abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_135931207
Ik ben sinds kort begonnen met mijn eerste "echte" baan. En omdat ik nu dus ook een salaris heb wat vaste lasten kan dragen, is de tijd daar gekomen om eens serieus een huis te gaan zoeken en het ouderlijk huis te gaan verlaten (wat inmiddels ook wel mag zo op mijn 24e)!

Omdat ik echt totaal geen idee heb van wat zoiets kost ten eerste de volgende vraag: met welk bedrag moet ik rekening houden bij het aanschaffen van een inboedel?
Ik heb hier bij mijn ouders alleen een bed, bureau(stoel), computer, bedbank en boekenkast (kledingkast is inbouw en kan ik dus niet meenemen). Ik moet dus feitelijk alles gaan kopen.

Ik hou zelf rekening met een bedrag tussen de 7000 en 8000 euro, maar ik heb geen flauw idee of dat een beetje klopt. Uiteraard ligt het ook aan je smaak, maar ik ben zelf niet van merkjes ofzo, dus ik zou ook genoegen kunnen nemen met bijvoorbeeld IKEA. Zo lang het maar niet uit elkaar valt en je geen houten kont hebt na een avondje bankhangen :D

Daarnaast heb ik de volgende kostenberekening gemaakt waarvan ik me afvroeg of dat een beetje reëel is:

Huur: 500
Boodschappen: 200
Uitgaan/kleding ed: 200
Sparen: 200
GWL: 130
Zorgverzekering: 112
bellen/internet/tv: 50
Sportschool: 40
Mobiel: 35
gemeentelijke belastingen: 20
woonverzekeringen: 10

Totaal: 1497 (laten we zeggen 1500)

Ik zal wel opmerkingen krijgen over de zorgverzekering, maar ik ben astmatisch en heb veel medicijnen nodig. Verhoogd eigen risico is dus geen optie.
pi_135931303
Topic 38583920294.

Woonverzekering komt wel op de 30 uit als je inboedel, rechtsbijstand dn aansprakelijkheid hebt.
-Er valt elke dag wel wat te klagen. :)
pi_135931354
Auto? En de bijkomende kosten?
----> Schumacher, je was een groot sportman! <----
pi_135931440
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 januari 2014 17:26 schreef spierbal het volgende:
Topic 38583920294.

Woonverzekering komt wel op de 30 uit als je inboedel, rechtsbijstand dn aansprakelijkheid hebt.
Klopt ja, maar ik heb gewoon zo'n slecht beeld van de kosten voor het kopen van een inboedel. Die berekening van 1500 per maand is wel redelijk realistisch denk ik, maar kan het altijd vragen als ik toch met een topic bezig ben :P
Ik ben voor de woonverzekering uitgegaan van alleen inboedel trouwens.
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 januari 2014 17:29 schreef leroytje het volgende:
Ik heb geen auto, werk is op fietsafstand.
pi_135931449
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 januari 2014 17:29 schreef leroytje het volgende:
Blijkbaar niet, is ook geen vereiste voor iedereen hè? ;)
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_135931539
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 januari 2014 17:33 schreef trovey het volgende:

[..]

Blijkbaar niet, is ook geen vereiste voor iedereen hè? ;)
werk op fietsafstand, scheelt een hoop onnodige kosten zeg.
-Er valt elke dag wel wat te klagen. :)
pi_135931563
40 euro voor de sportschool :o :o :o :o
Je wordt genaaid man
-XOXO-
pi_135931582
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 januari 2014 17:36 schreef spierbal het volgende:

[..]

werk op fietsafstand, scheelt een hoop onnodige kosten zeg.
Altijd handig. :P Een auto delen qua kosten en gebruik werkt trouwens ook uitstekend, heb ik voor gekozen met een familielid. ^O^
Optimist tot in de kist
pi_135931657
Edit. Overheen gelezen :'(
Hearing voices from afar, Join the madness when the curtain falls.
We are the ones, To ignite the darkened skies.
pi_135931688
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 januari 2014 17:37 schreef datismijnmening het volgende:
Je wordt genaaid man
Tja, ik kom al sinds m'n 6e op die sportschool. Is ook geen Basic-fit oid, werken erg kundige (en relaxte :P ) mensen. Kom er ook 5 keer per week en doe ook judo/spinning/bodypump en dat soort dingen. Dus niet alleen fitnessen.

Denk dat ik daar dus wel blijf.
pi_135931773
Er is echt niks over te zeggen met zo weinig info
Waar wil je wonen? wij weten niet of 500 euro daar een redelijke huurprijs is
Hoe groot ga je wonen? 40m2 inrichten doe je voor een ander bedrag dan 100m2
Wat zijn je gewoontes? Laat je altijd het licht aan, douche je lang, shop je elke maand voor nieuwe kleding etc?
Heb je veel apparaten die stroom vreten?

etc etc

Er zijn genoeg tools op het internet die je helpen met dit soort berekeningen als jij wat info geeft
He said how many sugars do you like in your tea?
I said forget about the sugar have a spoon full of me,
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
Your job is to feed me, do me and die
pi_135931779
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 januari 2014 17:37 schreef datismijnmening het volgende:
Je wordt genaaid man
Valt wel mee, de meeste sportscholen (geen basicfit/fit4free e.d.) kosten tussen de 30-40 per maand.
Chickens evolved from dinosaurs, and they were huge, bro. So eat lots of chicken
pi_135931806
Gemeentelijke belastingen is meer dan 20 pm. Eten 200 is ruim voor jou alleen.
pi_135931808
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 januari 2014 17:41 schreef Irritatie100 het volgende:

[..]

Tja, ik kom al sinds m'n 6e op die sportschool. Is ook geen Basic-fit oid, werken erg kundige (en relaxte :P ) mensen. Kom er ook 5 keer per week en doe ook judo/spinning/bodypump en dat soort dingen. Dus niet alleen fitnessen.

Denk dat ik daar dus wel blijf.
Ah als judo er ook bij zit valt het wel mee :Y
-XOXO-
pi_135931813
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 januari 2014 17:44 schreef rhubarbje het volgende:
Wat zijn je gewoontes? Laat je altijd het licht aan, douche je lang, shop je elke maand voor nieuwe kleding etc?

etc etc

Er zijn genoeg tools op het internet die je helpen met dit soort berekeningen als jij wat info geeft
Dat moet je dan allemaal laten...als je tenminste je niet rot wil schrikken elke maand/jaar. :P
Optimist tot in de kist
pi_135931964
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 januari 2014 17:44 schreef rhubarbje het volgende:

etc etc

Ik woon nu in Vlaardingen en wil daar als het even kan wel blijven wonen. Schiedam is eventueel ook een optie, maar op de huizen daar wordt op een of andere manier veel meer gereageerd door mensen die langer ingeschreven staan dan ik.
Ik heb toevallig vandaag op een huis gereageerd in Vlaardingen die 487 per maand brutohuur is. Dat is een gelijkvloerse driekamer woning van 48m2.

Verder ga ik in mijn eentje wonen. Qua apparaten: geen flauw idee. Aangezien ik nog bij m'n ouders woon heb ik alleen een laptop en mobiele telefoon (en een stokoude tv, maar die gebruik ik nauwelijks).

Kleding koop ik erg weinig en als ik het koop geil ik niet op merkjes ofzo. Uitgaan doe ik dan weer wel iedere week, maar komt meestal neer op een beetje snookeren en bier drinken in de kroeg. Naar een discotheek doe ik maar zelden en als ik het doe ben ik nooit meer dan 50 euro kwijt.

Verder is douchen mijn manier op wakker te worden, dus dat doe ik wel lang, maar lichten ed laat ik nooit aanstaan. Laptop hangt als ik hem gebruik wel altijd aan de lader, ook al is ie vol. Telefoonoplader laat ik uit luiheid meestal ook in het stopcontact zitten, maar geen idee of dat nog van invloed is.
  zaterdag 25 januari 2014 @ 17:53:55 #17
214921 cvboer
CV vakidioot
pi_135931989

Ik woon ook alleen, dus die situatie komt overeen. :)

¤ 500 voor de huur, zit ik ook op.
¤ 200 voor boodschappen is best veel, met ¤ 100 komt ik de maand prima door.
¤ 200 voor uitgaan/kleding, lijkt mij veel. Je koopt immers niet elke maand kleding. Uitgaan doe ik niet, vind ik zonde.
Sparen, ik spaar maandelijks ¤ 500. of eventueel meer, ligt eraan wat er over blijft.
¤ 130 voor G/L, daar zit je goed mee, dat betaal ik ook.
Zorgverzekering, ¤ 87, dat is wel met een eigen risico van ¤ 500.
Internet/tv ¤ 40 (Ziggo)
Sportschool ¤ 32, (geen basicfit meuk, maar een professionele)
Mobiel ¤ 35, abo Vodafone.
Gemeentelijke belasting jaarlijks ¤ 185
Verzekeringen. ¤ 45
Water ¤ 65
Er komt altijd een moment waarop je moet kiezen tussen het geld dat je verdient en de tijd die je verliest om het te verdienen, tijd is alles behalve geld.
pi_135932007
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 januari 2014 17:46 schreef pl4kkie het volgende:
Gemeentelijke belastingen is meer dan 20 pm. Eten 200 is ruim voor jou alleen.
Heb net gekeken op de site van Vlaardingen en het lijkt erop dat ik alleen voor afvalstoffenheffing moet gaan betalen. Rioolheffing is pas vanaf 500m3 per jaar en de rest is niet van toepassing op mij omdat ik ga huren.
  zaterdag 25 januari 2014 @ 17:54:58 #19
214921 cvboer
CV vakidioot
pi_135932014
quote:
11s.gif Op zaterdag 25 januari 2014 17:45 schreef Curlbrah het volgende:

[..]

Valt wel mee, de meeste sportscholen (geen basicfit/fit4free e.d.) kosten tussen de 30-40 per maand.
Vind dat echt geen idiote bedragen. Vaak gaat het dan om een onbeperkt abonnement.
Er komt altijd een moment waarop je moet kiezen tussen het geld dat je verdient en de tijd die je verliest om het te verdienen, tijd is alles behalve geld.
  zaterdag 25 januari 2014 @ 18:08:49 #20
233102 cherrycoke
"Fear is a weapon."
pi_135932337
ga jij voor 200 vreten per maand? succes :P
"I wear the mask to protect the city… but the city is what made the mask." – Batman
  zaterdag 25 januari 2014 @ 18:09:09 #21
233102 cherrycoke
"Fear is a weapon."
pi_135932341
quote:
10s.gif Op zaterdag 25 januari 2014 17:53 schreef cvboer het volgende:

Ik woon ook alleen, dus die situatie komt overeen. :)

¤ 500 voor de huur, zit ik ook op.
¤ 200 voor boodschappen is best veel, met ¤ 100 komt ik de maand prima door.
¤ 200 voor uitgaan/kleding, lijkt mij veel. Je koopt immers niet elke maand kleding. Uitgaan doe ik niet, vind ik zonde.
Sparen, ik spaar maandelijks ¤ 500. of eventueel meer, ligt eraan wat er over blijft.
¤ 130 voor G/L, daar zit je goed mee, dat betaal ik ook.
Zorgverzekering, ¤ 87, dat is wel met een eigen risico van ¤ 500.
Internet/tv ¤ 40 (Ziggo)
Sportschool ¤ 32, (geen basicfit meuk, maar een professionele)
Mobiel ¤ 35, abo Vodafone.
Gemeentelijke belasting jaarlijks ¤ 185
Verzekeringen. ¤ 45
Water ¤ 65
vreet je droog brood of niet?
"I wear the mask to protect the city… but the city is what made the mask." – Batman
  zaterdag 25 januari 2014 @ 18:10:13 #22
214921 cvboer
CV vakidioot
pi_135932366
quote:
14s.gif Op zaterdag 25 januari 2014 18:09 schreef cherrycoke het volgende:

[..]

vreet je droog brood of niet?
Neehoor, mijn brood komt gewoon bij een bakker weg. Het beleg en dergelijke bij de C1000.
  zaterdag 25 januari 2014 @ 18:11:05 #23
233102 cherrycoke
"Fear is a weapon."
pi_135932387
quote:
10s.gif Op zaterdag 25 januari 2014 18:10 schreef cvboer het volgende:

[..]

Neehoor, mijn brood komt gewoon bij een bakker weg. Het beleg en dergelijke bij de C1000.
weet je ongeveer wat je koopt per week?
  zaterdag 25 januari 2014 @ 18:12:10 #24
233102 cherrycoke
"Fear is a weapon."
pi_135932408
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 januari 2014 17:23 schreef Irritatie100 het volgende:
Ik ben sinds kort begonnen met mijn eerste "echte" baan. En omdat ik nu dus ook een salaris heb wat vaste lasten kan dragen, is de tijd daar gekomen om eens serieus een huis te gaan zoeken en het ouderlijk huis te gaan verlaten (wat inmiddels ook wel mag zo op mijn 24e)!

Omdat ik echt totaal geen idee heb van wat zoiets kost ten eerste de volgende vraag: met welk bedrag moet ik rekening houden bij het aanschaffen van een inboedel?
Ik heb hier bij mijn ouders alleen een bed, bureau(stoel), computer, bedbank en boekenkast (kledingkast is inbouw en kan ik dus niet meenemen). Ik moet dus feitelijk alles gaan kopen.

Ik hou zelf rekening met een bedrag tussen de 7000 en 8000 euro, maar ik heb geen flauw idee of dat een beetje klopt. Uiteraard ligt het ook aan je smaak, maar ik ben zelf niet van merkjes ofzo, dus ik zou ook genoegen kunnen nemen met bijvoorbeeld IKEA. Zo lang het maar niet uit elkaar valt en je geen houten kont hebt na een avondje bankhangen :D

Daarnaast heb ik de volgende kostenberekening gemaakt waarvan ik me afvroeg of dat een beetje reëel is:

Totaal: 1497 (laten we zeggen 1500)

Ik zal wel opmerkingen krijgen over de zorgverzekering, maar ik ben astmatisch en heb veel medicijnen nodig. Verhoogd eigen risico is dus geen optie.
ik weet niet wat je verdient maar

huurtoeslag?
zorgtoeslag?
pi_135932427
Bellen internet ect kan denk ik al voor 30.-
Mobiel kan denk ik al voor 15.-
Uitgaan+kleding kan voor 140.-

Tevens je huisje/kamer inrichting + apparatuur ligt denk ik rond de 4000 max 5000 euro.
  zaterdag 25 januari 2014 @ 18:17:43 #26
214921 cvboer
CV vakidioot
pi_135932538
quote:
14s.gif Op zaterdag 25 januari 2014 18:11 schreef cherrycoke het volgende:

[..]

weet je ongeveer wat je koopt per week?
Dat weet ik :) per week 4 broden, á ¤ 2,05. en dan nog beleg. zal per week iets van een tientje wezen.
Ik houd het niet heel precies bij. Wat er moet komen haal ik op, zonder daarbij op de prijs te letten. Warm eten houd ik niet zo van. Vandaar dat ik minder dan ¤ 200 euro kwijt ben.
pi_135932805
quote:
14s.gif Op zaterdag 25 januari 2014 18:12 schreef cherrycoke het volgende:

[..]

ik weet niet wat je verdient maar

huurtoeslag?
zorgtoeslag?
Gaat mij nu even puur om de kosten :P

Maar ik verdien 2100 bruto per maand (is nog even afwachten wat het netto is, ben net een week bezig :P maar zal tussen de 16 en 1700 zijn denk ik). Ik krijg geen huurtoeslag (want jaarsalaris van meer dan 21000) en wel zorgtoeslag (want minder dan 28000).

Weet trouwens ook niet of er verder dingen zijn die ik kan krijgen waar ik niks vanaf weet, maar dat is meer WGR dan K&W vermoed ik.
pi_135932881
quote:
6s.gif Op zaterdag 25 januari 2014 18:26 schreef Irritatie100 het volgende:

[..]

Gaat mij nu even puur om de kosten :P

Maar ik verdien 2100 bruto per maand (is nog even afwachten wat het netto is, ben net een week bezig :P maar zal tussen de 16 en 1700 zijn denk ik). Ik krijg geen huurtoeslag (want jaarsalaris van meer dan 21000) en wel zorgtoeslag (want minder dan 28000).

Weet trouwens ook niet of er verder dingen zijn die ik kan krijgen waar ik niks vanaf weet, maar dat is meer WGR dan K&W vermoed ik.
Ik denk het niet of je moet kinderen, een koopwoning e.d. hebben. :P
Optimist tot in de kist
pi_135932892
Volgens mij klopt je lijstje wel aardig hoor, misschien inderdaad eten iets minder maar dan nog ben je zeker wel 100 a 150euro per maand kwijt. Even zonder spaargeld zit je toch op ¤ 1250,-. Dan heb je altijd nog andere kosten als feestjes/kado's en onvoorziene andere uitgaven, inrichting blijf je het komende jaar ook hier en daar wat aan uitgeven. Je hebt echt superveel klein spul nodig wat stiekem toch ook nog veel kost na verloop van tijd. Reken zeker maar op ¤ 1500,- in de maand ja :)
Jij altijd met je patat en appelmoes. Zo wordt het natuurlijk nooit wat met onze relatie!
pi_135932920
Zitten er niet nog servicekosten bij je huisje?
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
pi_135932999
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 januari 2014 18:28 schreef Woep het volgende:
Volgens mij klopt je lijstje wel aardig hoor, misschien inderdaad eten iets minder maar dan nog ben je zeker wel 100 a 150euro per maand kwijt. Even zonder spaargeld zit je toch op ¤ 1250,-. Dan heb je altijd nog andere kosten als feestjes/kado's en onvoorziene andere uitgaven, inrichting blijf je het komende jaar ook hier en daar wat aan uitgeven. Je hebt echt superveel klein spul nodig wat stiekem toch ook nog veel kost na verloop van tijd. Reken zeker maar op ¤ 1500,- in de maand ja :)
Heel veel van dat kleine spul kun je wel kopen bij zaken als Action, Wibra of zelfs kringloop. :P
Optimist tot in de kist
pi_135933033
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 januari 2014 18:28 schreef trovey het volgende:

[..]

Ik denk het niet of je moet kinderen, een koopwoning e.d. hebben. :P
Niet eens een relatie momenteel, dus dat duurt allemaal nog wel even gelukkig :D
Tevens nog geen vast contract.
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 januari 2014 18:28 schreef Woep het volgende:
Vooral om die kleine (en ook grote) dingetjes gaat het me ja. Ik heb nu een spaarrekening van ~10k en ik vraag me af of dat voldoende is om meubels enzo te kopen en per direct weg te gaan of dat het verstandig is om nog even door te sparen. Met een compleet lege spaarrekening het huis uit is natuurlijk ook niet al te verstandig :P
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 januari 2014 18:29 schreef rhubarbje het volgende:
Zitten er niet nog servicekosten bij je huisje?
Ik heb nog helemaal geen huis :P maar de huizen waar ik op gereageerd heb zijn allemaal max 500 inclusief servicekosten.
pi_135933338
Ik heb mijn huis voor 3000 euro of zo ingericht. Inclusief apparatuur (vaatwasser, wasmachine etc) dus je moet het ook niet groter maken dan het hoeft te zijn

Ik ben toen wel voor vrij basic gegaan (heel veel ikea, wat dingen bij mijn ouders op zolder etc) en nu langzaam dingen aan het vervangen waar nodig en dan voor iets dat net wat duurder is
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
pi_135933716
quote:
6s.gif Op zaterdag 25 januari 2014 18:33 schreef Irritatie100 het volgende:

Vooral om die kleine (en ook grote) dingetjes gaat het me ja. Ik heb nu een spaarrekening van ~10k en ik vraa
2x maandsalaris als buffer is voldoende. Zolang je geen keukens of badkamers gaat vervangen red je het hier wel mee. Ook wat wil je uitgeven aan meubels, ik heb alles gewoon nieuw gekocht.. ben niet zo van de kringloopwinkels en 2e hands spullen. Bij de IKEA gewoon de meeste spullen halen.
Jij altijd met je patat en appelmoes. Zo wordt het natuurlijk nooit wat met onze relatie!
pi_135935763
Ik zit wel in een vergelijkbare situatie qua inkomsten en kosten woning. Ik ga volgende maand verhuizen naar een appartementje en betaal 550 (inc servicekosten, exc gwl)

Eten is bij mij wat goedkoper, gemiddeld 173,44 (ja, ik houd het bij :P) per maand. Ik betaal geen kosten aan sportschool, maar geef gemiddeld 60 euro uit aan 'hobby' (sportkleding, spul voor de racefiets, hardloopspullen).

Qua vaste lasten moet ik ook nog even uitzoeken, maar een degelijk ziggo abonnementje heb je voor 38 euro per maand (internet + tv, 20mb download) (dit kan goedkoper, maar ook een stuk duurder, afhankelijk van je download wensen). GWL verwacht ik ook zoiets als jou uit te geven.

Als ik kijk naar 2013 heb ik gemiddeld wel 137 per maand uitgegeven aan vakanties en 27 aan telefoon abonnement en wat grote uitgaven gedaan.

Ik verwacht niet dat ik in de problemen ga komen qua geld. Moet nog wel wat meubels aanschaffen, waarbij ik wil voorkomen dat ik in zo'n Ikea showroom kom te wonen. Zal het voornamelijk bij andere winkels zoeken, dus grote kans dat het wat duurder wordt.
pi_135989697
¤. 35,- voor mobiel???
Ik besteed maximaal ¤. 15,- in de maand aan beltegoed en doe ook gewoon Whatsappen en Facebooken. Bel jij hele dagen ofzo?
pi_135995559
quote:
0s.gif Op zondag 26 januari 2014 23:30 schreef Saleu het volgende:
¤. 35,- voor mobiel???
Ik besteed maximaal ¤. 15,- in de maand aan beltegoed en doe ook gewoon Whatsappen en Facebooken. Bel jij hele dagen ofzo?
Wat is je punt ? Telefoon + internet + bellen is vaak al meer dan 40 euro.

Dat jij genoeg aan een simonly hebt.
pi_135995803
quote:
0s.gif Op zondag 26 januari 2014 23:30 schreef Saleu het volgende:
¤. 35,- voor mobiel???
Gewoon een normaal abonnement met telefoon, lijkt me niet al te duur toch?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')