quote:Mijn flexibiliteit gaat niet verder dan die drie uur reizen.
Op maandag 7 oktober 2002 21:04 schreef Blue-eyes het volgende:[..]
Een flexibele opstelling moet van 2 kanten komen. Als iemand problemen heeft met zijn/haar werktijden moet daar gewoon over gesproken kunnen worden.
Als je altijd om 8 uur begint en je werkgever besluit dat plotseling om dit te veranderen, dan moet hij/zij ook kunnen begrijpen dat de werknemer dit niet ziet zitten.
Die verplichte pauze is voor mij de druppel.
ik heb al 2 maanden gestreden om mijn reistijd vergoed te laten worden.
quote:Nee, pauze heeft geen flikker met overwerk te maken
Op maandag 7 oktober 2002 21:06 schreef Conflict het volgende:[..]
O, dus je snapt nu dus dat ik dat van die pauzes uit wil zoeken?
Pff, eindelijk
quote:volgens mij staat er in een aantal cao's (bijv. horeca cao) gewoon dat in geval van drukte de werknemer tot max. twee uur moet overwerken (uiteraard wel betaald).
Op maandag 7 oktober 2002 21:04 schreef Swetsenegger het volgende:NIEMAND KAN JE VERPLICHTEN TOT OVERWERK. zeker niet onbetaald, kortom gewoon weigeren.
quote:Dus niet 4 uur onbetaald
Op maandag 7 oktober 2002 21:32 schreef Fratz het volgende:[..]
volgens mij staat er in een aantal cao's (bijv. horeca cao) gewoon dat in geval van drukte de werknemer tot max. twee uur moet overwerken (uiteraard wel betaald).
quote:dat lijkt me niet nee! je bent toch geen slaaf!
Op maandag 7 oktober 2002 21:40 schreef Conflict het volgende:[..]
Dus niet 4 uur onbetaald
Bij ons (GAMMA) is t 2x per dag een kwartier koffiepauze, een half uur lunchpauze en drie kwartie avondpauze.
welke pauzes je hebt hangt af van welke dienst je hebt (we zijn van 9 tot 21 open duzzzzzzz)
de lunchpauze is 30 minuten en gelden dezelfde regels als met de kortere pauzes.
ik ben ook 9 uur per dag aanwezig op de zaak en krijg 8 uitbetaald omdat er 1 uur pauze vanaf word getrokken....
check je cao boekje ff. daar staat het wel in, kun je bij je baas om vragen en anders wel bij de bond....
als het in de cao staat dat die pauzes zo en zo lang zijn en niet worden doorbetaald heb je er bij neer te leggen
Wat betreft de pauzes, deze worden in het algemeen niet uitbetaald, maar misschien is dat in de Bouw-CAO anders. Ik raad je dan ook aan om de CAO erbij te nemen. Jouw baas is wettelijk verplicht om deze aan jou te overhandigen als je erom vraagt.
Waarom neem je trouwens geen pauze ?
Het is toch wel verstandig om gewoon pauze te nemen, ook al heb je daar bijv. geen zin in. Want mocht je een ongeluk op je werk krijgen dan zou je werkgever de schuld op jou kunnen afschuiven omdat je geen pauze hebt genomen.
quote:Voor ons geldt een andere cao, de cao voor de groothandel in hout en bouwmaterialen geloof ik
Op dinsdag 8 oktober 2002 00:32 schreef Blue-eyes het volgende:
Volgens de laatste wijziging in de Bouw-CAO is je werkgever verplicht om jouw reisuren te vergoeden ! Kijk maar eens op http://www.fnvbouw.nl/news/index-homepage.cgi?SHOWMESSAGE=1&TOTAL=11&NR=4&IDLIST=1160,1159,1158,1157,1149,1125,1123,1103,1094,1078,1076
Het is dus belachelijk dat jij daar zoveel moeite voor hebt moeten doen.Wat betreft de pauzes, deze worden in het algemeen niet uitbetaald, maar misschien is dat in de Bouw-CAO anders. Ik raad je dan ook aan om de CAO erbij te nemen. Jouw baas is wettelijk verplicht om deze aan jou te overhandigen als je erom vraagt.
Waarom neem je trouwens geen pauze ?
Het is toch wel verstandig om gewoon pauze te nemen, ook al heb je daar bijv. geen zin in. Want mocht je een ongeluk op je werk krijgen dan zou je werkgever de schuld op jou kunnen afschuiven omdat je geen pauze hebt genomen.
Ik neem geen pauze omdat ik daar vaak geen tijd voor heb, ook hebben we (op de plek waar ik nu werk) geen kantine.
quote:Precies ! Neem in ieder geval gewoon pauze, loop even buiten een rondje ofzo.
Op dinsdag 8 oktober 2002 10:09 schreef dolle_hond het volgende:
Je hebt toch geen klantine nodig voor een pauze???
Natuurlijk moet die anderhalf uur overwerk wel uitbetaald worden, dat spreekt voor zich. Doen ze dat niet, hebben ze wel een probleem. Ik weet dat bij te laat loon uitbetale je recht hebt op de wettelijke rente, maar geld dat ook voor als je te weinig krijgt, krijg je dan over het nog verschuldigde bedrag ook die rente? Dat weet ik even niet...
Hoe dan ook, kaart wel even bij je baas (of personeelsdienst) dat je je overwerk niet uitbetaald krijgt en dat je daar wel recht op hebt!
quote:Heel simpel.
Op dinsdag 8 oktober 2002 14:11 schreef Jongen1977 het volgende:
Waar haal je trouwens die 4 uur overwerk vandaan? Eerst heb je het over anderhalf uur dat je extra moet werken, nu ineens 4?
Oh, wacht eens even, vind je je reistijd ook werktijd? Dat klopt natuurlijk niet, niemand verplichtte je om zo ver van huis te gaan werken. Ik zou dat zelf in ieder geval niet doen (behalve als het wel een heel goede baan is), een uur is voor mij wel het maximum.
Ik heb een baan aangenomen in Tilburg.
Na 3 maanden werd me gevraagd om in eindhoven te gaan werken om daar productkennis op te gaan doen.
Ik heb natuurlijk een baan in tilburg gezocht, dicht bij huis. Wanneer ze willen dat ik ergens anders ga werken is dat goed maar ik vind het een beetje vaag dat ik dan 3 uur per dag ( 15 uur per week, 60 uur per maand, dus meer dan anderhalve week per maand) moet reizen en hier geen cent extra voor krijg.
Maargoed, ik ga vanavond met mijn oude baas praten en stap dus op. Het steekt me gewoon.
Los van dit verhaal:
Ik zou na mijn half jaar contract een vaste aanstelling krijgen en salarisverhoging. Ze hebben mijn contract met een half jaar verlengd en ik krijg er geen cent bij.
Dus: baas
quote:Ik mag tijdens werktijd het terrein niet verlaten, helaas.
Op dinsdag 8 oktober 2002 13:27 schreef Blue-eyes het volgende:[..]
Precies ! Neem in ieder geval gewoon pauze, loop even buiten een rondje ofzo.
Op deze manier "spek" je je baas en die vindt het best want je verricht onbetaald werk voor hem.
En dat je het te druk hebt is zijn probleem. Jij hebt gewoon recht op je pauze. Mocht je je werk niet tijdens werktijd afkrijgen zou je een overwerkregeling met hem kunnen treffen.
[Dit bericht is gewijzigd door Conflict op 08-10-2002 20:42]
da's drie keer
quote:Dat mag dus niet
Op dinsdag 8 oktober 2002 21:13 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
De meeste mensen willen wel pauze... maar je kan toch ook gewoon doorwerken in de pauze en dan een uur eerder naar huis gaan? Ik deed dat ook altijd en je kan trouwens ook gewoon doorwerken in de pauze en dan een overuur schrijven, deed ik ook wel eens als ik een extra zakcentje kon gebruiken.. ik zie het probleem niet.
Anders was er geen probleem nee
quote:
Op dinsdag 8 oktober 2002 20:36 schreef Conflict het volgende:[..]
Heel simpel.
Ik heb een baan aangenomen in Tilburg.
Na 3 maanden werd me gevraagd om in eindhoven te gaan werken om daar productkennis op te gaan doen.
Ik heb natuurlijk een baan in tilburg gezocht, dicht bij huis. Wanneer ze willen dat ik ergens anders ga werken is dat goed maar ik vind het een beetje vaag dat ik dan 3 uur per dag ( 15 uur per week, 60 uur per maand, dus meer dan anderhalve week per maand) moet reizen en hier geen cent extra voor krijg.
Maargoed, ik ga vanavond met mijn oude baas praten en stap dus op. Het steekt me gewoon.
Los van dit verhaal:
Ik zou na mijn half jaar contract een vaste aanstelling krijgen en salarisverhoging. Ze hebben mijn contract met een half jaar verlengd en ik krijg er geen cent bij.
Dus:
baas
quote:Maar die pauze is nu juist geen werktijd, maar eigen tijd.
Op dinsdag 8 oktober 2002 20:38 schreef Conflict het volgende:[..]
Ik mag tijdens werktijd het terrein niet verlaten, helaas.
Dus...
quote:
Op zaterdag 12 oktober 2002 21:15 schreef Conflict het volgende:
opgelostIk heb al ander werk
quote:Heb je snel gedaan.
Op zaterdag 12 oktober 2002 21:15 schreef Conflict het volgende:
opgelostIk heb al ander werk
En als je meer dan 5 1/2 uur op een dag werkt dan is een pauze van ten minste dertig minuten (aaneengesloten) verplicht. De pauze (luchpauze) begint ten minste 3 uur na aanvang van de werktijd, en eindigt niet minder dan 2 1/2 uur voor het einde van de werktijd.
Iets van deze strekking staat in ieder geval in de wet Natuurlijk kunnen CAO's andere dingen voorschrijven.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |