Klopt ja, maar ik heb gewoon zo'n slecht beeld van de kosten voor het kopen van een inboedel. Die berekening van 1500 per maand is wel redelijk realistisch denk ik, maar kan het altijd vragen als ik toch met een topic bezig benquote:Op zaterdag 25 januari 2014 17:26 schreef spierbal het volgende:
Topic 38583920294.
Woonverzekering komt wel op de 30 uit als je inboedel, rechtsbijstand dn aansprakelijkheid hebt.
Ik heb geen auto, werk is op fietsafstand.quote:
Blijkbaar niet, is ook geen vereiste voor iedereen hè?quote:
werk op fietsafstand, scheelt een hoop onnodige kosten zeg.quote:Op zaterdag 25 januari 2014 17:33 schreef trovey het volgende:
[..]
Blijkbaar niet, is ook geen vereiste voor iedereen hè?
Altijd handig.quote:Op zaterdag 25 januari 2014 17:36 schreef spierbal het volgende:
[..]
werk op fietsafstand, scheelt een hoop onnodige kosten zeg.
Tja, ik kom al sinds m'n 6e op die sportschool. Is ook geen Basic-fit oid, werken erg kundige (en relaxtequote:Op zaterdag 25 januari 2014 17:37 schreef datismijnmening het volgende:
40 euro voor de sportschool![]()
![]()
![]()
![]()
Je wordt genaaid man
Valt wel mee, de meeste sportscholen (geen basicfit/fit4free e.d.) kosten tussen de 30-40 per maand.quote:Op zaterdag 25 januari 2014 17:37 schreef datismijnmening het volgende:
40 euro voor de sportschool![]()
![]()
![]()
![]()
Je wordt genaaid man
Ah als judo er ook bij zit valt het wel meequote:Op zaterdag 25 januari 2014 17:41 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
Tja, ik kom al sinds m'n 6e op die sportschool. Is ook geen Basic-fit oid, werken erg kundige (en relaxte) mensen. Kom er ook 5 keer per week en doe ook judo/spinning/bodypump en dat soort dingen. Dus niet alleen fitnessen.
Denk dat ik daar dus wel blijf.
Dat moet je dan allemaal laten...als je tenminste je niet rot wil schrikken elke maand/jaar.quote:Op zaterdag 25 januari 2014 17:44 schreef rhubarbje het volgende:
Er is echt niks over te zeggen met zo weinig info
Waar wil je wonen? wij weten niet of 500 euro daar een redelijke huurprijs is
Hoe groot ga je wonen? 40m2 inrichten doe je voor een ander bedrag dan 100m2
Wat zijn je gewoontes? Laat je altijd het licht aan, douche je lang, shop je elke maand voor nieuwe kleding etc?
Heb je veel apparaten die stroom vreten?
etc etc
Er zijn genoeg tools op het internet die je helpen met dit soort berekeningen als jij wat info geeft
Ik woon nu in Vlaardingen en wil daar als het even kan wel blijven wonen. Schiedam is eventueel ook een optie, maar op de huizen daar wordt op een of andere manier veel meer gereageerd door mensen die langer ingeschreven staan dan ik.quote:Op zaterdag 25 januari 2014 17:44 schreef rhubarbje het volgende:
Er is echt niks over te zeggen met zo weinig info
Waar wil je wonen? wij weten niet of 500 euro daar een redelijke huurprijs is
Hoe groot ga je wonen? 40m2 inrichten doe je voor een ander bedrag dan 100m2
Wat zijn je gewoontes? Laat je altijd het licht aan, douche je lang, shop je elke maand voor nieuwe kleding etc?
Heb je veel apparaten die stroom vreten?
etc etc
Er zijn genoeg tools op het internet die je helpen met dit soort berekeningen als jij wat info geeft
Heb net gekeken op de site van Vlaardingen en het lijkt erop dat ik alleen voor afvalstoffenheffing moet gaan betalen. Rioolheffing is pas vanaf 500m3 per jaar en de rest is niet van toepassing op mij omdat ik ga huren.quote:Op zaterdag 25 januari 2014 17:46 schreef pl4kkie het volgende:
Gemeentelijke belastingen is meer dan 20 pm. Eten 200 is ruim voor jou alleen.
Vind dat echt geen idiote bedragen. Vaak gaat het dan om een onbeperkt abonnement.quote:Op zaterdag 25 januari 2014 17:45 schreef Curlbrah het volgende:
[..]
Valt wel mee, de meeste sportscholen (geen basicfit/fit4free e.d.) kosten tussen de 30-40 per maand.
vreet je droog brood of niet?quote:Op zaterdag 25 januari 2014 17:53 schreef cvboer het volgende:
Huur: 500
Boodschappen: 200
Uitgaan/kleding ed: 200
Sparen: 200
GWL: 130
Zorgverzekering: 112
bellen/internet/tv: 50
Sportschool: 40
Mobiel: 35
gemeentelijke belastingen: 20
woonverzekeringen: 10
Ik woon ook alleen, dus die situatie komt overeen.![]()
¤ 500 voor de huur, zit ik ook op.
¤ 200 voor boodschappen is best veel, met ¤ 100 komt ik de maand prima door.
¤ 200 voor uitgaan/kleding, lijkt mij veel. Je koopt immers niet elke maand kleding. Uitgaan doe ik niet, vind ik zonde.
Sparen, ik spaar maandelijks ¤ 500. of eventueel meer, ligt eraan wat er over blijft.
¤ 130 voor G/L, daar zit je goed mee, dat betaal ik ook.
Zorgverzekering, ¤ 87, dat is wel met een eigen risico van ¤ 500.
Internet/tv ¤ 40 (Ziggo)
Sportschool ¤ 32, (geen basicfit meuk, maar een professionele)
Mobiel ¤ 35, abo Vodafone.
Gemeentelijke belasting jaarlijks ¤ 185
Verzekeringen. ¤ 45
Water ¤ 65
Neehoor, mijn brood komt gewoon bij een bakker weg. Het beleg en dergelijke bij de C1000.quote:
weet je ongeveer wat je koopt per week?quote:Op zaterdag 25 januari 2014 18:10 schreef cvboer het volgende:
[..]
Neehoor, mijn brood komt gewoon bij een bakker weg. Het beleg en dergelijke bij de C1000.
ik weet niet wat je verdient maarquote:Op zaterdag 25 januari 2014 17:23 schreef Irritatie100 het volgende:
Ik ben sinds kort begonnen met mijn eerste "echte" baan. En omdat ik nu dus ook een salaris heb wat vaste lasten kan dragen, is de tijd daar gekomen om eens serieus een huis te gaan zoeken en het ouderlijk huis te gaan verlaten (wat inmiddels ook wel mag zo op mijn 24e)!
Omdat ik echt totaal geen idee heb van wat zoiets kost ten eerste de volgende vraag: met welk bedrag moet ik rekening houden bij het aanschaffen van een inboedel?
Ik heb hier bij mijn ouders alleen een bed, bureau(stoel), computer, bedbank en boekenkast (kledingkast is inbouw en kan ik dus niet meenemen). Ik moet dus feitelijk alles gaan kopen.
Ik hou zelf rekening met een bedrag tussen de 7000 en 8000 euro, maar ik heb geen flauw idee of dat een beetje klopt. Uiteraard ligt het ook aan je smaak, maar ik ben zelf niet van merkjes ofzo, dus ik zou ook genoegen kunnen nemen met bijvoorbeeld IKEA. Zo lang het maar niet uit elkaar valt en je geen houten kont hebt na een avondje bankhangen
Daarnaast heb ik de volgende kostenberekening gemaakt waarvan ik me afvroeg of dat een beetje reëel is:
Huur: 500
Boodschappen: 200
Uitgaan/kleding ed: 200
Sparen: 200
GWL: 130
Zorgverzekering: 112
bellen/internet/tv: 50
Sportschool: 40
Mobiel: 35
gemeentelijke belastingen: 20
woonverzekeringen: 10
Totaal: 1497 (laten we zeggen 1500)
Ik zal wel opmerkingen krijgen over de zorgverzekering, maar ik ben astmatisch en heb veel medicijnen nodig. Verhoogd eigen risico is dus geen optie.
Dat weet ikquote:Op zaterdag 25 januari 2014 18:11 schreef cherrycoke het volgende:
[..]
weet je ongeveer wat je koopt per week?
Gaat mij nu even puur om de kostenquote:Op zaterdag 25 januari 2014 18:12 schreef cherrycoke het volgende:
[..]
ik weet niet wat je verdient maar
huurtoeslag?
zorgtoeslag?
Ik denk het niet of je moet kinderen, een koopwoning e.d. hebben.quote:Op zaterdag 25 januari 2014 18:26 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
Gaat mij nu even puur om de kosten
Maar ik verdien 2100 bruto per maand (is nog even afwachten wat het netto is, ben net een week bezigmaar zal tussen de 16 en 1700 zijn denk ik). Ik krijg geen huurtoeslag (want jaarsalaris van meer dan 21000) en wel zorgtoeslag (want minder dan 28000).
Weet trouwens ook niet of er verder dingen zijn die ik kan krijgen waar ik niks vanaf weet, maar dat is meer WGR dan K&W vermoed ik.
Heel veel van dat kleine spul kun je wel kopen bij zaken als Action, Wibra of zelfs kringloop.quote:Op zaterdag 25 januari 2014 18:28 schreef Woep het volgende:
Volgens mij klopt je lijstje wel aardig hoor, misschien inderdaad eten iets minder maar dan nog ben je zeker wel 100 a 150euro per maand kwijt. Even zonder spaargeld zit je toch op ¤ 1250,-. Dan heb je altijd nog andere kosten als feestjes/kado's en onvoorziene andere uitgaven, inrichting blijf je het komende jaar ook hier en daar wat aan uitgeven. Je hebt echt superveel klein spul nodig wat stiekem toch ook nog veel kost na verloop van tijd. Reken zeker maar op ¤ 1500,- in de maand ja
Niet eens een relatie momenteel, dus dat duurt allemaal nog wel even gelukkigquote:Op zaterdag 25 januari 2014 18:28 schreef trovey het volgende:
[..]
Ik denk het niet of je moet kinderen, een koopwoning e.d. hebben.
Vooral om die kleine (en ook grote) dingetjes gaat het me ja. Ik heb nu een spaarrekening van ~10k en ik vraag me af of dat voldoende is om meubels enzo te kopen en per direct weg te gaan of dat het verstandig is om nog even door te sparen. Met een compleet lege spaarrekening het huis uit is natuurlijk ook niet al te verstandigquote:Op zaterdag 25 januari 2014 18:28 schreef Woep het volgende:
Volgens mij klopt je lijstje wel aardig hoor, misschien inderdaad eten iets minder maar dan nog ben je zeker wel 100 a 150euro per maand kwijt. Even zonder spaargeld zit je toch op ¤ 1250,-. Dan heb je altijd nog andere kosten als feestjes/kado's en onvoorziene andere uitgaven, inrichting blijf je het komende jaar ook hier en daar wat aan uitgeven. Je hebt echt superveel klein spul nodig wat stiekem toch ook nog veel kost na verloop van tijd. Reken zeker maar op ¤ 1500,- in de maand ja
Ik heb nog helemaal geen huisquote:Op zaterdag 25 januari 2014 18:29 schreef rhubarbje het volgende:
Zitten er niet nog servicekosten bij je huisje?
2x maandsalaris als buffer is voldoende. Zolang je geen keukens of badkamers gaat vervangen red je het hier wel mee. Ook wat wil je uitgeven aan meubels, ik heb alles gewoon nieuw gekocht.. ben niet zo van de kringloopwinkels en 2e hands spullen. Bij de IKEA gewoon de meeste spullen halen.quote:Op zaterdag 25 januari 2014 18:33 schreef Irritatie100 het volgende:
Vooral om die kleine (en ook grote) dingetjes gaat het me ja. Ik heb nu een spaarrekening van ~10k en ik vraa
Wat is je punt ? Telefoon + internet + bellen is vaak al meer dan 40 euro.quote:Op zondag 26 januari 2014 23:30 schreef Saleu het volgende:
¤. 35,- voor mobiel???
Ik besteed maximaal ¤. 15,- in de maand aan beltegoed en doe ook gewoon Whatsappen en Facebooken. Bel jij hele dagen ofzo?
Gewoon een normaal abonnement met telefoon, lijkt me niet al te duur toch?quote:Op zondag 26 januari 2014 23:30 schreef Saleu het volgende:
¤. 35,- voor mobiel???
Ik besteed maximaal ¤. 15,- in de maand aan beltegoed en doe ook gewoon Whatsappen en Facebooken. Bel jij hele dagen ofzo?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |