abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_135910497
WK Veldrijden: Hoogerheide 1-2 februari 2014

Officiële website
http://www.wkhoogerheide2014.nl

Programma
Het voorlopige programma:

Donderdag 30 januari
09.00 uur - 11.00 uur UCI baan inspectie
14.00 uur - 16.00 uur training
TBC UCI 2013-2014 World Cup Gala

Vrijdag 31 januari
09.00 uur - 12.00 uur starters bevestiging
09.00 uur - 18.00 uur UCI management comite vergadering
10.00 uur - 12.00 uur training
14.00 uur - 16.00 uur training
17.00 uur - 17.30 uur team managers vergadering
19.00 uur - 20.30 uur presentatie UCI Cyclo-Cross World Championships 2015

Zaterdag 1 februari
09.00 uur - 10.30 uur training
11.00 uur junioren t/m 18 jaar
13.00 uur - 14.30 uur training
15.00 uur dames

Zondag 2 februari
09.00 uur - 10.30 uur training
11.00 uur espoirs/beloften 19 t/m 23 jaar
13.00 uur - 14.30 uur training
15.00 uur men elite

Tijden onder voorbehoud

Uitzendingen
• NOS (dames en heren)
• Sporza (dames, heren, junioren en beloften)
Youtube UCI live stream

Parcours
Het parcours van de UCI Cyclo-Cross World Championships in Hoogerheide zal op enkele aanpassingen na gelijk zijn aan het parcours van de Wereldbeker wedstrijden te Hoogerheide in 2013.

• Lengte is uitgebreid naar 3.400 meter.
• De renners gaan niet één maar twéé keer over de fietsbrug heen, dit is ten positieve aan de bewegingsvrijheid van de toeschouwers.
• De dorpskern wordt ontzien en er wordt dus minder over verharde wegen gereden.
• Er wordt meer geprofiteerd van de natuurlijke hindernissen zoals de hoogteverschillen in de omgeving.
• Er staan totaal 7 tenten waaronder de VIP tent met twee verdiepingen.

Officiële WK titelsong
pi_135914315
Aan het einde van de week voorspellen ze redelijk vorst (-5). Niet verkeerd voor Van der Haar toch?
  zaterdag 25 januari 2014 @ 00:29:01 #3
311468 Van_Poppel
Voormalig kopman van Gertje
pi_135917462
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 januari 2014 23:16 schreef Dale__Cooper het volgende:
Aan het einde van de week voorspellen ze redelijk vorst (-5). Niet verkeerd voor Van der Haar toch?
De Belgen (Wuyts en Vannieuwkerke) janken nu al over het parcours. :')
  zaterdag 25 januari 2014 @ 00:35:09 #4
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_135917617
Geen modder is goed
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
  Moderator zaterdag 25 januari 2014 @ 13:09:51 #5
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_135925262
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 januari 2014 00:29 schreef Van_Poppel het volgende:

[..]

Wat nu weer dan? Hoogerheide is toch altijd prima?
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
pi_135926895
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 januari 2014 00:29 schreef Van_Poppel het volgende:

[..]

Heb je een bron of ben je nu aan het volksmennen?
pi_135928568
Ik ben voor modder, niet omdat Nys dan gemakkelijk wint maar omdat ik moddercrossen mooi vind. En Nys is ongeacht het parcours dik favoriet.
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
pi_135930776
Doet Stybar eigenlijk mee?
pi_136017445
quote:
De Nederlandse bondscoach Johan Lammerts heeft z’n selectie bekendgemaakt voor het WK veldrijden in Hoogerheide. Lars van der Haar krijgt het gezelschap van vijf andere crossers. Het gaat om Thijs van Amerongen, Corné van Kessel, Niels Wubben, Thijs Al en Eddy van IJzendoorn.

De Nederlandse wielerbond hanteerde vooraf strenge selectiecriteria. Zo moest een crosser één keer top 8 of twee keer top 12 rijden in een Werelbekerwedstrijd. Dat zorgde voor ongerustheid bij de Nederlanders, want enkel Lars van der Haar, Corné Van Kessel en Thijs van Amerongen voldeden aan deze eisen. De bondscoach kreeg wel de vrijheid om af te wijken van deze criteria en andere argumenten te gebruiken zodat de selectie, voor eigen volk in Hoogerheide, zou kunnen uitbreiden. Uiteindelijk heeft Lammerts die kans gegrepen en krijgt van der Haar nu steun van drie extra renners. Het laatste zevende plekje wordt niet ingevuld.

‘De selectierenners die niet aan de kwalificatie eis hebben voldaan, maar toch opgenomen zijn in de oranje equipe hebben zich op een andere manier in de kijker gereden’, klinkt het in een persbericht. ‘Ze hebben ondanks het (om verschillende redenen) niet halen van de selectiecriteria, progressie geboekt en ik acht ze goed in staat om een gedegen wedstrijd te rijden komend weekend in Hoogerheide.’

De voltallige selectie:

Elite Vrouwen
Marianne Vos, Sophie de Boer, Annefleur Kalvenhaar, Sabrina Stultiens, Thalita de Jong en Yara Kastelijn
Junior Mannen
Pascal Eenkhoorn, Joris Nieuwenhuis, Sieben Wouters, Max Gulickx en Kelvin Bakx
U23 Mannen
Mathieu van der Poel, David van der Poel, Mike Teunissen, Stan Godrie, Gert-Jan Bosman en Martijn Budding
Elite Mannen
Lars van der Haar, Thijs van Amerongen, Corne van Kessel, Niels Wubben, Thijs Al en Eddy van IJzendoorn
pi_136059215
Junioren en beloften zijn allemaal mannen of ook vrouwen?

Drie Nederlandse winnaars met V/d Poel, Vos en V/d Haar.
pi_136060820
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 17:38 schreef Nober het volgende:

Zou dat een dag van nationale rouw opleveren in België?
pi_136060947
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 18:26 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Zou dat een dag van nationale rouw opleveren in België?
Wuyts wordt denk ik gek :D
pi_136060986
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 17:38 schreef Nober het volgende:

Alleen jongens.

Het zou kunnen, maar bij mij is Nys toch favoriet.
pi_136061090
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 18:31 schreef TargaFlorio het volgende:

[..]

Alleen jongens.

Het zou kunnen, maar bij mij is Nys toch favoriet.
Als Nys zijn vorm behouden heeft, rijdt hij iedereen naar huis of nu vriest of er bakken regen valt.
pi_136061144
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 18:34 schreef komrad het volgende:

[..]

Als Nys zijn vorm behouden heeft, rijdt hij iedereen naar huis of nu vriest of er bakken regen valt.
:Y

Van de andere kant is Nys en het WK nooit een goede combo geweest, al heb ik het gevoel dat dat na vorig jaar veranderd is.
pi_136061272
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 18:35 schreef TargaFlorio het volgende:

[..]

:Y

Van de andere kant is Nys en het WK nooit een goede combo geweest, al heb ik het gevoel dat dat na vorig jaar veranderd is.
helemaal waar, je weet het nooit op het wk. De afgelopen maand lijkt hij alleen nog wel onoverwinnelijker dan ooit. En ik gun hem nog wel een wereldtitel, zou goed zijn op het palmares van zo'n fantastische veldrijder.
pi_136061458
Ik gun het hem ook wel. Als je zijn palmares bekijkt is 2 WK titels wat mager.

Ik hoop vooral op een mooie open strijd, waar de Belgen flink tegenstand krijgen van Van der Haar, Stybar, Mourey en Walsleben. Als dan uiteindelijk een Belg wint prima maar dan hebben we wel een leuke wedstrijd gehad.
pi_136061549
Nys ging ook meestal vol voor alle klassementen. Dit jaar lag hij al snel uit de wereldbeker. Een aantal daarvan heeft 'ie ook 'rustig' gereden.
pi_136062588
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 18:42 schreef TargaFlorio het volgende:
Ik gun het hem ook wel. Als je zijn palmares bekijkt is 2 WK titels wat mager.

Ik hoop vooral op een mooie open strijd, waar de Belgen flink tegenstand krijgen van Van der Haar, Stybar, Mourey en Walsleben. Als dan uiteindelijk een Belg wint prima maar dan hebben we wel een leuke wedstrijd gehad.
ik vermoed dat Nys de concurrentie een half uurtje buiten laat spelen en dat even duidelijk maakt wie baas is. Ultiem machtsvertoon kan ook fantastisch zijn om te bekijken.

En toch knaagt er iets omdat er altijd wel iets bijzonders gebeurt op het wk. En nog erger: ik kan het niet live zien :'(
pi_136100527
quote:
Mario De Clercq: 'Coalitie sluiten om van Nys te winnen'

Het seizoen van Kevin Pauwels en Klaas Vantornout was er tot nu toe eentje zonder veel uitschieters. De ploegmakkers van Sunweb-Napoleon Games moeten zondag in Hoogerheide proberen om hun winter kleur te geven. Maar dan moeten ze wel afrekenen met Sven Nys. 'Dit jaar wordt het héél moeilijk', beseft ploegleider Mario De Clercq.

'Sinds de cross in Baal rijdt Nys de tegenstand telkens op één minuut. Behalve in Leuven, maar daar reed hij volgens mij gewoon op ralenti. Zelfs op zijn 37ste wordt hij nog beter. Een gat dichtrijden op hem is zo goed als onmogelijk', vertelt De Clercq deze week in Humo. 'Het is aan de anderen om beter te rijden hé. Ik vind wel dat ze zich te makkelijk neerleggen bij zijn dominantie. Ik denk soms: was ik maar twintig jaar jonger. Ik zou het dikwijls anders aanpakken dan de renners nu.'

Wat moeten de andere Belgen dan doen om Nys toch te kunnen kloppen in Hoogerheide? 'Heel eenvoudig: Nys zo lang mogelijk proberen te volgen, tot op twee ronden van het einde. Snelle mannen als Tom Meeusen maken zo ook een kans in de sprint. Ze moeten proberen alle druk op zijn schouders te leggen, en op die van Lars van der Haar', adviseert de voormalige wereldkampioen.

En dus moeten er volgens De Clercq kliekjes worden gevormd. 'Om zondag van Nys te winnen, zou ik een coalitie met de andere renners proberen te sluiten. Niet met de buitenlanders uiteraard, die komen er op dit moment niet aan te pas. Meer dan de wedstrijd kleur geven zie ik ze niet doen. Ook Zdenek Stybar niet.'
pi_136101039
Gaat weer lekker in de belgische ploeg.
Moeten ze achteraf ook niet zeuren als Nys iets doen wat tegen hun belangen ingaat.
pi_136101216
quote:
0s.gif Op woensdag 29 januari 2014 17:22 schreef Wombcat het volgende:
Moeten ze achteraf ook niet zeuren als Nys iets doen wat tegen hun belangen ingaat.
het is elk jaar feest de week voor het wk. Iig wel lekker voorspelbaar. 1 punt is natuurlijk wel waar: de heren achter Nys moeten een stuk harder fietsen om te kunnen winnen.
pi_136101259
quote:
0s.gif Op woensdag 29 januari 2014 17:22 schreef Wombcat het volgende:
En op basis van de laatste weken mag je in ieder geval Van der Haar en Mourey (en dan is Stybar een vraagteken) minstens zo hoog inschatten als de overige Belgen.
pi_136103055
quote:
0s.gif Op woensdag 29 januari 2014 17:28 schreef wimderon het volgende:

[..]

En op basis van de laatste weken mag je in ieder geval Van der Haar en Mourey (en dan is Stybar een vraagteken) minstens zo hoog inschatten als de overige Belgen.
Mario denkt daar toch anders over:
quote:
Niet met de buitenlanders uiteraard, die komen er op dit moment niet aan te pas. Meer dan de wedstrijd kleur geven zie ik ze niet doen. Ook Zdenek Stybar niet.'
pi_136114813
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')