abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 22 januari 2014 @ 10:57:41 #1
420347 Rogier_Koning
Zoektocht chronische ziekte
pi_135793618
Ik ben op zoek naar mensen die aan enige vorm van chronische hoofdpijn lijden en hierbij gebruik maken van digitale hoofdpijn dagboeken op de smartphones ( bijv, iHeadache, ecoheadache, pain tracker) of websites ( zoals curetogether of patientslikeme)

Ik zou graag weten wie welke gebruikt, wat je er van vindt, of je elke aanval noteerd ( waarom wel en niet) of je genoeg overzicht krijgt vanuit deze dagboeken, wanneer je hoofdpijn werkt. Hoeveel medicijnen je gebruikt, andere therapieën of lifestyle changes.

Ik ben zelf clusterhoofdpijn patiënt en ben bezig met de ontwikkeling van een eigen app omdat ik het gevoel heb dat dit vele malen beter kan.

Hoop op veel reacties. Wil je meer weten over mijn project, kijk dan ff bij mijn topic 'even voorstellen'
Door mijn clusterhoofdpijn ben ik op zoek geweest naar de beste behandeling of oplossing tegen deze verschikkelijke hoofdpijn. Ik ben op zoek naar medestanders om een Project uit te werken deze zoektocht samen te doen en te leren van elkaars ervaring
pi_135793922
Ik rook altijd vier hele marijuana's om van mijn clusterhoofdpijn af te komen.
  woensdag 22 januari 2014 @ 13:19:59 #3
420347 Rogier_Koning
pi_135798769
Grapje of serieus? Ik rook ook wel een jointje maar dat helpt echt niet. Bij mij.
Door mijn clusterhoofdpijn ben ik op zoek geweest naar de beste behandeling of oplossing tegen deze verschikkelijke hoofdpijn. Ik ben op zoek naar medestanders om een Project uit te werken deze zoektocht samen te doen en te leren van elkaars ervaring
pi_135800238
Hoe vaak heb je een clusterhoofdpijnaanval?
  donderdag 23 januari 2014 @ 10:03:49 #5
420347 Rogier_Koning
pi_135839081
Ik ben nu ff helemaal goed, gebruik paddo's.

Maar afgelopen jaren van dec januari tot augustus september bijna elke dag en nacht. Stuk of vier vijf aanvallen per dag. Wel eens een weekje wat minder maar weinig rust ervan zeg maar.
pi_136941431
Ook ik heb clusterhoofdpijn sinds zo'n 10 jaar. Sinds half januari zit ik weer in een periode, een vrij heftige dit keer. Vrijwel elke nacht een uur of twee knallende koppijn met de bekende verschijnselen, zoals tranend oog, hangend ooglid en loopneus. Tot nu altijd gered zonder medicatie, al was dat niet altijd even gemakkelijk...
Heb via de site 'clusterbusters' kennisgemaakt met het gebruik van paddo's. Via internet besteld, de volgende dag in huis. De eerste keer dat ik ze heb gebruikt zorgde meteen voor 3 pijnvrije nachten, helaas keerde de pijn daarna heftig terug, 5 heftige aanvallen in een nacht. Na 5 dagen dus weer een portie paddo's, zelfde resultaat. Weer 5 dagen gewacht en daarna pijnvrij voor, tot nu toe, 5 nachten. De wachttijd van 5 dagen is er omdat je lichaam vrij snel went aan de paddo's en dan werken ze niet zoals het moet.
Er is dus wel hoop!
pi_136941749
En de bijverschijnselen van paddo's zorgen niet voor een probleem?

Ik heb vaak hoofdpijn na intensief sporten. Dit inclusief droge ogen en een leeg gevoel. Ik hield dit lange tijd bij in een schriftje (omstandigheden/duur/heftigheid/voedsel & drinken van die dag/etc). Daardoor wist ik dat er een vrij logisch verband te leggen was met sport en vochtverlies (mn magnesium, meen ik)
pi_136942605
Geen probleem met de bijverschijnselen. Je hoeft niet zoveel te nemen dat je tript, ikzelf had wel een licht tripje, niets verontrustend.

Ik houd dit keer ook een dagboek bij, maar kan daar niets uithalen. Alleen alcohol is een gigantische trigger, gegarandeerd ellende.

@Ciscus: heb jij het wel over clusterhoofdpijn?

Btw. ik rook ook wel een jointje zo nu en dan, maar dat maakt voor mij geen verschil qua pijn, positief of negatief.

[ Bericht 15% gewijzigd door cjmike op 20-02-2014 20:25:56 (aanvulling) ]
pi_136942784
Niet perse, ook gediagnosticeerd als een vorm van migraine.
pi_136943023
Clusterhoofdpijn is ontzettend heftig en is m.i. niet helemaal te vergelijken met migraine. Ikzelf heb nog nooit migraine gehad, maar heb via andere clusterhoofden deze mening gehoord.
pi_136955585
Wat is t idee achter die apps dan? Ik ben zelf spanninghoofdpijn 'patiënt' maar heb nog nooit van zoiets gehoord.
My salvation lies in your love..
pi_136958571
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2014 20:31 schreef cjmike het volgende:
Clusterhoofdpijn is ontzettend heftig en is m.i. niet helemaal te vergelijken met migraine. Ikzelf heb nog nooit migraine gehad, maar heb via andere clusterhoofden deze mening gehoord.
Maakt dit uit voor t topic cq de te maken app?
  vrijdag 21 februari 2014 @ 19:32:23 #13
312326 cjmike
Jazz is cool
pi_136985813
Niet echt, was zeker onder invloed...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')