abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_135853485
het wordt een steeds grotere tijdmachine dat België. Komen die Desiro ML's ook in Binche? 8)7
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_135853491
quote:
14s.gif Op donderdag 23 januari 2014 15:53 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Daarna hebben ze gewoon je aansluiting gemold en daar ben je nu blij om ;)
Dat was een aansluiting van 0 minuten, dus dat die gemold is was sowieso wel fijn :+.
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
  donderdag 23 januari 2014 @ 16:10:12 #153
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_135853650
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2014 16:06 schreef Dr_Flash het volgende:
het wordt een steeds grotere tijdmachine dat België. Komen die Desiro ML's ook in Binche? 8)7
Volgens mij nog niet. Daar zag ik toen nog de Varkentjes heen rijden.
pi_135853764
Varkentjes + M6.
  donderdag 23 januari 2014 @ 16:23:34 #155
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_135854433
Bombardier en SBB liggen met elkaar overhoop over de nieuwe dubbeldekkers die voor SBB worden gebouwd. Bombardier ziet zich niet meer gebonden aan levertermijnen en heeft een claim van meer dan 300 miljoen CHF bij SBB neergelegd.

http://www.20min.ch/schwe(...)nen-Franken-29355124
pi_135854659
Wacht wat? Jij bestelt iets bij mij, ik bepaal dat jij wel ziet wanneer je je troep krijgt en ik leg ook nog even een claim bij je neer? :')
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_135855223
Als je het artikel even leest, staat daar dat Bombardier de extra kosten en langere levertijd wijt aan veranderde eisen van de kant van SBB.
  donderdag 23 januari 2014 @ 16:43:47 #158
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_135855547
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2014 16:37 schreef dcm360 het volgende:
Als je het artikel even leest, staat daar dat Bombardier de extra kosten en langere levertijd wijt aan veranderde eisen van de kant van SBB.
Maar dat is bij eigenlijk ieder treinproject wel zo.. Dus ik vraag me af of dat een legitieme reden is.
pi_135855548
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2014 16:37 schreef dcm360 het volgende:
Als je het artikel even leest, staat daar dat Bombardier de extra kosten en langere levertijd wijt aan veranderde eisen van de kant van SBB.
ja, veel meer dan dat staat er niet in ook. Ben ik toch nieuwsgierig welke veranderingen en hoe veel en hoe vaak de plannen gewijzigd zijn. 326 M is nogal wat op een order van 1,9 G :?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_135856419
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2014 16:43 schreef Mr_Klaasje het volgende:

[..]

Maar dat is bij eigenlijk ieder treinproject wel zo.. Dus ik vraag me af of dat een legitieme reden is.
Lijkt mij wel. Je doet een aanbesteding met bepaalde specificaties, die worden gehonoreerd en tijdens de bouw wilt SBB nog aanpassingen. Is meerwerk, kost tijd en geld en die zullen verhaalt moeten worden.
pi_135856780
Heet van de naad:

Ingrid Thijsen verlaat NS. Ze stapt over naar Lliandr.

Persoonlijk beschouw ik haar vertrek als een verlies. Ze is een van de weinige managers van binnen de spoorsector. Ze is begonnen als leidinggevende van een ploeg conducteurs en zo opgeklommen.
pi_135856831
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2014 17:07 schreef DriekOplopers het volgende:
Heet van de naad:

Ingrid Thijsen verlaat NS. Ze stapt over naar Lliandr.
Proeven hoe marktwerking echt werkt?
  donderdag 23 januari 2014 @ 17:30:19 #163
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_135857930
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2014 17:08 schreef b2py het volgende:

[..]

Proeven hoe marktwerking echt werkt?
Liander is een netbeheerder. De ProRail van elektriciteit zegmaar.
  donderdag 23 januari 2014 @ 17:31:26 #164
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_135857984
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2014 17:00 schreef b2py het volgende:

[..]

Lijkt mij wel. Je doet een aanbesteding met bepaalde specificaties, die worden gehonoreerd en tijdens de bouw wilt SBB nog aanpassingen. Is meerwerk, kost tijd en geld en die zullen verhaalt moeten worden.
Juist op het punt van veiligheid of afmontage kan je altijd nog wijzigingen verwachten vanwege toelating en dat soort zaken. Met dat soort dingen hoor je om te kunnen gaan.
pi_135858181
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2014 17:30 schreef Mr_Klaasje het volgende:

[..]

Liander is een netbeheerder. De ProRail van elektriciteit zegmaar.
Uhu, maar wel in een markt met meerdere beheerders als ik Wikipedia goed volg.
pi_135858209
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2014 17:31 schreef Mr_Klaasje het volgende:

[..]

Juist op het punt van veiligheid of afmontage kan je altijd nog wijzigingen verwachten vanwege toelating en dat soort zaken. Met dat soort dingen hoor je om te kunnen gaan.
Meerwerk = meerwerk.

Als k aan jou vraag om vijf acties uit te voeren en je moet er uiteindelijk zeven van me doen ga je toch ook extra geld eisen.
  donderdag 23 januari 2014 @ 17:36:59 #167
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_135858210
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2014 17:36 schreef b2py het volgende:

[..]

Uhu, maar wel in een markt met meerdere beheerders als ik Wikipedia goed volg.
geografisch gescheiden in vaste gebieden =/=marktwerking
  donderdag 23 januari 2014 @ 17:38:02 #168
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_135858246
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2014 17:36 schreef b2py het volgende:

[..]

Meerwerk = meerwerk.

Als k aan jou vraag om vijf acties uit te voeren en je moet er uiteindelijk zeven van me doen ga je toch ook extra geld eisen.
Nee, zo werkt het niet. Als je vooraf had kunnen verwachten dat het erbij zou komen en het niet hebt ingecalculeerd in de prijs van je leverantie dan is dat je eigen schuld. Alleen in aannemersland werkt dat niet zo.
  donderdag 23 januari 2014 @ 17:41:10 #169
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_135858361
Vanavond na acht uur geen treinverkeer Groningen - Delfzijl/Roodeschool. Ze gaan de kruiswissels in Sauwerd definitief repareren.

Best kut, ik ben met de trein naar het werk gegaan. :')
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 23 januari 2014 @ 17:43:56 #170
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_135858481
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2014 17:41 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Vanavond na acht uur geen treinverkeer Groningen - Delfzijl/Roodeschool. Ze gaan de kruiswissels in Sauwerd definitief repareren.

Best kut, ik ben met de trein naar het werk gegaan. :')
bus 11 terug?

en anders een half uurtje lopen. is goed voor de beweging
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_135858700
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2014 17:38 schreef Mr_Klaasje het volgende:

[..]

Nee, zo werkt het niet. Als je vooraf had kunnen verwachten dat het erbij zou komen en het niet hebt ingecalculeerd in de prijs van je leverantie dan is dat je eigen schuld. Alleen in aannemersland werkt dat niet zo.
De conclusie is dus dat Bombardier van mening is dat er meerwerk gedaan moet worden dat niet vooraf in te calculeren was.
  donderdag 23 januari 2014 @ 17:52:40 #172
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_135858799
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2014 17:36 schreef b2py het volgende:

[..]

Uhu, maar wel in een markt met meerdere beheerders als ik Wikipedia goed volg.

Ja, net als er meerdere kabelbedrijven zijn. Toch kan ik wel een abonnement bij Ziggo nemen en niet bij UPC.
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
  donderdag 23 januari 2014 @ 17:57:23 #173
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_135858952
Op infra geldt een monopolie voor een bepaald gebied, op exploitatie niet. Dat geldt zo op het spoor, op de weg, op de energiemarkt, op de (lucht)havens, enz.
pi_135859183
En dat beheer is niet publiekelijk aanbesteed?
pi_135859301
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2014 17:07 schreef DriekOplopers het volgende:
Heet van de naad:

Ingrid Thijsen verlaat NS. Ze stapt over naar Lliandr.

Persoonlijk beschouw ik haar vertrek als een verlies. Ze is een van de weinige managers van binnen de spoorsector. Ze is begonnen als leidinggevende van een ploeg conducteurs en zo opgeklommen.
Ik ben niet verbaasd dat er zo weinig zijn en dat ze elders een uitdaging zoekt. NS komt al jaren over alsof het geleid wordt door management wat het werkelijk treintjes rijden (of erger nog, reizigers vervoeren) maar lastig lijkt te vinden.
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')