abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_135844037
quote:
1s.gif Op donderdag 23 januari 2014 12:11 schreef MAHL het volgende:

[..]

De enige ware koning van Westeros _O_ Nog zo'n bazenpersonage.

Streng doch rechtvaardig, hij wil de troon niet maar ziet het meer als zijn plicht, geeft niets om persoonlijke rijkdom, dat soort dingen ^O^ Ook hoe hij Davos behandelde nadat Davos hem had gered bij Storm's End tijdens Roberts Rebellion... Dankbaarheid vanwege het voedsel dat hij naar binnen smokkelde, maar nog wel een paar vingers eraf voor zijn jarenlange illegale smokkel activiteiten. En eigenlijk heeft hij ook wel gelijk daarin, het één compenseert het ander natuurlijk niet volledig.

Vind het wel een beetje jammer dat hij in de serie een beetje als slaafje van Melisandre wordt neergezet, zodat het lijkt alsof hij meer zijn lul achterna loopt dan dat hij gewoon haar hulp gebruikt om zijn vijanden te verslaan :N
Ik heb vaker het idee dat in de serie karakters op een bepaalde manier neer worden gezet zonder dat ze genoeg rekening houden met de latere ontwikkelingen in de boeken. Het karakter van Stannis is voor mij echt heel langzaam op gang gekomen, het zijn van die hoofdstukken waar je eerst geen zin in had en van baalde als het weer zover was, maar naar mate die verhaallijn vordert ben ik die hoofdstukken steeds meer gaan waarderen. Zeker in contrast met bijvoorbeeld een hoofdstuk ervoor of erna lijkt hij vaak gewoon veel rechtvaardiger te zijn en zijn motieven lijken in ieder geval ook zuiverder.

En inderdaad, zijn omgang met Davos zegt veel over hem, hoewel ik hem af en toe toch nog iets te zeer op Melisandre vind vertrouwen. Zij is in de boeken overigens ook een heeeeel stuk aangenamer dan in de serie moet ik zeggen.
"My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre, and that I am therefore excused from saving Universes."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')