driver problemen mischien?quote:Op donderdag 23 januari 2014 23:33 schreef EdvandeBerg het volgende:
Nee, maar die harde schiijf waar hij eerder mee werkte, doet nu hetzelfde. Verder ook geen enkel probleem tijdens install, bij een slechte installatiechijf zou je verwachtn dat er tijdens het installern al gekke dingen gebeuren.
Ik kan het altijd nog proberen, maar heb er een hard hoofd in.
Dat is meestal later in het opstartproces, mijn probleem is direct bij het opstarten, de HDD is dus zelfs nog niet opgestart. Gekke is dat vanaf dvd opstarten helemaal geen probleem is.quote:
Al geprobeerd het kabeltje te vervangen?quote:Op vrijdag 24 januari 2014 00:06 schreef EdvandeBerg het volgende:
[..]
Dat is meestal later in het opstartproces, mijn probleem is direct bij het opstarten, de HDD is dus zelfs nog niet opgestart. Gekke is dat vanaf dvd opstarten helemaal geen probleem is.
Welk kabeltje? De SATA-kabel? Jazeker.quote:Op vrijdag 24 januari 2014 00:18 schreef Friday12 het volgende:
[..]
Al geprobeerd het kabeltje te vervangen?
Wel heel opmerkelijk dat win 8 wel werkt en 7 nietquote:Op vrijdag 24 januari 2014 00:27 schreef EdvandeBerg het volgende:
[..]
Welk kabeltje? De SATA-kabel? Jazeker.
Ja, je zou dan denken dat er iets in de harddrive settings op het mainboard niet klopt. Heb zowel AHCI als IDE-modus geprobeerd.quote:Op vrijdag 24 januari 2014 00:28 schreef Friday12 het volgende:
[..]
Wel heel opmerkelijk dat win 8 wel werkt en 7 niet
In BIOS-mode zetten? Waar doe ik dat?quote:Op vrijdag 24 januari 2014 00:30 schreef HalveZware het volgende:
EFI icm met Windows 7 wilt nog best wel eens problemen geven ;-) windows 8(.1) met EFI gaat stukken beter, of Windows 7 als je de machine in BIOS mode zet ( Legacy mode kom je ook wel tegen )
Heb met ASRock border wel vaker dit soort eigenaardigheden gezien, mish helpt dit ?
Nee, niet dat tikkende geluid. Dat zijn echt een soort klikken. Ik bedoel het geluid wat opspinnende harddisks kunnen maken maar dan als een soort eenmalig geluidje. Alsof het mobo de HDD wil aansturen, maar dat niet kan.quote:Op vrijdag 24 januari 2014 09:23 schreef Megumi het volgende:
Is het een tikkend geluid wat de HD maakt? Dan zou deze best eens defect kunnen zijn?
Heb maar 1 SSD, waar een linux distro op staat. Deze kon ik onbeperkt swappen tussen minstens 2 pc's en 2 laptops, waarop de distro probleemloos overal opstartte en werkte. Alleen bij deze setup startte hij wel, maar bleef ergens in de opstartfase hangen. Nog niet geprobeerd hier Windows op te zetten, is een 30GB schijf; genoeg voor Windows?quote:Op vrijdag 24 januari 2014 11:15 schreef xzaz het volgende:
SSD dus? AHCI Aanzetten -> SSD in SATA1 stoppen -> installatie. Dit geprobeerd?
Maar hoe kom ik in de bios? Het lijkt of de UEFI de bios heeft vervangen....quote:Op vrijdag 24 januari 2014 15:15 schreef Hojdhopper het volgende:
Je moet de UEFI modus uitzetten. Dit werkt niet met Win7. Vandaar dat ie het wel probleemloos doet met Win8.
Dat kan in het bios.
Bij het starten van de PC de F2 toets op het toetsenbord indrukken, als het goed is zou dit de toets voor de BIOS op de Asrock moederborden zijn. Anders kun je nog de DEL toets proberen, dat is vrij standaard.quote:Op vrijdag 24 januari 2014 19:23 schreef EdvandeBerg het volgende:
[..]
Maar hoe kom ik in de bios? Het lijkt of de UEFI de bios heeft vervangen....
Nee, met F2 kom je juist in de UEFI.quote:Op vrijdag 24 januari 2014 23:32 schreef phantium het volgende:
[..]
Bij het starten van de PC de F2 toets op het toetsenbord indrukken, als het goed is zou dit de toets voor de BIOS op de Asrock moederborden zijn. Anders kun je nog de DEL toets proberen, dat is vrij standaard.
Lees wel eerst goed de handleiding door, daar zal ook wel vermeld staan hoe je de UEFI modus uitzet.
Heb je de del knop al geprobeerd?quote:Op zaterdag 25 januari 2014 09:38 schreef EdvandeBerg het volgende:
[..]
Nee, met F2 kom je juist in de UEFI.
Ja maar juist in de UEFI kan je een modus omzetten. Zal morgen wel even kijken hoe dat bij mij heet.quote:Op zaterdag 25 januari 2014 09:38 schreef EdvandeBerg het volgende:
[..]
Nee, met F2 kom je juist in de UEFI.
Mooi dat het opgelost is!quote:Op maandag 27 januari 2014 01:50 schreef EdvandeBerg het volgende:
Update: heb alles uit elkaar gehaald (op mobo/cpu/mem na) en opnieuwe verbonden. Andere iso gedownload en toen ging het wel goed na installatie. Misschien lag het dus toch aan een brakke installatieschijf of het feit dat deze geen service pack inbegrepen had.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |