waarom zou je vriendin je willen aaienquote:Op vrijdag 24 januari 2014 10:10 schreef Partypoeper het volgende:
Geen idee of dit het goede (sub)forum is. Zo niet, excuses
Ik heb een probleem: ik kan totaal niet tegen kietelen.
Bewust kietelen kan ik niet tegen, maar ook als mijn vriendin probeert me te aaien of te strelen is de kans groot dat ik in de lach schiet. Voor ons allebei niet erg fijn..
Is deze overgevoeligheid te verhelpen, of moet ik het er maar mee doen?
Er stond een t teveel. Word een man. Vergelijk met maar met Loop naar de pomp. Daar staat ook geen t achter loop.quote:
Bij gebiedende wijs hoort er officieel wel een t achter, maar die mag ook worden weggelaten.quote:Op vrijdag 24 januari 2014 11:59 schreef Buurpoes het volgende:
[..]
Er stond een t teveel. Word een man. Vergelijk met maar met Loop naar de pomp. Daar staat ook geen t achter loop.
Kijk uit klinkt toch beter dan kijkt uit.quote:Op vrijdag 24 januari 2014 12:06 schreef Burdie het volgende:
[..]
Bij gebiedende wijs hoort er officieel wel een t achter, maar die mag ook worden weggelaten.
Zeg het maar.quote:Op vrijdag 24 januari 2014 12:08 schreef Burdie het volgende:
Zegt u het maar
Ik lees overigens net dat die regel idd verouderd is en tegenwoordig niet meer wordt toegepast.
Ik zie net dat het hierboven ook al gezegd is. Ik moet eens leren lezen.quote:Wordt meteen na het werkwoord het persoonlijk voornaamwoord u toegevoegd, dan komt er wel een -t na de stam van het werkwoord: Gaat u maar zitten, Zegt u het maar.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |