abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_135931048
Hey,

Zoals de titel al zegt wil ik graag weten welke hogeschool beter is. Ik ben al een keer bij de open dag van de Haagse geweest en het was een mooi gebouw. Bij HRO ben ik alleen bij het Academieplein geweest, maar ik wil graag wat weten over de HRO Kralingse Zoom.

Mijn voorkeur gaat momenteel uit naar HHS, omdat het in totaal maar 2 uur reistijd per dag in beslag neemt. HRO neemt 3 uur reistijd per dag in beslag.

Ik ben van plan om een economische opleiding te volgen, maar de vraag is dus:

- Welke school geeft beter les?
- Welke school staat beter aangeschreven?
- Welke vind je persoonlijk beter/leuker?
- Etc. :P

Dus aan de mensen die op een van die twee scholen zitten of die toevallig op beide scholen hebben gezeten, ik zou graag jullie meningen/ervaringen willen weten. Of mensen die iemand kennen die op een van deze school zit.

Alvast bedankt voor je tijd ;)

[ Bericht 0% gewijzigd door Weeknd op 25-01-2014 17:48:02 ]
pi_135931457
Scholen beoordelen op gebouw of reistijd, en dan die drie lulvraagjes misschien beter eens naar open dag van ROC gaan.
Even a broken clock is right twice a day.
pi_135931715
*vind je, mi mang.
pi_135931802
Om welke opleiding/academie gaat het? Dat is bij de HHS namelijk wel van belang..
dag
pi_135931848
quote:
10s.gif Op zaterdag 25 januari 2014 17:42 schreef OllieWilliams het volgende:
*vind je, mi mang.
^O^
pi_135931895
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 januari 2014 17:46 schreef Peter het volgende:
Om welke opleiding/academie gaat het? Dat is bij de HHS namelijk wel van belang..
Weet het nog niet 100% zeker. Ik twijfel tussen bedrijfseconomie, commerciële economie of IBMS.
pi_135931897
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 januari 2014 17:33 schreef danos het volgende:
Scholen beoordelen op gebouw of reistijd, en dan die drie lulvraagjes misschien beter eens naar open dag van ROC gaan.
1. Ik beoordeel ze niet op gebouw, waar zie je dat staan? Ik zeg alleen dat toen ik er op de open dag was het me opviel dat alles er netjes uitzag.
2. Natuurlijk beoordeel ik ze op reistijd. Als beide scholen kwalitatief hetzelfde zijn dan kies ik voor voor de school waarvoor ik minder hoef te reizen. Er zijn ook mensen die na school iets te doen hebben ;).
3. Reageer voortaan niet als je niks nuttigs hebt te zeggen. Kneus :')

[ Bericht 100% gewijzigd door Weeknd op 25-01-2014 18:02:29 ]
  zaterdag 25 januari 2014 @ 18:19:55 #8
376125 CapnIzzy
Geef aye voor de kapitein
pi_135932600
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 januari 2014 17:50 schreef Weeknd het volgende:

[..]

1. Ik beoordeel ze niet op gebouw, waar zie je dat staan? Ik zeg alleen dat toen ik er op de open dag was het me opviel dat alles er netjes uitzag.
2. Natuurlijk beoordeel ik ze op reistijd. Als beide scholen kwalitatief hetzelfde zijn dan kies ik voor voor de school waarvoor ik minder hoef te reizen. Er zijn ook mensen die na school iets te doen hebben ;).
3. Reageer voortaan niet als je niks nuttigs hebt te zeggen. Kneus :')
Veel plezier in de bijstand later!
Onoverwinnelijk/Rotterdam/Zeerover
https://www.playgwent.com/en/ - Official beta of Gwent: The Witcher Gard Game
pi_135933046
Dit vroeg ik me ook al af. Ik twijfel ook tussen HHS en HRO.
Alleen op forums zoals FOK krijg je natuurlijk alleen maar trol antwoorden, dus ik zou het maar bij andere forums vragen.
pi_135933065
quote:
14s.gif Op zaterdag 25 januari 2014 18:19 schreef CapnIzzy het volgende:

[..]

Veel plezier in de bijstand later!
Omdat hij dood normale vragen stelt? Wat ben jij een droevig persoon zeg...
pi_135933360
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 januari 2014 18:34 schreef MrLobaLoba het volgende:
Dit vroeg ik me ook al af. Ik twijfel ook tussen HHS en HRO.
Alleen op forums zoals FOK krijg je natuurlijk alleen maar trol antwoorden, dus ik zou het maar bij andere forums vragen.
Ja dat merk ik haha.
pi_135933402
Er zijn er maar weinig die op beide instellingen hebben gezeten.. dus vergelijken is lastig. Er komt jaarlijks een studiemonitor uit met ervaringen en cijfers toch? Die al bekeken?
dag
pi_135935470
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 januari 2014 18:47 schreef Peter het volgende:
Er zijn er maar weinig die op beide instellingen hebben gezeten.. dus vergelijken is lastig. Er komt jaarlijks een studiemonitor uit met ervaringen en cijfers toch? Die al bekeken?
Oh dat wist ik niet. Dat ga ik wel even doen, bedankt voor de tip.
pi_135935875
Ik heb 4 jaar geleden op de HHS gezeten (5 maanden) maar ben daar gestopt met de opleiding SBRM.
De school was netjes maar wel groot, voordeel is dat ik daar nooit heb meegemaakt dat alle lokalen vol zaten (scheelt een hoop gezeur).

Nu zit ik op de HRO, al 1,5 jaar, op een kleine lokatie (niet de HES, maar ben er wel meerdere malen geweest) en die zit sinds dit schooljaar écht propvol.
Het komt vaak voor dat alle lokalen bezet zijn, het wifi-signaal ligt er om de haverklap uit, printers doen het soms niet en het is er ALTIJD druk.

Tóch vind ik de HRO beter dan de HHS, misschien ook omdat ik er langer op zit maar het intranet van de HRO vind ik erg fijn.
Op de HHS werd er gewerkt met blackboard ofzo en dat was een regelrechte ramp!

Daarnaast heeft de HRO keuzevakken die je volgen kunt om je horizon te verbreden en als je daar een beetje moeite in steekt kunnen sommige vakken echt heel boeiend zijn.

Als je nog vragen hebt, vraag gerust.
pi_135938371
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 januari 2014 19:50 schreef Morodeepdelver het volgende:
Ik heb 4 jaar geleden op de HHS gezeten (5 maanden) maar ben daar gestopt met de opleiding SBRM.
De school was netjes maar wel groot, voordeel is dat ik daar nooit heb meegemaakt dat alle lokalen vol zaten (scheelt een hoop gezeur).

Nu zit ik op de HRO, al 1,5 jaar, op een kleine lokatie (niet de HES, maar ben er wel meerdere malen geweest) en die zit sinds dit schooljaar écht propvol.
Het komt vaak voor dat alle lokalen bezet zijn, het wifi-signaal ligt er om de haverklap uit, printers doen het soms niet en het is er ALTIJD druk.

Tóch vind ik de HRO beter dan de HHS, misschien ook omdat ik er langer op zit maar het intranet van de HRO vind ik erg fijn.
Op de HHS werd er gewerkt met blackboard ofzo en dat was een regelrechte ramp!

Daarnaast heeft de HRO keuzevakken die je volgen kunt om je horizon te verbreden en als je daar een beetje moeite in steekt kunnen sommige vakken echt heel boeiend zijn.

Als je nog vragen hebt, vraag gerust.
Welke opleiding doe je nu dan? En het intranet waar er nu op het HRO mee wordt gewerkt, heet dat toevalig 'Portaal'?
pi_135941578
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 januari 2014 20:41 schreef Weeknd het volgende:

[..]

Welke opleiding doe je nu dan? En het intranet waar er nu op het HRO mee wordt gewerkt, heet dat toevalig 'Portaal'?
Ik doe nu het AD traject van SBRM. Een tweejarige opleiding dus. HRO werkt met Hint. Een soort van homescreen waar je allerlei widgets op kunt zetten (je mail, cijfers, mededelingen etc.)
pi_135949537
HHS is erg multicultureel.
There are only 151 Pokémon.
pi_135949642
HHS, het nieuwe Ibn ghaldoun :')
  maandag 27 januari 2014 @ 08:31:35 #19
414204 WoordenShuffelaar
Wereldkampioen shuffelaar
pi_135995902
quote:
1s.gif Op zondag 26 januari 2014 01:45 schreef Viro het volgende:
HHS, het nieuwe Ibn ghaldoun :')
waarom zeggen mensen dit? Ik vind het een prima school. De eisen zijn heel concreet en als je er niet aan voldoet, dan haal je het echt niet. Niveau is ook prima.
Ik shuffel je woorden naar een hoogtepunt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')