Zal best. In de praktijk gebeurd dat vaker niet dan wel.quote:Op zondag 26 januari 2014 12:32 schreef Snowballed het volgende:
Goederen die per post of koeriersbedrijf naar Nederland worden geïmporteerd worden wel in beslag genomen door de douane. U kunt dan worden vervolgd.
http://www.rijksoverheid.(...)ouane/namaakvangsten
Ja en..? Daar vraagt ts niet naar..quote:Op zondag 26 januari 2014 12:33 schreef joppie_saus het volgende:
[..]
Zal best. In de praktijk gebeurd dat vaker niet dan wel.
Wordt post uit duitsland altijd gecontroleerd door de douane dan? Dacht dat dit alleen bij post van buiten EU gedaan werd.quote:Op zondag 26 januari 2014 12:32 schreef Snowballed het volgende:
Goederen die per post of koeriersbedrijf naar Nederland worden geïmporteerd worden wel in beslag genomen door de douane. U kunt dan worden vervolgd.
http://www.rijksoverheid.(...)ouane/namaakvangsten
De post word niet gecontroleerd, de nep artikelen wel, en aangezien je in de OP over meerdere praat, ga ik ervan uit dat je een handeltje wilt beginnen... Daar staan hoge boetes op als je gepakt word...quote:Op zondag 26 januari 2014 12:36 schreef Gibelini het volgende:
[..]
Wordt post uit duitsland altijd gecontroleerd door de douane dan? Dacht dat dit alleen bij post van buiten EU gedaan werd.
Maar in het kort. Een horloge bestellen via duitse ebay is niet verstandig omdat er dan consequenties o.i.d. zijn?
Nep mag niet op FOK!quote:
Je hebt het over invoerrechten en btw denk ik.... dat is iets anders dan voor "nep" gepakt wordenquote:Op zondag 26 januari 2014 12:41 schreef joppie_saus het volgende:
Nee. Alleen indien ze een sterk vermoeden hebben dat er iets strafbaars in zit. Valt met eBay bestellingen reuze mee. Ik bestel zoveel via eBay, soms tientallen tegelijk. Nooit gezeik. Mocht je wel een brief krijgen dat het open is gemaakt en ze vragen hebben doe je er afstand van. Ben je het aankoopbedrag kwijt maar ja, probeer je het opnieuw.
Nee ik ben gewoon op zoek naar één horloge voor mijzelf die gewoon per post naar Nederland verstuurd wordt.quote:Op zondag 26 januari 2014 12:41 schreef Snowballed het volgende:
[..]
De post word niet gecontroleerd, de nep artikelen wel, en aangezien je in de OP over meerdere praat, ga ik ervan uit dat je een handeltje wilt beginnen... Daar staan hoge boetes op als je gepakt word...
Wat die consequenties precies inhouden kun je beter ff aan de douane vragen (twitter of via hun site)
Wil je er eentje, dan kun je de gok wagen, wil je er meerdere dan zou ik oppassen...
Fijn.. een horloge die uit elkaar valt, maar wel eentje waar een merkje op staat...quote:
Ik ben wel benieuwd eigenlijk.quote:Op zondag 26 januari 2014 12:45 schreef Snowballed het volgende:
[..]
Fijn.. een horloge die uit elkaar valt, maar wel eentje waar een merkje op staat...
Ach als je er eentje van alufolie vouwt, heb je hetzelfde idee.. en daar doe je een stuk langer mee...quote:
Geen controle door douane dus?quote:Op zondag 26 januari 2014 17:04 schreef ChesterPerry het volgende:
Europa is vrije handelsroute dus geen problemen.
Hoelang heb je er mee gedaan?quote:Op zondag 26 januari 2014 17:43 schreef virl3 het volgende:
Ik heb een Alpha submariner cloon om m'n pols die ik via ebay besteld heb, niet uit duitsland maar uit hongkong. Ging prima. Ik heb wel meer horloges op die manier besteld. Nooit een naheffing oid gehad vanuit de douane. Wat betreft de kwaliteit, je krijgt gewoon naar gelang je betaald, een horloge van een tientje heeft ook de kwaliteit van een horloge van een tientje...
M'n laaste ebay horloge aankoop was een Soki, idd van een 10tje.
[ afbeelding ]
Hij geeft de tijd aan, en ziet er best netjes uit voor een 10tje![]()
Ik heb deze nog amper gebruikt.. Maar ze zijn bij mij na ong. een jaar op.quote:Op maandag 27 januari 2014 11:05 schreef Gibelini het volgende:
[..]
Geen controle door douane dus?
Nu dus meer mensen die verschillende dingen zeggen haha, confusing.
[..]
Hoelang heb je er mee gedaan?
Zelfs als je in NL neppe zooi hebt kan de douane het in beslag nemen...quote:Op zondag 26 januari 2014 17:04 schreef ChesterPerry het volgende:
Europa is vrije handelsroute dus geen problemen.
Ze kunnen het in beslag nemen als ze het te pakken krijgen. Maar de douane controleert de post tussen NL en andere Europese landen toch niet?quote:Op maandag 27 januari 2014 11:58 schreef Snowballed het volgende:
[..]
Zelfs als je in NL neppe zooi hebt kan de douane het in beslag nemen...
En btw, het staat misschien op de Duitse Ebay... dat betekent niet dat de verkoper in Duitsland zit..
Die kan overal te wereld zitten.. (staat wel in de ad)
quote:Op dinsdag 28 januari 2014 11:19 schreef Gibelini het volgende:
[..]
Ze kunnen het in beslag nemen als ze het te pakken krijgen. Maar de douane controleert de post tussen NL en andere Europese landen toch niet?
Dat snap ik. Heb mijn vorige antwoord niet goed geformuleerd. Ik kijk bij advertenties op Ebay waar het product vandaan komt. Veel horloges komen ook uit UK/DLD. Honkong of China blijft dus buiten beschouwing. De producten die werkelijk uit UK/DLD of welk Europees land dan ook worden verscheept, worden niet gecontroleerd door de douna, toch? Dat is wat ik nu nog wil weten.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 12:16 schreef Snowballed het volgende:
[..]![]()
How hard can it be....?
Als je op de duitse ebay iets uit hongkong koopt, is dat dus niet uit duitsland
Nee klopt idd.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 13:57 schreef Gibelini het volgende:
[..]
Dat snap ik. Heb mijn vorige antwoord niet goed geformuleerd. Ik kijk bij advertenties op Ebay waar het product vandaan komt. Veel horloges komen ook uit UK/DLD. Honkong of China blijft dus buiten beschouwing. De producten die werkelijk uit UK/DLD of welk Europees land dan ook worden verscheept, worden niet gecontroleerd door de douna, toch? Dat is wat ik nu nog wil weten.
Oke. Mijn vraag is dus beantwoord denk ik. Wanneer ik een horloge bestel die werkelijk uit DLD of elk ander Europees land komt, of hij nou nep is of niet, komt sowieso bij mij thuis en wordt niet onderschept door de douane o.i.d.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 14:09 schreef Snowballed het volgende:
[..]
Nee klopt idd.
Eu post is zonder douane.
(Vandaar dat Chinezen steeds meer EU warehouses hebben)
Namaak kan overal onderschept worden.... (gebeurt ook op de markt)quote:Op dinsdag 28 januari 2014 14:24 schreef Gibelini het volgende:
[..]
Oke. Mijn vraag is dus beantwoord denk ik. Wanneer ik een horloge bestel die werkelijk uit DLD of elk ander Europees land komt, of hij nou nep is of niet, komt sowieso bij mij thuis en wordt niet onderschept door de douane o.i.d.
Maar als een random pakketje verzonden wordt vanuit bv. UK naar Nederland kan er natuurlijk niet gezien worden wat hier in zit, en zullen ze deze ook niet open maken. Right?quote:Op dinsdag 28 januari 2014 14:42 schreef Snowballed het volgende:
[..]
Namaak kan overal onderschept worden.... (gebeurt ook op de markt)
Post binnen de EU verschilt niet van post binnen Nederland..
Voor garantie uitspraken moet je de douane zelf ff vragen....quote:Op dinsdag 28 januari 2014 15:02 schreef Gibelini het volgende:
[..]
Maar als een random pakketje verzonden wordt vanuit bv. UK naar Nederland kan er natuurlijk niet gezien worden wat hier in zit, en zullen ze deze ook niet open maken. Right?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |