abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_135769364
Jonge konijnen, dus doorgevreten kabels helaas....

Dit keer de Living Colors lamp. Het gaat om dit model:

Een kroonsteentje ertussen maken werkt niet. De lamp gaat niet aan... is dit wel te maken?
Wil je meer van me weten? Kijk dan op spangas.nl
pi_135769455
Alle aders 1:1 aan elkaar solderen en dan krimpkous eromheen. Gegarandeerd dat hij dan werkt (de kabel dan).
Een iPhone/mobile dashboard op basis van je PVoutput gegevens. (free to use)
pi_135769469
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 18:47 schreef nassim het volgende:
Jonge konijnen, dus doorgevreten kabels helaas....

Dit keer de Living Colors lamp. Het gaat om dit model:

[ afbeelding ]

Een kroonsteentje ertussen maken werkt niet. De lamp gaat niet aan... is dit wel te maken?
Als de voeding buiten de lamp zit, is het wel belangrijk dat je de polen goed hebt aangesloten.

Ik zou ook de voorkeur geven aan solderen, trouwens.

Oh, en doormeten met een multimetertje is wel verstandig.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_135776720
Ik zal morgen eens gaan solderen.

Er zit gewoon zo'n adaptertje aan die 24V afgeeft. De lamp zelf heeft nog een weerstand van 80 Ohm.

Is dat zoveel verschil? Kroonsteentje/solderen?
pi_135777892
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 21:13 schreef nassim het volgende:
Ik zal morgen eens gaan solderen.

Er zit gewoon zo'n adaptertje aan die 24V afgeeft. De lamp zelf heeft nog een weerstand van 80 Ohm.

Is dat zoveel verschil? Kroonsteentje/solderen?
Kroonsteentjes zijn niet zo netjes. Het is eigenlijk blootliggende kabel. Ik gebruik dan liever even een lasklem (ook wel verbindingsklem). Heb je de kabel doorgemeten om te kijken of het contact bij het kroonsteentje goed is?

Als het met een adapter is, is het wel heel belangrijk dat je de plus aan de plus verbonden hebt en de min aan de min. Ledjes laten stroom maar in één richting door. Je kan dus proberen om de kabel even andersom aan te sluiten, en te kijken of het dan wèl werkt.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_135779051
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 21:35 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

Kroonsteentjes zijn niet zo netjes. Het is eigenlijk blootliggende kabel. Ik gebruik dan liever even een lasklem (ook wel verbindingsklem). Heb je de kabel doorgemeten om te kijken of het contact bij het kroonsteentje goed is?

Als het met een adapter is, is het wel heel belangrijk dat je de plus aan de plus verbonden hebt en de min aan de min. Ledjes laten stroom maar in één richting door. Je kan dus proberen om de kabel even andersom aan te sluiten, en te kijken of het dan wèl werkt.
Kabeltjes omdraaien geeft al een beter resultaat :D Morgen toch maar even netjes afwerken dan.

Thanks!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')