abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 26 januari 2014 @ 14:09:11 #1
8638 Ashram
World Wide Webslinger
pi_135960225
Mijn vriendin huurt een appartement bij een woonstichting en zal deze ergens dit jaar opzeggen vanwege een verhuizing.
1) Ze betaalt samen met de huur ook een voorschot op de stookkosten.
2) Tevens ook de waterschap en afval- en rioolheffingen

Ik verwacht dat ze de stookkosten aan het eind van het jaar krijgt berekend voor de periode dat ze nog in de appartement zit. Echter is het mij niet duidelijk of hetzelfde geldt voor de jaarlijkse heffingen.

Vraag:

Krijgt ze de jaarlijkse heffingen pro-rato terug van de woonstichting?
Zo ja, wat is in dit geval pro-rato?
- Moet ze ook betalen voor de periode waarin er eventueel geen huurder voor de woning is?
- Of is de leegstaande periode voor de rekening van de verhuurder?

Tenslotte moet ze bij haar nieuwe woning de heffingen wel pro-rato betalen.
Ze weet alleen niet hoe het zit met de woonstichtingingen.
We willen het toch even vooraf via Fok! vragen, omdat we graag voorbereid zijn op een discussie met de woonstichtingen.

Jullie ervaringen en inzichten worden gewaardeerd ^O^
Everyone's got a bit of sadism and masochism in them, but not me, I'm 100% sadistic.
I'm going to burn in hell anyway, so why can't I ???
  zondag 26 januari 2014 @ 14:20:36 #2
180174 Diemux
People vs Me
pi_135960715
Je betaald voor het hele jaar, zo heeft degene die nu op het adres woont waar je vriendin naar toe gaat ook voor het hele jaar betaald. Anders zou ze natuurlijk op het nieuwe adres ook weer een deel moeten betalen. De heffing is op naam van de hoofdinwoner (die staat ingeschreven bij de gemeente). Woonstichting heeft hier dus niks mee te maken.
pi_136000937
Volgens mij gaan de heffingen ook pro-rato. Vanaf het moment dat je je bij de gemeente uitschrijft op je oude adres stopt dit en vanaf het moment van dat je op het nieuwe adres inschrijft begint het weer voor je nieuwe adres. Tenminste zo is het met mij een paar jaar geleden wel gegaan. Ik ging ook veranderen van waterschap (net een andere regio), misschien dat het daarmee te maken heeft.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')