abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_136124702
Hoi hoi, zitten er ook veel Chinezen op fok?

Ik zoek een Chinese snack wat ik vroegah welleens gegeten heb bij een vriendje. Het is gedroogd rundvlees en kwam in vierkante plakken van 15x15cm. En ze waren gezoet. De naam heb ik nooit onthouden. Maar vond dit wel lekker. Hoe heet dit en bij welke chinese toko's kun je dit kopen (Den Haag, of Amsterdam)

Nog ééntje. Het was een gedroogde gezuurde pruim wat werd verpakt als een groot snoepje. Zuur-zoet van smaak. Hier was ook een érg gedroogde (harde) variant van. En deze was ook erg zuur, Maar ook weer heel zoet. Heel speciaal in ieder geval.
pi_136124722
Weet je zeker dat 't rundvlees was en niet varkensvlees. Chinese pork jerky is redelijk populair en goed te doen

http://sunflower-recipes.(...)et-bbq-pork-rou.html
pi_136125108
China voesol
br@m
pi_136125140
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2014 05:01 schreef Marcade het volgende:
Weet je zeker dat 't rundvlees was en niet varkensvlees. Chinese pork jerky is redelijk populair en goed te doen

http://sunflower-recipes.(...)et-bbq-pork-rou.html
Je hebt ze in beide varianten, maar nauwelijks verkrijgbaar in België en Nederland. Daarom nemen veel Chinezen dat mee wanneer ze terugkomen uit hun vakantie in Hong Kong. Dus in dat geval heb je pech.

De gedroogde pruimen, kan je gewoon in de toko halen.
pi_136125182
Die lapjes vlees kan je hier ook kopen maar niet op veel plekken.
Die pruimennkan je wel kopen in de toko
  donderdag 30 januari 2014 @ 12:05:59 #6
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_136241048
Bedankt, RobinOok. Weet je ook hoe de snacks heten. Dan sta ik niet met een mond vol tanden in de winkel :o
  zondag 2 februari 2014 @ 16:35:53 #8
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_136243929
Als je zegt gedroogd vlees snappen ze dat wel hoor. ;-)
Daar zijn wel veel smaken in, maar toch.
Het is dit: niurou gan(r) / 牛肉干

En die gedroogde pruimen staan nog niet op mijn site, dat heet: chenpi mei / 陈皮梅

Als je naar Amsterdam gaat, naar Dun Yong, dan helpen ze je wel. Die zijn behulpzaam en snappen vast wat je zoekt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')