abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_136162975
quote:
IT'er wil wel worden uitbetaald in Bitcoins

Nieuws - Wie een IT'er voorlegt om zijn salaris uit te keren in Bitcoins, krijgt zeker niet meteen nul op rekest. Volgens een onderzoek van eventbedrijf Tech in Motion zou twee op de drie IT'ers het aanbod in overweging nemen.
Advertentie

Tech in Motion bracht een poll uit met de vraag 'Zou je interesse hebben om voor je werk uitbetaald te worden met cryptomunten zoals de Bitcoin? 847 IT-professionals gaven antwoord. Daarvan vinkte 51,1 procent het vakje 'Ja, absoluut' aan. Nog eens 18,06 procent wees de optie evenmin af, maar koos wel voor het antwoord 'Misschien, laten we eerst bekijken hoe de Bitcoin er over twee jaar voor staat'.

Slechts 31 procent wijst af

De overige 31 procent wees het aanbod wel af. Bijna 20 procent gaf aan de Bitcoin wel interessant te vinden, maar toch traditioneel geld te prefereren. Nog eens bijna 10 procent denkt dat de Bitcoin nooit wat gaat worden. Slechts 1,2 procent geeft aan niet te weten wat de Bitcoin is.

Het helpt waarschijnlijk dat de prijs van een Bitcoin er momenteel niet slecht uit ziet. Momenteel waardeert Coindesk de waarde van een Bitcoin op 837 dollar.
జ్ఞ‌ా
pi_136162987
* µ zou dat wel willen voor 50% ofzo.
జ్ఞ‌ా
  vrijdag 31 januari 2014 @ 10:23:53 #3
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_136163345
De grote vraag is: waarom?!
Als iemand mij wil betalen in goudklompjes is dat ook prima, maar het is niet praktisch. Er is een reden dat "we" in het verleden "geld" hebben uitgevonden als wettig betaalmiddel.
censuur :O
pi_136165301
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 januari 2014 10:23 schreef RemcoDelft het volgende:
Als iemand mij wil betalen in goudklompjes is dat ook prima, maar het is niet praktisch. Er is een reden dat "we" in het verleden "geld" hebben uitgevonden als wettig betaalmiddel.
belastingontduiking ;-)
pi_136181533
quote:

Waarom niet?
pi_136197802
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 januari 2014 11:39 schreef peterselieplukkker het volgende:

belastingontduiking ;-)
Jij denk nog teveel in onder tafel handelingen. De Belastingdienst heeft intussen een hele afdeling die zich met dit soort geldverkeer bezig houden,juist om belastingontduiking tegen te gaan.

quote:
14s.gif Op vrijdag 31 januari 2014 10:07 schreef µ het volgende:
* µ zou dat wel willen voor 50% ofzo.
Krijg je niet bij een gemiddeld bedrijfje. :{

[ Bericht 17% gewijzigd door #ANONIEM op 01-02-2014 08:23:42 ]
pi_136197852
quote:
Precies. En Bitcoin *is* geld. Beter geld zelfs dan euro's, dollars, of goudklompjes.

Er was ook een reden dat "we" in het verleden op een gegeven moment geen loonzakje met klinkende munt meer meekregen, maar ons salaris in digitale vorm op een bankrekening gestort kregen. Dat was een technologische stap voorwaarts. En dat is Bitcoin nu ook.
Hi, I'm a signature virus, put me in your signature to help me spread :)
pi_136197856
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 januari 2014 11:39 schreef peterselieplukkker het volgende:
belastingontduiking ;-)
Nee dan zou men wel contant geld gebruiken, dat is in tegenstelling tot Bitcoin niet traceerbaar.
  zaterdag 1 februari 2014 @ 09:58:33 #9
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_136198748
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 februari 2014 08:32 schreef Jace_TBL het volgende:
Precies. En Bitcoin *is* geld. Beter geld zelfs dan euro's, dollars, of goudklompjes.

Er was ook een reden dat "we" in het verleden op een gegeven moment geen loonzakje met klinkende munt meer meekregen, maar ons salaris in digitale vorm op een bankrekening gestort kregen. Dat was een technologische stap voorwaarts. En dat is Bitcoin nu ook.
Speculant meldt zich?
Betaald krijgen in bitcoin is zoiets als betaald krijgen in aandelen Facebook.
pi_136199259
Ik zou het wel willen, maar dan wel dat gewoon nu mijn salaris omgeteld wordt naar BTC bij de huidige koers.

En dat dat aantal BTC dus gewoon gelijk blijft. Dus niet bij koerswijziging een wijziging in aantal BTC's die ik maandelijks ontvang.

:)
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_136199285
Als men dat zou doen hoefde ik geen opslag meer te hebben :+
pi_136199365
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 februari 2014 09:58 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Speculant meldt zich?
Want je kan betalingen doen met aandelen Facebook?
pi_136199556
Als mijn baas dan euro's naar bitcoins moet omwisselen en vervolgens ga ik bitcoins weer gedeeltelijk omwisselen naar euro's, dan vind ik het overbodig. Maak dan maar gewoon de euro's over en dan wissel ik zoveel euro's om naar bitcoins als ik wil. Ik zou liever hebben dat ik bij de kantine kan betalen met bitcoins of producten/diensten van het bedrijf in bitcoins, en vervolgens ook salaris ontvangen in bitcoins. Dat scheelt in ieder geval veel omwisselen.
pi_136199662
quote:
ottp://i.fokzine.net/p/1s.gif[/img] Op zaterdag 1 februari 2014 08:33 schreef Jace_TBL het volgende:

[..]

Nee dan zou men wel contant geld gebruiken, dat is in tegenstelling tot Bitcoin niet traceerbaar.
Bij grotere bedrijven bijvoorbeeld een B.V. kunnen ze niet zomaar contant geld geven. Echter Bitcoin kan je wel gewoon aanschaffen en vervolgens doorgeven.

Maar buiten dat, ik zou het zelf ook leuk vinden als mijn baas het zou doen. Gewoon om dat het kan.

Binnenkort verkoop ik waarschijnlijk mijn woning... en heb de gedachte om Bitcoin accepted bij de advertentie te plaatsen. Zal sowieso de aandacht trekken...eerste huis te koop met Bitcoin.
pi_136199694
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 februari 2014 09:58 schreef RemcoDelft het volgende:
Speculant meldt zich?
Of in aandelen ECB (euro's). Met dien verstande dat de ECB ze in willekeurige hoeveelheden erbij kan toveren waardoor je eigen euro's minder waard worden.

Mensen lijken te denken dat hun geld investeren in euro's geen enkel risico met zich meebrengt, maar daar kun je wel degelijk vraagtekens bij zetten.

Ik vind Bitcoin in heel veel opzichten een beter systeem dan de euro. Natuurlijk heeft het ook zijn eigen nadelen en risico's, maar ik zie er meer toekomst in dan het financiële kaartenhuis waarop de euro en dollar zijn gebaseerd.

En bij "speculant" denk ik aan iemand die euro's wil verdienen. Hier niet het geval, ik ben niet van plan mijn bitcoins ooit om te ruilen naar euro's :)
  zaterdag 1 februari 2014 @ 13:00:44 #16
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_136202791
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 februari 2014 10:58 schreef peterselieplukkker het volgende:
Binnenkort verkoop ik waarschijnlijk mijn woning... en heb de gedachte om Bitcoin accepted bij de advertentie te plaatsen. Zal sowieso de aandacht trekken...eerste huis te koop met Bitcoin.
Zoals die knakker die ooit 40.000 bitcoin betaalde voor een pizza. M.a.w. iemand kreeg ooit 40.000 bitcoin voor een pizza. En die kan er vast wel 200 missen om eenvoudig een huis te kopen, dan mag jij de moeite doen met dubieuze exchanges in Polen om er weer euro's van te maken...
  zaterdag 1 februari 2014 @ 15:47:38 #17
70017 edcetera
...en nog veel meer
pi_136208194
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 februari 2014 13:00 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Zoals die knakker die ooit 40.000 bitcoin betaalde voor een pizza. M.a.w. iemand kreeg ooit 40.000 bitcoin voor een pizza. En die kan er vast wel 200 missen om eenvoudig een huis te kopen, dan mag jij de moeite doen met dubieuze exchanges in Polen om er weer euro's van te maken...
Alsof er enkel dubieuze exchanges zijn :N
The best firms advertise the least...
pi_136210179
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 februari 2014 13:00 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Polen? Bitonic zit gewoon in Nederland hoor.

Daarnaast waren dat 10.000 BTC, niet 40.000.
pi_136212633
quote:
dan mag jij de moeite doen met dubieuze exchanges in Polen om er weer euro's van te maken...
Dubieuze exchanges :?
En waarom zou je dat geld überhaupt per se willen omruilen naar euro's.
  zondag 2 februari 2014 @ 00:51:58 #20
70017 edcetera
...en nog veel meer
pi_136225984
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 februari 2014 10:41 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Want je kan betalingen doen met aandelen Facebook?
Zowieso investeren in een neerwaardse spiraal als Facebook :N

Hou je geld dan in $ of Euros, maar niet in lucht :o
The best firms advertise the least...
pi_136229296
quote:
0s.gif Op zondag 2 februari 2014 00:51 schreef edcetera het volgende:
Zowieso investeren in een neerwaardse spiraal als Facebook :N
Mee eens.

quote:
Hou je geld dan in $ of Euros, maar niet in lucht :o
Ook mee eens, en precies om die reden heb ik nog liever bitcoins dan euro's of dollars.

Virtueel geld dat in willekeurige hoeveelheden met een druk op de knop uit het niets wordt gemaakt, en niets meer is dan een getalletje in een computer van een bankier, dat noem ik weinig beter dan lucht.
pi_136328908
quote:
7s.gif Op zaterdag 1 februari 2014 10:36 schreef Geralt het volgende:
Als men dat zou doen hoefde ik geen opslag meer te hebben :+
En toen maakte je een grapje neem ik aan?
pi_136346672
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 februari 2014 10:58 schreef peterselieplukkker het volgende:
Bij grotere bedrijven bijvoorbeeld een B.V. kunnen ze niet zomaar contant geld geven. Echter Bitcoin kan je wel gewoon aanschaffen en vervolgens doorgeven.
Dit zie ik nog niet helemaal. Hoe kun je als bedrijf wel gewoon bitcoins aanschaffen, maar niet gewoon contante euro's aanschaffen? Bovendien staat dat geld (zowel bitcoins als contante euro's) dan in je boekhouding, want je hebt geen lucht aangeschaft. Dus dat kan ook niet zomaar verdwijnen of worden uitgegeven zonder verklaring.
pi_136399948
quote:
Ik begrijp wat je bedoelt maar je vergelijking gaat mank.Geld is ooit uitgevonden als makkelijk betaalmiddel omdat daarvoor alles d.m.v. goederenhandel/ruil ging en dat erg omslachtig werd.

Goud daarentegen behoudt gemiddeld genomen altijd een bepaalde 'vaste'waarde ongeacht de prijsstijgingen en prijsdalingen. Ik wil ermee zeggen dat als iemand mij in goudstaven wil uitbetalen dan ben ik de eerste die vooraan staat.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 06-02-2014 13:47:25 ]
pi_136420117
quote:
10s.gif Op dinsdag 4 februari 2014 17:42 schreef Iwanius het volgende:

[..]

En toen maakte je een grapje neem ik aan?
Nee hoor. Ik zou het prima vinden, want in de longterm gaat dat toch gewoon omhoog :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')