abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_136108857
Hai allemaal,

Volgende week wordt onze badkamer (2,20 x 1,75m) verbouwd. Het wordt simpel, goedkoop maar hopelijk wel netjes. Drie wanden worden wit (60 x 30 wit glans gerectificeerd), één wand moet dezelfde kleur tegel krijgen als de vloer. Op de vloer komt sowieso 60 x 60 (grijs, gerectificeerd), op de wand wilden we eigenlijk dezelfde tegel in 60 x 30. Echter is het aanbod betaalbare grijze tegels dat zowel in 60x60 als 60x30 te krijgen is zó klein, dat we overwegen om ook aan de ene wand 60x60 tegels te plaatsen. Onze vraag is echter dan of dit een beetje op te lossen is qua voegen met de 60x30 wandtegels.

Een paar zelfgemaakte tekeningetjes van het ontwerp:

Op de tekening dus 60x30 op de grijze wand, de witte tegels worden horizontaal gelegd itt verticaal op de tekening.
De douchewand wordt kleiner dan getekend, maar kon ik niet aanpassen in het programma.

Ben benieuwd naar de tegeladviezen (+evt andere tips voor de badkamer nu het nog kan). Alvast bedankt!
  woensdag 29 januari 2014 @ 20:07:03 #2
3185 Adelante
To let it go now
pi_136108971
Kies in een oud huis NOOIT voor grote vloertegels, je kunt er geen fatsoenlijk afschot mee creeeren en er blijft altijd overal water staan :@ Kleine tegels zijn wat dat betreft veel handiger bij niet 100% gelijke vloeren.
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
pi_136109129
Hmm, de aannemer zei dat het afschot wel ging lukken. Bovendien komt de vloer van de douche 1cm lager dan de rest van de vloer; mocht dat niet lukken maken we een klein wandje rondom de douche. Wij zijn ook bang voor een overstroming :+
pi_136109146
hoe ga je het oplossen bij je douchewand dan? een rij tegels snijden?
pi_136109334
Ja, ik denk het wel :)
pi_136109433
Als je de mogelijk hebt om die apparaten elders te plaatsen dan zou ik dat doen.
pi_136109533
Helaas, die is er niet. Althans, niet voor weinig meerprijs. Er is 1 kamer 10 meter verderop waar het zou kunnen, maar dan zou daarheen een nieuwe leiding geplaatst moeten worden en afvoer. Ook moet die kamer dan helemaal verbouwd worden, niet echt een optie helaas. Het bergingshok gebruiken we te veel, dus die willen we niet opofferen.

Even voor de duidelijkheid, de badkamer gaat ons incl sloop, nieuwe tegels, sanitair, leidingwerk, wandversteviging, nieuw plafond + verlichting, betegelen, fonteintje in het toilet 3500 euro kosten (vaste prijs). Het is dat de badkamer nu echt vervangen moet worden, anders hadden we het pas later gedaan ivm budget.

[ Bericht 6% gewijzigd door Bhuddy op 29-01-2014 20:30:00 ]
pi_136110108
Die grijze tegels zijn mooi, ik vind die witte kleinere er niet bij staan, als je alle wanden zou doen en dan een lichte vloer?
  woensdag 29 januari 2014 @ 20:33:11 #9
415555 Pandaplint
Bekend van 3FM.
pi_136110162
quote:
0s.gif Op woensdag 29 januari 2014 20:10 schreef Bhuddy het volgende:
Hmm, de aannemer zei dat het afschot wel ging lukken. Bovendien komt de vloer van de douche 1cm lager dan de rest van de vloer; mocht dat niet lukken maken we een klein wandje rondom de douche. Wij zijn ook bang voor een overstroming :+
Au m'n tenen
Omdat een pandapint te mainstream is 🐼
Wekelijks radioitem op 3FM. Elke woensdag rond 13:30
pi_136110201
Die witte worden net zo groot, 60X30 alleen dan in de breedte. Kon ik op de tekening niet aanpassen. Alle wanden grijs wordt iets te donker vrees ik.

Haha pandaplint, een halve cm dan ;)
pi_136110275
Liggende rechthoek = optisch grotere badkamer. Gezien de hok wat je hebt, zou ik niet voor vierkant gaan.
pi_136110372
Geldt dat ook voor de vloertegels tobbes? Zou je die dan over de breedte of lengte plaatsen?
pi_136110698
Vloertegels vierkant; gewoon, omdat dat zo hoort.
pi_136110770
Ja precies, dus dan toch geforceerd zoeken naar een tegel die in beide formaten te krijgen is.. Hmm...

Dit is onze badkamer nu. Veel erger kan niet hoor :')

pi_136110815
Als je toch aan het breken gaat, is er dan een mogelijkheid om de douche 1 a 2 cm te verlagen
pi_136110893
quote:
0s.gif Op woensdag 29 januari 2014 20:44 schreef Bhuddy het volgende:
Ja precies, dus dan toch geforceerd zoeken naar een tegel die in beide formaten te krijgen is.. Hmm...

Dit is onze badkamer nu. Veel erger kan niet hoor :')

[ link | afbeelding ] [ link | afbeelding ]
Haha idd, doe maar morgen beginnen.
pi_136111194
Ik zou je vloertegel ook iets kleiner pakken, omdat dat - mijns inziens - ook weer groter toont (meer voeg). Vgl. mijn recente creatie (let niet op rotzooi en raamfolie):

pi_136111414
Mooi. Dat is 60X30 op de wand en 45X45 op de vloer ofzo? Nu ben ik nog meer confused :X
pi_136111471
60x30 overdwars geeft wel een wat ruimer beeld, voor het voegen maakt het uiteindelijk niet zoveel uit.

Afschot kan inderdaad prima, ik heb een badkamer(tje) van 1,5 x 1,9 en tegels van 60x60 op de vloer:

Je wilt toevallig ook grijze tegels zie ik... Wat vind je van de deze? Ze zijn niet zo duur, heb evt. wel een adresje voor je. Ook in tegelstroken of 30x60

Een centimeter lager is ruim overdreven, ik heb slechts enkele milimeters op het diepste punt. Wél een glazen wand op het 'hogere' deel om het water aan de goede kant te houden.
pi_136111762
quote:
0s.gif Op woensdag 29 januari 2014 20:53 schreef Bhuddy het volgende:
Mooi. Dat is 60X30 op de wand en 45X45 op de vloer ofzo? Nu ben ik nog meer confused :X
40x40 denk ik. Nadeel vind ik wel weer dat verticale voegen vloer en wandtegels scheeflopen door verschillende formaten; tegelijkertijd geeft dit rommelige misschien juist een prettige grilligheid in een verder strakke setting; maar goed, kwestie van smaak ;-).
pi_136417964
@TS: Welk programma heb je gebruikt voor de 3D tekening van je badkamer? Wij gaan ook onze badkamer renoveren, maar hebben zo'n mooie tekening nog niet kunnen maken.

En heb je inmiddels al foto's van de nieuwe badkamer?
pi_136535658
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2014 21:38 schreef MCBS het volgende:
@TS: Welk programma heb je gebruikt voor de 3D tekening van je badkamer? Wij gaan ook onze badkamer renoveren, maar hebben zo'n mooie tekening nog niet kunnen maken.

En heb je inmiddels al foto's van de nieuwe badkamer?
Roca 3D Bathroom planner, werkt goed en maakt schitterende renders. En gratis ook nog. Catalogus met producten is beperkt, maar je kan wel enigzins een goede impressie maken iig.

Ze zijn woensdag met de badkamer begonnen, er zijn twee muren verstevigd, een nieuwe (underlayment) vloer gelegd, twee douchemuurtjes gemaakt, een nieuw plafond + verlichting geplaatst, de leidingen zijn verplaatst, afvoer, elektra is aangelegd (extra stopcontact bij wastafel), de wanden zijn gestuct, drain is geplaatst en dat alles binnen 3 dagen. De Polen werken keihard :D Morgen gaan ze tegelen. Planning is dat eind deze week (dus nog geen 1,5 week werk) de badkamer klaar is.

Ik heb nog wel een nieuwe vraag: welke kleur kit kunnen we het beste nemen? We weten niet zo goed wat we met de overgang van de grijze vloertegel naar de witte wandtegel moeten. Juist witte kit of grijze kit? We gaan voor witte voegen bij witte tegels en grijze voegen bij grijze tegels btw.

[ Bericht 1% gewijzigd door Bhuddy op 10-02-2014 01:09:51 ]
pi_136747571
Voor de geinteresseerden, het is dus 60x60 geworden op de vloer en 60x30 op de wand:

Voor degenen die het opvalt: de grijze tegels sluiten niet mooi aan op de witte tegels. Bleek dat de grijze tegels 29,7cm waren ipv 30cm. Hiervoor hebben we gelukkig wel een compensatie gekregen van de tegelwinkel, en we storen er ons niet echt aan omdat het een andere kleur is.

We hebben een (legaal) pools klussenbedrijf genomen; achteraf een beetje spijt van. De aannemer heeft voor het constructieve werk twee mensen ingehuurd, en een aparte tegelzetter. De communicatie tussen die drie is echter belabberd, en wat ook niet meehelpt is dat de aannemer er niet iedere dag is. Daardoor moeten wij al het werk controleren en doorgeven aan de aannemer (godzijdank is er whatsapp). Het leek af en toe wel alsof we zélf de aannemer waren :') Gaf super veel stress, zeker sinds gisteren, een grote fout ontdekt:

De douchewand is scheef geplaatst (hij buigt +/- 1cm naar links), terwijl die al betegeld is. Dat is zowel een fout van de tegelzetter die niet aan de aannemer heeft doorgegeven dat de wand scheef stond en gewoon begon te tegelen, als een fout van de constructieve bouwers die het muurtje hebben geplaatst, als een fout van de aannemer die het werk niet goed zelf heeft gecontroleerd. De helft van het muurtje moet dus weer gesloopt worden en alle tegels daaromheen moeten opnieuw gezet worden: de aannemer neemt de kosten opzich, maar gaat die ook verhalen op zijn medewerkers. Dus een extra week werk in huis, maar goed, zo lang het resultaat maar goed is.... Over de rest van het tegelwerk en constructieve werk (leidingen, versteviging muren, electra, plafond) zijn we tevreden, dus we hebben nog enigzins hoop. Wel echt een hele domme fout :')

pi_136748097
pure nieuwsgierigheid,

gaan ze het hele muurtje, dus alle kanten, opnieuw tegelen?
pi_136748198
Nee, onderste deel van het muurtje is recht, ongeveer vanaf halverwege gaan ze slopen en opnieuw betegelen aan alle zijden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')