abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_136980910
quote:
9s.gif Op vrijdag 21 februari 2014 17:00 schreef Pino112 het volgende:
Italiaanse bobsleeer test positief
Het Italiaans olympisch comité (CONI) heeft bobsleeëer William Frullani naar huis gestuurd, nadat hij was betrapt op doping. Frullani zou dit weekend in actie komen in de viermansbob van Italië.

Frullani is de tweede atleet die deze Olympische Spelen positief is bevonden. Eerder werd al een Duitse sporter betrapt.
[hersmanmodus]Ja, maar bobben is een hartstikke technische sport, daar heeft doping helemaal geen zin[/hersmanmodus]
pi_137006090
Het gaat in beide gevallen dus om Methylhexanamin en bij Sachenvacher is ondertussen ook haar huis doorzocht, waarbij niets verdachts is gevonden.

Opmerkelijk is dat men ook het "Olympia-stützpunkt" in Ruhpolding heeft doorzocht op zoek naar meer bewijs in de zaak Sachenbacher.

Edit: Uitgebreidere bron

[ Bericht 10% gewijzigd door Kingstown op 22-02-2014 09:20:30 ]
  Trouwste user 2022 zaterdag 22 februari 2014 @ 09:39:37 #243
7889 tong80
Spleenheup
pi_137006346
De dopingzaak rond Evi Sachenbacher-Stehle, bij wie in haar urine sporen zijn gevonden van methylhexanamine, een stimulerend middel dat soms aan voedingssupplementen of partydrugs wordt toegevoegd, breidt zich verder uit, meldt het Duitse dagblad BILD. Gisteren is huiszoeking gedaan in haar woning in het Duitse Kössen. In zowel de A- als de B-staal werd het gebruik van de verboden stof aangetoond. De Duitse biatlete heeft de positieve test bevestigd.

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  Eindredactie Sport / Forummod zaterdag 22 februari 2014 @ 09:42:03 #244
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_137006374
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2014 09:39 schreef tong80 het volgende:
De dopingzaak rond Evi Sachenbacher-Stehle, bij wie in haar urine sporen zijn gevonden van methylhexanamine, een stimulerend middel dat soms aan voedingssupplementen of partydrugs wordt toegevoegd, breidt zich verder uit, meldt het Duitse dagblad BILD. Gisteren is huiszoeking gedaan in haar woning in het Duitse Kössen. In zowel de A- als de B-staal werd het gebruik van de verboden stof aangetoond. De Duitse biatlete heeft de positieve test bevestigd.

:P
Wat Kingstown hierboven zegt dus, maar bedankt.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_137006533
Het zou in de energierepen zitten. _O-
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
pi_137006894
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2014 09:42 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Wat Kingstown hierboven zegt dus, maar bedankt.
Laatste update:

Bij de razzia in Ruhpolding zijn voedingssuplementen gevonden (goh :D ) en Stachenbacher zou het van haar mentaltrainer gekregen hebben.

Ondertussen is Kati Wilhelm vooral kritisch richting de Duitse Bond en vindt ze dat men Noorwegen als voorbeeld moet nemen.

quote:
Wilhelm: Norwegen als Vorbild

Die frühere Biathlon-Olympiasiegerin Kati Wilhelm nahm beim Thema Ernährung auch den Verband in die Pflicht. Im Interview mit sportschau.de sagte sie, dass die Athleten zu ihrer aktiven Zeit "vom Verband darauf hingewiesen wurden, dass es Mittel gibt, die zertifiziert sind. Diese sollen sie nehmen. Für alle anderen würde dagegen keine Garantie übernommen". Das ist aus Wilhelms Sicht etwas wenig. Es müsste klar gesagt werden, was man nehmen darf und was nicht, forderte sie. "Die Norweger gehen einen guten Weg. Die Sportler werden komplett verpflegt und die Verpflegung wird in Abstimmung mit Forschern zusammengestellt", so Wilhelm.
pi_137006961
Hahaha, dat soort quotes. Ze moeten die Duitsers inderdaad maar wat professioneler gaan 'verpflegen', want zo slecht presteren en alsnog positief testen kan natuurlijk niet...

Neem dan een voorbeeld aan de Noren! Al liep daar het 'waxen' van hun langlaufteam ook een keer mis, right...

Rui Costa heeft ooit dezelfde energierepen gegeten dan trouwens, je gaat er dus ook hard van fietsen!
Jack does it in real time...
pi_137007599
quote:
10s.gif Op zaterdag 22 februari 2014 10:20 schreef DeeBee het volgende:
Hahaha, dat soort quotes. Ze moeten die Duitsers inderdaad maar wat professioneler gaan 'verpflegen', want zo slecht presteren en alsnog positief testen kan natuurlijk niet...

Neem dan een voorbeeld aan de Noren! Al liep daar het 'waxen' van hun langlaufteam ook een keer mis, right...

Je kunt als athleet geeneens je levensmiddelen laten testen door de bond, omdat men dat te duur vindt, dus je kunt sarcastisch doen, maar als je als bond zo graag wil dat iedereen 100% clean is, dan moet je daar zelf ook moeite voor doen en er geld insteken.

Nu trekt de bond er makkelijk z'n handen vanaf en kan men genoegzaam zeggen dat men van niets wist. Waardeloze mentaliteit wmb.
pi_137007834
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2014 10:45 schreef Kingstown het volgende:

[..]

Je kunt als athleet geeneens je levensmiddelen laten testen door de bond, omdat men dat te duur vindt, dus je kunt sarcastisch doen, maar als je als bond zo graag wil dat iedereen 100% clean is, dan moet je daar zelf ook moeite voor doen en er geld insteken.

Nu trekt de bond er makkelijk z'n handen vanaf en kan men genoegzaam zeggen dat men van niets wist. Waardeloze mentaliteit wmb.
Ik ben inderdaad aardig sarcastisch, omdat tegenwoordig altijd de supplementen direct de schuld krijgen. Oftewel, je zou denken dat nagenoeg alle supplementen niet te vertrouwen zijn, maar waarom blijven die sporters ze dan toch in godsnaam nemen?! Want als hun verhaal van de supplementen zou kloppen, zou elke positieve test van de laatste twee jaar hierdoor zo ongeveer veroorzaakt zijn... Nou, dan zou ik wel even stoppen met voedingssupplementen innemen hoor, maar nee, sporters blijven dat blind doen zogenaamd.

Dat gaat er bij mij gewoon niet zo in en ik vind het een trieste 'cover-up story' die nu telkens naar bovenkomt. Sachenbacher heeft wel een pech in d'r leven zeg, met schommelende bloedwaarden precies op een andere Olympische Spelen, het zit die meid wel tegen! :') En als grote biathleten dan gaan roepen dat de bond de 'verzorging' van atleten beter moet gaan regelen, vind ik dat altijd hilarisch klinken. Dat is een eufemisme voor 'laat je sporters niet zelf aanklooien, maar regel het met een systematisch programma voor ze!'

Zoals in het biathlon topic werd gezegd: ik vind Sachenbacher niet een crimineel of zo, want zoals mensen reageren op d'r Facebook is gewoon triest. Maar als je in je carriere zo vaak met dopinggeruchten en zaken in aanraking komt, dan geloof ik ook geen enkel woord van dat stomme 'vervuilde supplementen' smoesje. En het is ook de hypocrisie van mensen die mij stoort, want wielrenners worden en masse verketterd, terwijl er in andere sporten net zo goed volop gebruikt wordt maar die niet zo in de spotlights staan...
pi_137008149
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2014 10:56 schreef DeeBee het volgende:

[..]

Ik ben inderdaad aardig sarcastisch, omdat tegenwoordig altijd de supplementen direct de schuld krijgen. Oftewel, je zou denken dat nagenoeg alle supplementen niet te vertrouwen zijn, maar waarom blijven die sporters ze dan toch in godsnaam nemen?! Want als hun verhaal van de supplementen zou kloppen, zou elke positieve test van de laatste twee jaar hierdoor zo ongeveer veroorzaakt zijn... Nou, dan zou ik wel even stoppen met voedingssupplementen innemen hoor, maar nee, sporters blijven dat blind doen zogenaamd.

Dat gaat er bij mij gewoon niet zo in en ik vind het een trieste 'cover-up story' die nu telkens naar bovenkomt. Sachenbacher heeft wel een pech in d'r leven zeg, met schommelende bloedwaarden precies op een andere Olympische Spelen, het zit die meid wel tegen! :') En als grote biathleten dan gaan roepen dat de bond de 'verzorging' van atleten beter moet gaan regelen, vind ik dat altijd hilarisch klinken. Dat is een eufemisme voor 'laat je sporters niet zelf aanklooien, maar regel het met een systematisch programma voor ze!'

Zoals in het biathlon topic werd gezegd: ik vind Sachenbacher niet een crimineel of zo, want zoals mensen reageren op d'r Facebook is gewoon triest. Maar als je in je carriere zo vaak met dopinggeruchten en zaken in aanraking komt, dan geloof ik ook geen enkel woord van dat stomme 'vervuilde supplementen' smoesje. En het is ook de hypocrisie van mensen die mij stoort, want wielrenners worden en masse verketterd, terwijl er in andere sporten net zo goed volop gebruikt wordt maar die niet zo in de spotlights staan...
Dat er sprake is van grote hypocrisie ben ik absoluut met je eens, maar dat mag m.i. niet de reden zijn om met schadenfreude (nu we het toch over Duitsers hebben :P ) te reageren als er iemand uit een kleinere sport betrapt wordt. Dat het Finse langlaufen compleet verrot was begin zero's en alle grote namen systematisch gebruikten met intemming van officials/medici etc. was een grote rel in de traditionele wintersportlanden, maar heeft in Nederland amper het nieuws gehaald. Dat heeft idd te maken met de mondiale uitstraling van langlaufen vs. wielrennen.

Bij jou lees ik een beetje dat een bond helemaal niets zou moeten dan, want als ze proberen om hun sporters op de best mogelijke manier te verzorgen, dan is het een coverup voor systematisch dopinggebruik. Dan laat je sporters dus aan hun lot over en gaat het zeker mis.Die willen sporten/trainen en zich niet bij alles wat ze naar binnen gooien af moeten vragen of het wel of niet kan. Wat is er op tegen om alles wat je eet/drinkt onafhankelijk te laten testen en dat de bond daarvoor de kosten op zich neemt? Die zitten ook niet te wachten op dit soort schandalen.

Daarnaast is de moraal in Duitsland tov doping tegenwoordig zo extreem dat nav deze zaak de minister van justitie aangekondigd heeft om dopinggebruik/bezit strafbaar te willen maken tot aan gevangenisstraffen aan toe. Nou weet ik dat politici graag proefballonnetjes oplaten en profileren over de rug van een sporter tijdens een dergelijk evenement als de OS doet het ook altijd goed, maar we zijn dus wel heel hard op weg om het te criminaliseren. Nog even en het eten van een energiereep is erger dan moord en verkrachting.
pi_137008350
Dat statement is inderdaad een beetje chargeerd, maar ik vind het altijd gevaarlijk beginnen te klinken als nationale bonden moeten gaan 'controleren' en 'verzorgen' in een opgezet 'systeem'. :P Puur vanwege voorbeelden uit het verleden, waarbij nationale bonden en nationalisme en begeleiding vooral hebben geleid tot dopingprogramma's.

Maar je hebt een punt dat bonden op zich beter die voedingssupplementen kunnen gaan controleren. Het probleem is echter wel, dat je echt elk product wat sporters willen gaan nemen moet gaan testen (stuk voor stuk), wil je dit 'excuus' uitsluiten. Want anders krijg je weer het verhaal dat een sporter iets neemt van een 'certified' merk en dan gooien ze het weer op een 'vervuilde batch' van het product mochten ze positief testen... Echter elke energiereep eerst openen voordat hij gegeten wordt, kan natuurlijk ook niet. Dus ook al zou de bond alles testen, het lost het 'goedkope' excuus nog steeds niet helemaal op.

Want ik vind het raar dat het nu vaak een reflex is dat de sporter roept 'voedingssupplement' en dat dan de bewijslast lijkt te verschuiven naar de nationale dopinginstanties om het tegendeel te bewijzen...terwijl sporters zelden zelf kunnen bewijzen welk product dan specifiek vervuild was. Want als Sachenbacher nu al die repen zou laten testen van hetzelfde merk en die 'negatief' terugkomen, zegt ze: 'ja, maar die ik op had, die had het wel!' Ik zou het dan logischer vinden als sporters even helemaal stoppen met het nemen van die supplementen als ze zo'n gevaar opleveren...
pi_137008841
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2014 11:19 schreef DeeBee het volgende:
Dat statement is inderdaad een beetje chargeerd, maar ik vind het altijd gevaarlijk beginnen te klinken als nationale bonden moeten gaan 'controleren' en 'verzorgen' in een opgezet 'systeem'. :P Puur vanwege voorbeelden uit het verleden, waarbij nationale bonden en nationalisme en begeleiding vooral hebben geleid tot dopingprogramma's.
Die scepsis snap ik, maar die tijden zijn toch echt wel voorbij. Nationale bonden die dopingprogramma's opzetten zullen echt een zeldzaamheid zijn en dan m.n. omdat het maatschappelijke beeld tov doping in relatief korte tijd enorm veranderd is. De tijden dat Joop een paar minuten straftijd kreeg en de volgende dag weer mocht gaan fietsen zijn toch echt wel voorbij. (zeg ik met een zweem van weemoed)

quote:
Maar je hebt een punt dat bonden op zich beter die voedingssupplementen kunnen gaan controleren. Het probleem is echter wel, dat je echt elk product wat sporters willen gaan nemen moet gaan testen (stuk voor stuk), wil je dit 'excuus' uitsluiten. Want anders krijg je weer het verhaal dat een sporter iets neemt van een 'certified' merk en dan gooien ze het weer op een 'vervuilde batch' van het product mochten ze positief testen... Echter elke energiereep eerst openen voordat hij gegeten wordt, kan natuurlijk ook niet. Dus ook al zou de bond alles testen, het lost het 'goedkope' excuus nog steeds niet helemaal op.

Want ik vind het raar dat het nu vaak een reflex is dat de sporter roept 'voedingssupplement' en dat dan de bewijslast lijkt te verschuiven naar de nationale dopinginstanties om het tegendeel te bewijzen...terwijl sporters zelden zelf kunnen bewijzen welk product dan specifiek vervuild was. Want als Sachenbacher nu al die repen zou laten testen van hetzelfde merk en die 'negatief' terugkomen, zegt ze: 'ja, maar die ik op had, die had het wel!' Ik zou het dan logischer vinden als sporters even helemaal stoppen met het nemen van die supplementen als ze zo'n gevaar opleveren...
Ik weet niet wat er qua voeding nodig is om optimaal aan de start te staan. Net zomin als ik dat van trainingsprogramma's weet, maar ik ga er vanuit dat iedere atleet die het hoogste wil bereiken tot aan de limiet van het legale probeert te gaan en supplementen zullen daar ook wel bijhoren, dus of het heel makkelijk is om daar even helemaal mee te stoppen vraag ik me af. Op water en brood voorbereiden gaat gewoon niet, dus zul je iets moeten verzinnen.

Die bewijslast is een verhaal apart en de standaardreflex over supplementen begint idd als een afgezaagde riedel te klinken, maar dan moet je dus wel weten in welke producten die supplementen zitten. In wat meer professionele sporten waar veel meer geld in omgaat, zal er meer onderzoek/research zijn, maar aan de andere kant lijkt het me ook wel weer redelijk suf dat als je zou weten dat die verboden supplementen in energierepen zitten, dat je ze toch willens en wetens tot je neemt.

De verantwoordelijkheid alleen bij de sporter leggen is als uitgangspunt prima, maar in de praktijk niet helemaal realistisch. Blijkbaar is Noorwegen daar iets verder in als andere landen en/of heeft men daar een grotere wil om er meer geld in te steken om nog meer risico's zoals met energeirepen uit te sluiten.
pi_137009295
Marina Lisogor heeft ook positief getest.
  zaterdag 22 februari 2014 @ 19:23:08 #254
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_137023437
Wanneer wordt dit betrapt?

:')
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
pi_137023893
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2014 19:23 schreef Mani89 het volgende:

[ afbeelding ]

Vies gespierd ;(
  Redactie Sport / Supervogel zaterdag 22 februari 2014 @ 19:35:02 #256
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_137023918
quote:

[ afbeelding ]

:r
pi_137023945
quote:

[ afbeelding ]

zo foto kan je ook maken van de benen van Wust :P
pi_137025225
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2014 15:18 schreef Joezi het volgende:

[..]

Jammer dat Wüst geen lesbische relatie meer heeft, een tongzoen naar haar winst zou trending zijn
:D Die tongzoen deed ze ook al niet op tv toen ze wel een lesbische relatie had.
  zaterdag 22 februari 2014 @ 20:19:52 #259
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_137025722
quote:

[ afbeelding ]

Huh een vrouwengezicht op een mannenlichaam
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_137025869
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2014 00:07 schreef -0- het volgende:

[..]

Bovendien was het bij Wust volgens mij niet puur overtraind zijn. Daar speelde een scala aan problemen waaronder de psychische problemen betreffende haar seksuele identiteit bijvoorbeeld. Dat is een factor die heel erg veel kan bijdragen aan onderpresteren en overtraind raken maar als je die factor succesvol weet aan te pakken kun je daar ook goed overheen komen.

Buiten dat elk geval wel anders is natuurlijk. Theoretisch gezien zou het zelfs kunnen zijn dat die psychische problemen haar hebben behoed voor een veel erger geval van overtraindheid waar je niet meer bovenop zou komen. Maar dat is puur theoretisch, als voorbeeld, en nergens op gebaseerd.
Hmm ze gaf laatst toch ook aan in een interview dat ze het heel moeilijk had met het feit dat ze ineens op een vrouw was gevallen en biseksueel bleek te zijn? Zoiets kan een enorme klap geven.
pi_137031063
En dat is nummer 4. Letse ijshockeyer Vitalijs Pavlovs betrapt op methylhexaneamine.
  zaterdag 22 februari 2014 @ 22:17:42 #262
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_137031505
quote:

[ afbeelding ]

quote:
Asthma medications[edit]

In the 2009–2010 season World Anti Doping Agency allowed Bjørgen to use an asthma medication[vague] which was on the WADA doping list.[3] Bjørgen continued to use the medication over the Olympics 2010 and was strongly criticized by Justyna Kowalczyk who accused her of doping.[4][5] As of September 2011 this medication is no longer on the WADA doping list, and can be used by any athlete but only in a restricted dose.[6] Beta2-adrenergic agonists such as formoterol and terbutaline remain on the WADA prohibited list, but salbutamol was only prohibited at urine concentrations greater than 1,000 mg/mL, which is higher than possible when taking a normal inhaled dose.[7]
Niks aan de hand :7 Gewoon toestemming :7
  zondag 23 februari 2014 @ 01:01:41 #263
168304 Mani89
pi_137036459
Skiër Johannes Dürr betrapt op EPO.
  Eindredactie Sport / Forummod zondag 23 februari 2014 @ 01:03:40 #264
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_137036487
Betrapt worden op EPO _O_

Kun je beter aan de SJINKIE KNEGT!.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  zondag 23 februari 2014 @ 01:05:04 #265
168304 Mani89
pi_137036513
Dan ga je door muren inderdaad!

Ah, het is ook al op FOK! sport gepost door ene heywoodu.

Toplanglaufer Dürr betrapt op EPO

quote:
Volgens het Noorse TV2 is de Oostenrijkse langlaufer Johannes Dürr betrapt op het gebruik van EPO. De positieve test zou niet tijdens de Spelen afgeleverd zijn, maar tijdens trainingen in Obertiliach in zijn thuisland in februari.

De Noorse nationale omroep, de NRK, meldt dat Dürr al geschorst zou zijn en zondag dus niet aan de start mag verschijnen van de 50 kilometer vrije stijl, het afsluitende onderdeel van het olympisch langlauftoernooi. Dürr kan echter een hoorzitting aanvragen voor de wedstrijd, mits hij niet door de Oostenrijkse bond van de startlijst wordt gehaald. Die hoorzitting zou dan om 07:00 lokale tijd plaatsvinden.

De 26-jarige Dürr beleefde dit seizoen plotseling zijn doorbraak. Voor deze winter haalde hij één keer een achtste plek tijdens een wedstrijd in de World Cup. In Davos werd hij in december van vorig jaar zevende op de 30 kilometer vrije stijl.

Het hoogtepunt kwam echter tijdens de Tour de Ski, de belangrijkste jaarlijke wedstrijd op de langlaufkalender. In het eindklassement van de etappekoers werd hij zeer verrassend derde. Hij sloeg zijn slag met name door op de 35 kilometer vrije stijl ruim de snelste te zijn. Ook op de loodzware afsluitende klim was hij de beste.

Het Oostenrijks Olympisch Comité heeft nog niet gereageerd op de berichten.
  zondag 23 februari 2014 @ 01:06:16 #266
311468 Van_Poppel
Voormalig kopman van Gertje
pi_137036525
quote:
10s.gif Op zondag 23 februari 2014 01:01 schreef Mani89 het volgende:
Betrapt worden op EPO :')

dat is wel heel erg 2003...
  zondag 23 februari 2014 @ 01:13:26 #267
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_137036622
quote:
10s.gif Op zondag 23 februari 2014 01:01 schreef Mani89 het volgende:
de tyfus, whahaha
  zondag 23 februari 2014 @ 01:20:33 #268
14505 OProg
A Life in Music
pi_137036739
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2014 01:06 schreef Van_Poppel het volgende:

[..]

Betrapt worden op EPO :')

dat is wel heel erg 2003...
Ik weet niet hoeveel ze buiten de competitie testen daar, maar deze zal gewoon de gok hebben genomen goed te prepareren een maand voor de spelen.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
pi_137036961
Duerr :')
pi_137037327
quote:

[ afbeelding ]

Wat is het?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties