Alle overmatige cardio kan leiden tot spierverlies, wanneer je te weinig voeding binnen krijgt. Lopen, fietsen, crosstrainen etc. maakt niet uit.quote:Op maandag 27 januari 2014 18:33 schreef Tropanzia het volgende:
Heel interessant.
Spierverlies door middel van hardlopen zou zomaar eens een fabeltje kunnen zijn die in de wereld is gebracht door de cardio-branche(wat dat ook precies mag zijn)
Het ligt inderdaad gewoon aan je calorie inname. Of je nou onder je onderhoud gaat zitten d.m.v. cardio of door minder te eten maakt in dit geval niet uit.quote:Op maandag 27 januari 2014 18:44 schreef Ludd het volgende:
[..]
Alle overmatige cardio kan leiden tot spierverlies, wanneer je te weinig voeding binnen krijgt. Lopen, fietsen, crosstrainen etc. maakt niet uit.
Maar het lijkt me toch sterk dat wanneer je elke dag een uurtje gaat hardlopen uiteindelijk een slungel wordt die geen spier meer om het bot heeft zitten...?quote:Op maandag 27 januari 2014 18:44 schreef Ludd het volgende:
[..]
Alle overmatige cardio kan leiden tot spierverlies, wanneer je te weinig voeding binnen krijgt. Lopen, fietsen, crosstrainen etc. maakt niet uit.
Als je al flink onder je onderhoud eet, zal je lichaam spieren afbreken voor brandstof. Wat voor postuur hebben duurlopers? Juist.quote:Op maandag 27 januari 2014 20:56 schreef Tropanzia het volgende:
[..]
Maar het lijkt me toch sterk dat wanneer je elke dag een uurtje gaat hardlopen uiteindelijk een slungel wordt die geen spier meer om het bot heeft zitten...?
Ik moest lachenquote:Op maandag 27 januari 2014 18:33 schreef Tropanzia het volgende:
Heel interessant.
Spierverlies door middel van hardlopen zou zomaar eens een fabeltje kunnen zijn die in de wereld is gebracht door de cardio-branche(wat dat ook precies mag zijn)
Op internet heeft iedereen er een eigen mening, maar een echte objectieve wetenschappelijke beschouwing kan ik niet echt vinden.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |