abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_135720536
Welke melder raden jullie aan? En wat zijn de musthave plaatsen in je huis? Hoeveel heb jij er ophangen in totaal?

Bij voorbaat dank.
  maandag 20 januari 2014 @ 15:34:47 #2
420617 Woefert
Het FOK!-huisdier
pi_135720684
In de keuken en in de kamer 1.
Woef :o
Hallo, ik ben een FOK!-huisdier.
  maandag 20 januari 2014 @ 15:39:26 #3
419174 BartNH
30 jaar na 1984?
pi_135720872
In de keuken geeft het wel vaak vals alarm maar toch heb ik er wel een hangen naast de afzuigkap. Als ik dan vergeet de afzuigkap aan te zetten als er iets staat te dampen dan wordt (ietwat luid) er aan herinnerd dat ding alsnog aan te zetten.

Verder hoog in het trapgat dus alarm bij rook aan de buitenkant van de slaapkamers.
crowdfundingpolicy: Mijn spaargeld mag kansen bieden aan anderen, niet ze in de afgrond duwen.
  maandag 20 januari 2014 @ 15:47:27 #4
411401 imikethat
Supa Hot Fire; Get Rekt m8
pi_135721205
Koolmonoxide bij de cv ketel hangen! En we hebben er nog een extra op de overloop. Rookmelders overloop en woonkamer
First of all, I'm not your friend.
~ Gelukkig zijn we tegenwoordig ouder en wijzer en helpen we onze hersens op een verstandigere wijze naar de klote
pi_135721254
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2014 15:34 schreef Woefert het volgende:
In de keuken en in de kamer 1.
Woef
Beetje onzin... je moet je afvragen waar je vuur hebt. Kook je volledig elektrisch en heb je geen geiser, dan is de keuken dus niet de plaats waar er eentje nodig is.

De woonkamer is ook overbodig, tenzij je hele bergen kaarsen verstookt en/of een haardje hebt (met vuur).

Denk dus aan de ruimte waarin een geiser hangt, de ruimte waarin het CV toestel hangt (voor als er toch nog iets misgaat) en andere plaatsen waar je vuur gebruikt.
pi_135721282
Voor rookmelders: NIET in de keuken, hang daar een warmtemelder op. Standaard hangen ze op elke overloop / in de gang. Maar je kunt dat natuurlijk uitbreiden. Een kinderkamer lijkt mij wel heel logisch bijvoorbeeld, kinderen spelen vaak stiekem met vuur. Een ouderslaapkamer lijkt me niet nodig, tenzij je misschien in bed rookt. Zo moet je gewoon zelf even afwegen hoe logisch het is dat je daar een melder wilt hebben.
pi_135722092
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_135722609
woonkamer 2
keuken 1
gang 3 (op elke verdieping 1)
slaapkamers 2 (badkamer en kleine kastenkamer neit)
zolder

9 totaal

heb ook nog een koolmonoxide melder, maar gebruik die niet meer.
Motto: Eens is ook dit voorbij...
Red een boom - eet een bever!
  maandag 20 januari 2014 @ 17:16:33 #9
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_135725092
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2014 15:48 schreef Appeltje2010 het volgende:
Beetje onzin... je moet je afvragen waar je vuur hebt. Kook je volledig elektrisch en heb je geen geiser, dan is de keuken dus niet de plaats waar er eentje nodig is.

De woonkamer is ook overbodig, tenzij je hele bergen kaarsen verstookt en/of een haardje hebt (met vuur).

Denk dus aan de ruimte waarin een geiser hangt, de ruimte waarin het CV toestel hangt (voor als er toch nog iets misgaat) en andere plaatsen waar je vuur gebruikt.
Jij verkondigt nog grotere onzin.
Brand ook op plaatsen ontstaan waar je geen vuur hebt...
So we just called him Fred
pi_135726722
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2014 17:16 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Idd, als een telefoonlader in de hens gaat zal hij overlijden.
pi_135732576
quote:
14s.gif Op maandag 20 januari 2014 16:17 schreef mighty_myte het volgende:
woonkamer 2
keuken 1
gang 3 (op elke verdieping 1)
slaapkamers 2 (badkamer en kleine kastenkamer neit)
zolder

9 totaal

heb ook nog een koolmonoxide melder, maar gebruik die niet meer.
overdreven lijkt me?

CO-melder bij de cv-ketel en rookmelder op de hal en overloop.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_135738854
quote:
1s.gif Op maandag 20 januari 2014 20:02 schreef DroogDok het volgende:

[..]

overdreven lijkt me?

CO-melder bij de cv-ketel en rookmelder op de hal en overloop.
Die dingen kosten niks. Laatst sliep ik er ook doorheen toen er een afging. :{ Better safe than sorry.
pi_135750769
quote:
14s.gif Op maandag 20 januari 2014 21:45 schreef mighty_myte het volgende:

[..]

Die dingen kosten niks. Laatst sliep ik er ook doorheen toen er een afging. :{ Better safe than sorry.
Klopt niet duur, maar hoe je door het gepiep van zo'n ding heen kan slapen snap ik niet. Slaap zelf altijd met de deur open, dus hoor hem wel als hij op de hal hangt.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
  dinsdag 21 januari 2014 @ 12:10:04 #14
314941 Ai_KaRaMBa
Eat my shorts!
pi_135753818
Nen2555 schrift voor:

quote:
op elke verdieping of bouwlaag moet in de ruimten waardoor een verkeersroute voert, en in de verblijfsruimten en andere ruimten waardoor een vluchtroute voert, ten minste 1 niet-ioniserende rookmelder zijn aangebracht
In mijn woning heb ik dat geïnterpreteerd als een rookmelder in de hal, overloop en bijkeuken.
pi_135805567
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2014 17:16 schreef FredvZ het volgende:
Sorry, ik was inderdaad onduidelijk, ik doelde op CO melders in dat stukje... rookmelders deed ik een post later.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')