Probleem is wel dat je steeds eerder zo'n pilletje gaat nemen als je weer een situatie tegenkomt waarvan je denkt dat je het niet aankan.quote:Op woensdag 22 januari 2014 12:05 schreef Gengar het volgende:
Nu zou ik dus graag zelf wat van die pilletjes hebben, omdat het me echt een hoop slechte dagen, wetende dat ik op het moment supreme zo'n pilletje ter beschikking heb..
Doe es normaal zeg, het is geen irrationele angst als angst voor een spin/muisje. Het is iets wat TS werkelijk voelt een angst die je compleet overheerst op dat moment. Misschien moet je het een keer van dichtbij mee maken.quote:Op woensdag 22 januari 2014 12:07 schreef Ferrari_Tape het volgende:
Zit tussen de oren allemaal. Wees een vent.
Dit.quote:Op woensdag 22 januari 2014 12:12 schreef Gwywen het volgende:
Ik zou liever met een therapeut de oorzaak van die angsten opsporen (en wegnemen) dan de rest van m'n leven naar lapmiddeltjes te grijpen.
Maar ook een irrationele angst. Angst voor spinnen en muizen is trouwens helemaal niet irrationeel, ze kunnen giftig zijn of ziekten verspreiden.quote:Op woensdag 22 januari 2014 12:12 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
Doe es normaal zeg, het is geen irrationele angst als angst voor een spin/muisje. Het is iets wat TS werkelijk voelt een angst die je compleet overheerst op dat moment. Misschien moet je het een keer van dichtbij mee maken.
In Nederland niet, en het gaat er vooral om dat deze angst bewezen redelijk eenvoudig te overwinnen is.quote:Op woensdag 22 januari 2014 13:22 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Maar ook een irrationele angst. Angst voor spinnen en muizen is trouwens helemaal niet irrationeel, ze kunnen giftig zijn of ziekten verspreiden.
Inderdaad. Ik heb zelf ook een aantal maanden last gehad van paniekaanvallen na een zeer nare ervaring met tripmiddelen. Hierna denk ik nooit meer dat mensen met psychische klachten "zich aanstellen"quote:Op woensdag 22 januari 2014 13:26 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
In Nederland niet, en het gaat er vooral om dat deze angst bewezen redelijk eenvoudig te overwinnen is.
Angsten zoals door TS omschreven komen vanuit een afwijking ze is letterlijk ziek. Ze heeft therapie, medicatie of een combinatie nodig. Als je dan heel simpel stelt ''man up'' dan ben je gewoon een klootzak.
Heb het zelf gehad bij iemand die mij heel dierbaar is en je ziet echt pure doodsangst in de ogen. Alsof er een beer 1,5 meter voor hun neus staat.quote:Op woensdag 22 januari 2014 13:43 schreef julian6 het volgende:
[..]
Inderdaad. Ik heb zelf ook een aantal maanden last gehad van paniekaanvallen na een zeer nare ervaring met tripmiddelen. Hierna denk ik nooit meer dat mensen met psychische klachten "zich aanstellen"
Ze geven je niet langer omdat verslavings en afhankelijkheidsfactor. Oud-klasgenoot en naar later bleek borderliner deluxe, kreeg Alprazolam van haar fijne behandelaar annex asshole die op medicatie verdiende naar later bleek. Kind voelde zich in haar paniekaanvallen met Alprazolam echt super relaxed en onbezorgd. Nam ze die dingen dus niet, dan was ze vermoeid, prikkelbaar en weer gevoellig voor paniekaanvallen....quote:Op dinsdag 28 januari 2014 01:24 schreef Dipkip het volgende:
Mijn ervaring is dat je ze zeer makkelijk krijgt in kleine hoeveelheden, bijvoorbeeld voor 14 dagen. Ik heb ze laatst nog ongevraagd gekregen en heb ze al vaker gekregen, wel met jaren er tussen.
Het kan nuttig zijn als je maar zelden er echt een neemt. Het is heel geruststellend om te weten dat als je het echt niet trekt, die dingen in je tas zitten. Punt daarbij is dan wel, dat je ze uiteindelijk vrijwel nooit neemt. Dat de wetenschap dat je een uitweg uit die paniekaanval hebt, genoeg is om te kalmeren zonder het middel. Op die manier kun je met zo'n recept makkelijk een jaar of langer toe. Mijne zijn in ieder geval nooit opgegaan, meestal kreeg ik er 15-45 mee (1-3 per dag voor 15 dagen). Ik heb begrepen dat het ook niet zou werken om ze langer dan dat constant te gebruiken. Maar bij mij was het vaak een kwestie van gedurende twee weken er op sommige dagen 1 nemen en sommige niet. De rest bleef dan als een soort redmiddel in mijn tas rondzwerven tot ik maanden later dacht laat ik het maar weggooien.
Als je denkt dat het voor jou ook zo zou kunnen werken zou ik het je aanraden. Maar er zijn ook mensen die ze achter elkaar opsnoepen en dan val je na die 15 dagen natuurlijk in een nog dieper gat. Er zijn ook mensen die ze recreatief gaan gebruiken en dan is het eind al helemaal zoek. Dus ik zou goed nadenken over hoe het voor jou zou werken als je ze nu had.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |