abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_136007718
Op drukke dagen maak ik nu vaak de avond van te voren eten zodat er meer rust is binnen ons gezin. Bv pastasaus, zodat je alleen nog saus hoeft op te warmen en spaghetti koken.
Nu vraag ik mij af, kan ik ook aardappelen en groente bv bloemkool, broccoli de avond van te voren schillen en snijden en in pannen met koud water in de koelkast bewaren totdat ik ze ga koken, of gaan de aardappelen dan bruin worden in het water?
pi_136007781
Kan prima, wel zorgen dat de apies onder water staan. Zal wel iets achteruitgaan qua vitamientjes enzo *O*
Lurf is the message and the message is Lurf
pi_136007808
Ik denk eerder aan vitamineverlies.
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_136008257
nee hoor... zo lang ze niet extreem verhit worden is er niks aan de hand. Vitamineverlies heb je sowieso als je alles schilt.
Op donderdag 13 november 2008 15:34 schreef De_Ananas het volgende:
Één ding beloof ik jullie mijn lieve fokkertjes, als er vettax komt dan ga ik mij aan het hek van het binnenhof vastketenen met een frituur naast me, dit mogen jullie quoten :W
  maandag 27 januari 2014 @ 16:09:08 #5
356822 Speedball
14.gif in je peopert
pi_136010256
Niks mis mee, Piepers gewoon onderwater beweren en je vitaminen verlies is bijna 0.
Groenten is een ander verhaal ligt er helemaal aan welke groente.
burning dinosaur bones
Dolly O+ Blondie O+
  maandag 27 januari 2014 @ 20:40:23 #6
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_136022768
Mmm
Ik denk dat je meer tijdwinst maakt als je terwijl je aardappels schilt water in een waterkoker aan de kook brengt, de gespoelde aardappels in de pan met kokend heet water opzet, dan dat je koelkast koude aardappels met water op het vuur zet.
Gebruik een dunschiller, piepers zijn dan zo gejast. Voor vier volwassenen piepers schil ik in 2 minuten
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_136024522
quote:
1s.gif Op maandag 27 januari 2014 20:40 schreef Pietverdriet het volgende:
Mmm
Ik denk dat je meer tijdwinst maakt als je terwijl je aardappels schilt water in een waterkoker aan de kook brengt, de gespoelde aardappels in de pan met kokend heet water opzet, dan dat je koelkast koude aardappels met water op het vuur zet.
Gebruik een dunschiller, piepers zijn dan zo gejast. Voor vier volwassenen piepers schil ik in 2 minuten
inderdaad, en dan eventueel wat meer uitgeven aan grotere aardappels. Als je allemaal konijnekeuteltjes met veel slechte plekken hebt duurt het immers veel langer.
pi_136024604
Doe ik vaker, geen probleem. Wel in water zetten inderdaad. Zo zet ik groente, boontjes bvb, ook van te voren klaar.

Maak ik lasagne, dan maak ik zelfs de bechamel de avond van te voren al klaar terwijl de saus staat te pruttelen tot we naar bed gaan.

Piet, als je een of meerdere belhamels hebt rondrennen dan telt elke minuut en vrije handen zijn dan t fijnste ;)
Trotse mamma :)
  maandag 27 januari 2014 @ 21:09:31 #9
45206 Pietverdriet
pi_136024670
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2014 21:08 schreef Faithz het volgende:
Doe ik vaker, geen probleem. Wel in water zetten inderdaad. Zo zet ik groente, boontjes bvb, ook van te voren klaar.

Maak ik lasagne, dan maak ik zelfs de bechamel de avond van te voren al klaar terwijl de saus staat te pruttelen tot we naar bed gaan.

Piet, als je een of meerdere belhamels hebt rondrennen dan telt elke minuut ;)
Kwestie van opvoeden, en zoals ik zei, volgens mij is mijn methode sneller.
  maandag 27 januari 2014 @ 21:10:22 #10
45206 Pietverdriet
pi_136024728
Kinderen waar ouders de hele tijd bovenop zitten zijn veel drukker
pi_136024877
Kunnen de kinderen niet mee schillen? Koken duurt dan wat langer maar ze blijven wel stil.
  maandag 27 januari 2014 @ 21:13:10 #12
56347 Faithz
ADHD Fokker
pi_136024923
quote:
1s.gif Op maandag 27 januari 2014 21:09 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Kwestie van opvoeden, en zoals ik zei, volgens mij is mijn methode sneller.
We hebben het niet over sneller, we hebben het over rust in t gezin als je 's avonds thuis komt. Ik ga liever met de kleine ravotten terwijl het eten in de oven staat of staat te koken.
Trotse mamma :)
pi_136040066
Kun je de aardappels niet alvast koken en dan in de koelkast leggen?
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_136040577
Aardappelen worden vies van smaak als je ze lang onder water bewaart (geschild).
Een dag is echt wel de max.
  dinsdag 28 januari 2014 @ 11:32:32 #15
139677 Curiosity
In the devil's playground
pi_136044043
Ik doe niet anders als ik groente eet, spruitjes,bloemkool enz en aardappels voorbereiden en onder water zetten, ik zet het niet eens in de koelkast.

Als je thuiskomt kan je direct beginnen met koken.
“Gentlemen, you had my curiosity… but now you have my attention.”
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')