Je wilt niet weten hoe ongezond ik eet. Ik krijg wel mijn dagelijkse portie groente binnen en ik eet op zich wel gezond. Maar ik snack veel te veel. Ik eet elke dag wel friet of pizza of iets in die trend. Eigenlijk heb ik geluk met mijn stofwisseling maar ik sport ook om fit te blijven. En ik snap zeker dat het moeilijk is. Maar met medelijden komt hij er niet. Het komt er op neer dat hij te dik is, zo goed als niet aan sport doet en door blijft eten. Dan ben je mijn in ziens zwak bezig. Zelfde geld bijvoorbeeld voor een copd patient die door blijft roken. Het besef dat je iets doet wat heel slecht is voor je lichaam is er en toch doe je er niets mee.quote:Op donderdag 30 januari 2014 20:32 schreef Pulzzar het volgende:
[..]
Maar wel kortzichtig. Het is voor iedereen moeilijk om hun levensstijl te veranderen. Voor jou is een gezonder eetpatroon makkelijker omdat je het gewend bent. Maar suiker, vet en zout werken verslavend en bij de ene mens wat meer dan bij de ander. Misschien heeft het dus bij TS een meer verslavend effect dan bij jou.
Ik zit geen excuses te verzinnen voor TS om zijn huidige levensstijl goed te praten en moedig hem aan het te veranderen. Maar ik kan er wel begrip voor opbrengen dat het moeilijk is. Ik vind het daarom onterecht om hem te veroordelen dat hij lui is of geen wilskracht heeft.
jup super slim nou leef je als een baas maar voor hoe lang ? Je dieet zow over hoop gooie zorgt voor diabetes nier problemen jou idee is zo slimquote:Op donderdag 30 januari 2014 15:30 schreef vegeta015 het volgende:
Ik was vroeger 160 kilo en 1,95 meter . Ik was het spuugzat dat mensen mij vies aankeken op straat. Ik begon met een crash dieet 300 cal per dag en na 15 weken was ik 60 kilo afgevallen. En nu ben ik gewoon een mooiboy en loop ik straat en kijken chicks mij aan van wat is die boy lekkah
Er zit een heel grijs gebied tussen iemand betuttelen en iemand naar beneden halen (met wellicht de bedoeling dat hij tegen zichzelf zegt: en nu ga ik godverdomme afvallen). Het werkt allebei niet.quote:Op donderdag 30 januari 2014 22:09 schreef tetouaribo het volgende:
[..]
Je wilt niet weten hoe ongezond ik eet. Ik krijg wel mijn dagelijkse portie groente binnen en ik eet op zich wel gezond. Maar ik snack veel te veel. Ik eet elke dag wel friet of pizza of iets in die trend. Eigenlijk heb ik geluk met mijn stofwisseling maar ik sport ook om fit te blijven. En ik snap zeker dat het moeilijk is. Maar met medelijden komt hij er niet. Het komt er op neer dat hij te dik is, zo goed als niet aan sport doet en door blijft eten. Dan ben je mijn in ziens zwak bezig. Zelfde geld bijvoorbeeld voor een copd patient die door blijft roken. Het besef dat je iets doet wat heel slecht is voor je lichaam is er en toch doe je er niets mee.
Wat voor een ieder werkt verschilt natuurlijk per persoon en jij weet niet hoe hij mijn woorden opvat. 50 kilo raak je zeker niet snel kwijt dus hij zal z'n best moeten doen in tegenstelling tot mij. Ik heb geluk dat ik kan eten wat ik wil. Maar op andere gebieden heb ik wel pech dus ik kan me voorstellen dat het kut voor hem is. Maar nogmaals ik bedoel het niet slecht en je hoeft mij ook geen schuldgevoel aan te praten.quote:Op donderdag 30 januari 2014 22:43 schreef Pulzzar het volgende:
[..]
Er zit een heel grijs gebied tussen iemand betuttelen en iemand naar beneden halen (met wellicht de bedoeling dat hij tegen zichzelf zegt: en nu ga ik godverdomme afvallen). Het werkt allebei niet.
Je zegt nu zelf dat jouw eetpatroon ook niet best is. TS kan zich voorlopig zelden tot helemaal geen patat veroorloven als hij wilt afvallen. Daarbij raak je 50 kilo niet snel kwijt, dus zijn streven is een langetermijndoel. Hij heeft het een stuk lastiger dan jij met je snelle stofwisseling en slanke figuur. Dus dan moet je helemaal niet zeggen dat hij zwak is en geen wilskracht heeft. Als je dat tegen hem zegt, geef je hem zelfs een excuus om niet naar de sportschool te gaan (want hij is daarvoor te zwak volgens jou) en je geeft hem een reden om troost in eten te zoeken (je vindt hem een zwakkeling, waardoor hij zich nou niet bepaald prettig door gaat voelen).
Dat zei je al. Veel mensen proberen iemand op een dezelfde manier als jij te motiveren om af te vallen. Soms werkt dat maar helaas werkt het vaak ook averechts. Ik praat je trouwens geen schuldgevoel aan, maar wil je laten nadenken over wat je typt.quote:Op donderdag 30 januari 2014 22:52 schreef tetouaribo het volgende:
Maar nogmaals ik bedoel het niet slecht en je hoeft mij ook geen schuldgevoel aan te praten.
Ook dat inderdaad, 2+ liter water, alleen vodka/cola zero geen rode vodka met red bull inderdaadquote:Op donderdag 30 januari 2014 20:35 schreef probeer het volgende:
[..]
En geen frisdranken en bier meer zuipen. Water, thee en evt sterke drank (niet de zoete troep)!
Goed voor je stofwisseling idd, want die komt op gang door het ontbijt. Maar dat brengt dus ook sneller een gevoel van honger met zich mee.quote:Op donderdag 30 januari 2014 22:49 schreef Henno het volgende:
Veel dikzakken ontbijten niet terwijl dat juist heel goed is voor je stofwisseling de rest van de dag. Mijn tip: geen brood, maar gewoon gruwelijk veel havermout naar binnen prakken 's ochtends. Übervoedsel is dat, je zit de hele ochtend vol en het is gewoon fucking lekker. Beter iig dan een droge boterham met pindakaas die zo slecht je strot door zakt dat je denkt dat je laatste uur geslagen heeft.
die mensen overschatten vaak hoe veel ze eten. Die zie je toch vaak een karig ontbijt naar binnen werken en 's avonds een kleine portie. Als je dan ook nog eens een beetje actief bent, dan kan je best wel wat hebben. Zeker als je jong bent.quote:Op vrijdag 31 januari 2014 00:02 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Eigenlijk hebben mensen met een verschrikkelijk snelle stofwisseling en een levensstijl als mensen met obesitas geen recht van spreken. Als je zelf alleen maar troep eet en drinkt en geen meter beweegt dan ben je eigenlijk hetzelfde alleen word je gered door je stofwisseling, iets wat bv de ts het tegenovergestelde is en de kilo's er dus ook aanvliegen.
u jelly?quote:Op vrijdag 31 januari 2014 00:02 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Eigenlijk hebben mensen met een verschrikkelijk snelle stofwisseling en een levensstijl als mensen met obesitas geen recht van spreken. Als je zelf alleen maar troep eet en drinkt en geen meter beweegt dan ben je eigenlijk hetzelfde alleen word je gered door je stofwisseling, iets wat bv de ts het tegenovergestelde is en de kilo's er dus ook aanvliegen.
Daarom dus die zieke hoeveelheid havermoutquote:Op vrijdag 31 januari 2014 00:00 schreef probeer het volgende:
[..]
Goed voor je stofwisseling idd, want die komt op gang door het ontbijt. Maar dat brengt dus ook sneller een gevoel van honger met zich mee.
En op een knoop sabbelen helpt ook tegen de honger en dorst.quote:Op vrijdag 31 januari 2014 00:19 schreef Henno het volgende:
[..]
Daarom dus die zieke hoeveelheid havermoutVult lekker en je kan er de hele ochtend op teren.
Tussendoor iets eten ipv alleen 3 enorme schranspartjen helpt overigens ook tegen honger en het houdt de boel op gang...
De tijd dat ik zakken chips en kapsalons slapend kon verwerken is helaas wel voorbij
Ik heb echt veel mensen gezien die echt alles aten en altijd honger hadden,nooit sporten en alleen maar vette troep aten en liters bier weg dronken.quote:Op vrijdag 31 januari 2014 00:05 schreef Adames het volgende:
[..]
die mensen overschatten vaak hoe veel ze eten. Die zie je toch vaak een karig ontbijt naar binnen werken en 's avonds een kleine portie. Als je dan ook nog eens een beetje actief bent, dan kan je best wel wat hebben. Zeker als je jong bent.
jup super slim nou leef je als een baas maar voor hoe lang ? Je dieet zow over hoop gooie zorgt voor diabetes nier problemen jou idee is zo slimquote:Op donderdag 30 januari 2014 15:30 schreef vegeta015 het volgende:
Ik was vroeger 160 kilo en 1,95 meter . Ik was het spuugzat dat mensen mij vies aankeken op straat. Ik begon met een crash dieet 300 cal per dag en na 15 weken was ik 60 kilo afgevallen. En nu ben ik gewoon een mooiboy en loop ik straat en kijken chicks mij aan van wat is die boy lekkah
Operatief verwijderenquote:Op woensdag 29 januari 2014 18:36 schreef Spongeboss het volgende:
Ben op 2 jaren tijd van 70 naar 125 kilo gegaan nu ben ik op 120 gekomen.
Maar ik kan maar niet afvallen te skeer voor de fitness, en het step apparaat dat ik ooit heb gekocht kan maar 100 kilo hebben. Dus ik probeer wat te wandelen maar ik raak de kilo's gewoonweg niet kwijt.
Ik eet best gezond nu, het lukt gewoon niet dan komen de frikandelbroodjes in de aanbieding, en dan weer de ham kaas krazanten, ik kom er niet uit.
Klacht aanbiedingen met lekker eten weerhouden mij van afvallen.
hij moet mijn advies volgen gewoon een lichten crack verslaving beginne is goedkoop en werkt snell en maak je niet druk zow dra je op gewenst gewicht bent stop je gewoon weer :->quote:Op vrijdag 31 januari 2014 01:32 schreef vegeta015 het volgende:
HIJ wil toch snel afvallen. Crashdieet slotje .....
quote:
En geen jojo effect je hebt gelijkquote:Op vrijdag 31 januari 2014 01:45 schreef JongenMet2Papas het volgende:
[..]
hij moet mijn advies volgen gewoon een lichten crack verslaving beginne is goedkoop en werkt snell en maak je niet druk zow dra je op gewenst gewicht bent stop je gewoon weer :->
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |