abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_135927646
Vanessa: is er een leuk spel om straks gewoon buiten doen in twee groepen? Ik heb niet zo snel een idee.

Trefbal, piraatje..

Iets met een lintje in je broek en dan afpakken en dan op een plek wegleggen.
Gio: We moeten eigenlijk ballen kopen.
Hakim: Ja leuk voor team building enzo.
Vanessa: Ja leuk idee. Je bent even bezig en kunt lachen. Er word te weinig plezier gemaakt. Met een spel kan je even lachen. Vind jij het een goed idee Billy?.
Billy: Ik vind het hartstikke gezellig. Teambuilding.
Ook al kan ik tomaatje nooit vergeten.. ;) toch getrouwd met een andere meneer O+
pi_135927766
RuuT wast zijn eigen spullen af. "Dat is afgesproken jongens"
Ruud: Ja, een voor allen, allen voor een.

Peter is opzoek naar de telefoon. Ik kan hem niet blijven volgen met de streams.

Stream drie: Rienk en Laura zijn in gesprek.
Rienk: Nee ik vind het niet belangrijk om een bed te hebben.
Laura: Maar je slaapt er wel op
Rienk: Ja, ik vind het niet belangrijk om er te geven wel of niet.

Laura denkt dat ze het geestelijk wel aan kan om in Utopia te blijven.

De stream gaat naar Peter die belt met een dame voor haar hondjes. Ze moet een boekje meenemen waarin staat dat de honden minstens 7 dagen van te voren ingeënt zijn. De mevrouw zegt dat ze die wel heeft en ze netjes bijgehouden zijn.

Peter belt nog eens aan de lijn.. maar de andere kant is niet te horen. Pas extreem laat in het gesprek.. iemand is er om 2 uur.

[ Bericht 37% gewijzigd door Dottey op 25-01-2014 14:55:04 ]
Ook al kan ik tomaatje nooit vergeten.. ;) toch getrouwd met een andere meneer O+
pi_135928118
Aike heeft een ontstoken vinger. Ruud heeft geen rijbewijs, hij geeft er niet om. Hij kan wel rijden, maar heeft de theorie nooit gedaan.

Emil en Hakkie. Emil: Wie stem jij? Hakim: Ik gun Paul het plezier, dus dan stem ik op het meisje. Voor mij persoonlijk speelt er geen voorkeur. Ik vind ze allebei niets toevoegen aan het geheel. Emil: zij heeft topsport gedaan, dan kan je die knop gewoon omzetten. Hakim: gaat ze dat iedere dag doen, die koeien... Emil: ze noemt die koe punani. Ik weet dat ze daar van houdt, maar...

Andrea zit bij Rienk en Laura. Rienk en Andrea over God. Ik word beschermd zegt Rienk. Tegen fouten. Laura: jij bent heel anders dan de meeste mensen, je denkt anders. Ja, zegt Rienk. Ik ben super rationeel. Ik heb alles proberen te rationaliseren. Ieder mens kan goed met zijn verstand begrijpen. Alleen de weg daar heen is ontzettend moeilijk. De smalle weg is de weg naar het leven. Rienk praat over de fractal nature of the universe. In een boom kan je het zien, de boom bv. heeft takken, maar ook in het blad zitten dezelfde vertakkingen (nerven). Groot en klein is hetzelfde, eindeloze herhaling. Een atoomkern, staat gelijk aan het universum. Van het kleinste tot het grootste heeft het dezelfde vorm en formule. Fractaal noemen ze dat. Grote denkers waren daar mee bezig. Laura: jeetje, grappige denkwijze. Mooi als iedereen elkaar in zijn waarde kan laten. Rienk: je hebt altijd mensen die dat niet doen. Als hun waarde vereist om een ander niet in zijn waarde laten, moet je diegene dan in zijn waarde laten? Bijvoorbeeld een Hitler, moet je die in zijn waarde laten? Rienk: mijn moeder zei, je moet bemoedigend zijn tegen mensen. Maar dat kan niet altijd. Soms moet je mensen op dingen wijzen.
pi_135928182
Rienk in gesprek met Laura.........Ze zijn verplicht als ze iemand bellen om eerst te zeggen, dat degene Live op internet te horen is, anders kan degene hun aanklagen. Dat is aan alle bewoners vertelt die aan Utopia deelnemen door *achter*
OpperHeks van de vliegende bezemsteel te Amsterdam
pi_135928212
Laura: je kan nooit oordelen als je iemand niet kent. Rienk: het beste is om jezelf te kennen. Als ik jou beoordeel, beoordeel ik eigen alleen dat deel wat ik zelf kan zien, niet Jou. Jij zou zo een talkshow kunnen hebben zegt Laura. Alles wat ik wou, is me tot nu toe gelukt, zegt Laura. Rienk: gezegend mens ben je dan. Laura zegt: ik doe eigenlijk elke dag wat ik leuk vindt. Niemand zegt wat ik moet doen. Heerlijk. Altijd chill, lekker relaxed. Ik hou niet van ruzie. Laura: ik hou van lekkere superrelaxede vakanties. Witte zee, cocktailtje. Laura's ouders zorgen te goed voor haar. Rienk: omdat je nu hier zit ben je net zo arm als ik. Ja zegt Laura, dat is ook eigenlijk wat ik wil. Rienk: met zijn broer had hij het over: kan je een andere cultuur in Nederland creëeren... In Utopia. Als iedereen op zijn 18e ooit een dropping moet doen (zie maar hoe je thuiskomt) zou misschien binnen tien jaar de samenleving wezenlijk anders zijn.

Leuk zijn ze met elkaar aan het praten. Klojo's draaien de stream van ze weg. Bah.
pi_135928312
15:15 Complotjes.

Op een andere stream gaat het weer over complotjes.

Paul, Hakim en Emil zijn erbij betrokken. Het plan blijft steeds wisselen maar komt erop neer dat Laura mag blijven, als zij tenminste ervoor zorgt dat Peter eruit gaat. Daarna willen ze weer dat Jimmy eruit gaat en het laatste dat gezegd is tegen Paul "Kun jij het nog een maandje met Jimmy uithouden?"

Paul reageert "Ja, zolang die Laura maar de koeien blijft doen. Anders gaat zij er de volgende maand uit. Klaar". Emil geeft aan dat ook Ruud het fijn vindt als RuuT gaat; twee Ruuds is zo verwarrend.

Aike en Isa zitten ook aan tafel. Beide dames denken dat RuuT een betere aanwinst is dan Laura.

Hakim is bang dat de 'nieuwen' het over nemen. Dan heb je Jim en nog 2 nieuwe straks! Als de stemming 7/7 wordt dan blijven ze allebei roept Gio. De rest denkt dat niet... want dan is het spelelement weg. Toch wil Gio zo gaan stemmen dat ze beide 7 stemmen voor hebben.

Gio vindt dat je RuuT niet meteen moet afschrijven: je moet aan ze vragen hoe zij denken geld te gaan verdienen en wat ze allemaal kunnen. Hakim vindt dat niet: 'Niet iedereen hoeft geld te verdienen want dat doet hij wel'.

Peter staat er ondertussen ook bij. Ze mogen van de regie niet zelf 'invloed uitoefenen op het spel'. Dus Peter mag eigenlijk niet naar Laura toe om te zeggen 'ik stem op jou als jij niet op mij stemt!'.

15:25 stream out

[ Bericht 12% gewijzigd door SaladShaker op 25-01-2014 15:25:22 ]
pi_135928630
15:35 Vanessa & Laura: Ons Utopia

Vanessa staat buiten met Laura. Laura voelt zich toch wat gespannen en zit niet lekker (in haar vel?). Er zijn veel roddelaars binnen... en ze heeft zeer goede oren. Dat is vervelend.

Vanes geeft aan 'trek daar je conclusies uit'. 'Je moet er van uitgaan dat je mag blijven, want ik roddel niet met andere mensen'.'ik loop het voorbij want ik heb daar geen zin in. Ze spelen alles zo tactisch, ze speculeren voortdurend.' 'Dit is niet het Utopia dat ik voor ogen heb'.
'En ik zeg het 1000x, je wordt gevolgd door streams. Iedereen ziet het! Iedereen weet wat je doet en hoe je je opstelt'.

Laura; 'Ze zijn schijnheilig, ze zijn nep'.
Vanes: 'Als jij blijft... dat voel ik....dan hoop ik echt dat jij steun aan mij hebt en ik aan jou'.
Laura; 'ja dat hoop ik ook, daarom trek ik ook naar jullie.' 'Ik heb natuurlijk het voordeel dat ik een beetje weet wie jullie zijn. Ik weet wel wie nep zijn en wie niet'.
Vanes: 'Met de helft die hier inzitten wil ik geen utopia'
Laura; 'bepaalde mensen moeten gewoon weg, omdat ze schijnheilig zijn'.
Vanes: 'geen zorgen, zo ga ik volgende keer ook stemmen'.

Gisteren heeft iemand de wijn van Laura gepakt.
"Jij was ff weg, andere mensen komen en die pakken gewoon jouw wijn. Zonder jouw toestemming. Zoiets doe je niet. Zoiets doe je gewoon niet. Ik zie het gebeuren en ik onthoud het. Ik doe alsof er niets aan de hand is maar vergeten....dat doe ik het niet."

Vanessa & Laura: Peter moet blijven.

[Peter loopt in de verte, komt naar hen toe]
Van mij mag Peter er niet uit, zegt Vanes. Ook Laura is het ermee eens. Peter is een goede vent, ook met z'n hondjes enzo... het is echt een schat en hij wordt behandeld als stront. Laura gaat Peter er niet uitstemmen.

[?] geeft de koe een klokhuisje. Hij roept meteen 'als boer John dat ziet. ojee!'.

[ Bericht 23% gewijzigd door SaladShaker op 25-01-2014 15:41:03 ]
pi_135928762
Ze staan wel gezellig te babbelen. Ze zijn het erover eens, dat je gewoon alles wat je ziet en hoort moet onthouden. Je kan het voor je houden maar je weet het wel, dan doe je niemand kwaad. Vanessa zegt dat ze het echt niet vond kunnen gisteren dat ze zonder te vragen Laura's wijn pakten. Laura zegt dat ze thuis Vanessa zag en dacht die kan wel hulp gebruiken, ik kom er aan Vanessa.
pi_135929022
Vanessa stemt dat Laura mag blijven, Vanessa hoopt een *Maatje* aan Laura te krijgen.
Vanessa ziet en hoor het gekonkel omtrent Peter, Laura wil ook graag dat Peter blijft.
Ruud en peter staan buiten, en schoppen tegen een molshoop, en staan een beetje te ginnegappen over het gras.
Peter legt aan Ruud uit of je op tv ook de palen ziet, Waar de camera`s hangen..Nee natuurlijk niet, maar als daar iets gebeurd pakken ze die paal en gebeurt daar wat pakken ze de andere, Snap je zegt Peter, Ja antwoord Ruud.

Ruud had de eerste dagen dat hij de camera`s in de gaten hield vertelt hij aan Laura, maar nu helemaal niet meer..
Charlotte dacht weer aan iets anders zegt ze, Charlotte trekt het gesprek weer naar haar toe en fluistert tussendoor.....het gaat over de lusten van Ruud.......Laura grapt, Je kan altijd een oproep doen hoor.
Laura wil even op bed liggen, Charlotte heeft nog haar taken te doen zegt ze tegen Laura......

Charlotte vraagt aan Laura of ze al bij de tafel is gaan zitten, Laura antwoord, ze hebben het toch over me dat weet ik, Nee antwoord Charlotte maar dat ze je een beetje leren kennen.
pi_135929321
Iedereen moet naar buiten, sommige duwen de tractor een paar meter verder.........RuuT vind het jammer dat hij niet zijn dingen vandaag af krijgt, Emil en Laura hebben het over een kont en nog wat....Vanessa zegt tegen RuuT, Koud windje he en staat een beetje te klappertanden naast hem.
Billy zit op de tractor te zwaaien als een Koningin....*een beetje wuiven misschien* :P en ze wordt rond geduwd........Het spiegeltje is kapot, OHHHH mijn spiegeltje is gebroken kirt ze, sommige staan Hallo Meneer de Uil te zingen en zo wachten de bewoners tot ze weer de loods in mogen gaan.

[ Bericht 0% gewijzigd door Toverheks op 25-01-2014 16:12:40 ]
pi_135930136
Ze mogen weer naar binnen, Vanessa staat achter het blauwe zeiltje zich te wassen.....Hakim aan de telefoon, Niemand pakt op, de fietsenmaker niet, de wasmachinemeneer ook niet, en ook die van de Laptop pakt niet op.
Ja het is zaterdag zegt Aike en bedoelt het is al tegen 5 uur, nee sommige zijn particulier en sommige zijn bedrijven antwoord Hakim, moet ik het dan maar weer maandag morgen proberen , Vraagt hij aan Aike....
Als ze niet op pakt pakken ze niet op zegt Hakim tegen Jimmy, maar een andere misschien vraagt Jimmy vragend, Hakim vind dat dus niet kunnen, hij heeft afspraken met sommige bedrijven etc.etc. maar snap wel wat Jimmy bedoelt.

Aike haar vinger ligt open, en zit met haar hand in de soda, de andere vinger is ook al ranzig antwoord ze Peter die bij haar komt staan....
Jimmy zoekt zijn stokje met touw, hij was een boog aan het maken van hout.
Harold is naar huis maar het boeren is over genomen door paul, die boert wat af per dag........Paul zoekt zijn boekje op tafel.
Hakim gaat weer bellen en Jimmy heeft zijn stokje met touw weer gevonden en staat te prutsen.
Kom op *Sjonguh* zegt Hakim maar er wordt niet opgenomen aan de andere kant van de lijn.

Hakim gaat nu weer bellen voor de wasmachine zegt hij, want die is heel hard nodig, en de telefoon gaat weer over.................Maar die neemt ook niet op, Hakim zegt we denken dat we het vandaag maar moeten afblazen, niemand pakt op, de fietsenpik pakt niet op, de laptop pakt niet op en de wasmachine pakt niet op, Ik heb 2 verschillende nummers van de wasmachine gebeld....Paul antwoord....Dat is wel heel erg toevallig.......Maandagochtend gaat Hakim het maar weer opnieuw proberen.

RuuT staat iets te boren, Andrea is aan het kladderen en kliederen met verf op een gipsplaatwand, Andrea heeft het nu over haar dochter,de naam van haar dochter Sophia staat er ook op het wandje, Isabella staat ook wat op te schrijven met viltstift.
9 jaar lang heeft Andrea haar dochter al niet gezien......Andrea is met een boodschap in Utopia, dit is de reden waarom ik hier ben antwoord ze Gio die over haar dochter begon.
De rest kan ik niet verstaan want ik hoor Aike er door heen.

Dan komt Gio weer door, vanaf haar 12e jaar heeft Andrea haar dochter al niet meer gezien.......ze woont vlak bij Andrea om de hoek, Andrea heeft er alles er aan gedaan om contact dus te zoeken vertelt ze.
Gio vraagt, *Was het een vriendje of niet?* anders ga ik wel ff langs haar, Nou ze wordt zo verliefd op je hoor antwoord Andrea....................
Andrea schildert een trap en de bewoners, ze gaan allemaal omhoog *WEG MET HET EGO* heet het.....Andrea vind dat iedereen nog een enorm ego heeft en daarom niet kan samen werken .

[ Bericht 8% gewijzigd door Toverheks op 25-01-2014 17:09:24 ]
pi_135931532
Peter vertelt Ruut dat ie hoopt dat als ie erin blijft, hij snel een brief krijgt waarin Gineke hem er weer inschopt. Dus het maakt je helemaal niets uit vraagt Ruut aan hem.
Of je er nou in blijft of moet vertrekken

Ze vragen aan de camera of iets (RuuT wilde een touw spannen voor de camera)mag, als de camera nee schudt mag iets niet en andersom. (uit de COS)

Ze hebben om 14:30 warm gegeten (aardappels, bonen, gehaktbal) en nu alweer aan de pannenkoeken
Paul is weer aan het bier
Ruut Hakim Paul eten de pannenkoeken aan de grote tafel. Emil schuift aan.
Andrea Aike bespreken daar ook hoeveel kramen op de biomarkt komen en waar ze moeten staan

Emil en Gio zijn aan het melkbuspitzakjegooien.
Bil kliedert aan haar schilderij

Ruut staat gelijk op en gaat weer aan de slag. Hij. wil het wasrek een goede plek geven.
Hij ziet dat Hakim en Paul bier drinken en vraagt aan Billy hoe ze daar aan komen. Bewaard van gisteren, zegt ze.

Pisschwanzen, maar misschien doe ik dat straks ook wel, zegt Ruut.
Even later: Fucking Prick
pi_135932390
Paul laat zich lelijk uit over Ruut: "Kijk die KUT nou gaan."

Paul: "Ik heb niks met hem."
Zij wil de koeien doen en op een kunstenaar en bouwvakker zitten we niet te wachten.
Peter heeft het gevoel dat geen van 2 hem er uit gaan stemmen en als ze willen dat Billy er uit gaat, dan gaat Billy er uit.
Paul zegt: "Als de groep iets wil, ga je daar als nieuwkomer toch niet tegenin?"

Ruut tegen Lot en Andrea: "Dan spuwen zijn ogen vuur en gaat ie tekeer tegen iemand en dan treedt niemand van jullie op."
pi_135932490

Aike heeft een tijd zitten managen hoe en wat met de kramen. Ze vraagt Paul en hij zegt hoe het moet.

RuuT gaat bellen. Hij heeft een adresje voor een massagestoel. En weer zonder overleg.

Hakim zegt tegen Paul dat die nieuwe niet zo stom moet zijn om Peter te laten blijven, dan weten wij wat we de maand erop moeten doen.
Dre komt er bij en ze komen tot de conclusie dat Hakim zich verveelt en moeite heeft het te accepteren zoals het is.We blijven er nog 11 maanden zo in. Hakim en Paul zeggen stellig dat ze er zo geen 11 maanden in blijven. "Komt wel goed, komen jullie lekker mee naar Bonaire", zegt Dre
pi_135932701
Bij de koeien zijn Lot en Isa:
Lot over Laura: "Zij gaat het hier echt niet leuk vinden hoor!"
Isa: "Zij wil feesten en dan stemmen we Peter eruit en dan laten we haar erin. Dat spoort niet."
Lot: "Wat zij hier wil doen, gaat niet gebeuren."

Er moeten een paar ego's weg, zegt hij, maar of hij zelf geen ego is. "Nee geen ego", zegt Isa, "maar hij heeft een mening en zal die laten horen."

Isa zegt dat zij naar hem trekt. Iedereen behalve Paul en dus ook niet Hakim.

Ruut heeft gezegd dat die muren zonde van het geld zijn.
Hij heeft al een aantal dingen gedaan waarvan ik denk.............", zegt Isa.
Volgens Lot heeft ie brains.

"Ze vinden het dubbel, ze is zo lief." zegt Lot.
"Gisteren was ze weg, waarom?", vraagt Isa. Lot: "Omdat zij weet hoe de mensen hier zijn, en dan moet ze lief en aardig doen tegen mensen van wie ze wat gezien heeft."

Van Isa mag Jimmy weg. Peter kan nog veel leren, en van zijn fouten en het loslaten.
pi_135933026
Lot is veranderd door de groep.
Zij kwam positief binnen en door haar argwaan is ze veranderd.

Isa: "En dat noemen we dus het bestuur...Aike, Hakim en Paul....en beter voor Billy dat ze er nu niet meer bij hoort bij het bestuur. Ik maak er alleen nog geen echt punt van omdat ik zelf met de biomarkt bezig ben."

Lot: "Ik dacht ik moet het toch zeggen."
Isa: "Ja vandaar dat ik dacht ik moet het toch zeggen."
Lot: "Ik wil gewoon iemand.....maar dat is niet mogelijk, Sofie mn vriendin hier. Jij doet ook liever de administratie, daar ben ik van overtuigd."
Isa: "Nee ik vind die koeien hartstikke leuk."
Lot: "Jawel, dat hoorde ik via via, dat je zei ik ben hier mee bezig, laat die koeien dan maar."
Isa: "Oh, dat heb ik helemaal niet gezegd, dat is dan stoken!"

Isa: "Weet je, ik vind het moeilijk, ik heb er ook niet veel mee, mensen die bovenaan staan, dat bestuur. Ik heb mn naam op mn beker gezet maar verder doe ik er niet aan mee. Met eigen bestekje...."
pi_135933082
Andrea regelt een bed voor Ruut

Charlotte had niet in de gaten, dat de brokken voor de koeien op waren, want
ze was er een paar dagen niet bij .

Isa zegt, dat ze voortaan begin van iedere maand hier 600 Euro voor moet aftikken bij Aike.

Lot: "Ik hou niet van kutstemmingen. Ik moet dat meisje mijden, want ze is heel erg op mij gefocused. Ik vind haar heel lief maar ik wil niet gefocused zijn op 1 iemand, dat moet ik hier ook een beetje leren."

Met dank aan Marrrije en Flower _O_
pi_135933139
Isabella en Charlotte in de stal, Isabella wil dat peter blijft, dan kan hij nog heel wat leren, Het moet niet zo zijn dat hij erachter gekomen is dat hij verliefd is en naar huis wilt, Peter is op zijn plek in Utopia vind Charlotte.
Isabella wil Jimmy eruit hebben.
Charlotte voelt dat er mensen liegen, allemaal kleine dingentjes.
Charlotte wil laura er wel uit hebben, Die is hier niet op haar plek.
Vanmorgen toen Charlotte bij de koeien aan het werk was samen met Laura vertelde ze aan Laura dat ze voor haar koos.
Isabella hoopt dat RuuT een eigen mening heeft en die laat merken, Nou die eigen mening heeft RuuT wel volgens Charlotte.
Charlotte denkt dat iedereen voor RuuT is, behalve Paul en dan volgt Hakim natuurlijk in Paul zijn kielsoog.
Isabella vind dat iedereen moet meewerken bij de kippen en koeien, niet alleen dat Charlotte de verantwoordelijkheid neemt.
Isbella adviseerd Charlotte gewoon naar Aike te stappen en zeggen *Ik heb 600 euro nodig en bestel me dingen* ( voor de dieren) want Charlotte vind het toch onzin met dat vragen aan tafel etc.
Isabella vind het moeilijk, ze heeft het er moeilijk mee met leiderschap, ze heeft het nu over eigen bordje en bestek en dat ze haar naam op haar beker heeft gezet, ze vind het onzin en zelf te moeten afwassen.
Zakelijk is ze niet echt jevanhet i.v.m. de BioMarkt, vanmiddag was er een Meneer vertelt ze, die haar over rulde en toen had ze zoiets van whaaa wat gebeurt mij.
Charlotte is een beetje van haar stukje af zegt ze, ze houd niet van die KUT stemmingen en ze wil dat meisje ( Laura bedoelt ze) die zo op haar gefocust is, omdat Laura dus dacht lekker chille met Charlotte enzo, Charlotte denkt dus dat Laura er speciaal voor haar is.Charlotte wil met de groep en niet met 1 iemand, Charlotte voelt het dus zo , eerst was ze met Lindy, dat was heel prettig, en Toen werd het Billy maar die heeft Charlotte onstabiel gemaakt volgens Charlotte zelf...Isabella denkt dat Jimmy eruit gaat, Jimmy doet heel overdreven zijn best, Isabella weet het niet meer met Jimmy.
Isabella zegt, Charlotte wees blij dat het niet aan ons ligt, want ik wil echt die keus niet maken.
Isabella wordt helemaal moe van Andrea, die loopt te rennen en te vliegen te zuchten maar loopt te klagen dat haar rug pijn doet, en doet voor de rest niets.
Charlotte heeft niet het gevoel iemand in Utopia te kunnen vertrouwen. Ze wil zijn wie ze WAS, Wees dan zoals je bent antwoord Isabella.
Isabella is helemaal van een groep, van mensen, maar heeft ook behoefte aan 12 uur niemand helemaal stil, oordoppen en muziek in.
Charlotte is van de kaarsjes aan, lekker thuis, muziek en lekker chille, vriendinnen drankje en van stappen.
En zo kwebbelen de dames gezellig door onder het melken
pi_135933200
Isa: (over Billy) die is niet stabiel genoeg
Lot: "Ja die heeft mij ook onstabiel gemaakt, een beetje dan."
Isa: :Ja maar die gaat er niet uit, dat weet ik heel zeker."

Isa begint zelfs mensen te missen van wie ze nooit dacht ze te gaan missen.
Ze wil graag nu 12 uren niemand om zich heen.
Een bank, lekker glaasje, zelfgemaakte soep en een kaasplankje. Tvkijken en dan denk ik goh......een dvd. Tot 2 uur en dan ga ik slapen. De hele tijd twee katten om me heen. Dat zou ik ook willen, maar dat heb ik ook niet.

Lot wil zonnebank en chillen met vriendinnen.

Beide willen ze zelfs wel werken en ze hopen dat thuis alles goed gaat. En ze voelen zich daarin beperkt.

Peter heeft het over de kijkcijfers, 700k schakelen over na Piet Paulusma...ennnnnnnn....... SL....
pi_135933382
Andrea vindt het niet eerslijk dat Ruut geen bed heeft.
Hakim zegt dat er maar een oplossing is: Jim naar buiten.
Ruut wil Laura in een bed met Lot.

Aike: "Hele belangrijke plattegrond."
Rienk: "Zal dan wel niks voorstellen."

Wat een KUT, zegt Paul over Ruut, hij moet gewoon kapot gaan op die grond."

Dre hij slaapt toch overmorgenavond weer in zijn eigen bed, zegt Paul.
Hakim weet niet wie dat op moet lossen, wij of zij?

Bil is het niet mee eens, fuck it. Zij vindt het karakter dat hij zijn bek niet opentrekt. Paul en Hakim vinden dat niet ok. Gaat helemaal nergens over, volgens Paul.

Aike vindt dat iedereen zich met het grote geheel moeten bezig houden.
Rekent nu alweer op 2500 euro voor 15 kraampjes en 10 euro entree.
Gio stelt voor dat er 2 voor de prijs van 1 mogen komen. Dat kan niet vanwege het paspoort enz.

Paul komt er nu mee dat de rpijs per kraampje wel erg veel is. 17,50 pk
In de toekomst gaat dat wel lager worden.

Hakim gaat zo naar bed :W

[ Bericht 9% gewijzigd door -sabine- op 25-01-2014 18:51:50 ]
pi_135933733

Vanessa bakt nog steeds pannenkoeken.

Hakim zegt dat ze op internetpoker alles op "zwart" moeten zetten.
"Alles opmaken!!", zegt Paul
Dezelfde Paul die iedereen de hele week 40 uur aan het werk wil hebben zit na de berekening van Aike met de biomarkt te brallen: "Dan doen we dus gewoon daarna de hele week lekker niks."

Er komt een mechanische stier, een kop-van-jut. Niet leuk voor die biomarkt, zegt Hakim, misschien voor een event (niet mijn woordkeuze)
En het is al weer een festival geworden, 25 euro entree. _O-

Die honing, dan zouden we dus een klein volkje kunnen krijgen, een 2ehandszet, 20 000 bijen zou ongeveer rond de 300 kunnen krijgen en op jaarbasis brengt dat 800 euro op. Gio vraagt of er werk in zit. Neheeee. Zijn die beesten er zeker in? Ja!
pi_135935665
RuuT staat te prullen en te prutsen op de mobiel, gewoon zijn ding te doen.
Lot komt *O* binnen, waarop Ruut vraagt wat ze heeft gedaan dat ze weer even opgepept is. Ze heeft haar hoofd leeg gemaakt. Of zij het ook voor hem even kan doen. Lot legt uit dat ze een gevoels mens is en het lastig vind met de "vier seizoenen in een uur" gevoelens. Ze moet af en toe even ontladen. Ruut vertelt dat hij enorm veel ideeën heeft maar dat hij een beetje tegen gehouden word door de regels. Dat vind hij erg jammer. Lot begrijpt het.

RuuT gaat verder met de telefoon als Lot weer verder gaat. Hij bladert door MP die opgeslagen zijn en zoekacties die gemaakt zijn. Hij vraagt aan Paul of hij een bepaalde advertentie niet ziet zitten voor een hete lucht blazer (of iets dergelijks) 2500. Paul zegt nee die mag niet. "Oh"; reageert Ruut. Paul voegt toe: "Die maakt te veel herrie voor hier." RuuT geeft aan dat hij gewoon even aan het bladeren is op de telefoon..
Paul gaat weer verder met iets en RuuT vervolgd met bladeren op de telefoon.
pi_135935845
De stream gaat over naar Paul die aan tafel zit met Emil, Peter, Aike, Rienk en Isabella.

Paul tegen Peter: Ik heb gehoord dat jij naar huis gaat.
Peter; O? Van wie?
Paul: Van een engeltje.
Emil: Wat denk je dat die nieuwe van jou vinden? Denk je dat ze jou allebei niet naar huis sturen?
Peter: Denk je echt dat het groepsbelang telt?
Isa: Ze zijn ook hier om de groep helemaal door de war te gooien.
Paul: Dus hij gaat weg.. en anders is hij de volgende die weg gaat.
Isa: nee dat hoeft toch helemaal niet. Als het verdeeld is.
Paul: Kan.
Emil: Dinsdag weten we het.
pi_135935952
Peter denkt dat de genomineerde met een ingepakte kist klaar staan en dan moet je direct weg. En daarna krijg je in een apart ding dat een van hen .. en een nieuwe.
Isa: Ik denk dat er een hele aparte wending komt.
Emil: Nee joh alle wendingen zijn al weg.
Een hoop cijfers worden gestrooid.
Peter heeft het over zijn rotzooi opruimen en dat hij zo geen kans krijgt om dat te doen.

Isabella praat daar dwars doorheen. Je moet misschien nog een maand man.
Emil: je gaat hier niet dood hoor.
De zender volumes worden afgewisseld. Er gaan twee gesprekken door elkaar.
Peter weet niet of hij er sterker van gaat worden.
Emil: Dat weet je allemaal niet.
pi_135936198
De volumes zijn rot.. het is moeilijk te volgen. RuuT is er ook bij komen te zitten en zegt
je kunt barmhartig hem eruit stemmen, maar je moet ook tactisch denken.
Je kunt het nooit weten wat je moet doen. Als ik bijvoorbeeld voor iets ga zou ik ook nog door mijn achterban kunnen worden aangesproken.
Zijn vrouw heeft gezegd; voorzichtig dat je zegt met wie wat.. je kunt niet hoe of wat zeggen.
Emil: Er zijn altijd mensen die tegen je zijn. Je moet hierbuiten dan weer knokken wie je bent.
Isa: Er zijn er nu altijd drie in roulatie.
Paul: Als je iemand met drie stemmen weg gaat.. Neem Peter dat is een goed voorbeeld.
Peter: Nee dat ben ik niet, omdat mensen dachten hij heeft iets gedaan en vonden het makkelijker om erop te stemmen.
RuuT: De buitenwereld denkt.. f*ck it.. dan moet je maar uit jezelf gaan. Maar hier binnen gaat het heel anders. Je krijgt sympathie voor iemand. Neem Billy die heeft nog angst en paniek in haar ogen vanaf de nominaties. Stel ik blijf een maand, dan ben ik ook diegene die niets weet en de volgende weer alles.
Rienk: De mensen van buiten weten niet alles.
Paul: Wat jij en ik buiten bespreken samen weet de rest niet.. maar de buitenwereld wel.
Rienk: Dat zijn niet de belangrijke dingen
Emil: De mensen buiten krijgen een vertekend beeld. Ze denken dat ze kunnen oordelen omdat ze meer zien, maar daardoor zien ze het wel wat scheef.
Paul: Mensen zien hoe wij mot maken, maar die zien ook hoe wij het goed maken.
RuuT: Het gaat eerst om de sensatie natuurlijk.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')