abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_135926542
Dag allemaal,

Ik zou graag enerzijds van mij af willen schrijven en anderzijds wat input willen maar ik zit zolangerhand met mijn handen in het haar over mijn nieuwe relatie. Ik ben een v van bijna 30, de m in kwestie is 31. Beiden ongebonden, geen kinderen. Beiden eerdere relaties gehad.

3 Maanden geleden gingen we op eerste date nadat we elkaar online hadden leren kennen. Die eerste date was fantastisch en duurde 10 uur waarbij er al die tijd geen seconde stilte was gevallen en we al veel diepere dingen van onszelf hadden gedeeld. Aan het einde van de date gezoend.

De weken die daarop volgenden waren ook geweldig. Iedere avond voor het slapen gaan zaten we tenminste een uur aan de telefoon te praten over ditjes en datjes maar ook hele diepe dingen. We spraken over soulmates ed. Ik had echt het gevoel dat dit hem wel eens kon zijn. Ik vond hem volwassen, aantrekkelijk, intelligent, grappig, wijs, lief, etc. Alles wat dat ik in een man dacht te zoeken was er.

Echter, na verloop van tijd begonnen me dingen op te vallen:
- hij heeft geen vrienden
- hij heeft geen hobbies
- hij sport niet
- hij loog over zijn laatste baan, studie en woonplaats uit schaamte -> na 2 weken kreeg ik te horen dat hij was ontslagen, zn studie niet had afgerond, en bij zn ouders woonde
- hij is een van de meest ijdele mannen die ik ken en zal niet in zijn joggingsbroek de deur uit durven gaan
- hij is al bijna een jaar aan het 'klussen' in zijn appartement waarbij hij continu nieuwe dingen vindt om nog langer en perfecter te moeten klussen en dus bij zijn ouders te blijven wonen
- hij heeft al die 3 maanden contact gezocht met andere vrouwen via online media -> volgens zijn zeggen in het begin omdat hij mij wilde vergelijken en nu zou het gestopt moeten zijn maar dat is niet. HIj beweert bij hoog en lag dat het enkel bij smsen blijft
- hij is zeer kritisch naar mij en geeft vaak commentaar op hoe ik eruit zie of dingen doe -> volgens hem constructief bedoeld
- hij zegt dingen te gaan doen en doet vervolgens niks
- zijn enthousiasme naar mij lijkt steeds minder te worden -> hij zegt dat dit is omdat hij merkt dat ik minder enthousiast ben
- hij kan maar 1 ding tegelijk doen -> hij werkt nu 3 dagen per week en doet de rest van de week letterlijk niks
- hij heeft tics -> zich 3x inzepen onder de douche, zijn spullen continu opnieuw organiseren en herleggen

Je kunt dus wel stellen dat onze relatie bergafwaarts lijkt te gaan. Waar ik het vooral moeilijk mee heb is dat dat magische van het begin gewoon is verdwenen en ik niet begrijp hoe dat kan? Ik zou dat graag terugwillen maar weet niet hoe. Inmiddels is mijn visie richting hem zo gekleurd dat ik altijd op scherp sta om iets negatiefs te observeren/benoemen wat uiteraard alleen maar negatief werkt.

Wat is jullie visie op bovenstaande situatie? Hoe zouden we het tij nog kunnen keren? Wat denken jullie van hoe ik hem beschrijf? Zou er iets met hemkunnen zijn dat ik niet weet (bv een of andere aandoening)?

Ben sowieso niet van plan dit nog langer dan een maand te laten duren maar hoop echt dat we het tij kunnen keren.

Dank voor jullie input!

[ Bericht 0% gewijzigd door Kloon1984 op 25-01-2014 14:41:08 (gezeur andere posters) ]
pi_135926570
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 januari 2014 13:58 schreef Kloon1984 het volgende:
Beiden hoger opgeleid
En dat is precies relevant omdat??? :? 8)7
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
  zaterdag 25 januari 2014 @ 13:59:48 #3
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_135926589
Volgens mij weet je het wel
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_135926618
Schermen met allebei hoger opgeleid en dan een paar zinnen verder lees ik dat hij zijn studie niet eens afgerond heeft.

Wat is dit voor kutzooi? 8)7 }:| :r :(
pi_135926648
Ow en die kerel is een autist.

Opgelost, slotje en dumpen maar :)
pi_135926709
Heeft autistische kenmerken kun je wel stellen ja. Daar moet je dan wel mee on kunnen gaan.
pi_135926716
Volgens mij is de lijst met minnen een stuk langer dan de lijst met plussen.
pi_135926826
quote:
Je kunt dus wel stellen dat onze relatie bergafwaarts lijkt te gaan. Waar ik het vooral moeilijk mee heb is dat dat magische van het begin gewoon is verdwenen en ik niet begrijp hoe dat kan?
Eh, je vertelt dat hij niet was zoals jij je voorstelde, en je begrijpt niet dat het magische weg is?

Ik snap jou niet.
pi_135926853
Ik denk dat hij ook niet is zoals hij zelf denkt.

Daar is een term voor: waanzin.
pi_135926867
De roze wolk is weg.
pi_135926934
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 januari 2014 13:59 schreef Catch22- het volgende:
Volgens mij weet je het wel
"Ik heb nog nooit een zak geld een doelpunt zien maken"
  zaterdag 25 januari 2014 @ 14:17:11 #12
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_135927037
quote:
Waar ik het vooral moeilijk mee heb is dat dat magische van het begin gewoon is verdwenen en ik niet begrijp hoe dat kan?
Dat is gebruikelijk toch. In het begin weet je weinig van elkaar en de rest fantaseer je erbij. Men noemt dat ook wel verliefdheid.

Dat gaat geleidelijk weg, en wat er dan overblijft, tja, ik zou niet vrolijk worden van wat jij beschrijft. De punten die je noemt variëren van onvolwassen gedrag tot iets wat nog het meest lijkt op serieuze psychische problemen.

Objectief vergeleken is het niet echt een 'catch'. Liefde kan het overwinnen I guess, maar als jij nu al twijfelt en hij andere contacten onderhoudt is die basis er misschien niet.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
  zaterdag 25 januari 2014 @ 14:20:16 #13
408723 F1978
I want to go with the flow
pi_135927106
quote:
Beiden hoger opgeleid
Best vreemd dat je dit in je verhaal zet, liefde en hoger opgeleid zijn vind ik net zoiets als een appel en peer.

quote:
Waar ik het vooral moeilijk mee heb is dat dat magische van het begin gewoon is verdwenen en ik niet begrijp hoe dat kan?
Nou zo moeilijk is dat niet hoor, je leefde op een roze wolk en kwam er toen achter dat hij niet de man/jongen was die je dacht dat hij was.

quote:

- hij loog over zijn laatste baan, studie en woonplaats uit schaamte -> na 2 weken kreeg ik te horen dat hij was ontslagen, zn studie niet had afgerond, en bij zn ouders woonde-

- hij is zeer kritisch naar mij en geeft vaak commentaar op hoe ik eruit zie of dingen doe -> volgens hem constructief bedoeld- hij zegt dingen te gaan doen en doet vervolgens niks

- hij zegt dingen te gaan doen en doet vervolgens niks

Hij komt dan wel over als een bluffert vind ik, wanneer ik hoger opgeleid met deze 3 dingen combineer.
Subtiel en stabiliteit zorgen voor een goede balans in het leven.
  zaterdag 25 januari 2014 @ 14:23:20 #14
261943 SonicVolcano
Hotter than hell
pi_135927156
Welke FOK!-er is het?
The ordinary teacher tells. The good teacher explains. The superior teacher demonstrates. The best teacher inspires.
pi_135927324
quote:
5s.gif Op zaterdag 25 januari 2014 13:59 schreef Geralt het volgende:

[..]

En dat is precies relevant omdat??? :? 8)7
Puur om aan te geven dat we intellectueel ongeveer op een lijn zitten maar idd, eigenlijk niet relevant. Hij heeft trouwens zijn HBO wel afgemaakt maar zijn WO niet.
pi_135927368
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 januari 2014 14:31 schreef Kloon1984 het volgende:

[..]

Puur om aan te geven dat we intellectueel ongeveer op een lijn zitten maar idd, eigenlijk niet relevant. Hij heeft trouwens zijn HBO wel afgemaakt maar zijn WO niet.
Had dan gezegd dat jullie intellectueel op dezelfde lijn zitten. Dat van beide hoger opgeleid komt op mij over als nogal hoog van de toren blazen hoe goed je wel niet bent.

En dan zo een kutrelatie niet gewoon zelf kunnen bedenken dat de stekker eruit de beste optie is.

Ja lekker hoogopgeleid, maar dat heb je zeker niet geleerd op die zogenaamde hoge opleiding van je :')
pi_135927520
quote:
7s.gif Op zaterdag 25 januari 2014 14:03 schreef aijumu het volgende:
Heeft autistische kenmerken kun je wel stellen ja. Daar moet je dan wel mee on kunnen gaan.
Hmm. Ik heb even wat zitten googelen en zitten wel wat overeenkomsten in. Zijn sociale vaardigheden zijn trouwens wel heel sterk te noemen maar hij kan geen contacten onderhouden.

Wat zou ik dan kunnen doen om hier mee om te gaan (of het nu autisme is of niet, ik wil sowieso niet aan zelf-diagnose gaan doen)?
pi_135927548
quote:
7s.gif Op zaterdag 25 januari 2014 14:33 schreef Geralt het volgende:

[..]

Had dan gezegd dat jullie intellectueel op dezelfde lijn zitten. Dat van beide hoger opgeleid komt op mij over als nogal hoog van de toren blazen hoe goed je wel niet bent.

En dan zo een kutrelatie niet gewoon zelf kunnen bedenken dat de stekker eruit de beste optie is.

Ja lekker hoogopgeleid, maar dat heb je zeker niet geleerd op die zogenaamde hoge opleiding van je :')
Jeetje, relax joh...het is maar een woordkeuze.
pi_135927614
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 januari 2014 14:39 schreef Kloon1984 het volgende:

[..]

Hmm. Ik heb even wat zitten googelen en zitten wel wat overeenkomsten in. Zijn sociale vaardigheden zijn trouwens wel heel sterk te noemen maar hij kan geen contacten onderhouden.

Wat zou ik dan kunnen doen om hier mee om te gaan (of het nu autisme is of niet, ik wil sowieso niet aan zelf-diagnose gaan doen)?
Ben ook niet van de doe het je zelf diagnose, alleen merkte de kenmerken op. Heb veel autistische mensen om mij heen dus dat viel op in je verhaal. Je zou het natuurlijk bespreekbaar kunnen proberen te maken puur alleen al omdat het niet zo goed tussen jullie loopt.
  zaterdag 25 januari 2014 @ 14:49:05 #20
408723 F1978
I want to go with the flow
pi_135927755
quote:
- hij heeft al die 3 maanden contact gezocht met andere vrouwen via online media -> volgens zijn zeggen in het begin omdat hij mij wilde vergelijken en nu zou het gestopt moeten zijn maar dat is niet. HIj beweert bij hoog en lag dat het enkel bij smsen blijft
Echt eerlijk komt hij ook niet over als ik dit zo lees.
Ik ben niet zo zeker of hij je ware wel is, ik vind eerlijkheid 1 van de belangrijkste dingen in een relatie zelf, naast vertrouwen.
Subtiel en stabiliteit zorgen voor een goede balans in het leven.
pi_135927792
Hou maar op, volgens mij is dit een doodlopend pad. Jij hebt kritiek op dingen (hij sport niet, so what :') ) en hij vind jou blijkbaar ook niet van je het meer het einde. :P Tijd om er een einde aan te breien.
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_135927817
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 januari 2014 14:50 schreef trovey het volgende:
Hou maar op, volgens mij is dit een doodlopend pad. Jij hebt kritiek op dingen (hij sport niet, so what :') ) en hij vind jou blijkbaar ook niet van je het meer het einde. :P Tijd om er een einde aan te breien.
Niet te vlug oordelen, maar als het niet werkt, werkt het niet.
pi_135927862
quote:
7s.gif Op zaterdag 25 januari 2014 14:51 schreef aijumu het volgende:

[..]

Niet te vlug oordelen, maar als het niet werkt, werkt het niet.
Als ik in het begin van een relatie al zulke dingen zou hebben zou het snel einde verhaal zijn hoor, mensen verander je niet en je zult altijd met bepaalde dingen moeten leven die je absoluut niet bevallen. Wil niet zeggen dat ik alle dingen die TS noemt zelf een probleem zou vinden maar ik ben TS dan ook niet. :P
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_135927900
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 januari 2014 14:54 schreef trovey het volgende:

[..]

Als ik in het begin van een relatie al zulke dingen zou hebben zou het snel einde verhaal zijn hoor, mensen verander je niet en je zult altijd met bepaalde dingen moeten leven die je absoluut niet bevallen. Wil niet zeggen dat ik alle dingen die TS noemt zelf een probleem zou vinden maar ik ben TS dan ook niet. :P
Zou zelf het nog even aankijken, het bespreken kijken of dat een resultaat geeft. Zo niet heb je gelijk dan is het een afgelopen zaak helaas.
  zaterdag 25 januari 2014 @ 15:00:43 #25
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_135927988
Het leek zo leuk, maar nu valt het tegen. In je opsomming zitten een paar flinke 'deal breakers'. Mijn advies: zet er een punt achter.
The love you take is equal to the love you make.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')