Toen ik voor de zoveelste keer door de stad liep, en niet alleen in de Hema en Blokker, maar ook op de straat 'vrouwen' met korte pittige kapsels zag, kwam er een enge gedachte bij mij naar boven.
Deze 'vrouwen' waren wellicht ooit geen vreemde wezens, maar jonge meiden waar 16-jarige pubertjes direct een stijve paal van kregen. Wat is er mis gegaan? Waarom doen ze dit zichzelf aan? Een gedachte die menig man waarschijnlijk heeft. Toch vraag ik me af waarom hun 'mannen' nooit geprotesteerd hebben tegen deze absurde keuze.
Mijn vriendin, mooi lang bruin dik haar, vertelde mij dat ze
nooit een kort en pittig kapsel zou nemen. Dit is niet vrouwelijk en lelijk, verklaarde ze zelf. Ik werd blij toen ik dit hoorde, maar misschien is het wel een list! Die vrouwtjes die het nu hebben zeiden wellicht vroeger hetzelfde, maar iets is er veranderd in hun gedachtegang de jaren daarna!
Als tegenreactie maakte ik daarna de afspraak met haar dat als zij ooit haar haren kort zou laten knippen, ik de lengte die zij kwijt is zou laten groeien bij mijzelf (Dat zal haar leren!). Een 'man op leeftijd' met wat langer haar is dan misschien wel gestoord, maar in vergelijking met sommige vrouwen met korte pittige kapsels valt het wel mee.