Die ken ik ook nietquote:Op donderdag 23 januari 2014 00:31 schreef superworm het volgende:
[..]
Ja. Mocht ik ooit leraar worden dan wordt dat uit het hoofd leren. Eén van dé standaardmemes onder (onderejaars)studenten.
Dankquote:Op donderdag 23 januari 2014 00:32 schreef superworm het volgende:
[..]
http://en.wikipedia.org/wiki/Beeching_cuts
Engeland had als eerste land treinnetwerk en na 140 (ongeveer) jaar was werkelijk elk poepgat waar iemand woonde met een rail verbonden. Kostte echter enorm veel geld en daarom is er uiteindelijk een groot deel opgeheven van die lijnen/stations.
Ja! En zelfs de docu's over de Underground zijn tof, hebben ook verschillende programma's over onderhoud/personeelstaken nu.quote:Op donderdag 23 januari 2014 00:32 schreef tupolev141 het volgende:
Great British Railway Journeys met Michael Portillo!!
Je kunt dat dijklichaam heel erg goed zien aan de noordkant van de A12 bij De Haar Aansluiting. Het stuk vanaf daar naar Rhenen is in 1981 gereactiveerd. Voorbij Rhenen niet. Dat is ook de enige spoorbrug over water die na de oorlog niet herbouwd is. De huidige Cuneraweg van Rhenen naar Kesteren loopt over een brug die ligt op de pijlers van de oude spoorbrug.quote:Op donderdag 23 januari 2014 00:30 schreef superworm het volgende:
[..]
Weet niet, oprecht niet. Beide kanten zijn te begrijpen, spoor was iig een stuk duurder geworden nog (en is in UK al erg duur).
Hier in mijn woonplaats reed ooit ook de trein, het station is al sinds 1945 verlaten maar staat er nog, rails verroest en deels opgebroken; Valleilijn heette dat, van Amersfoort direct naar Veenendaal.
"In Bradshaw's days....."quote:Op donderdag 23 januari 2014 00:32 schreef tupolev141 het volgende:
Great British Railway Journeys met Michael Portillo!!
Dat wist ik niet, dat daar ooit een brug was, oprecht interessant. Dat spoor liep dus keihard door de rivieren over? Dacht altijd dat het puur veenendaal-afoort was, omdat dat nu ter sprake komt qua herbouw e.d.quote:Op donderdag 23 januari 2014 00:33 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Je kunt dat dijklichaam heel erg goed zien aan de noordkant van de A12 bij De Haar Aansluiting. Het stuk vanaf daar naar Rhenen is in 1981 gereactiveerd. Voorbij Rhenen niet. [b]Dat is ook de enige spoorbrug over water die na de oorlog niet herbouwd is. [/b]De huidige Cuneraweg van Rhenen naar Kesteren loopt over een brug die ligt op de pijlers van de oude spoorbrug.
Doet het nietquote:
Ja, voor de oorlog was dat zelfs DE grote lijn tussen Amsterdam en Köln: Vanaf Amersfoort over de Ponlijn, Veenendaal, Rhenen, Kesteren, daar aantappen op de Betuwelijn, (dat aansluitwissel is pas in 2008 afgebroken geloof ik), dan bij Zetten-Andelst lag er een boogje naar Nijmegen (nu onder de Betuweroute bedolven) en verder via Groesbeek - Kranenburg - Kleve - Krefeld naar Köln Kesteren was in die tijd een internationaal overstapstation vanuit / voor de richting Rotterdam ( via Tiel - geldermalsen)quote:Op donderdag 23 januari 2014 00:34 schreef superworm het volgende:
[..]
Dat wist ik niet, dat daar ooit een brug was, oprecht interessant. Dat spoor liep dus keihard door de rivieren over? Dacht altijd dat het puur veenendaal-afoort was, omdat dat nu ter sprake komt qua herbouw e.d.
Sorry Whiskers, zo'n stel mannen die het over ouwe spoorlijnen hebben. Haha. Kan je je al inbeelden dat we leunend op een schop in ons volkstuintje het hebben over hoe het vroeger allemaal beter was!!quote:
Ah, HEEL begrijpelijk. Spoor tussen boven- en onder-Nederland is nooit goed hersteld, altijd via Dordrecht/Utrecht of via Arnhem. Een enorm gat in het midden waardoor reizigers vaak HEEL ver moeten omreizen. Zodra Den Bosch-Utreg uitvalt is het hele zuiden fucked.quote:Op donderdag 23 januari 2014 00:38 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja, voor de oorlog was dat zelfs DE grote lijn tussen Amsterdam en Köln: Vanaf Amersfoort over de Ponlijn, Veenendaal, Rhenen, Kesteren, daar aantappen op de Betuwelijn, (dat aansluitwissel is pas in 2008 afgebroken geloof ik), dan bij Zetten-Andelst lag er een boogje naar Nijmegen (nu onder de Betuweroute bedolven) en verder via Groesbeek - Kranenburg - Kleve - Krefeld naar Köln Kesteren was in die tijd een internationaal overstapstation vanuit / voor de richting Rotterdam ( via Tiel - geldermalsen)
Maar nu maar weer over de bijtjes anders wordt Whiskers boos
Owh, ik ken Fles al evenquote:Op donderdag 23 januari 2014 00:39 schreef tupolev141 het volgende:
[..]
Sorry Whiskers, zo'n stel mannen die het over ouwe spoorlijnen hebben. Haha. Kan je je al inbeelden dat we leunend op een schop in ons volkstuintje het hebben over hoe het vroeger allemaal beter was!!
Klootzakken wij. Nachtbagger ftw tho. We doen ons best gedurende de dag zo goed mogelijk OT te postenquote:Op donderdag 23 januari 2014 00:40 schreef Dr_Flash het volgende:
stelletje niet-betrokken offtopicgaaners wij
Ken haar én het liedje niet maar TOP van haarquote:Op donderdag 23 januari 2014 00:39 schreef superworm het volgende:
Als we toch muziek spammen Stond hier op, ja i know, bah pop, maar Lea Michele kijk geen Glee en heb een hekel aan de hele hype maar dat mens is DOODgepest en toen overdosede d'r vriend, toch erbovenop gekomen en liedje erover uitgebracht.
Ook WIJ mogen ontspannen jaquote:Op donderdag 23 januari 2014 00:41 schreef superworm het volgende:
[..]
Klootzakken wij. Nachtbagger ftw tho. We doen ons best gedurende de dag zo goed mogelijk OT te posten
Slaat ook nergens op idd. Je eigen provinciale issue? In Utrecht-prov. is Amersfoort-Veenendaal al zeker 20 jaar opnieuw heet hangijzer.quote:Op donderdag 23 januari 2014 00:42 schreef tupolev141 het volgende:
Zo vind ik het erg dat er nooit een passagierslijn mocht zijn tussen Hasselt en Maastricht. Wie dat wilde moest via Luik. Had natuurlijk politieke redenen.
Vertel!quote:Op donderdag 23 januari 2014 00:42 schreef tupolev141 het volgende:
Zo vind ik het erg dat er nooit een passagierslijn mocht zijn tussen Hasselt en Maastricht. Wie dat wilde moest via Luik. Had natuurlijk politieke redenen.
Zal eens informeren hoe het met die Lightrail naar lanaken staat, daar is ook al tijden sprake van.quote:Op donderdag 23 januari 2014 00:42 schreef tupolev141 het volgende:
Zo vind ik het erg dat er nooit een passagierslijn mocht zijn tussen Hasselt en Maastricht. Wie dat wilde moest via Luik. Had natuurlijk politieke redenen.
Moet ineens aan jouw Milaan-actie denken (Milaan toch??)quote:Op donderdag 23 januari 2014 00:44 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Zal eens informeren hoe het met die Lightrail naar lanaken staat, daar is ook al tijden sprake van.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |