abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_136182180
Ik ben 22 en krijg binnenkort een beugel. Ik weet alleen nog niet of ik me een kleurloze of een gewone zilveren beugel pak.
Het nadeel aan een zilveren beugel vind ik dat je er direct een stuk jonger uitziet. Het nadeel aan een kleurloze vind ik dat het lijkt dat je vieze tanden hebt.
Wat raden jullie mij aan? Kleurloos of gewoon zilver?
  vrijdag 31 januari 2014 @ 20:21:39 #2
364261 Limburg82
I shit you not.
pi_136182346
Doe deze. Dan ben je pas een baas.

pi_136182357
Silver
nee echt niet !
  vrijdag 31 januari 2014 @ 20:26:56 #4
396818 CherryOnTop
of whipped cream
pi_136182541
Ik raad invisaligns aan, dan zie je het alleen als je heel goed kijkt.
  vrijdag 31 januari 2014 @ 20:41:56 #5
180174 Diemux
People vs Me
pi_136183303
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 januari 2014 20:16 schreef Saleu het volgende:
Ik ben 22 en krijg binnenkort een beugel. Ik weet alleen nog niet of ik me een kleurloze of een gewone zilveren beugel pak.
Het nadeel aan een zilveren beugel vind ik dat je er direct een stuk jonger uitziet. Het nadeel aan een kleurloze vind ik dat het lijkt dat je vieze tanden hebt.
Wat raden jullie mij aan? Kleurloos of gewoon zilver?
Nee een fucking kermis in je bek geeft een volwassen uiterlijk :').

[ Bericht 0% gewijzigd door Diemux op 31-01-2014 22:06:57 ]
pi_136183479
22? Jezus!! zo oud al.
pi_136183791
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 januari 2014 20:45 schreef IBAZ het volgende:
22? Jezus!! zo oud al.
Nou, het komt omdat ik met 19 nog een kies moest wisselen. Daarvoor kon ik dus sowieso geen beugel. Nu begin ik me toch te storen aan een paar tanden die wat scheef staan en heb ik toch gekozen voor een beugel. En 22 is nog niet zo heel oud. Bij mij op school lopen er nog wel een paar rond van boven de 20 met een beugel.
pi_136187903
pi_136187939
Ik zou je aanraden zelf een keuze te maken en je goed te laten inlichten over de mogelijkheden.
Rustig aan.
pi_136218773
Ook al neem je een kleurloze beugel, mensen zullen het toch wel zien.
Ik heb trouwens nog nooit gezien dat een volwassene er met een zilverkleurige beugel opeens heel veel jonger uitziet. Of heb je soms een babyface?

Ik kreeg een beugel op mijn vijfentwintigste en heb er nooit 'last' van gehad, nooit gemerkt dat mensen me anders benaderden, nooit last van gehad in professionele setting o.i.d.. Juist wel veel positieve opmerkingen gehad, dat mensen het toch wel tof vinden dat je als volwassene nog aan zo'n beugel durft te beginnen.

Gewoon voor ogen houden waar je het voor doet.
Love, it will not betray, dismay or enslave you
It will set you free
pi_136222139
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 februari 2014 21:07 schreef RunForrestRun het volgende:
Ook al neem je een kleurloze beugel, mensen zullen het toch wel zien.
Ik heb trouwens nog nooit gezien dat een volwassene er met een zilverkleurige beugel opeens heel veel jonger uitziet. Of heb je soms een babyface?

Ik kreeg een beugel op mijn vijfentwintigste en heb er nooit 'last' van gehad, nooit gemerkt dat mensen me anders benaderden, nooit last van gehad in professionele setting o.i.d.. Juist wel veel positieve opmerkingen gehad, dat mensen het toch wel tof vinden dat je als volwassene nog aan zo'n beugel durft te beginnen.

Gewoon voor ogen houden waar je het voor doet.
Nee ik zie er juist iets ouder uit dan ik ben. Gezien mijn werk ben ik daar nog blij mee ook.
pi_136223073
Gewoon zilverkleurige rocken, boeien voor die paar maanden.
'I always hear ''Punch me in the face'' when you're speaking, but it's usually subtext'
pi_136237205
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 februari 2014 23:25 schreef Megara het volgende:
Gewoon zilverkleurige rocken, boeien voor die paar maanden.
Nou, volgens de ortho anderhalf jaar.
pi_136240023
Oke, als je er tegenop ziet om ermee te lopen voor anderhalf jaar dan moet je die andere nemen natuurlijk. Ik had drie jaar gewoon de ijzeren slotjes (was wel jonger) en vond het wel prima, helemaal naarmate mijn gebit er beter uit ging zien. De kleurloze vind ik toch nét niet, je ziet ze inderdaad nog en ze leiden (denk ik) meer de aandacht af omdat mensen gaan kijken wat dat nou toch is, in je mond.
'I always hear ''Punch me in the face'' when you're speaking, but it's usually subtext'
pi_136240938
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 februari 2014 23:00 schreef Saleu het volgende:

[..]

Nee ik zie er juist iets ouder uit dan ik ben. Gezien mijn werk ben ik daar nog blij mee ook.
Dan zou ik me er echt niet druk over maken.
Zoals gezegd: het is al lang goed van je dat je er nu nog aan durft te beginnen. En uiteindelijk, als je langzaam de verbetering gaat zien, zul je er blij mee zijn.
Die van mij heeft er meer dan drie jaar in gezeten uiteindelijk en ook al heeft het me soms best zeer gedaan (met aandraaien van draadjes, overal haakjes, elastiekjes en een kaakoperatie), ik ben toch ontzettend blij dat ik het heb gedaan.
It will set you free
pi_138186909
En qua kosten?
Is die doorzichtige niet veel duurder?
Ik wilde dat eigenlijk ook, maar ik had geen keuze geloof ik (orthodontist had dat niet). Begrijp best dat je het een dingetje vindt hoor, ik was ook 23 (bijna 24) toen ik hem kreeg. Ook voor zo'n anderhalf jaar, inclusief kaakoperatie. In het begin vond ik het lastig, die beugel, maar je went er snel aan. Houd ook in je achterhoofd dat het maar tijdelijk is en dat je er een stuk mooier van wordt! Wat is anderhalf jaar op een mensenleven... Ik zou zeggen: ga gewoon lekker standaard voor zilver. Ik kende iemand met een doorzichtige en dat vond ik er vreemder uitzien dan een gewone beugel. Van de zijkant lijkt het net of iemand hele dikke tanden heeft die tussen de lippen doorkomen, in plaats van "gewoon een tijdelijke beugel".
Ben benieuwd wat je doet/hebt gedaan!
  woensdag 26 maart 2014 @ 21:30:00 #17
150284 Woelzy
Voor elkaar
pi_138207434
Ik nam op mijn 25ste ook nog een beugel, heb er nooit spijt van gehad, ik zie er nu zoveel beter uit met rechte tanden! Nu had ik best veel overbeet, die is ook helemaal weg.

Misschien heb je ook nog een derde optie: goud. Ik kreeg een gouden beugel toen ik gezegd had dat ik nikkel allergie had (wat in mijn geval ook zo was). In de zilveren beugel zit nikkel en de doorzichtige is bij mij niet genoemd. Vond het wel gaaf staan, zou zelf eerder voor zilver dan doorzichtig kiezen omdat mensen dan ten minste meteen zien wat het is (een beugel) en dus niet gaan 'staren'.
pi_138246381
quote:
0s.gif Op woensdag 26 maart 2014 21:30 schreef Woelzy het volgende:
Ik nam op mijn 25ste ook nog een beugel, heb er nooit spijt van gehad, ik zie er nu zoveel beter uit met rechte tanden! Nu had ik best veel overbeet, die is ook helemaal weg.

Misschien heb je ook nog een derde optie: goud. Ik kreeg een gouden beugel toen ik gezegd had dat ik nikkel allergie had (wat in mijn geval ook zo was). In de zilveren beugel zit nikkel en de doorzichtige is bij mij niet genoemd. Vond het wel gaaf staan, zou zelf eerder voor zilver dan doorzichtig kiezen omdat mensen dan ten minste meteen zien wat het is (een beugel) en dus niet gaan 'staren'.
Ik was ook ongeveer die leeftijd toen ik een beugel had, ik heb ook een nikkelallergie maar
nooit last van gehad eigenlijk :o

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Goud lijkt me nou niks -O- beetje ordinair lijkt me dat...
pi_138250357
Je kunt tegenwoordig ook beugels nemen die aan de binnenkant van je tanden worden geplaatst.
  vrijdag 28 maart 2014 @ 07:20:42 #20
261943 SonicVolcano
Hotter than hell
pi_138252824
Schaam je niet. Er zijn mensen die nooit een beugel gehad hebben en nu rondlopen met een lelijk gebit. Jij doet er tenminste wat aan :)
The ordinary teacher tells. The good teacher explains. The superior teacher demonstrates. The best teacher inspires.
pi_138253198
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 00:10 schreef Chule het volgende:
Je kunt tegenwoordig ook beugels nemen die aan de binnenkant van je tanden worden geplaatst.
[ afbeelding ]
Dat is hélemaal een mooie oplossing!
pi_138253338
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 00:10 schreef Chule het volgende:
[ afbeelding ]
Dat lijkt mij ontzettend onhandig. Hoe eet je dan?
Ik vond het al gedoe met eten toen die blokjes aan de buitenkant zaten :') . En hoe kun je dan zien of je het goed schoon houdt?
It will set you free
pi_138253485
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 08:24 schreef RunForrestRun het volgende:

[..]

Dat lijkt mij ontzettend onhandig. Hoe eet je dan?
Ik vond het al gedoe met eten toen die blokjes aan de buitenkant zaten :') . En hoe kun je dan zien of je het goed schoon houdt?
Dat is ook weer waar eigenlijk ..
Ik ben er wel eens met mijn tong aan blijven haken toen ik een beugel had, dat zou in dit geval misschien wel eerder gebeuren zo aan de binnenkant en dat is niet leuk.... :')
pi_138254257
Zilver. Het is maar een beugel. Geen reden om die te verbergen.
pi_138258887
Zal ook wel niet bij iedereen kunnen, zo'n beugel aan de binnenkant. Nog nooit gezien!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')