abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_136046047
Hallo,

ik woon in een appartement waarbij we een vrij hoge gezamenlijke elektriciteitsrekening hebben (vve). Nu heb ik aangeboden eens te gaan shoppen bij leveranciers of het ergens goedkoper kan, en bij mijn zoekactie kwam ik oa deze site tegen: http://www.vveenergie.nl.

heeft er iemand ervaring met die site? postief/negatief?

het ziet er allemaal prima uit maar of het dat ook is is altijd de tweede vraag..

mvg Joris
  PR/Manusje van alles dinsdag 28 januari 2014 @ 12:31:12 #2
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_136046243
Kan je niet iets doen aan het hoge verbruik?
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
  dinsdag 28 januari 2014 @ 12:32:00 #3
182806 RaymondK
User icon is Raymondk
pi_136046266
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 12:25 schreef jorisvo het volgende:
Hallo,

ik woon in een appartement waarbij we een vrij hoge gezamenlijke elektriciteitsrekening hebben (vve). Nu heb ik aangeboden eens te gaan shoppen bij leveranciers of het ergens goedkoper kan, en bij mijn zoekactie kwam ik oa deze site tegen: http://www.vveenergie.nl.

heeft er iemand ervaring met die site? postief/negatief?

het ziet er allemaal prima uit maar of het dat ook is is altijd de tweede vraag..

mvg Joris
Hoe komt het dat die rekening zo hoog is dan??
Is er zoveel verlichting of zo?
Zou ik eerder eens naar goeie led lampen o.i.d. gaan kijken

Of bewegingssensoren of timers of zo, zodat de hele meuk uitgaat als het niet aan hoeft...
pi_136046315
- 19 appartementen (en 4 stadswoningen) en we hebben 2 liften... de stadswoningen betalen volgens mij sowieso minder aangezien zij geen baat hebben bij de liften.
- verlichting op de parkeerplaats. Deze is op verzoek al eerder uitgezet ipv de hele nacht aan
- overal verlichting in gezamenlijke hallen en berging..

Ik heb al geopperd bewegingssensoren te laten installeren maar of dat ging niet of dat wilde men niet
  dinsdag 28 januari 2014 @ 12:36:57 #5
182806 RaymondK
User icon is Raymondk
pi_136046413
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 12:33 schreef jorisvo het volgende:
- 19 appartementen (en 4 stadswoningen) en we hebben 2 liften... de stadswoningen betalen volgens mij sowieso minder aangezien zij geen baat hebben bij de liften.
- verlichting op de parkeerplaats. Deze is op verzoek al eerder uitgezet ipv de hele nacht aan
- overal verlichting in gezamenlijke hallen en berging..

Ik heb al geopperd bewegingssensoren te laten installeren maar of dat ging niet of dat wilde men niet
Die liften trekken niet zoveel als je zou denken.
Met zo weinig appartementen niet i.i.g.

Beetje dommig om bijv. in bergingen e.d. niet met een bewegingssensor te werken. Prachtige besparingsmethode. Er is 5 minuten licht nodig en het brand er 24/7 waarsch...

Wat voor verlichtingstype hebben we het dan over? Tl's?
pi_136047125
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 12:36 schreef RaymondK het volgende:

[..]

Die liften trekken niet zoveel als je zou denken.
Met zo weinig appartementen niet i.i.g.

Beetje dommig om bijv. in bergingen e.d. niet met een bewegingssensor te werken. Prachtige besparingsmethode. Er is 5 minuten licht nodig en het brand er 24/7 waarsch...

Wat voor verlichtingstype hebben we het dan over? Tl's?
Helemaal mijn gedachte maar goed, we zijn dus met 24 wooneenheden dus ik heb het niet alleen voor het zeggen. Waar het verbruik precies naar toe gaat is natuurlijk lastig te zeggen, maar iets anders dan de 24/7 verlichting en liften kan ik niet bedenken.

Maar goed, voor nu gaat het er even om of deze site wat is? Of hebben jullie andere tips voor energieleveranciers voor een VVE?

Besparen op energieverbruik kan natuurlijk altijd, bij welke maatschappij je ook zit.

Overigens hebben we nu Essent
  dinsdag 28 januari 2014 @ 13:08:45 #7
182806 RaymondK
User icon is Raymondk
pi_136047537
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 12:57 schreef jorisvo het volgende:

[..]

Helemaal mijn gedachte maar goed, we zijn dus met 24 wooneenheden dus ik heb het niet alleen voor het zeggen. Waar het verbruik precies naar toe gaat is natuurlijk lastig te zeggen, maar iets anders dan de 24/7 verlichting en liften kan ik niet bedenken.

Maar goed, voor nu gaat het er even om of deze site wat is? Of hebben jullie andere tips voor energieleveranciers voor een VVE?

Besparen op energieverbruik kan natuurlijk altijd, bij welke maatschappij je ook zit.

Overigens hebben we nu Essent
geen tips verder behalve dat je niet als grootgebruiker gaat worden aangezien en dus op die manier korting gaat krijgen... helaas ;)
pi_136047721
op zoek naar een scherpe aanbieder dan.. iets als oxxio budget ofzo..
  dinsdag 28 januari 2014 @ 13:15:56 #9
182806 RaymondK
User icon is Raymondk
pi_136047810
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 13:13 schreef jorisvo het volgende:
op zoek naar een scherpe aanbieder dan.. iets als oxxio budget ofzo..
kun je proberen.
ik belde greenchoice ooit een keer voor ons collectieve gasverbruik @ 25000kuub.
Kreeg 80 euro korting :') :W
pi_136049196
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 13:15 schreef RaymondK het volgende:

[..]

kun je proberen.
ik belde greenchoice ooit een keer voor ons collectieve gasverbruik @ 25000kuub.
Kreeg 80 euro korting :') :W
80/24=niks... feest!
  dinsdag 28 januari 2014 @ 13:51:12 #11
182806 RaymondK
User icon is Raymondk
pi_136049236
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 13:50 schreef jorisvo het volgende:

[..]

80/24=niks... feest!
lol ja idd. hier is het 64 huishoudens. Vette bek dus

Die vent wist ook niet zo veel meer te zeggen aan de lijn daarna heheh
:')
pi_136066788
Wat is jullie jaarverbruik nu aan energie dan? Wel nieuwsgierig of dat beetje hetzelfde als bij ons. Hebben 20 appartementen en 4 beneden woningen.
Doe gewoon dan doe je al gek genoeg.
pi_136095069
Maak eens een inventarisatie van welke verlichting er 24/7 brand en hoeveel dat kost aan elektriciteit.

Zoek tevens uit op welke plekken het logisch is dat er met bewegingsmelders gewerkt wordt (bergingen) en stel eventueel op andere plaatsen een combinatie voor van bewegingsmelders met een astronomisch tijdrelais. Je kan het licht dan aan laten gaan zodra het donker wordt, vervolgens bijvoorbeeld van 1 tot 5 uur 's nachts alleen op bewegingsmelders laten werken voor de enkeling die midden in de nacht thuis komt en dan van 5 tot er weer voldoende daglicht is weer alles aan.

Een andere goede besparingsoptie is om tijdens de stille uren in de nacht maar de helft of 1/3 van de verlichting te laten branden.

Met een goedkopere energieleverancier kun je waarschijnlijk niet meer dan een paar procenten op de kosten besparen, terwijl met slim gebruik van lampen en het gebruik van zuinige lampen op plaatsen waar het licht veel aan staat er vaak tientallen procenten op de verlichtingskosten te besparen valt.
pi_136125197
@ivo1985, zoals al eerder gezegd: precies mijn gedachte maar ik sta er niet alleen in.

Overigens hebben we ook flinke verlichting op de parkeerplaats (waar er op verzoek al een paar uitgezet zijn). En een elektrisch hek om op die parkeerplaats te komen (weet niet hoeveel zoiets verbruikt).

ik heb een jaarafrekening van 2012 van Essent voor de VVE:

7137 kWh x ¤0,0705 ex btw (292 dagen)
1623 kWh x ¤0,0711 ex btw (71 dagen)

totaal verbruik:
8760 kWh

of het veel of weinig is weet ik niet, het enige wat ik weet is dat elk jaar gezegd wordt tijdens de vergadering dat de energie een behoorlijke kostenpost is..

[ Bericht 1% gewijzigd door jorisvo op 30-01-2014 08:45:59 ]
pi_136144832
ik kom inderdaad uit op besparingen van 250 euro per jaar, een tientje per huishouden per jaar dus..
daarom heb ik nogmaals aangedrongen op investeren in bewegingssensoren. Bedankt voor jullie input
  donderdag 30 januari 2014 @ 19:32:08 #16
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
  donderdag 30 januari 2014 @ 19:58:27 #17
370487 Hallmark
Geverifieerde account
pi_136146276
Wat nog makkelijker is, is (met name in de berging) de helft van de TL armaturen uit te schakelen. Gewoon bak los, starter eruit, bak weer dicht.

Als je dat om-en-om doet, dan scheelt dat de helft van de kosten.
Geinspireerd door historische gebeurtenissen en karakters. Dit werk van fictie was ontworpen, ontwikkeld en geproduceerd door een multicultureel team van verschillende religies en geloven.
pi_136147207
Vergeet bij de kosten ook niet de energiebelasting mee te tellen. Die betaal je ook per kWh.
Het tarief wat nu vermeld wordt is alleen het leveringstarief zonder belastingen.
pi_136161027
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2014 19:58 schreef Hallmark het volgende:
Wat nog makkelijker is, is (met name in de berging) de helft van de TL armaturen uit te schakelen. Gewoon bak los, starter eruit, bak weer dicht.

Als je dat om-en-om doet, dan scheelt dat de helft van de kosten.
hebben we al... we zaten 2 jaar geleden op 9500 kwh

quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2014 20:18 schreef Ivo1985 het volgende:
Vergeet bij de kosten ook niet de energiebelasting mee te tellen. Die betaal je ook per kWh.
Het tarief wat nu vermeld wordt is alleen het leveringstarief zonder belastingen.
klopt maar op de factuur van essent stond dit zonder belastingen... en aangezien die belastingen toch overal hetzelfde zijn maakt dat niet zo veel uit wanneer je alle prijzen ex belasting vergelijkt.

Er gaat overigens nog een keer onderzocht worden of we sensoren kunnen laten installeren.
Heeft iemand daar een goed adres voor?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')