abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 27 januari 2014 @ 18:24:27 #1
421128 RonnieGardocki
Only pain is real
pi_136015476
Ondanks de spiermassa die ik afgelopen jaren heb opgebouwd, heb ik ook een heel klein vetlaagje. Hier wil ik graag van af, en een beetje hardlopen iedere avond kan daar zeker bij helpen!

Echter, is het mij niet helemaal duidelijk of je spiermassa dan wordt afgebroken. De bedoeling is natuurlijk dat het vet verdwijnt, maar ik heb ooit gehoord dat spieren er als eerste aan gaan.

Personen hier die er meer over weten? :)
pi_136015534
Zorgen dat niet te veel onder onderhoud eet en genoeg eiwitten, dan zal je spierverlies zeer beperkt blijven.
pi_136015765
Heel interessant.
Spierverlies door middel van hardlopen zou zomaar eens een fabeltje kunnen zijn die in de wereld is gebracht door de cardio-branche(wat dat ook precies mag zijn)
Op internet heeft iedereen er een eigen mening, maar een echte objectieve wetenschappelijke beschouwing kan ik niet echt vinden.
Digo
pi_136016243
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2014 18:33 schreef Tropanzia het volgende:
Heel interessant.
Spierverlies door middel van hardlopen zou zomaar eens een fabeltje kunnen zijn die in de wereld is gebracht door de cardio-branche(wat dat ook precies mag zijn)
Alle overmatige cardio kan leiden tot spierverlies, wanneer je te weinig voeding binnen krijgt. Lopen, fietsen, crosstrainen etc. maakt niet uit.
pi_136018219
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2014 18:44 schreef Ludd het volgende:

[..]

Alle overmatige cardio kan leiden tot spierverlies, wanneer je te weinig voeding binnen krijgt. Lopen, fietsen, crosstrainen etc. maakt niet uit.
Het ligt inderdaad gewoon aan je calorie inname. Of je nou onder je onderhoud gaat zitten d.m.v. cardio of door minder te eten maakt in dit geval niet uit.

En uiteraard voldoende eiwitten innemen.
pi_136023791
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2014 18:44 schreef Ludd het volgende:

[..]

Maar het lijkt me toch sterk dat wanneer je elke dag een uurtje gaat hardlopen uiteindelijk een slungel wordt die geen spier meer om het bot heeft zitten...?
Digo
  maandag 27 januari 2014 @ 22:11:29 #7
112783 Anus_Cocainus
Wrong hole fool!!!
pi_136029006
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2014 20:56 schreef Tropanzia het volgende:

[..]

Maar het lijkt me toch sterk dat wanneer je elke dag een uurtje gaat hardlopen uiteindelijk een slungel wordt die geen spier meer om het bot heeft zitten...?
Als je al flink onder je onderhoud eet, zal je lichaam spieren afbreken voor brandstof. Wat voor postuur hebben duurlopers? Juist.
pi_136033520
Ik heb mij laten vertellen door een bodybuilder dat het ten koste gaat van je beenspieren. Als ze erg groot zijn anders zal je het niet zien.
pi_136035912
Als het goed is wordt er eerst aanspraak gemaakt op voornamelijk je vetten, je verhouding eiwitten itt de rest van je voedsel moet gewoon hoog genoeg blijven meen ik. Dan zal het allemaal toch vrijwel nihil zijn qua spierverlies?
404 - Not Found
  dinsdag 28 januari 2014 @ 01:31:08 #10
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_136038219
Broodje aap.
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_136038430
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2014 18:33 schreef Tropanzia het volgende:
Heel interessant.
Op internet heeft iedereen er een eigen mening, maar een echte objectieve wetenschappelijke beschouwing kan ik niet echt vinden.
Ik moest lachen :')
Misschien moet je eens een sportfysiologie boek open slaan :')
I just had to get that stress off my chest like breast reduction.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')