Mijn ouders verslechteren de situatie alleen helaas, en een psycholoog heb ik nog niet geprobeert, Ik zou er eens naar kijken.quote:Op donderdag 23 januari 2014 20:16 schreef LizzyYAY het volgende:
Praat erover met je ouders. Heb je ook hulp waar je terecht kan, bijvoorbeeld een psycholoog? Dat kan ook erg goed helpen.
Ik ga waarschijnlijk over anderhalf jaar weer terug...quote:Op donderdag 23 januari 2014 20:16 schreef AppelCake het volgende:
Vraag aan je ouders of je weer terug mag naar een normale school?
Waarom moet je dan nog zo lang wachten?quote:Op donderdag 23 januari 2014 20:18 schreef Jochem333 het volgende:
[..]
Ik ga waarschijnlijk over anderhalf jaar weer terug...
Ja.... geen flauw idee.quote:Op donderdag 23 januari 2014 20:21 schreef AppelCake het volgende:
[..]
Waarom moet je dan nog zo lang wachten?
Als je niet bij je ouders terecht kan, kan een psycholoog een goede uitkomst zijn. Als een psycholoog nog een stapje te ver is, kun je beginnen bij een leraar op je school. Er is vast wel een mentor/vertrouwenspersoon die jou kan helpen.quote:Op donderdag 23 januari 2014 20:18 schreef Jochem333 het volgende:
[..]
Mijn ouders verslechteren de situatie alleen helaas, en een psycholoog heb ik nog niet geprobeert, Ik zou er eens naar kijken.
Tip: ga weg bij die school, echt.quote:Op donderdag 23 januari 2014 20:09 schreef Jochem333 het volgende:
Hallo,
Ik ben nu 15 en heb diagnose PDD-NOS. Ik zit sinds 5 maanden op het speciaal onderwijs, voor dat ik daar zat zat ik op het regulier onderwijs. Wat me wel beter afging eigenlijk, maar mijn ouders vonden het slimmer dat ik daar heen ging, Na deze 5 maanden ben ik zeer depressief geworden en kan op school me plek maar niet vinden, Ik heb het niet naar me zin en mijn thuissituatie maakt het ook niet veel beter. Me vader werkt 60+ uur per week en me moeder zit gestrest thuis, Ik heb geen idee wat ik moet doen en ik ga dit niet lang meer volhouden...
Als het goed is heb je een mentor en heeft elke school een decaan en vertrouwenspersoon. Ga daar eens mee ingesprek. Leg daar uit dat jij het niet naar je zin hebt op deze school en dat het voor jouw gevoel beter ging op het reguliere onderwijs. Eventueel kunnen zij bekijken of er binnen deze school een oplossing voor jou problemen kan worden gevonden. Verder kunnen zij ook over jou problemen in gesprek gaan met je ouders en je eventueel ook in contact brengen met hulpverleners.quote:Op donderdag 23 januari 2014 20:09 schreef Jochem333 het volgende:
Hallo,
Ik ben nu 15 en heb diagnose PDD-NOS. Ik zit sinds 5 maanden op het speciaal onderwijs, voor dat ik daar zat zat ik op het regulier onderwijs. Wat me wel beter afging eigenlijk, maar mijn ouders vonden het slimmer dat ik daar heen ging, Na deze 5 maanden ben ik zeer depressief geworden en kan op school me plek maar niet vinden, Ik heb het niet naar me zin en mijn thuissituatie maakt het ook niet veel beter. Me vader werkt 60+ uur per week en me moeder zit gestrest thuis, Ik heb geen idee wat ik moet doen en ik ga dit niet lang meer volhouden...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |