abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 22 januari 2014 @ 00:52:20 #1
331084 utopie
onkruid vergaat niet
pi_135787588
Hoi,

Ik heb vandaag erwtensoepvlees gekocht.
Dit is een pakketje waar hetvolgende in zit:

vleeskrabbetjes, speklappen 2x en verse worst 2x

Maar nu staat er heel erg onduidelijk op de verpakking hoe de bereiding hiervan is.
Zo staat er bv alleen de barcode, de prijs, tht datum en het aantal minuten wat het bereiden betreft.

Wat moet ik nou met de worsten doen bijvoorbeeld? Heel of in stukjes koken/bakken? :o

Bedankt alvast!
  woensdag 22 januari 2014 @ 00:55:00 #2
203089 Scuidward
Vleugje cynisme, vol verstand
pi_135787650
Stukjes lijkt mij handig, dan kan je ze makkelijker en sneller goed gaar krijgen plus je eet soep met een lepel dus hoe kleiner de worst hoe makkelijker het naar binnen werken van de soep in kwestie gaat. Vleeskrabbetjes weet ik dan weer niet, daar ben ik niet mee bekend maar in principe kan je elk voedsel natuurlijk snijden en klaarmaken. Veranderd niks aan het product.

Edit: Bij de Hema koken (garen meer) wij de worst en snijden hem dan, rookworst neem ik aan?
  woensdag 22 januari 2014 @ 01:00:11 #3
331084 utopie
onkruid vergaat niet
pi_135787756
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2014 00:55 schreef Scuidward het volgende:
Stukjes lijkt mij handig, dan kan je ze makkelijker en sneller goed gaar krijgen plus je eet soep met een lepel dus hoe kleiner de worst hoe makkelijker het naar binnen werken van de soep in kwestie gaat. Vleeskrabbetjes weet ik dan weer niet, daar ben ik niet mee bekend maar in principe kan je elk voedsel natuurlijk snijden en klaarmaken. Veranderd niks aan het product.

Edit: Bij de Hema koken (garen meer) wij de worst en snijden hem dan, rookworst neem ik aan?
Het betreft dit pakket maar dan is het niet gesneden

Ik kan me nog vaag herinneren over de spek in water te koken en dam het eiwit afscheppen, vlees uit de pan en dan in stukjes snijden en terug doen. Alleen weet ik het niet zeker meer, en dat worst en krabbertjes heb ik nog nooit erin gedaan :@ heb normaal zo'n compleet erwtensoep pakket van de appie met wortel, knolselderij, uitje en erwten etc... Maar daarop staat alleen dat er spek in gaat :9
  woensdag 22 januari 2014 @ 01:09:39 #4
203089 Scuidward
Vleugje cynisme, vol verstand
pi_135787917
quote:
Was de spliterwten zeer goed tot er geen stof meer vanaf komt en zet ze op met het water en het vlees (behalve de rookworst). Schep als het kookt af en toe het schuim van de soep af met een schuimspaan. Laat de soep ongeveer drie kwartier koken. Als een groot stuk vlees is toegevoegd moet dit uit de soep worden gehaald, kleingesneden en eventueel bot verwijderd. Het kleingesneden vlees gaat weer terug in de pan. Snijd alle groenten vrij grof. Voeg de gesneden groenten toe en laat de soep verder koken totdat alles heel zacht is geworden, dat wil zeggen tenminste nog een half uur. Proef de soep halverwege en voeg naar smaak zout en peper toe. Voeg vijf minuten voordat de soep klaar is de in plakjes gesneden rookworst toe.
Als ik dit zo lees op de wikipediapagina:

1. Begin met die soepgroenten etc. plus al het vlees te koken behalve de worst (die apart).
2. Als het vlees goed is (wat goed is weet ik niet) dit eruit halen, snijden, bot weg, en weer terug.
3. Nog langer koken tot dat vlees goed zacht is.
4. Als laatste de worst in plakken en toevoegen.

Meer kan ik niet voor je betekenen.
  woensdag 22 januari 2014 @ 01:12:46 #5
331084 utopie
onkruid vergaat niet
pi_135787971
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2014 01:09 schreef Scuidward het volgende:

[..]

Als ik dit zo lees op de wikipediapagina:

1. Begin met die soepgroenten etc. plus al het vlees te koken behalve de worst (die apart).
2. Als het vlees goed is (wat goed is weet ik niet) dit eruit halen, snijden, bot weg, en weer terug.
3. Nog langer koken tot dat vlees goed zacht is.
4. Als laatste de worst in plakken en toevoegen.

Meer kan ik niet voor je betekenen.
Daar moet ik wel mee verder kunnen komen ^O^ thanks homie
  woensdag 22 januari 2014 @ 01:31:31 #6
411401 imikethat
Supa Hot Fire; Get Rekt m8
pi_135788208
Snert! _O_
First of all, I'm not your friend.
~ Gelukkig zijn we tegenwoordig ouder en wijzer en helpen we onze hersens op een verstandigere wijze naar de klote
pi_135788288
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_135829621
Opgeschoond.
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')