abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_135864179
Hallo,

Ik ben nu 15 en heb diagnose PDD-NOS. Ik zit sinds 5 maanden op het speciaal onderwijs, voor dat ik daar zat zat ik op het regulier onderwijs. Wat me wel beter afging eigenlijk, maar mijn ouders vonden het slimmer dat ik daar heen ging, Na deze 5 maanden ben ik zeer depressief geworden en kan op school me plek maar niet vinden, Ik heb het niet naar me zin en mijn thuissituatie maakt het ook niet veel beter. Me vader werkt 60+ uur per week en me moeder zit gestrest thuis, Ik heb geen idee wat ik moet doen en ik ga dit niet lang meer volhouden...
-
pi_135864483
Vraag aan je ouders of je weer terug mag naar een normale school?
pi_135864499
Praat erover met je ouders. Heb je ook hulp waar je terecht kan, bijvoorbeeld een psycholoog? Dat kan ook erg goed helpen.
pi_135864608
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2014 20:16 schreef LizzyYAY het volgende:
Praat erover met je ouders. Heb je ook hulp waar je terecht kan, bijvoorbeeld een psycholoog? Dat kan ook erg goed helpen.
Mijn ouders verslechteren de situatie alleen helaas, en een psycholoog heb ik nog niet geprobeert, Ik zou er eens naar kijken.
-
pi_135864629
quote:
7s.gif Op donderdag 23 januari 2014 20:16 schreef AppelCake het volgende:
Vraag aan je ouders of je weer terug mag naar een normale school?
Ik ga waarschijnlijk over anderhalf jaar weer terug...
-
pi_135864774
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2014 20:18 schreef Jochem333 het volgende:

[..]

Ik ga waarschijnlijk over anderhalf jaar weer terug...
Waarom moet je dan nog zo lang wachten?
pi_135864818
quote:
7s.gif Op donderdag 23 januari 2014 20:21 schreef AppelCake het volgende:

[..]

Waarom moet je dan nog zo lang wachten?
Ja.... geen flauw idee.
-
pi_135865353
Begin er op school over. Zal vast een vertrouwenspersoon zijn. Vraag de eerste de beste leraar die je vertrouwd naar de vertrouwenspersoon. Leg hem/haar je probleem voor.
Als je ouders niet willen luisteren probeer je het op een andere manier.

Zorg voor jezelf. Doet niemand anders namelijk. Hoe kut dat ook klinkt. je ouders hebben wellicht het beste met je voor. Maar kunnen niet in je koppie kijken.
Alleen jij weet wat jij wil, leuk vindt en niet leuk vindt. Kom voor jezelf op. Helemaal goed dat je hier een topic opent. Is al een begin.
pi_135867130
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2014 20:18 schreef Jochem333 het volgende:

[..]

Mijn ouders verslechteren de situatie alleen helaas, en een psycholoog heb ik nog niet geprobeert, Ik zou er eens naar kijken.
Als je niet bij je ouders terecht kan, kan een psycholoog een goede uitkomst zijn. Als een psycholoog nog een stapje te ver is, kun je beginnen bij een leraar op je school. Er is vast wel een mentor/vertrouwenspersoon die jou kan helpen.

Je ouders verslechteren de situatie zeg je, dat komt waarschijnlijk omdat ze je niet begrijpen. Voor mensen die geen 'stoornis' hebben is het soms heel moeilijk om te begrijpen. Ze bedoelen het vast niet zo en hebben waarschijnlijk het beste met je voor. (al zijn er uitzonderingen, maar ik ken jou ouders natuurlijk niet) Misschien dat je samen met een leraar met je ouders kan praten, als je het in je eentje niet goed lukt.
pi_135869417
Een psycholoog lijkt me het beste.

Veel succes man. Een nare situatie voor je.
pi_135875610
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2014 20:09 schreef Jochem333 het volgende:
Hallo,

Ik ben nu 15 en heb diagnose PDD-NOS. Ik zit sinds 5 maanden op het speciaal onderwijs, voor dat ik daar zat zat ik op het regulier onderwijs. Wat me wel beter afging eigenlijk, maar mijn ouders vonden het slimmer dat ik daar heen ging, Na deze 5 maanden ben ik zeer depressief geworden en kan op school me plek maar niet vinden, Ik heb het niet naar me zin en mijn thuissituatie maakt het ook niet veel beter. Me vader werkt 60+ uur per week en me moeder zit gestrest thuis, Ik heb geen idee wat ik moet doen en ik ga dit niet lang meer volhouden...
Tip: ga weg bij die school, echt.

Zelf ook een tijd op een school gezeten waar ik me absolúút niet prettig voelde. Daar weg gaan was een van de betere beslissingen uit mijn leven
pi_135882706
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2014 20:09 schreef Jochem333 het volgende:
Hallo,

Als het goed is heb je een mentor en heeft elke school een decaan en vertrouwenspersoon. Ga daar eens mee ingesprek. Leg daar uit dat jij het niet naar je zin hebt op deze school en dat het voor jouw gevoel beter ging op het reguliere onderwijs. Eventueel kunnen zij bekijken of er binnen deze school een oplossing voor jou problemen kan worden gevonden. Verder kunnen zij ook over jou problemen in gesprek gaan met je ouders en je eventueel ook in contact brengen met hulpverleners.
pi_135882763
Praten met je ouders of professionele hulp zoeken.
Yo tengo, tú tienes, Él/Ella tiene
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')