abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_136175645
Zijn hier ouders met kinderen waar (zoals vermeld in de TT) Diabetes type 1 is geconstateerd en hoe hebben jullie dit aangepakt en hoe gaan jullie ermee om gedurende al die tijd i.c.m.andere ervaringen. Dit omdat deze ziekte laatst bij 1 van de kinderen in de familie is geconstateerd en zoiets slaat dus in als een bom.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 31-01-2014 17:05:20 ]
  vrijdag 31 januari 2014 @ 17:06:14 #2
317775 DasApart
Badgers! Badger dancing!
pi_136175674
-niet grappig-

[ Bericht 85% gewijzigd door Kyara op 31-01-2014 18:01:44 ]
Altijd de kleine lettertjes lezen!
pi_136175842
mijn moeder bij mij :D dus daar kan ik zelf niet echt antwoord op geven :P
'If you really think that the environment is less important than the economy try holding your breath while you count your money'
pi_136175854
Als je kindje naar school gaat is: http://www.diabetesopschool.nl/ erg prettig, ook aan docent/begeleidier/ directie door te geven.

En verder is mijn advies: overleg veel met de diabetesverpleegkundige in het ziekenhuis, ouderbijeenkomsten voor tips en trucs uitwisselen.
Zorg voor regelmaat in het leventje van het kind, plaats het kind met diabetes niet in een uitzonderingspositie en blijf het wel zien als kind, inclusief regels blijven hanteren (probeer niet te gaan in het achgossie, het is ziek en zielig en dus zien we 'alles' door de vingers)

En heel veel succes ermee, een ziekte waar je niet even een dagje vrij-af van kan nemen, wat soms een uitdaging kan zijn, en doorzettingskracht vraagt van het gezin.
Maar waar zeker niet alles voor hoeft te wijken! Gedurende dat je in de materie komt, ga je heel handig worden en gaat veel routine worden!
pi_136175922
ja sowieso de school en dus de leraren op de hoogte brengen. En zorgen voor een vast patroon hielp ook veel op de basisschool voornamelijk> om de +-2-3 uur eten bijvoorbeeld en dan dus een beetje op vaste tijden.
'If you really think that the environment is less important than the economy try holding your breath while you count your money'
pi_136176439
-ook niet grappig-

[ Bericht 89% gewijzigd door Kyara op 31-01-2014 18:02:10 ]
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
  vrijdag 31 januari 2014 @ 19:06:56 #7
317775 DasApart
Badgers! Badger dancing!
pi_136179300
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 januari 2014 17:06 schreef DasApart het volgende:
-niet grappig-
Ik moet zeggen dat ik er zelf wel de humor van in zag.
  vrijdag 31 januari 2014 @ 19:14:30 #8
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_136179603
Dit topic staat in OUD. Kinderachtige reacties blieven we hier niet.
I`m not weird. I`m limited edition.
  vrijdag 31 januari 2014 @ 19:20:57 #9
317775 DasApart
Badgers! Badger dancing!
pi_136179879
quote:
2s.gif Op vrijdag 31 januari 2014 19:14 schreef De_Taartjesfee het volgende:
Dit topic staat in OUD. Kinderachtige reacties blieven we hier niet.
Ik was vergeten dat de meeste vrouwen kinderen hebben gekregen, hun kut opdroogt en verschrompelt en hun gevoel voor humor wordt gewist door een wisselende hormoonspiegel.

Tijd om terug te gaan naar mijn eigen subforum.
  vrijdag 31 januari 2014 @ 19:23:11 #10
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_136179963
quote:
7s.gif Op vrijdag 31 januari 2014 19:20 schreef DasApart het volgende:

[..]

Ik was vergeten dat de meeste vrouwen kinderen hebben gekregen, hun kut opdroogt en verschrompelt en hun gevoel voor humor wordt gewist door een wisselende hormoonspiegel.

Tijd om terug te gaan naar mijn eigen subforum.
Dat je het ff weet :7
Doei :*
I`m not weird. I`m limited edition.
pi_136180416
Geen eigen kind maar wel 2 kinderen in de klas, groep 3, ze zijn allebei 6 jaar.
pi_136198425
Nogmaals een bedankje aan de moderators voor hun kordaat optreden te meer dit niet een topic is om jolig in te zijn daar de aard van de melding dit niet behoeft. Voor de overigen alvast bedankt voor de goede reacties. Kind is bovenal vrolijk en heeft goed geslapen en heeft net een uur geleden zijn eerste toediening gehad van insuline en de bloedsuiker is gemeten.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 01-02-2014 09:36:10 ]
  zaterdag 1 februari 2014 @ 22:03:28 #13
317775 DasApart
Badgers! Badger dancing!
pi_136220549
quote:
6s.gif Op zaterdag 1 februari 2014 09:35 schreef Iwanius het volgende:
Nogmaals een bedankje aan de moderators voor hun kordaat optreden te meer dit niet een topic is om jolig in te zijn daar de aard van de melding dit niet behoeft. Voor de overigen alvast bedankt voor de goede reacties. Kind is bovenal vrolijk en heeft goed geslapen en heeft net een uur geleden zijn eerste toediening gehad van insuline en de bloedsuiker is gemeten.
Jezus Christus. Het is diabetes, geen kinderkanker. :')
pi_136221746
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 februari 2014 22:03 schreef DasApart het volgende:

[..]

Jezus Christus. Het is diabetes, geen kinderkanker. :')
Het is chronisch ziek zijn, elke dag er wederom mee geconfronteerd te worden. Je hele leven lang. Geen dag vrijaf kunnen nemen ervan. Altijd er om denken.
Misschien een klein beetje nadenken voor je er iets uit blaat?
pi_136221867
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 februari 2014 22:47 schreef BlueEyes het volgende:

[..]

Het is chronisch ziek zijn, elke dag er wederom mee geconfronteerd te worden. Je hele leven lang. Geen dag vrijaf kunnen nemen ervan. Altijd er om denken.
Misschien een klein beetje nadenken voor je er iets uit blaat?
Met name op de basisschool zelf moet je er niet al te veel last van ondervinden als kind zijnde lijkt mij. Aangezien het inspuiten 's morgens vroeg is en daarna pas rond 5 uur en later in de avond (tenminste denk dat het bij hem zo is).
Dan is het op school gewoon een kwestie van op vaste tijden eten en misschien af en toe prikken.
pi_136222279
Op school heb je tussendoorpauzes, lunchpauze. Traktaties van kindjes.
Gym en buitenspelen.
Allemaal momenten waarop een bloedsuiker kan gaan schommelen.
Helemaal in beginfase is het niet te voorspellen hoe de bloedsuikers zich houden (honeymoonfase)
Kids moeten veel controleren. Sowieso de grote eetmomenten en de tussendoortjes . Plus voor slapen gaan. En de extra controles.
Je komt udit op 4-6 keer per dag controleren.
En dan heb je nog niet de insulineprikken erbij.

Laat ik nog maar niet beginnen met de puberpeikelen van afzetten er tegen. Niet willen controleren, spuiten. Niet aan dieet willen houden.

Jaah, echt heel simpel hoor die diabetes, voor kind en ouders... appeltje eitje zeg maar |:(
pi_136222572
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 februari 2014 23:04 schreef BlueEyes het volgende:
Jaah, echt heel simpel hoor die diabetes, voor kind en ouders... appeltje eitje zeg maar |:(
yeah sorry ik onderschat het denk ik vooral omdat ik me het blijkbaar niet goed kan herinneren en het nu opzich wel meevalt :P MAar vroeg het m'n moeder net en die zei dat het toch wel een fulltime baan leek die eerste jaren vooral :D in groep 1-3 ook echt onregelmatig staan enzo :( tussen de middag naar huis om te prikken etc.
pi_136222725
Ik bedoel het ook minder hard dan dat het er staat.
Maar het gemak hoe sommige mensen denken over 'maar een chronische ziekte' kan ik niet altijd handelen en moet daar dan op reageren.
Zie daarvoor teveel voorbeelden in mijn werk dat het zoals je moeder terecht zegt een fulltime job is, maar dan wel 24/7.
  zondag 2 februari 2014 @ 09:37:35 #19
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_136230351
Mijn neefje is er paar weekjes terug mee gediagnosticeerd.
Zus ging naar de huisarts want hij was moe en leek magerder geworden. Dus ff checken dat het niks gek was.
Bloedsuiker bleek 33.. Dus spoedje zkh en weekje gelegen om te stabiliseren en in te stellen.
Geloof dat hij 4 keer per dag moet spuiten en voor elke maaltijd suikers meten.
Nooit zomaar iets kan eten en alles moet plannen etc .
Vind hem stoer hij is 8 en spuit zichzelf !
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_136231847
dat doet hij snel dan :P knap
pi_136243034
quote:
0s.gif Op zondag 2 februari 2014 09:37 schreef _evenstar_ het volgende:
Mijn neefje is er paar weekjes terug mee gediagnosticeerd.
Zus ging naar de huisarts want hij was moe en leek magerder geworden. Dus ff checken dat het niks gek was.
Bloedsuiker bleek 33.. Dus spoedje zkh en weekje gelegen om te stabiliseren en in te stellen.
Geloof dat hij 4 keer per dag moet spuiten en voor elke maaltijd suikers meten.
Nooit zomaar iets kan eten en alles moet plannen etc .
Vind hem stoer hij is 8 en spuit zichzelf !
Deze hier is 6 en ondergaat alles gelaten en blijft onder de omstandigheden vrij rustig en vrolijk.
Een soort "nou ja.. het zij zo "houding die een zekere pragmatisme verraad. :)

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 02-02-2014 16:14:42 ]
  zondag 2 februari 2014 @ 16:56:01 #22
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_136244802
quote:
0s.gif Op zondag 2 februari 2014 11:12 schreef poker4lifee het volgende:
dat doet hij snel dan :P knap
Ja vind het echt knap :Y
Maar hij is soms ook wel heel boos dat hij moet.
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_136671247
Zo... de eerste week met het ondergaan van alles wat gebeurd is maken dat we nu in een iets rustiger vaarwater zijn beland want gewenning is daar maar het is nog elke dag gewoon goed uitkijken wat je doet. Manneke heeft zo zijn momenten (moe en lusteloos = teken dat hij dus weer insuline moet krijgen) maar houdt zich verder kranig. Ook de bezoeken aan het havenziekenhuis in Rotterdam zijn niet altijd de fijnste vanwege de tijd dat je er zit. Verder scheelt het ook dat de bijkomende kosten (gierend hoog wordt dat) allemaal gedekt worden door de verzekering.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 13-02-2014 17:30:49 ]
pi_136671627
Ik heb zelf diabetes, maar geen kinderen. Maar ik kan je het Forum over diabetes aanraden. Daar zitten naast volwassenen die het zelf hebben ook veel ouders van kinderen met diabetes en kun je al je ervaringen kwijt :)

En het is heel normaal dat het een tijdje duurt voordat iedereen er aan gewend is en het een beetje soepeltjes loopt. Maar er kan ook zo weer iets gebeuren waardoor er weer van alles veranderd moet worden qua insuline. Ik begrijp dat hij nog geen pompje heeft? De meeste kinderen krijgen vrij snel een pomp omdat het een stuk makkelijker is om de diabetes dan te reguleren en je met de pomp veel kleinere hoeveelheden kunt geven. En je hebt tegenwoordig ook een pompje (de Omnipod) die geen infuusslangetje heeft en waarmee je gewoon kunt zwemmen.

Heel veel succes ermee iig, het is echt niet niks wat je gezin overkomt. En het is idd niet zo makkelijk dat het "gewoon ff 4 keer per dag meten en spuiten is". Nee, je moet echt overal rekening mee houden, met eten, beweging, gevoelens, groeispurten, hormonen etc. Dus je hebt er echt een dagtaak aan als ouders.

Er zijn ook speciale dagjes uit en kampen voor kinderen die diabetes hebben. Zo heb je de Sugar Kidsclub. Misschien dat het voor je zoontje leuk is om daar heen te gaan en zo andere kinderen met diabetes te leren kennen.

Voor op school is de website Diabetes op school die al eerder genoemd is idd erg handig!

[ Bericht 25% gewijzigd door _Hestia_ op 13-02-2014 17:36:14 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')