Ten eerste dat je geen levenslessen krijgt door TV-dramaseries te kijken.quote:
Ten eerste : het ging mij er om, dat het gewoon een mooie quote is.quote:Op maandag 20 januari 2014 15:28 schreef Deshain het volgende:
[..]
Ten eerste dat je geen levenslessen krijgt door TV-dramaseries te kijken.
Ten tweede dat er een kern van waarheid inzit.
Uiteindelijk leiden alles tot lupus inderdaad haha !quote:
En hoe kom je tot die andere inzichten? doordat je leert...quote:Op maandag 20 januari 2014 15:32 schreef Pausmobiel het volgende:
Ik denk dat je karakter en je persoonlijkheid op een gegeven moment wel bepaald is en dat dat niet meer veranderd. Wel geloof ik dat je van visie kan veranderen en meer genuanceerder of juist ongenuanceerder ergens naar kan kijken.
Is natuurlijk een beetje kort door de bocht.quote:Op maandag 20 januari 2014 15:26 schreef K44S het volgende:
Dat mensen veranderen?
Ik hoorde House ( m.d - van die medische serie ) eens zeggen:
"people don't change ... people learn".
Wat vinden/denken jullie ?
In de context geplaatst is het natuurlijk gewoon de pessimistische kijk van een cynische, egotrippende junk welke hij als excuus gebruikt om vooral zelf niet te hoeven veranderen...quote:Op maandag 20 januari 2014 15:30 schreef K44S het volgende:
[..]
Ten eerste : het ging mij er om, dat het gewoon een mooie quote is.
True true...quote:Op maandag 20 januari 2014 15:35 schreef Deshain het volgende:
[..]
In de context geplaatst is het natuurlijk gewoon de pessimistische kijk van een cynische, egotrippende junk welke hij als excuus gebruikt om vooral zelf niet te hoeven veranderen...
quote:Phineas Gage (9 juli? 1823 - 21 mei 1860) was een Amerikaanse spoorwegarbeider, die in 1848 bij de aanleg van een spoorweg een arbeidsongeval kreeg waarbij hij zware schade aan zijn frontale kwabben in de hersenen opliep. Na het ongeval was Gages persoonlijkheid op een opmerkelijke manier veranderd; hij vertoonde onaangepast en asociaal gedrag, terwijl hij voordien een verantwoordelijk, rustig en sociaal aangepast persoon was geweest. De geschiedenis van Phineas Gage vormde een van de eerste aanwijzingen dat specifieke delen van de hersenen een rol spelen in specifieke psychische processen.
Kortom: leren is nergens voor nodig als je een ijzeren staaf tot je beschikking hebt.quote:De staaf, met een doorsnee van 3 centimeter, een lengte van 1 meter en een gewicht van 6 kilogram, schoot met hoge snelheid via de linkerwang door zijn hoofd en beschadigde de frontale kwabben van de hersenen (meer specifiek de cortex orbitofrontalis). Gage was direct na het ongeluk bij bewustzijn en genas binnen 2 maanden. Hij kon lopen, praten en ook zijn geheugen functioneerde normaal. Zijn persoonlijkheid zou echter totaal zijn veranderd. http://nl.wikipedia.org/wiki/Phineas_Gage
It's not lupus, it's never lupus...quote:
Leren uit jouw fouten is een goede les in het leven en biedt je de mogelijkheid om jezelf te ontwikkelenquote:Op maandag 20 januari 2014 15:26 schreef K44S het volgende:
Dat mensen veranderen?
Ik hoorde House ( m.d - van die medische serie ) eens zeggen:
"people don't change ... people learn".
Wat vinden/denken jullie ?
Je hebt helemaal gelijk, sorry dat ik het in mijn eigen woorden wilde verwoorden.quote:Op maandag 20 januari 2014 15:34 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
En hoe kom je tot die andere inzichten? doordat je leert...
Hey, excuses zijn nergens voor nodig joh!quote:Op maandag 20 januari 2014 15:37 schreef Pausmobiel het volgende:
[..]
Je hebt helemaal gelijk, sorry dat ik het in mijn eigen woorden wilde verwoorden.
quote:Op maandag 20 januari 2014 15:36 schreef L-ascorbinezuur het volgende:
Oneens. Zie Phineas Cage.
[..]
[..]
Kortom: leren is nergens voor nodig als je een ijzeren staaf tot je beschikking hebt.
Zou dit ook gelden voor relaties ?quote:Op maandag 20 januari 2014 15:37 schreef complicate het volgende:
[..]
Leren uit jouw fouten is een goede les in het leven en biedt je de mogelijkheid om jezelf te ontwikkelen
Je leest denk ik over het sarcasme heen, misschien toch ook maar wat bijleren.quote:Op maandag 20 januari 2014 15:38 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Hey, excuses zijn nergens voor nodig joh!
Meestal leer je er pas van ná de relatie, dus nadat die is stukgelopen.quote:
Ik denk dat 't raadzaam is dat we dat lesje dan beiden volgenquote:Op maandag 20 januari 2014 15:42 schreef Pausmobiel het volgende:
[..]
Je leest denk ik over het sarcasme heen, misschien toch ook maar wat bijleren.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |