Op dit moment nog in gebruik (dus ook nog even geen fotoos, hij staat nog in m'n meterkast) maar vanaf eind van deze week beschikbaar, een Apple Airport Extreme 2013 wireless gateway / router.
![B307898.jpg]()
Gekocht op 28-05-2013 bij nederlandse webwinkel, dus nog hele ruime garantie.
Specificaties zijn her en der op internet wel te vinden, maar BOL.com heeft er wel een mooi verhaaltje erbij. Kenmerken van het Apple AirPort Extreme-basisstation:
• Draadloos: 802.11a/b/g/n
• Gastnetwerk mogelijk
• USB aansluiting
• Aantal Ethernet LAN (RJ-45)-poorten: 3
• WAN-poort: RJ-11
• Ingangsspanning: 12 V
• Maximaal overdrachtssnelheid: 1 Gbit/s
• Afmeting (b x h x d): 165 x 34 x 165 mm
Inclusief doos, uitgeprinte factuur en bijbehoren. Compleet dus. Volledige functionerend en zo goed als nieuw. Ik zal 'em terugzetten naar fabrieksinstellingen voordat ik 'em in de doos stop en opstuur of aflever.
Op dit moment is dit type AE niet meer / nauwelijks leverbaar, alleen het nieuwere type (dat wireless AC doet, meteen het belangrijkste verschil) is goed leverbaar vanaf 173 EURO. Verder zie je voor dit type her en der wat verdwaalde prijzen van 100-120 EURO, maar veelal niet leverbaar. De bon die je erbij krijgt zegt 148 EURO.
Ik heb goede ervaringen met deze Airport Extreme. Zeer goed en sterk bereik van wireless en hoge doorvoersnelheden van m'n internetverbinding en dat zegt wat, want ik heb een 300Mbit verbinding up/down. Laat zich ook goed managen in combinatie met Airport Express (heb ik er twee van). Daarnaast is het een esthetisch plaatje, misstaat zeker niet alstie ergens in het zicht staat.
Vaste prijs exclusief eventuele verzending:
80 EURO. Ophalen kan in Maassluis, verzending kan via PostNL tegen 6,75 EURO (onverzekerd) of DHLforYOU 4 EURO naar een DHL servicepunt (ook onverzekerd).
[ Bericht 4% gewijzigd door W4 op 27-01-2014 09:43:43 (specs toegevoegd) ]