abonnement Unibet Coolblue
pi_135926993
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 januari 2014 13:48 schreef kvd het volgende:

[..]

Waarom is een abc de meest foutieve volgorde? (ze deed het trouwens WEL in abc vorm, ze had er alleen een verhaal bij verzonnen waarin de woorden in alfabetische volgorde makkelijker kon onthouden, ik ga trouwen, wil een lekker luchtje dus aroma, neem geld mee, dus een biljet, heb een corsage, een lekkere derriere, emoties op de bruiloft, er speelt een fagot enzovoort)
Inderdaad, daardoor onthoud je de woorden eigenlijk veel beter.
Wat ik wel apart vond was dat Tygo veel woorden die ingevuld moesten worden had veranderd. Of precies begon te veranderen bij de woorden die ingevuld moesten worden (Emotie en fagot).
pi_135926994
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 januari 2014 20:23 schreef Fionaaaa het volgende:

[..]

Jan Willem dus :+
Daar zit ik sinds aflevering 1 al op.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
pi_135927061
Ik heb de eindes van de afleveringen eens doorgenomen, de stukjes nadat de kandidaat eruit is...en misschien geeft het de afvaller van volgende week steeds aan...

aflevering 1:
Maurice gaat eruit, een biecht van Jennifer en Owen

aflevering 2
Owen eruit, reactie van Sofie, Freek, Jan Willem, Tygo. Owen vertrekt, groep gaat in overleg over de markt/zwarte vrijstelling/Suzan die een vrijstelling heeft

aflevering 3
Niemand eruit, reactie van Tygo, Freek, Jennifer en Daphne (Sofie en Tygo nog tijdens de aftiteling, ipv weglopen afgevallen kandidaat)

Aflevering 4:
Daphne eruit, biecht van Aaf, Jennifer en Jan Willem

Zou dit betekenen dat JW eruit gaat? Hoop het niet....
  zaterdag 25 januari 2014 @ 14:28:35 #104
231633 Xummon
of toch niet?
pi_135927270
De Mol is toch ook altijd te achterhalen op basis van de afleveringsnamen. Laten wekijken welke kandidaten er allemaal gekoppeld kunnen worden

1. Schijnbeweging
2. Vindingrijk
3. Een zware keuze
4. Jennifer

Tygo:
1: Staat met Freek in de schijnwerpers te bewegen
2: Het stiekem wegkapen van JW zijn envelop
3: Het slepen van de zware tas
4: Ruilde van Jennifer met envelop
Vreuger toen de kratte beer nog van hout ware moste wae nog zoepe um de kachel aan te hoije
  zaterdag 25 januari 2014 @ 14:32:58 #105
231633 Xummon
of toch niet?
pi_135927362
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 januari 2014 16:20 schreef Xummon het volgende:

[..]

quote:
0s.gif Op vrijdag 24 januari 2014 16:43 schreef Xummon het volgende:

[..]

Bobby Sue pakt het geld en gaat er vandoor. Sue als in Su, Suus Suzan?????

Heeft het iets te maken met de 3 die geld uit de pot hebben gepakt om het veilig te stellen??
Freek, Sofie, Aaf???
iemand die verder iets met de muzikale aanwijzing kan?
Vreuger toen de kratte beer nog van hout ware moste wae nog zoepe um de kachel aan te hoije
pi_135927632
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 januari 2014 14:28 schreef Xummon het volgende:
De Mol is toch ook altijd te achterhalen op basis van de afleveringsnamen. Laten wekijken welke kandidaten er allemaal gekoppeld kunnen worden

1. Schijnbeweging
2. Vindingrijk
3. Een zware keuze
4. Jennifer

Tygo:
1: Staat met Freek in de schijnwerpers te bewegen
2: Het stiekem wegkapen van JW zijn envelop
3: Het slepen van de zware tas
4: Ruilde van Jennifer met envelop
Zo te zien denk jij Tygo ;)
Maar vergeet niet, aflevering 1: de mol staat niet in de schijnwerpers (komt ook in de leader voor) terwijl er gevraagd werd om 2 kandidaten die wel in de schijnwerpers wilden staan (wat Tygo en Freek werden)
pi_135927798
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 januari 2014 14:32 schreef Xummon het volgende:

[..]

[..]

iemand die verder iets met de muzikale aanwijzing kan?
Ik zit zo eens naar de onderhandelopdracht te kijken en dan naar de mensen die geld hadden/geld krijgen.
Freek en Suzan pakken de envelop met geld.
Freek ruilt met Sofie, op initiatief van Sofie
Suzan ruilt met Daphne, op initiatief van Daphne, die daarna weg moet (take the money en run, neem het geld en ga weg).
Dan zou het Suzan zijn.

Maar de theorieen op wieisdemol.net (icm mijn theorie over dat de afvaller tijdens de laatste reacties van de aflevering aan het woord is) wijzen dan Jan Willem weer aan
quote:
Het nummer is afkomstig van het album "Fly Like an Eagle". In een biecht zegt Jan-Willem over het abseilen: "Ik was zo blij dat ik die eerste kokertjes er niet af hoefde te halen, ik kon gewoon als een vogel van die stuwdam afzwieren. Super!" (Met dank aan Stijn)
quote:
Molletje500 wijst op de regel "You know he knows just exactly what the facts is" en ziet een verwijzing naar Jan-Willem die bij de roltrappenopdracht iedereen afluisterde en dus precies wist wat er gebeurde.
pi_135927819
Toch denk ik nog steeds dat die tekst van 'de mol staat niet graag in de schijnwerpers' hoort bij een opdracht in een van de volgende afleveringen. Dus misschien is het wel helemaal geen hint :)
Worrying won't keep the bad stuff from happening, it just prevents you from enjoying the good.
pi_135927901
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 januari 2014 14:52 schreef JaleesaJoia het volgende:
Toch denk ik nog steeds dat die tekst van 'de mol staat niet graag in de schijnwerpers' hoort bij een opdracht in een van de volgende afleveringen. Dus misschien is het wel helemaal geen hint :)
Waarom zou het bij een andere aflevering horen?
In aflevering 1 vraag Art om mensen die graag in de schijnwerpers staan en 1 van de testvragen in aflevering 1 is of de mol ervan houdt in de schijnwerpers te staan. 1+1=2 lijkt me.
Of verwacht je nog een licht-opdracht?
pi_135927925
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 januari 2014 14:56 schreef kvd het volgende:

[..]

Waarom zou het bij een andere aflevering horen?
In aflevering 1 vraag Art om mensen die graag in de schijnwerpers staan en 1 van de testvragen in aflevering 1 is of de mol ervan houdt in de schijnwerpers te staan. 1+1=2 lijkt me.
Of verwacht je nog een licht-opdracht?
Het is ook een stuk tekst die in de intro voorbij komt. Staat op een plaatje die ergens onder water ligt..
Worrying won't keep the bad stuff from happening, it just prevents you from enjoying the good.
pi_135928121
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 januari 2014 14:57 schreef JaleesaJoia het volgende:

[..]

Het is ook een stuk tekst die in de intro voorbij komt. Staat op een plaatje die ergens onder water ligt..
Niet onder water, maar in een fles die vastgehouden wordt. Ik vermoed dat we dat gaan terug zien in de aflevering met de laatste 3 kandidaten, bij het finalespel, waarin altijd vragen zitten over alle voorgaande afleveringen.
(op de manier waarop je het ziet is het namelijk flessenpost, de finale-opdracht zal op Ellis Island zijn, flessenpost hoort toch aardig bij een eiland).

pi_135929018
Ik zat aflevering 2 nog eens te kijken, dat ze de test moesten maken tussen die kraampjes.
Dan gaat Aaf de test als eerste maken. Op 38:24 zie je het bord/pijl met geld naar links wijzen. Op 38:28 wijst die pijl ineens naar rechts!

Zou Aaf die pijl hebben omgedraaid of zouden er op de weg naar de test toe twee van die pilaren staan met bordjes/pijlen?

  zaterdag 25 januari 2014 @ 16:12:04 #113
330914 Sherlock_Holmes
2de plaats WIDM prono 2020
pi_135929467
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 januari 2014 13:48 schreef kvd het volgende:

[..]

Waarom is een abc de meest foutieve volgorde? (ze deed het trouwens WEL in abc vorm, ze had er alleen een verhaal bij verzonnen waarin de woorden in alfabetische volgorde makkelijker kon onthouden, ik ga trouwen, wil een lekker luchtje dus aroma, neem geld mee, dus een biljet, heb een corsage, een lekkere derriere, emoties op de bruiloft, er speelt een fagot enzovoort)
Omdat de meeste woorden in het begin al waren ingevuld op het bord (wat de mol dus al wist). Het was logisch dat in een abc volgorde, de laatste 8 tot 10 woorden zouden worden vergeten op de top van de roltrap. Het beste was gewoon geweest om bv. een verhaaltje te hebben (zoals Jennifer), maar dan juist ook latere woorden (zoals ritme, ontwerp en uurloon; wat je ook wel in het bruiloftsverhaal had kunnen inwerken trouwens) er doorheen mixen.

Tuurlijk, achteraf is het makkelijk praten maar net als met de opdracht erna heeft geen van de kandidaten rekening gehouden met een twist (gek genoeg denk ik dat Jennifer dus waarschijnlijk het beste onderaan die roltrap had kunnen staan).
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_135929505
Wat betreft de schijnwerpers: het kan toch ook over iemand met plankenkoorts gaan? Graag acteren/zingen betekent niet per se dat je 't leuk vindt dat alle ogen op jou gericht zijn.
  Redactie Sport / Supervogel zaterdag 25 januari 2014 @ 16:15:09 #115
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_135929537
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 januari 2014 15:52 schreef Max23 het volgende:
Ik zat aflevering 2 nog eens te kijken, dat ze de test moesten maken tussen die kraampjes.
Dan gaat Aaf de test als eerste maken. Op 38:24 zie je het bord/pijl met geld naar links wijzen. Op 38:28 wijst die pijl ineens naar rechts!

Zou Aaf die pijl hebben omgedraaid of zouden er op de weg naar de test toe twee van die pilaren staan met bordjes/pijlen?

Doet de crew denk ik.
pi_135929820
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 januari 2014 16:12 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]

Omdat de meeste woorden in het begin al waren ingevuld op het bord (wat de mol dus al wist). Het was logisch dat in een abc volgorde, de laatste 8 tot 10 woorden zouden worden vergeten op de top van de roltrap. Het beste was gewoon geweest om bv. een verhaaltje te hebben (zoals Jennifer), maar dan juist ook latere woorden (zoals ritme, ontwerp en uurloon; wat je ook wel in het bruiloftsverhaal had kunnen inwerken trouwens) er doorheen mixen.

Tuurlijk, achteraf is het makkelijk praten maar net als met de opdracht erna heeft geen van de kandidaten rekening gehouden met een twist (gek genoeg denk ik dat Jennifer dus waarschijnlijk het beste onderaan die roltrap had kunnen staan).
Als jij op school een rijtje moet/moest leren (geen idee hoe oud je bent) en je hebt maar 3 minuten de tijd, dan leer je toch de woorden en niet een heel verhaal er omheen? Je hebt een beperkte tijd, niet de hele middag/avond om een ezelsbruggetje te verzinnen.

Daarbij, als je een verhaal verzint, is de kans dat de mensen na je de verkeerde woorden gaan onthouden 'ach, ik hoorde Jennifer over trouwen, dus de t zal wel trouwen zijn, ze had het over een geurtje en geld, dus de g zal geurtje/geld zijn'.

Het is verstandiger alleen de woorden te leren, een verhaal zorgt voor te veel ruis en verwarring.

Daarnaast...van de laatste 4 woorden stonden er 3 ook al op het bord ;)

Persoonlijk denk ik dat een verhaal handig kan zijn, maar dan wel in je hoofd. Niet iemand stoppen tijdens het overbrengen van informatie, want op die manier krijg je de woorden niet allemaal te horen. Hardop een verhaal verzinnen neemt alleen maar tijd in beslag.
  zaterdag 25 januari 2014 @ 16:45:38 #117
330914 Sherlock_Holmes
2de plaats WIDM prono 2020
pi_135930238
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 januari 2014 16:26 schreef kvd het volgende:

[..]

Als jij op school een rijtje moet/moest leren (geen idee hoe oud je bent) en je hebt maar 3 minuten de tijd, dan leer je toch de woorden en niet een heel verhaal er omheen? Je hebt een beperkte tijd, niet de hele middag/avond om een ezelsbruggetje te verzinnen.

Daarbij, als je een verhaal verzint, is de kans dat de mensen na je de verkeerde woorden gaan onthouden 'ach, ik hoorde Jennifer over trouwen, dus de t zal wel trouwen zijn, ze had het over een geurtje en geld, dus de g zal geurtje/geld zijn'.

Het is verstandiger alleen de woorden te leren, een verhaal zorgt voor te veel ruis en verwarring.

Daarnaast...van de laatste 4 woorden stonden er 3 ook al op het bord ;)

Persoonlijk denk ik dat een verhaal handig kan zijn, maar dan wel in je hoofd. Niet iemand stoppen tijdens het overbrengen van informatie, want op die manier krijg je de woorden niet allemaal te horen. Hardop een verhaal verzinnen neemt alleen maar tijd in beslag.
Dat van die laatste woorden heb ik dan niet meegekregen (dat die al op het bord stonden). Maar toch blijf ik erbij dat het abc idee sowieso niet slim was, het verhaaltje was een (kleine) stap in de juiste richting maar wat dan wel het beste zou zijn geweest? Zelf ben ik iemand die dan eerlijk gezegd gewoon gaat voor de 10 á 12 woorden die me het makkelijkst bij blijven (met ook het risico dat die woorden er allemaal al op staan). Maar in ieder geval je verlies nemen en niet proberen het hele rijtje naar boven te brengen, het leek me al meteen onwaarschijnlijk dat ze alle 20 woorden moesten onthouden (onmogelijke opgave).
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
  zaterdag 25 januari 2014 @ 16:54:47 #118
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_135930451
Ik moet het eigenlijk nog een keer terugkijken. Maar werd er bij die roltrap opdracht ook niet op een gegeven moment door iemand het aantal woorden gehalveerd? Volgens mij reageerde JW toen ook nog, waarom ze dat nou deden. Vervolgens blijft hij bij de antwoorden van Aaf, want volgens hem was het rijtje niet zoveel veranderd. Toen Art zei dat Aaf 4 woorden had ingevuld riep Aaf ook 'maar ik wist er 10!'

Weet iemand welke kandidaat van 20 naar 10 woorden ging?
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
pi_135930469
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 januari 2014 16:45 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]

Dat van die laatste woorden heb ik dan niet meegekregen (dat die al op het bord stonden). Maar toch blijf ik erbij dat het abc idee sowieso niet slim was, het verhaaltje was een (kleine) stap in de juiste richting maar wat dan wel het beste zou zijn geweest? Zelf ben ik iemand die dan eerlijk gezegd gewoon gaat voor de 10 á 12 woorden die me het makkelijkst bij blijven (met ook het risico dat die woorden er allemaal al op staan). Maar in ieder geval je verlies nemen en niet proberen het hele rijtje naar boven te brengen, het leek me al meteen onwaarschijnlijk dat ze alle 20 woorden moesten onthouden (onmogelijke opgave).
Maar je weet niet wat de bedoeling van het spel is. Nu wel, achteraf, maar op dat moment niet.
De eerste krijgt een rij met de opdracht 'onthouden en overbrengen' en dat wordt gedaan. Wat er met die woorden gaat gebeuren is op dat moment bij niemand (op de mol na) bekend). Voor hetzelfde geld kwam de laatste persoon aan bij een bord waarop 3 woorden met een 1 stonden, 3 met een b, 3 met een c enzovoort en moest het juiste woord eruit gepikt worden. Dan is het juist zaak om alle 20 woorden/zoveel mogelijk woorden gehoord te hebben zodat er nog sprake kan zijn van enige herkenning als je de woorden ziet.

En kijk je wel eens naar 'ik hou van holland'? Daar zit zo'n doorvertelspel in. Een verhaaltje wat aan elkaar doorverteld wordt en de laatste persoon moet het verhaal navertellen en bepaalde woorden leveren dan punten op. Dat wordt dus in verhaalvorm gedaan, maar hoe vaak dat wel niet fout gaat. Te veel informatie, te veel associaties, te veel ruis...
pi_135931227
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 januari 2014 16:54 schreef texelonia het volgende:
Ik moet het eigenlijk nog een keer terugkijken. Maar werd er bij die roltrap opdracht ook niet op een gegeven moment door iemand het aantal woorden gehalveerd? Volgens mij reageerde JW toen ook nog, waarom ze dat nou deden. Vervolgens blijft hij bij de antwoorden van Aaf, want volgens hem was het rijtje niet zoveel veranderd. Toen Art zei dat Aaf 4 woorden had ingevuld riep Aaf ook 'maar ik wist er 10!'

Weet iemand welke kandidaat van 20 naar 10 woorden ging?
euhmmm, ik heb even gekeken...van wat we konden horen
Tygo gaf er 16 door aan Suzan (inclusief de verkeerde emotie, fagot en opium), heeft het over alfabetische volgorde
Suzan 11 aan Sofie (die zegt nog 'we komen zo een heel eind')
Sofie geeft er 9 hoorbaar door aan Jennifer
Jennifer geeft er 10 door aan Freek (met de opmerking ven Jennifer dat een ABC wel heel handig was 'oh, dat is veel beter, dat is veel slimmer', gevalletje blond blijkbaar ;) )
Freek 10 aan Daphne
Daphne 10 aan Aaf

Jan Willem geeft inderdaad commentaar op het feit dat ze naar 10 woorden zijn gegaan, maar neemt in zijn eigen rijtje ook de verkeerde woorden over (dus als hij het ABC nagaat, heeft hij het ook over emotie, fagot en opium). 'Spreekt' Aaf nog wel aan op het feit dat ze het over juwelen ipv juweel heeft.
pi_135931555
Tygo had de ideale positie om te mollen. Hij wist dat hij werd afgeluisterd en hij wist welke woorden er geld op zouden leveren. De eersten kon hij dus makkelijk goed doorgeven, dan gaan er gelijk 2 mis en denk dat hij gedacht had dat er onderweg ook nog wel wat mis zou gaan. Alle woorden meer dan 12 kon hij redelijk makkelijk goed doorgeven, die halen de eindstreep toch niet.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
  zaterdag 25 januari 2014 @ 17:48:17 #122
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_135931843
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 januari 2014 15:52 schreef Max23 het volgende:
Ik zat aflevering 2 nog eens te kijken, dat ze de test moesten maken tussen die kraampjes.
Dan gaat Aaf de test als eerste maken. Op 38:24 zie je het bord/pijl met geld naar links wijzen. Op 38:28 wijst die pijl ineens naar rechts!

Zou Aaf die pijl hebben omgedraaid of zouden er op de weg naar de test toe twee van die pilaren staan met bordjes/pijlen?

Dan zou die toch op z'n kop staan?
pi_135931872
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 januari 2014 17:48 schreef amaranta het volgende:

[..]

Dan zou die toch op z'n kop staan?
Klopt, of de achterkant is ook beschreven.
  zaterdag 25 januari 2014 @ 18:00:27 #124
330914 Sherlock_Holmes
2de plaats WIDM prono 2020
pi_135932124
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 januari 2014 17:37 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
Tygo had de ideale positie om te mollen. Hij wist dat hij werd afgeluisterd en hij wist welke woorden er geld op zouden leveren. De eersten kon hij dus makkelijk goed doorgeven, dan gaan er gelijk 2 mis en denk dat hij gedacht had dat er onderweg ook nog wel wat mis zou gaan. Alle woorden meer dan 12 kon hij redelijk makkelijk goed doorgeven, die halen de eindstreep toch niet.
Denk dat er een reden is dat we niet zien wie heeft aangestuurd op die omgekeerde alfabetische volgorde. Denk namelijk dat als de volgorde niet omgekeerd was, dat er meer woorden waren onthouden (Aaf zou met haar beroep een goed ezelsbruggetje daarvoor moeten hebben en wanneer ze bovenaan bij Tygo uitkomen, dan had JW makkelijk iemand van vlak daarvoor kunnen vragen voor de woorden; ervan uitgaande dat Tygo gewoon aan het kl*ten was).

Als ik de mol was, dan weet ik wel wie ik liever onderaan die roltrap had gehad.
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_135932410
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 januari 2014 15:52 schreef Max23 het volgende:
Ik zat aflevering 2 nog eens te kijken, dat ze de test moesten maken tussen die kraampjes.
Dan gaat Aaf de test als eerste maken. Op 38:24 zie je het bord/pijl met geld naar links wijzen. Op 38:28 wijst die pijl ineens naar rechts!

Zou Aaf die pijl hebben omgedraaid of zouden er op de weg naar de test toe twee van die pilaren staan met bordjes/pijlen?

Bij Susan zie je dat ook, eerst naar links, vervolgens naar rechts
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')