arjan1112 | donderdag 30 januari 2014 @ 08:21 |
Het uitschakelen van de verlichting langs de snelweg levert geen financiële besparing op, maar kost juist veel geld. Rijkswaterstaat is tonnen kwijt aan aannemers die het licht handmatig inschakelen bij wegwerkzaamheden en grote ongevallen, schrijft het AD. Door het uitschakelen van de verlichting wil Rijkswaterstaat tot 2020 35 miljoen euro besparen. De maatregel ging in op 1 september. Nu blijkt dat het uitschakelen van de verlichting jaarlijks weliswaar zo'n 600.000 euro oplevert, maar dat het handmatig inschakelen van de verlichting minimaal 2 miljoen euro kost. Dit geloof je toch niet ? http://nos.nl/artikel/603(...)kost-juist-geld.html | |
poemojn | donderdag 30 januari 2014 @ 08:22 |
Is dit niet typerend voor vrijwel alle bezuinigingen? ![]() | |
mstx | donderdag 30 januari 2014 @ 08:27 |
2 miljoen? Voor 1 miljoen wil ik ook wel een jaartje het land door rijden om wat schakelaars om te zetten. ![]() | |
Kumerian | donderdag 30 januari 2014 @ 08:39 |
Maar zo eenvoudig is het natuurlijk niet..... Gezien het feit dat het hier om overheid gaat zullen er wel weer een laag of 10 aan authorisaties, controles en andere bureaucratische onzin. | |
BrandX | donderdag 30 januari 2014 @ 08:44 |
Controle en beheersing moet er zijn ja ![]() ![]() | |
De_Guidance | donderdag 30 januari 2014 @ 08:49 |
![]() | |
StateOfMind | donderdag 30 januari 2014 @ 09:06 |
![]() ![]() Doodzonde dat het programma 'Over de balk' met Cas van Iersel toendertijd gestopt is. | |
Megumi | donderdag 30 januari 2014 @ 09:10 |
Precies en een bewijs van de incompetentie van de politiek. | |
CafeRoker | donderdag 30 januari 2014 @ 09:24 |
Waarom is de besparing maar 600.000 ipv 35 miljoen? | |
Onnoman | donderdag 30 januari 2014 @ 09:26 |
dit bericht mist alle details om zelf een redelijk beeld te kunnen vormen.. dus ik heb geen mening, al ben ik wel van mening dat het licht altijd aan moet blijven.. ook in woonwijken.. | |
Me_Wesley | donderdag 30 januari 2014 @ 09:27 |
Waarom kost het 2 miljoen om verlichting aan te zetten? | |
skrn | donderdag 30 januari 2014 @ 09:38 |
Ja, laten we vooral niet luisteren naar mensen die de kennis wel hebben. | |
GTAnoob | donderdag 30 januari 2014 @ 09:38 |
Het zou jaarlijks 600,000 besparing opleveren. Tot 2020 verwachten ze in totaal 35 miljoen besparing. 2020 - 2014 = 6 jaar x 600,000 =3,600,000 maximale besparing. Waar komt de overige 31,400,000 vandaan? faal | |
Kaneelstokje | donderdag 30 januari 2014 @ 09:40 |
Hoe kan het in vredesnaam zo duur zijn om lichten aan te zetten? | |
Killaht | donderdag 30 januari 2014 @ 09:49 |
Dit: ![]() | |
jatochneetoch | donderdag 30 januari 2014 @ 11:19 |
Waarom kost lichten aan zetten geld, maar lichten uitzetten niks ![]() | |
kurk_droog | donderdag 30 januari 2014 @ 11:40 |
Mensen die huilen dat het donker is op de snelweg zonder lichten.. het is nooit donker in Nederland ![]() | |
niels0 | donderdag 30 januari 2014 @ 11:58 |
Van mij mag het licht juist altijd uitblijven. Ze zorgen maar voor goed reflecterende wegmarkering en op termijn mogen lataarnpalen van mij ook verwijderd worden. Scheelt nogal wat kosten aan verlichting-infrastruktuur. Gewoon 1 team een jaar of 10 hier op zetten en ze betalen van de opbrengst van het materiaal (staal, koper, aluminium etc). | |
Wespensteek | donderdag 30 januari 2014 @ 12:02 |
Er zal wel geen mogelijkheid zijn om alleen die delen te aan te zetten die nodig zijn en dus moeten er speciaal kabels voor getrokken worden of zo. | |
Onnoman | donderdag 30 januari 2014 @ 12:06 |
daarom moet je denkwerk ook overlaten aan mensen die dat kunnen.. verlichting draagt enorm bij aan de veiligheid van de burgers als het gaat om lataarnpalen | |
niels0 | donderdag 30 januari 2014 @ 12:14 |
Volgens de ANWB heeft het nauwelijks invloed, uitgezonderd complexe verkeerssituaties. Dankzij de verlichting op de autosnelwegen is er s nachts een verhoogde zichtbaarheid, maar mensen hebben de neiging om dan sneller te rijden en meer risicos te nemen. | |
Nielsch | donderdag 30 januari 2014 @ 13:01 |
Doet me een beetje denken aan de bezuinigingen op de sluisbediening 's nachts en de gevolgen voor de binnenvaart. http://www.refdag.nl/nieu(...)binnenvaart_1_781604 | |
Onnoman | donderdag 30 januari 2014 @ 13:05 |
met veiligheid doel ik op verlichting in straat dorp en wijk.. criminelen en verkrachters hebben vrijspel op snelweg hebben veel mensen last van nachtblindheid.. maar goed.. met de google bril op komst zie ik vele wonderen naderen | |
niels0 | donderdag 30 januari 2014 @ 13:12 |
Ah zo. Ja daar zit wel wat in. In 2013 ben ik in Denemarken een stuk of wat keer met de taxi geweest van Billund lufthavn naar Esbjerg over de daar onverlichte snelweg. Hele nette snelweg met goed reflecterende wegmarkering. Echt prima zicht. ![]() | |
Onnoman | donderdag 30 januari 2014 @ 14:17 |
tja maar het probleem blijft dat je zicht beperkt blijft. Als je weg verlichting hebt, heb je beter zich op de horizon. Overstekend wild kan je zien naderen, je kan voorwerpen op het wegdek in een eerder stadium zien om ze te ontwijken. Straatverlichting is weliswaar duur.. maar ben er nog steeds heilig van overtuigd dat het bijdraagt aan de veiligheid van elk type weggebruiker. Ook het tegenliggend verkeer.. Mensen zullen sneller geneigd zijn hun 'groot licht' te ontsteken. Dit kan mensen verblinden. Maar ook zonder groot licht kan het mensen verblinden. Daarnaast kan een lamp van een auto kapot zijn, of de remlichten.. |