar als het maar lekker is. Hier Broccoli gekookte piepers en een soort van kip schnitzel met saté vulling en jusquote:Op woensdag 5 februari 2014 19:27 schreef Disana het volgende:
Jullie eten dus ook lekker, en Cc plakt er morgen zelfs een filmpje bij aan. Doe maar luxe.
De zelfgemaakte spaghettig was lekker. Recept voor Soury:
reepjes spek
gedroogde tomaatjes op olie
zwarte olijven
3 grote tenen verse knoflook
cherrytomaatjes
klein bekertje creme fraiche
Reepjes bakken, knoflook erin persen, gedroogde tomaatjes en olijven in stukjes snijden en erbij doen, cherrytomaatjes in stukjes snijden en als laatste erbij (niet koken).
Spaghetti koken, doe wat olijfolie en een blokje bouillon in het water. Koud afspoelen. Saus erbij en nog even opwarmen. Smikkelen.
Het belangrijkste is ook dat het smaakt en tja als ze het op de verpakking zetten. Ik vind het een nadeel dat het afkoelt en denk dat de pasta door het opwarmen nog nagaart, terwijl ik juist van al dente houd.quote:Op woensdag 5 februari 2014 19:39 schreef Disana het volgende:
[..]
Dat klinkt ook lekker.
Mijn moeder spoelde het kort koud af, deed dan wat olijfolie met uitgeperste knoflook in de pan, en roerde tot het weer warm was. Mja weet ik het, ik ben geen expert maar ik vind het prima smaken
Het is hier nog steeds droog en we hadden stralende zon. Nou hadden we dat ook wel verdiend, aangezien wij vorige week sneeuw haddenquote:Op woensdag 5 februari 2014 19:43 schreef Deisyy het volgende:
[..]
Het belangrijkste is ook dat het smaakt en tja als ze het op de verpakking zetten. Ik vind het een nadeel dat het afkoelt en denk dat de pasta door het opwarmen nog nagaart, terwijl ik juist van al dente houd.
En nu wachten tot het droog is, want ik wil nog een rondje doen.
Ik doe dat ook niet meer maar een beetje olie erdoor. Pietverdriet pakt nu zijn tissues.quote:
http://www.metronieuws.nl(...)SrZliA!nAVsaeK6jVUT/quote:Tot slot, wat is jouw beste tip voor Nederlanders die een Italiaans gerecht willen maken?
Pasta afspoelen met water is een killer. Veel mensen zie ik pasta verkeerd bereiden. Als je pasta maakt zorg dan voor genoeg water, doe er geen olie bij en vooral niet afspoelen. De pasta wordt dan koud en het zetmeel dat is vrijgekomen, spoel je weg terwijl dit juist zorgt voor een smeuïge smaak.
Beetje olie erdoorheen is toch ook juist goed? Niet door het kookvocht, maar door de afgegoten pasta. En dan goed roeren met een vork tegen kleven.quote:Op woensdag 5 februari 2014 19:45 schreef Soury het volgende:
Ik doe dat ook niet meer maar een beetje olie erdoor. Pietverdriet pakt nu zijn tissues.
Ik zeg niks over snijdenquote:Op woensdag 5 februari 2014 19:46 schreef Copycat het volgende:
[..]
http://www.metronieuws.nl(...)SrZliA!nAVsaeK6jVUT/
Maar als jij het juist lekker vindt zo: vooral blijven doen. Ofer smaak valt te twisten, maar het blijft jouw smaak.
Want uiteraard eten we spaghetti ook niet met een lepel. Laat staan dat we het snijden.
Ik moet altijd een beetje huilen als mensen hun spaghetti snijden, dat is hetzelfde als sushi eten met mes en vorkquote:Op woensdag 5 februari 2014 19:46 schreef Copycat het volgende:
[..]
http://www.metronieuws.nl(...)SrZliA!nAVsaeK6jVUT/
Maar als jij het juist lekker vindt zo: vooral blijven doen. Over smaak valt te twisten, maar het blijft jouw smaak.
Want uiteraard eten we spaghetti ook niet met een lepel. Laat staan dat we het snijden.
Ik doe het al in de pan. Werkt prima.quote:Op woensdag 5 februari 2014 19:48 schreef Copycat het volgende:
[..]
Beetje olie erdoorheen is toch ook juist goed? Niet door het kookvocht, maar door de afgegoten pasta. En dan goed roeren met een vork tegen kleven.
ik kook het in ruim water, met olijfolie, spoel het af met koud water en mik dan gelijk de hete saus erdoorquote:Op woensdag 5 februari 2014 19:49 schreef Disana het volgende:
[..]
Ik zeg niks over snijden![]()
Oké oké, drie mensen hebben zich tegen koud afspoelen uitgesproken. Ik geef me gewonnen en beloof het niet meer te doen.
Ik ook, maar dat durf ik nu dus niet meerquote:Op woensdag 5 februari 2014 19:50 schreef DJMO het volgende:
[..]
ik kook het in ruim water, met olijfolie, spoel het af met koud water en mik dan gelijk de hete saus erdoor
Ga maar snel teruglezen danquote:Op woensdag 5 februari 2014 19:50 schreef DJMO het volgende:
[..]
ik kook het in ruim water, met olijfolie, spoel het af met koud water en mik dan gelijk de hete saus erdoor
gewoon doen zoals jij het lekker vind .. oh en ik snijd het af en toe wel, voor de kids, zelf eet ik het alleen met een vorkquote:Op woensdag 5 februari 2014 19:50 schreef Disana het volgende:
[..]
Ik ook, maar dat durf ik nu dus niet meer
Haha ja ik had een perfecte carbonara gemaakt voor mijn moeder. En toen..... Maar ja ze is 81quote:Op woensdag 5 februari 2014 19:49 schreef Deisyy het volgende:
[..]
Ik moet altijd een beetje huilen als mensen hun spaghetti snijden, dat is hetzelfde als sushi eten met mes en vork
ik verander mijn kookwijze nietquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |