quote:Wanneer wij nu pickles willen zonder tartrazine, dan zullen we ze zelf moeten maken. Hiervoor hebben we verse, krokante groente nodig zoals bloemkool, courgette, zilverajuintjes, groene boontjes en augurken. Niet alle groente hoeven erin, en er mogen ook bijvoorbeeld poivrons bij, maar bloemkool en zilverajuintjes lijken mij essentieel om van piccalilli te kunnen spreken.
Maak schoon en snij in niet te grote stukken. Afspoelen en laten uitlekken. Dan mengt u de groente met wat grof zout in een kom. Druk aan, leg er een passend bord over en daarop een gewicht van een kilo of twee, een pot zout, bijvoorbeeld. Laat op een koele plaats staan tot de volgende dag.
Spoel de groenten dan af en laat ze weer uitlekken, spoel ook de kom en doe de groenten er weer in. Breng een voldoende hoeveelheid azijn aan de kook en giet die over de groente tot ze onder staan. Dek af tot de volgende dag.
Herhaal dezelfde operatie nog een keer (we zijn nu al aan dag 4). Hou de groente even apart en breng de overgebleven azijn, met wat nieuwe, weer aan de kook. Doe hierbij een hoeveelheid kurkuma, half zoveel gemberpoeder, wat cayennepeper en foelie, kruidnagels, geperste look, dragon en peterseliewortel (dit is een aangepast recept van Gaston Clément, dus echte Belgian Pickles).
Zeef na tien minuten koken de kruiden eruit. Breng de marinade weer aan de kook en sla er nu een hoeveelheid mosterdpoeder en bloem door. Hoeveel zal ik u niet vertellen: u maakt uw eigen pickles, dus hoort daar wat experimenteren bij. Noteer altijd precies hoeveel u van elk ingrediënt gebruikt. Mocht het een succes worden...
Laat al roerend weer even koken, Clément zegt dat er dan een lepel aspirine bij moet. Maar dat gaan we niet doen, we willen ook geen tartrazine. Meng voorzichtig de groente door de marinade en schep kokend in kraaknette en gloeiende bokalen. Hermetisch afdekken en laten afkoelen. De piccalilli is onmiddellijk bruikbaar. Smakelijk.
ik zie 'm er niet bij staanquote:Op donderdag 30 januari 2014 05:46 schreef Metalfrost het volgende:
http://www.thevillageshop(...)ken/smaakversterkers ?
Al gevraagd in de winkel waar het product opeens gebleven is?quote:Op donderdag 30 januari 2014 05:51 schreef klabbakus het volgende:
[..]
ik zie 'm er niet bij staan
zelf maken al vaak gedaan, lijkt niet op de echte
m'm OP lijkt mij duidelijk genoeg ik zoek de Piccalilli van Crosse&Blackwell en niks anders, 20 jaar lang gewoon kunnen kopen in elke supermarkt en het is opeens weg!
ja tuurlijkquote:Op donderdag 30 januari 2014 05:58 schreef Metalfrost het volgende:
[..]
Al gevraagd in de winkel waar het product opeens gebleven is?
Daarom werken ze in de supermarkt..quote:Op donderdag 30 januari 2014 06:03 schreef klabbakus het volgende:
[..]
ja tuurlijk
maar wat verwacht je van die mensen in supermarkten?
standaard antwoord als:
ja ik weet niet meneer
moet toch ergens staan dan
onze inkoop is veranderd
importeur doet niet dat meer
die gasten weten van niks, zelfs de franchise bedrijfsleider
they don't give a fuck en antwoorden maar wat,
ik kom geen stap verder, al 2 jaar bezig met zoeken, serieus, tuurlijk heb ik gevraagd en gezocht
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |