Ja het rare is, speelgoed vind die allemaal niet zo leuk. We proberen vaak met hem te spelen en om hem af te leiden met speeltjes. Eerst vond die speelgoed trouwens wel leuk, maar het neemt snel af. eigenlijk spelen we nooit met handen. Denk wel dat hij mij aanviel omdat hij dacht dat ik met hem wilde spelen door het snoer te pakken of iets dergelijks.quote:Op maandag 20 januari 2014 20:29 schreef kattentips het volgende:
De kat is waarschijnlijk een hand als speelgoed gaan zien. Wat je vooral niet moet doen is je hand wegtrekken, dat lokt juist uit tot het ernaar grijpen. Het bijten wat een kat doet in je hand is vaak maar heel zacht als je je hand gewoon laat liggen.
Wat je beter kan doen is de kat in zijn nekvel optillen en wegzetten. Op deze manier haal je hem weg uit het spel, je kat zal het niet leuk vinden. In de nekvel op pakken is niet zielig, zijn moeder zou het namelijk ook doen.
Mocht dit niet helpen, gebruik dan een plantenspuit. Gebruik vooral niet je hand en sla nooit een kat, hiermee wordt de kat alleen maar banger voor je hand of als je hem beweegt ziet hij het juist als een spel element.
Je kat is nog jong, neem de tijd met hem, speel met hem met gewoon speelgoed voor je kat en met bijv een kattenhengel.
Ok, je had het nog niet begrepen. Je schoonvader moet ophouden met zijn gepest van de kat, want daardoor heeft de kat geleerd dat hij mensen niet kan vertrouwen.quote:
Ja, ik droom van de dag dat hij daarmee stops. We zeggen het ook telkens, behandel de kat zoals je zelf behandelt wilt worden. Maar hij is erg koppig, ik als schoondochter heb eigenlijk weinig in te brengen hoor. Ben daar niet elke dag, kan hem niet op de vingers kijken. Maar geloof me, ik heb niets liever dan dat hij normaal doet tegen die katquote:Op maandag 20 januari 2014 20:40 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ok, je had het nog niet begrepen. Je schoonvader moet ophouden met zijn gepest van de kat, want daardoor heeft de kat geleerd dat hij mensen niet kan vertrouwen.
HAha een laserpen doet het absoluut niet voor hemquote:Op maandag 20 januari 2014 20:51 schreef kattentips het volgende:
Nekvel kan nog wel bij jongere katten, echter doe je dit enkel in geval van nood, niet voor de lol. Dus als hij je aanvalt, dan kan het nog wel. Echter zijn inderdaad de mening over verdeelt, sommige houden het enkel bij het vastpakken in de nekvel.
Wat betreft speeltjes, sommige katten hebben het niet zo op de "commerciële" speeltjes. Onze kat is helemaal gek van snoertjes en lintjes. En een laserpen doet het ook altijd goed.
mijn oma had ook zon kat, en maar verbaasd zijn over hoe lief mijne doet, nooit bijt, niets van je tafel jat en niets stuk maakt, ja dan moet je hem goed behandelenquote:Op maandag 20 januari 2014 20:13 schreef Lienekien het volgende:
Je schoonvader heeft 'm vals gemaakt door zijn gepest.
Nee, er zit verschil tussen een krasje of een aanval van je kat te hebben gehad. Die kat heeft doorgebeten in mijn hand, hij is dik, rood, warm en is helemaal beurs. Dus nee, het is niet overdreven. Denk je dat de dokter me überhaupt een tetanus prik geeft voor een krasje?quote:Op maandag 20 januari 2014 21:29 schreef Jaimy_Luca het volgende:
Beetje heel erg overdreven om een tetanusprik te halen omdat een kat een beetje gemeen is geweest, nietwaar?
Denk dat als ik uit huis ga, die kat maar meeneem. misschien zijn enige hoop op een rustig levenquote:Op maandag 20 januari 2014 21:33 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
mijn oma had ook zon kat, en maar verbaasd zijn over hoe lief mijne doet, nooit bijt, niets van je tafel jat en niets stuk maakt, ja dan moet je hem goed behandelen
heel soms komt dat mens dus nog wel eens langs en wil dan met mijn poezeltje spelen, maar die voelt de bui dan al hangen en komt niet
Kattenbeten zijn gemeen hoorquote:Op maandag 20 januari 2014 21:29 schreef Jaimy_Luca het volgende:
Beetje heel erg overdreven om een tetanusprik te halen omdat een kat een beetje gemeen is geweest, nietwaar?
Ik denk dat TS haar schoonvader moet opvoeden.quote:Op maandag 20 januari 2014 20:40 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ok, je had het nog niet begrepen. Je schoonvader moet ophouden met zijn gepest van de kat, want daardoor heeft de kat geleerd dat hij mensen niet kan vertrouwen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |