abonnement Unibet Coolblue
pi_162244418
Ik lees net een interessante theorie. De Tataren zijn van oorsprong een Turks volk, dus het zou best kunnen dat Turkse immigranten een handje hebben geholpen om Oekraine in West-Europa aan de nodige televotepunten te helpen en zo net Australie en Rusland voor te blijven.

Erdogan schijnt al met Jamala gebeld te hebben om te feliciteren trouwens :')
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_162246657
quote:
1s.gif Op maandag 16 mei 2016 10:49 schreef Atak het volgende:
Best wel ironisch dat de gene die claimen dat het een politiek nummer de gene zijn die nu propaganda maken voor een schurk als Poetin. Als je dan vraagt aan die Kremlintrols welke zinnen in de tekst politiek zijn dan kijken ze je aan alsof ze net een hersentransplantatie mee gemaakt hebben. Wat een stelletje zielige onderkruipsels. _O-
Welke zinnen politiek zijn? Ga dat artikel uit The Guardian maar lezen Erdogan kontlikker
Conservatieven zijn het meest tolerant. Ze moeten namelijk het meest tolereren
pi_162247596
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2016 16:21 schreef WhiteBeard het volgende:

[..]

Welke zinnen politiek zijn? Ga dat artikel uit The Guardian maar lezen Erdogan kontlikker
Ik heb helemaal niks met Erdogan. Maar kan je zeggen welke zinnen dan politiek getint zijn? Natuurlijk heb je geen antwoord. :') Lekker voor je dat het nog dagen na de Eurovisie pijn doet. _O-
  maandag 16 mei 2016 @ 17:07:45 #279
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_162247713
quote:
1s.gif Op maandag 16 mei 2016 10:49 schreef Atak het volgende:
Best wel ironisch dat de gene die claimen dat het een politiek nummer de gene zijn die nu propaganda maken voor een schurk als Poetin. Als je dan vraagt aan die Kremlintrols welke zinnen in de tekst politiek zijn dan kijken ze je aan alsof ze net een hersentransplantatie mee gemaakt hebben. Wat een stelletje zielige onderkruipsels. _O-
Ik claim dat het een politiek nummer is, daarvoor wijs ik onder andere naar de eerste regels. Er is ook al door diverse neutrale mensen geopperd dat het een politiek nummer is. En eigenlijk geeft ze het zelf deels ook al toe.

En ik ben verre van pro Rusland, en pro Poetin. Net zoals driekwart van de critici dat niet is. Een paar users zijn heel erg pro Russisch, maar het merendeel van de kritische users is dat niet. Maar dat past dan weer niet in jouw blinde Rusland haat natuurlijk.
Buren wordt doorgeschoven naar morgen.
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
pi_162247886
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2016 17:07 schreef Redefine het volgende:

[..]

Ik claim dat het een politiek nummer is, daarvoor wijs ik onder andere naar de eerste regels. Er is ook al door diverse neutrale mensen geopperd dat het een politiek nummer is. En eigenlijk geeft ze het zelf deels ook al toe.

En ik ben verre van pro Rusland, en pro Poetin. Net zoals driekwart van de critici dat niet is. Een paar users zijn heel erg pro Russisch, maar het merendeel van de kritische users is dat niet. Maar dat past dan weer niet in jouw blinde Rusland haat natuurlijk.
Je kunt natuurlijk prima een Rusland-criticus zijn en tegelijk onder ogen zien dat dit Oekraïense nummer een duidelijke politieke lading heeft. Maar sommige users verdelen de wereld liever in twee kampen.

Eén ding weet ik wel: ik heb nog nooit zo'n belabberd slecht nummer het Songfestival zien winnen. Zelfs de allang vergeten niemendalletjes die ooit wonnen waren niet zo slecht als deze meuk. Ik vraag me werkelijk af wat mensen heeft bezield om dit nummer naar de overwinning te stemmen. Juist omdat het zo'n zwak nummer is, zie ik geen andere verklaring dan puur een politieke / morele steun in de rug.
  maandag 16 mei 2016 @ 17:23:30 #281
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_162248040
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2016 17:16 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Je kunt natuurlijk prima een Rusland-criticus zijn en tegelijk onder ogen zien dat dit Oekraïense nummer een duidelijke politieke lading heeft. Maar sommige users verdelen de wereld liever in twee kampen.

Eén ding weet ik wel: ik heb nog nooit zo'n belabberd slecht nummer het Songfestival zien winnen. Zelfs de allang vergeten niemendalletjes die ooit wonnen waren niet zo slecht als deze meuk. Ik vraag me werkelijk af wat mensen heeft bezield om dit nummer naar de overwinning te stemmen. Juist omdat het zo'n zwak nummer is, zie ik geen andere verklaring dan puur een politieke / morele steun in de rug.
FOK! is inderdaad niet het forum voor nuance. Je bent altijd voor of tegen bij veel users. Waardoor er heel moeilijk een discussie te voeren is.

Dat het een van de mindere winnaars is van de afgelopen jaren ben ik met je eens. Maar dat is meer omdat ik zelf het nummer niet zo geweldig vind. Dat zie ik juist ook heel erg in jouw tweede alinea terugkomen. Het is vooral jouw mening dat het de slechtste winnaar in jaren is.

Terwijl als je objectief gaat kijken (voor zover dat mogelijk is) het wel een nummer is dat goed wordt uitgevoerd en goed wordt gezongen. Visueel is het ook nog eens passend. Ik vind het niet zo vreemd dat een nummer als dit goed scoort bij de jury.

En sowieso is Running Scared verre weg de zwakste winnaar van de afgelopen jaren. Het nummer zelf is best aardig (en heeft wel een refrein wat blijft hangen), maar elk ander ingrediënt wat het nummer heeft is ondermaats. Slecht gezongen, totaal geen chemie tussen beide performers, minstens één van de twee heeft totaal geen uitstraling op het podium/zal niet sympathiek gevonden worden door de kijker. En zo kan ik nog wel even doorgaan.

Op het vlak waarin het nummer dan wel voldoende is (het liedje zelf en vooral het catchy refrein), waren er dat jaar wel genoeg nummers te vinden die daar ook goed in scoorden (waarschijnlijk zelfs beter), maar tegelijkertijd op de andere vlakken ook nog een voldoende scoorden.
Buren wordt doorgeschoven naar morgen.
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
pi_162248094
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2016 15:06 schreef TheVulture het volgende:
Ik lees net een interessante theorie. De Tataren zijn van oorsprong een Turks volk, dus het zou best kunnen dat Turkse immigranten een handje hebben geholpen om Oekraine in West-Europa aan de nodige televotepunten te helpen en zo net Australie en Rusland voor te blijven.

Erdogan schijnt al met Jamala gebeld te hebben om te feliciteren trouwens :')
Jamala is half Armeens, maar ik vraag me af of ze dat weten.
pi_162248295
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2016 17:07 schreef Redefine het volgende:

[..]

Ik claim dat het een politiek nummer is, daarvoor wijs ik onder andere naar de eerste regels. Er is ook al door diverse neutrale mensen geopperd dat het een politiek nummer is. En eigenlijk geeft ze het zelf deels ook al toe.

En ik ben verre van pro Rusland, en pro Poetin. Net zoals driekwart van de critici dat niet is. Een paar users zijn heel erg pro Russisch, maar het merendeel van de kritische users is dat niet. Maar dat past dan weer niet in jouw blinde Rusland haat natuurlijk.
Nee, de eerste twee zinnen zijn niet politiek getint. Bewijs het maar dan.
  maandag 16 mei 2016 @ 17:38:00 #284
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_162248305
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2016 17:37 schreef Atak het volgende:

[..]

Nee, de eerste twee zinnen zijn niet politiek getint. Bewijs het maar dan.
I.c.m. de titel wel.
Buren wordt doorgeschoven naar morgen.
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
pi_162248336
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2016 17:38 schreef Redefine het volgende:

[..]

I.c.m. de titel wel.
Ook niet.
  maandag 16 mei 2016 @ 17:41:11 #286
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_162248362
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2016 17:39 schreef Atak het volgende:

[..]

Ook niet.
Ze heeft zelf gezegd dat het over die tijd gaat, maar dan over haar oma. Toevalligerwijs hetzelfde wat met haar oma gebeurde, vond ook toen plaats in de geschiedenis. Maar dat zal uiteraard volgens jou wel louter toeval zijn.
Buren wordt doorgeschoven naar morgen.
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
  maandag 16 mei 2016 @ 17:42:38 #287
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_162248389
Overigens kan de tekstschrijver zelf volkomen onschuldig zijn bij het schrijven van zijn/haar tekst. Die hoeft er geen politieke en/of kwade bedoelingen mee te hebben. Maar als vervolgens de tekst wel heel erg politiek getint is, zal dan nog steeds normaal gesproken worden verzocht om de tekst aan te passen.
Buren wordt doorgeschoven naar morgen.
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
pi_162248621
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2016 17:23 schreef Redefine het volgende:

[..]

FOK! is inderdaad niet het forum voor nuance. Je bent altijd voor of tegen bij veel users. Waardoor er heel moeilijk een discussie te voeren is.

Dat het een van de mindere winnaars is van de afgelopen jaren ben ik met je eens. Maar dat is meer omdat ik zelf het nummer niet zo geweldig vind. Dat zie ik juist ook heel erg in jouw tweede alinea terugkomen. Het is vooral jouw mening dat het de slechtste winnaar in jaren is.

Terwijl als je objectief gaat kijken (voor zover dat mogelijk is) het wel een nummer is dat goed wordt uitgevoerd en goed wordt gezongen. Visueel is het ook nog eens passend. Ik vind het niet zo vreemd dat een nummer als dit goed scoort bij de jury.

En sowieso is Running Scared verre weg de zwakste winnaar van de afgelopen jaren. Het nummer zelf is best aardig (en heeft wel een refrein wat blijft hangen), maar elk ander ingrediënt wat het nummer heeft is ondermaats. Slecht gezongen, totaal geen chemie tussen beide performers, minstens één van de twee heeft totaal geen uitstraling op het podium/zal niet sympathiek gevonden worden door de kijker. En zo kan ik nog wel even doorgaan.

Op het vlak waarin het nummer dan wel voldoende is (het liedje zelf en vooral het catchy refrein), waren er dat jaar wel genoeg nummers te vinden die daar ook goed in scoorden (waarschijnlijk zelfs beter), maar tegelijkertijd op de andere vlakken ook nog een voldoende scoorden.
Het nummer van Oekraïne scoorde helemaal niet zo overdreven goed bij de jury's. Zeventien van de veertig landen gaven er überhaupt geen punten aan. Het nummer heeft dankzij de televoting gewonnen.

[ Bericht 31% gewijzigd door #ANONIEM op 16-05-2016 17:56:58 ]
  maandag 16 mei 2016 @ 18:00:47 #289
118453 Pinnenmutske
Tante Sara maal 7
pi_162248739
Gejank van de bovenste plank :')
Koning, keizer, admiraal, schijten moeten ze allemaal by cafca.
pi_162249155
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2016 17:41 schreef Redefine het volgende:

[..]

Ze heeft zelf gezegd dat het over die tijd gaat, maar dan over haar oma. Toevalligerwijs hetzelfde wat met haar oma gebeurde, vond ook toen plaats in de geschiedenis. Maar dat zal uiteraard volgens jou wel louter toeval zijn.
Is gewoon geschiedenis van haar familie.

Bijv als jouw familie zoiets had meegemaakt dan zou je er ook toch over willen praten//zingen?

Ik vind haar (Jamala) nog erg lief. Als mij zoiets was overkomen dan zou ik wel een andere houding hebben.
pi_162250532
Dus als Israël volgend jaar iemand stuurt die over haar grootmoeder zingt die is omgekomen tijdens de Holocaust is dat niet politiek, behalve als Duitsland nog steeds concentratiekampen exploiteert? Omgekeerde wereld. Als iemand het nummer politiek maakt, is het Rusland. Bovendien had het nummer van Rusland uit 2014 dan ook gediskwalificeerd moeten worden, weet u het nog?

Living on the edge
closer to the crime[a?]
cross the line a step at a time

Now maybe there's a place
maybe there's a time
maybe there's a day you'll be mine
pi_162251550
HIer de hele tekst uit The Guardian. En dan nog zeggen dat het geen politiek nummer is. Dan heb je echt een bord voor je kop ter grootte van de Chinese muur

Ukraine's Eurovision singer urges voters to show Crimea solidarity

Jamala says 1944 song is not only about the pain of Crimean Tatars’ deportation, but also about recent Russian annexation

• Ukraine win the 2016 Eurovision song contest
Jamala representing Ukraine performs the song 1944 during the Eurovision Song Contest semi-final.
Jamala, representing Ukraine, performs the song 1944 during the Eurovision Song Contest semi-final. Photograph: Jonathan Nackstrand/AFP/Getty Images

Shaun Walker in Moscow

Friday 13 May 2016 15.26 BST
Last modified on Saturday 14 May 2016 23.54 BST

Share on Pinterest
Share on LinkedIn
Share on Google+

Shares
4,689
Save for later

Europeans can show they are “not indifferent to suffering” in Crimea, which has been annexed by Russia, by voting for Ukraine in the Eurovision song contest, the Ukrainian contestant has suggested.

Before what is likely to be the most politicised Eurovision in recent memory, 32-year-old jazz singer Jamala said her ballad, 1944, was not only about the deportation of the Crimean Tatar population during the second world war, but the events of the past two years in the peninsula.

Jamala, whose real name is Susana Jamaladynova and is herself a Crimean Tatar, has not been home since shortly after Russia’s 2014 annexation of the peninsula, but her parents and extended family still live there.
Facebook
Twitter
Pinterest

Russia’s entry is the bookmakers’ favourite to win the contestin Stockholm on Saturday, but many in central and eastern Europe are expected to vote tactically to put a different country at the top of the leader board.

“[If I win] it will mean that modern European people are not indifferent, and are ready to hear about the pain of other people and are ready to sympathise,” Jamala told the Guardian by phone from the Swedish capital.
Giant asteroids and lurid reindeers: get ready for Eurovision 2016 – in pictures
View gallery

Jamala’s song begins: “When strangers are coming, they come to your house, they kill you all, and say, ‘we’re not guilty, not guilty’”.

“Of course it’s about 2014 as well,” she said. “These two years have added so much sadness to my life. Imagine, you’re a creative person, a singer, but you can’t go home for two years. You see your grandfather on Skype who is 90 years old and ill, but you can’t visit him. What am I supposed to do: just sing nice songs and forget about it? Of course I can’t do that.”
Jamala representing Ukraine celebrates as she advances to the grand final of the Eurovision Song Contest.
Facebook
Twitter
Pinterest
Jamala representing Ukraine celebrates as she advances to the grand final of the Eurovision Song Contest. Photograph: Jonathan Nackstrand/AFP/Getty Images

The Eurovision rules ban performances containing “lyrics, speeches or gestures of a political or similar nature”.

In 2009, Georgia’s entry, We Don’t Wanna Put In, was deemed to break this rule, with its apparent reference to the Russian president, Vladimir Putin. Georgia refused to change the entry, meaning it did not compete. Last year, Armenia was asked to modify its entry, Don’t Deny, which was thought to refer to the 1915 genocide.

Jamala said she was not worried about the rule. “Every single word in the song is the truth.”

The Russian entrant, Sergei Lazarev, will sing a more standard Eurovision number, entitled You Are the Only One. It contains lyrics such as “thunder and lighting, it’s getting exciting”, and features the singer dancing around the stage flapping a pair of computer-generated wings.
Analysis No ticket for Eurovision? Virtual reality could be the answer
VR offers big opportunities to broadcasters of spectacles such as the iconic European song contest first aired in 1956
Read more

Lazarev – who was formerly one half of a Russian boy band and runs a business that makes cakes and pastries for pets called Poodle-Strudel – has drawn criticism at home for saying he does not see Crimea as part of Russia.

In a 2014 interview with Ukrainian television after Moscow annexed the Black Sea peninsula, he said: “This joy that everyone - or the majority - feels that Crimea has returned to us, I don’t share this euphoria,” adding that he had refused to take part in concerts celebrating the annexation.

He has also previously spoken out against his country’s climate of homophobia, and told Sweden’s QX magazine earlier this month that he welcomes the support of gay fans.

While still popular at home, his words have prompted youth wing of President Vladimir Putin’s ruling United Russia party to accuse him of forgetting “what country he was born in.”

While in much of Europe, Eurovision is seen as a festival of kitsch to laugh both at and with, in parts of eastern Europe and Scandinavia, the competition is taken seriously. When Dima Bilan won Eurovision for Russia in 2008, he was immediately phoned by the then president, Dmitry Medvedev, offering his congratulations.

One of the fiercest rivalries is between Armenia and Azerbaijan over the separatist enclave of Nagorno-Karabakh, which is officially part of Azerbaijan but is controlled by ethnic Armenian forces.

Dozens died in a flare-up in violence earlier this year. In the first Eurovision semi-final on Tuesday, the Armenian entrant, Iveta Mukuchyan, was criticised for waving a Karabakh flag. Eurovision relaxed the rules on flag-waving after protests by fans of Jamala, who said they wanted to wave Crimean Tatar flags.
Singer Iveta Mukuchyan representing Armenia with the Karabakh flag after performing in the first semi-final of the Eurovision Song Contest.
Facebook
Twitter
Pinterest
Iveta Mukuchyan, representing Armenia, with the Karabakh flag after performing in the first semi-final of the Eurovision Song Contest. Photograph: Vyacheslav Prokofyev/TASS

In 2009, Azerbaijan’s national security ministry called in all 43 Azerbaijanis who had voted for Armenia, for a “discussion” about their choice.

Ukraine’s decision to enter a Crimean singer is likely to prove controversial at a time when most of the world recognises the peninsula as Ukrainian territory but Russia insists there can be no going back on the annexation.
How Eurovision finally cracked America
Read more

Many in Crimea welcomed annexation, but most Crimean Tatars were wary of Russia, remembering the 1944 deportation. They were only allowed to return in 1989.

In the past two months, the Crimean Tatar community has come under huge pressure from Russia. While some have decided to work with the Russian authorities, many have declared them occupiers.

A number of court cases are under way against Tatar activists, and many more activists have simply disappeared. Just this week, armed police raided the house of Ilmi Umerov, the former mayor of the historic Tatar capital, Bakhchisarai. He will be charged with “extremism” for saying Crimea is part of Ukraine, and could face up to five years in prison.
Jamala performs the song 1944.
Facebook
Twitter
Pinterest
Jamala performs the song 1944. Photograph: Jonathan Nackstrand/AFP/Getty Images

Jamala said more than 20 of her acquaintances had disappeared in recent months.

The Crimean Tatar journalist Ayder Muzhdabaev wrote on Facebook: “Sing, Jamala! Sing, and win to spite them all. Let the world hear the words of your Crimean Tatar song; let them hear our pain and see our dignity.

“Sing for Ilmi Umerov, for our missing and our dead, for our prisoners of conscience and for our whole great people. These bastards will never humiliate us, they will never defeat us.”
Conservatieven zijn het meest tolerant. Ze moeten namelijk het meest tolereren
pi_162251980
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2016 19:36 schreef WhiteBeard het volgende:
HIer de hele tekst uit The Guardian. En dan nog zeggen dat het geen politiek nummer is. Dan heb je echt een bord voor je kop ter grootte van de Chinese muur
Je had nog enige geloofwaardigheid als je boos was over het feit dat dit politiek was omdat je graag een politiekvrij festival wil, maar je bent alleen boos omdat je een groot fan bent van Poetin.
pi_162252015
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2016 19:47 schreef Childofthe90s het volgende:

[..]

Je had nog enige geloofwaardigheid als je boos was over het feit dat dit politiek was omdat je graag een politiekvrij festival wil, maar je bent alleen boos omdat je een groot fan bent van Poetin.
Nee, ik ben boos dat het ESF zijn eigen regels aan de laars lapt
Conservatieven zijn het meest tolerant. Ze moeten namelijk het meest tolereren
pi_162252043
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2016 19:49 schreef WhiteBeard het volgende:

[..]

Nee, ik ben boos dat het ESF zijn eigen regels aan de laars lapt
Dat doen ze wel vaker.
  maandag 16 mei 2016 @ 21:25:08 #296
408238 Gabrunal_2013
this is my home
pi_162254906
Nouja,mwordt het volgend jaar extra smullen met een nog veel controversieler ESF in een land in chaos en oorlog en zeker als de Russen meedoen smullen van alles wat daaromheen gebeurd. Stel je nu eens voor dat er een aanslag is op de Russische delegatie'in Odessa of Kiev wat gaan de Russen dan doen? Reken er maar op, het wordt enorm spannend en een historische gebeurtenis!
pi_162255640
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2016 17:16 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Je kunt natuurlijk prima een Rusland-criticus zijn en tegelijk onder ogen zien dat dit Oekraïense nummer een duidelijke politieke lading heeft. Maar sommige users verdelen de wereld liever in twee kampen.

Eén ding weet ik wel: ik heb nog nooit zo'n belabberd slecht nummer het Songfestival zien winnen. Zelfs de allang vergeten niemendalletjes die ooit wonnen waren niet zo slecht als deze meuk. Ik vraag me werkelijk af wat mensen heeft bezield om dit nummer naar de overwinning te stemmen. Juist omdat het zo'n zwak nummer is, zie ik geen andere verklaring dan puur een politieke / morele steun in de rug.
Nee, het is geen zwak nummer. Ik vind het een fantastisch nummer en heb erop gestemd (en daarnaast op drie andere landen) omdat ik het mooi vind en het me raakt. En met mij zullen vele anderen om deze reden op het lied hebben gestemd. Het lied heeft zeker een politieke lading, maar het is goedgekeurd door de EBU. Ik mag erop stemmen, dus dat heb ik gedaan. Sommigen hebben er vast op gestemd vanwege die politieke lading, maar daar ga ik niet over. Ik vind het een terechte winnaar. Als ik jouw stelligheid mag lenen: Zweden heeft een onthutsend zwak nummer dit jaar.
pi_162255742
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2016 21:44 schreef Toposcoupe het volgende:

[..]

Nee, het is geen zwak nummer. Ik vind het een fantastisch nummer en heb erop gestemd (en daarnaast op drie andere landen) omdat ik het mooi vind en het me raakt. En met mij zullen vele anderen om deze reden op het lied hebben gestemd. Het lied heeft zeker een politieke lading, maar het is goedgekeurd door de EBU. Ik mag erop stemmen, dus dat heb ik gedaan. Sommigen hebben er vast op gestemd vanwege die politieke lading, maar daar ga ik niet over. Ik vind het een terechte winnaar. Als ik jouw stelligheid mag lenen: Zweden heeft een onthutsend zwak nummer dit jaar.
Het is je goed recht om een niet aan te horen nummer toch goed te vinden. Ik wijs er nog eens op dat 17 van de 40 vakjury's überhaupt geen punten aan het nummer toekenden.
pi_162255793
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2016 21:47 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Het is je goed recht om een niet aan te horen nummer toch goed te vinden. Ik wijs er nog eens op dat 17 van de 40 vakjury's überhaupt geen punten aan het nummer toekenden.
Een vakjury velt geen oordeel over mijn smaak. Ik vind het nummer mooi, veel mensen vinden het mooi. Mijn smaak zou niet ter discussie moeten staan, maar jouw inlevingsvermogen.
pi_162255859
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2016 21:48 schreef Toposcoupe het volgende:

[..]

Een vakjury velt geen oordeel over mijn smaak. Ik vind het nummer mooi, veel mensen vinden het mooi. Mijn smaak zou niet ter discussie moeten staan, maar jouw inlevingsvermogen.
Over smaak valt niet te twisten. Maar dat het nummer een omstreden winnaar is, is een feit. En dat 17 vakjury's er helemaal geen punten aan toekenden eveneens.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')