abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_135796013
Sinds een jaartje heb ik af en toe last van zieke paniekaanvallen. Dit begon na het overlijden van een dierbare, en sinds dien keert het met regelmaat terug. Voornamelijk op spannende momenten, maar soms ook volledig vanuit het niets.

Ik loop er al voor bij een studentenpsycholoog en heb ook een reguliere psycholoog bezocht, maar het komt er uiteindelijk op neer bij die mensen dat ze zeggen dat mijn angst irrationeel is. Dat wist ik zelf ook wel. De laatste maanden ontwijk ik hierdoor ook bepaalde situaties, en dingen waar ik voorheen niet tegenop zag ben ik nu al weken van tevoren mee bezig.

2 Maanden terug van een vriend voor een begrafenis eens een oxazepammetje gehad voor tijdens een begrafenis, omdat ik tijdens een begrafenis eerder midden tijdens de ceremonie ook helemaal de weg kwijt raakte en helemaal in paniek was en op het punt stond om midden tijdens de dienst de kerk uit te rennen..

Dat kleine pilletje hielp echt enorm, en had vrijwel nergens last van. Nu zou ik dus graag zelf wat van die pilletjes hebben, omdat het me echt een hoop slechte dagen, wetende dat ik op het moment supreme zo'n pilletje ter beschikking heb..
pi_135796089
Zit tussen de oren allemaal. Wees een vent.
5 Ferrari's op videoband!
pi_135796159
Een goed begin is het halve werk
Maar een goed begin is maar de helft
pi_135796202
  woensdag 22 januari 2014 @ 12:10:43 #5
53814 dobbey
donorkind.wordpress.com
pi_135796207
In principe kunnen ze het zo voorschrijven maar waarom direct oxazepam en geen Alprazolam?
pi_135796233
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2014 12:05 schreef Gengar het volgende:
Nu zou ik dus graag zelf wat van die pilletjes hebben, omdat het me echt een hoop slechte dagen, wetende dat ik op het moment supreme zo'n pilletje ter beschikking heb..
Probleem is wel dat je steeds eerder zo'n pilletje gaat nemen als je weer een situatie tegenkomt waarvan je denkt dat je het niet aankan.

Een pil is de makkelijke weg en zeker geen geneesmiddel. Zomaar een sloot pillen geven aan een instabiele patiënt is ook niet in het voordeel van die patiënt.
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_135796238
Kerel, die schrijven ze liever niet voor aangezien ze te verslavend zijn.
pi_135796281
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2014 12:07 schreef Ferrari_Tape het volgende:
Zit tussen de oren allemaal. Wees een vent.
Doe es normaal zeg, het is geen irrationele angst als angst voor een spin/muisje. Het is iets wat TS werkelijk voelt een angst die je compleet overheerst op dat moment. Misschien moet je het een keer van dichtbij mee maken.
pi_135796301
Ik zou liever met een therapeut de oorzaak van die angsten opsporen (en wegnemen) dan de rest van m'n leven naar lapmiddeltjes te grijpen.
  woensdag 22 januari 2014 @ 12:13:22 #10
189978 controlaltdelete
Ik reageer niet op trollen
pi_135796314
Docs schrijven dit snel uit. Even geleden had ik slaapklachten vanwege pijnlijke arm en kreeg meteen een hele voorraad mee. Ik heb er eens een keer ene genomen maar vond er niks aan, zo duf en saai als een konijn.
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
pi_135796728
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2014 12:12 schreef Gwywen het volgende:
Ik zou liever met een therapeut de oorzaak van die angsten opsporen (en wegnemen) dan de rest van m'n leven naar lapmiddeltjes te grijpen.
Dit.
pi_135796755
Al bij een normale arts geweest?
  woensdag 22 januari 2014 @ 12:33:28 #13
262 Re
Kiss & Swallow
pi_135796991
te snel...
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_135798869
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2014 12:12 schreef Kandijfijn het volgende:

[..]

Doe es normaal zeg, het is geen irrationele angst als angst voor een spin/muisje. Het is iets wat TS werkelijk voelt een angst die je compleet overheerst op dat moment. Misschien moet je het een keer van dichtbij mee maken.
Maar ook een irrationele angst. Angst voor spinnen en muizen is trouwens helemaal niet irrationeel, ze kunnen giftig zijn of ziekten verspreiden.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_135799034
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2014 13:22 schreef DroogDok het volgende:

[..]

Maar ook een irrationele angst. Angst voor spinnen en muizen is trouwens helemaal niet irrationeel, ze kunnen giftig zijn of ziekten verspreiden.
In Nederland niet, en het gaat er vooral om dat deze angst bewezen redelijk eenvoudig te overwinnen is.

Angsten zoals door TS omschreven komen vanuit een afwijking ze is letterlijk ziek. Ze heeft therapie, medicatie of een combinatie nodig. Als je dan heel simpel stelt ''man up'' dan ben je gewoon een klootzak.
pi_135799749
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2014 13:26 schreef Kandijfijn het volgende:

[..]

In Nederland niet, en het gaat er vooral om dat deze angst bewezen redelijk eenvoudig te overwinnen is.

Angsten zoals door TS omschreven komen vanuit een afwijking ze is letterlijk ziek. Ze heeft therapie, medicatie of een combinatie nodig. Als je dan heel simpel stelt ''man up'' dan ben je gewoon een klootzak.
Inderdaad. Ik heb zelf ook een aantal maanden last gehad van paniekaanvallen na een zeer nare ervaring met tripmiddelen. Hierna denk ik nooit meer dat mensen met psychische klachten "zich aanstellen" :')
pi_135799820
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2014 13:43 schreef julian6 het volgende:

[..]

Inderdaad. Ik heb zelf ook een aantal maanden last gehad van paniekaanvallen na een zeer nare ervaring met tripmiddelen. Hierna denk ik nooit meer dat mensen met psychische klachten "zich aanstellen" :')
Heb het zelf gehad bij iemand die mij heel dierbaar is en je ziet echt pure doodsangst in de ogen. Alsof er een beer 1,5 meter voor hun neus staat.

Zweten, versnelde hartslag, ademhaling alles. Kortom elke fysieke sympthonen van echte angst zijn gewoon aanwezig.
  woensdag 22 januari 2014 @ 13:47:51 #18
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_135799898
In principe niet als je skillset lick, curse, hypnosis en dream eater is. Heel slecht.
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
pi_135800193
Je probleem heel erg overdrijven
pi_135800419
Benzodiazepines (alles wat in *pam eindigt) worden redelijk snel voorgeschreven, dit is natuurlijk ook wel afhankelijk van je arts.

Uit eigen ervaring kan ik je aanraden om er erg voorzichtig mee om te gaan. Ik heb erg lang last gehad van angstaanvallen (tegenwoordig gelukkig nauwelijks meer). Een aantal jaar geleden had ik daarnaast ook flinke slaapproblemen, waarvoor ik temazepam voorgeschreven heb gekregen van mijn huisarts. Gedurende een maand elke avond temazepam voor het slapen gaan. Het werkte als een droom voor het slapen, maar overdag namen mijn spanningsklachten en angstaanvallen sterk toe in frequentie en intensiteit. Dit was waarschijnlijk het gevolg van fysieke ontwenningsverschijnselen die overdag optraden.

Met andere woorden, wees voorzichtig. Als je benzodiazepines voorgeschreven krijgt, gebruik ze dan alleen in geval van hoge nood, en niet vaak in een korte periode. Alle medicatie en drugs (inclusief alcohol) die angstgevoelens verminderen hebben de keerzijde dat je eenmaal nuchter juist meer gevoelig zult zijn voor angst. Als je incidenteel iets neemt zal dit heel erg meevallen of helemaal geen invloed hebben, maar waak er voor regelmatig gebruik te maken van dit soort middelen.

Veel sterkte/succes in ieder geval! Angstaanvallen zijn een bitch, maar je kunt ze wel verslaan. :)
  woensdag 22 januari 2014 @ 14:26:42 #21
420685 Soulspirit
Keep thinking positive
pi_135801321
Als je een goede huisarts hebt zal hij/zij je niet snel kalmerende middelen geven zoals benzo's vanwege het risico op verslaving en zoals 42B ook zegt ontwenningsverschijnselen die na het gebruik kunnen optreden.

Jammer dat de psychologen je niet hebben kunnen helpen. Dat zie ik als een gemiste kans. Therapiën die je wel kunnen helpen zijn bijvoorbeeld EMDR, EFT of Vijf Elementen acupunctuur. Deze technieken helpen je om je angst te verwerken, zodat angstige situaties geen reactie meer oproepen.

Veel sterkte in ieder geval!
pi_135805650
Veel te snel.
"Pools are perfect for holding water"
  maandag 27 januari 2014 @ 18:25:19 #23
390594 Gedachtenstroom
Space Sloth on Uranus
pi_136015503
Oorzaak aanpakken. Artsen en therapeuten schrijven echt het liefst GEEN benzo's (zoals Alprazolam e.d. ) voor of hoogstens tijdelijk (minder dan 2 weken) , om de doodeenvoudige reden dat je er redelijk afhankelijk en zelfs verslaafd kunt raken. En dan ben je weer een halte verder (in de verkeerde richting)

[ Bericht 7% gewijzigd door Gedachtenstroom op 27-01-2014 18:40:51 ]
pi_136038125
Mijn ervaring is dat je ze zeer makkelijk krijgt in kleine hoeveelheden, bijvoorbeeld voor 14 dagen. Ik heb ze laatst nog ongevraagd gekregen en heb ze al vaker gekregen, wel met jaren er tussen.

Het kan nuttig zijn als je maar zelden er echt een neemt. Het is heel geruststellend om te weten dat als je het echt niet trekt, die dingen in je tas zitten. Punt daarbij is dan wel, dat je ze uiteindelijk vrijwel nooit neemt. Dat de wetenschap dat je een uitweg uit die paniekaanval hebt, genoeg is om te kalmeren zonder het middel. Op die manier kun je met zo'n recept makkelijk een jaar of langer toe. Mijne zijn in ieder geval nooit opgegaan, meestal kreeg ik er 15-45 mee (1-3 per dag voor 15 dagen). Ik heb begrepen dat het ook niet zou werken om ze langer dan dat constant te gebruiken. Maar bij mij was het vaak een kwestie van gedurende twee weken er op sommige dagen 1 nemen en sommige niet. De rest bleef dan als een soort redmiddel in mijn tas rondzwerven tot ik maanden later dacht laat ik het maar weggooien.

Als je denkt dat het voor jou ook zo zou kunnen werken zou ik het je aanraden. Maar er zijn ook mensen die ze achter elkaar opsnoepen en dan val je na die 15 dagen natuurlijk in een nog dieper gat. Er zijn ook mensen die ze recreatief gaan gebruiken en dan is het eind al helemaal zoek. Dus ik zou goed nadenken over hoe het voor jou zou werken als je ze nu had.
  dinsdag 28 januari 2014 @ 01:48:07 #25
390594 Gedachtenstroom
Space Sloth on Uranus
pi_136038399
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 01:24 schreef Dipkip het volgende:
Mijn ervaring is dat je ze zeer makkelijk krijgt in kleine hoeveelheden, bijvoorbeeld voor 14 dagen. Ik heb ze laatst nog ongevraagd gekregen en heb ze al vaker gekregen, wel met jaren er tussen.

Het kan nuttig zijn als je maar zelden er echt een neemt. Het is heel geruststellend om te weten dat als je het echt niet trekt, die dingen in je tas zitten. Punt daarbij is dan wel, dat je ze uiteindelijk vrijwel nooit neemt. Dat de wetenschap dat je een uitweg uit die paniekaanval hebt, genoeg is om te kalmeren zonder het middel. Op die manier kun je met zo'n recept makkelijk een jaar of langer toe. Mijne zijn in ieder geval nooit opgegaan, meestal kreeg ik er 15-45 mee (1-3 per dag voor 15 dagen). Ik heb begrepen dat het ook niet zou werken om ze langer dan dat constant te gebruiken. Maar bij mij was het vaak een kwestie van gedurende twee weken er op sommige dagen 1 nemen en sommige niet. De rest bleef dan als een soort redmiddel in mijn tas rondzwerven tot ik maanden later dacht laat ik het maar weggooien.

Als je denkt dat het voor jou ook zo zou kunnen werken zou ik het je aanraden. Maar er zijn ook mensen die ze achter elkaar opsnoepen en dan val je na die 15 dagen natuurlijk in een nog dieper gat. Er zijn ook mensen die ze recreatief gaan gebruiken en dan is het eind al helemaal zoek. Dus ik zou goed nadenken over hoe het voor jou zou werken als je ze nu had.
Ze geven je niet langer omdat verslavings en afhankelijkheidsfactor. Oud-klasgenoot en naar later bleek borderliner deluxe, kreeg Alprazolam van haar fijne behandelaar annex asshole die op medicatie verdiende naar later bleek. Kind voelde zich in haar paniekaanvallen met Alprazolam echt super relaxed en onbezorgd. Nam ze die dingen dus niet, dan was ze vermoeid, prikkelbaar en weer gevoellig voor paniekaanvallen....
Heeft nog een hele staart gehad, maar dat terzijde.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')