Hoi allemaal,
Ik heb al vanaf mijn 12e last van acné en ondertussen ben ik 17. Ik heb alle producten uit de winkel geprobeerd, inclusief goede verzorging en reiniging natuurlijk, maar niks hielp. Vorig jaar heb ik 4 maanden minocycline geslikt en heb toen moeten stoppen vanwege bijwerkingen. Toen is alles weer terug gekomen, en nog erger dan eerst. In december 2013 ben ik naar de dermatoloog geweest en heb ik doxycycline voorgeschreven gekregen. Ik slik het nu ongeveer 6 weken en ik moet zeggen dat ik behoorlijk snel, na ongeveer 2 weken, al resultaat zag. Alles zag er minder rood/ontstoken uit. Na een maand verdwenen er ook en aantal puistjes en ik zag echt goede vooruitgang. Maar nu 2 weken later begint het weer erger te worden, meer puistjes en meer roodheid. Ik heb op internet gelezen dat er meerdere mensen waren met deze ervaring, dat het na een maand weer erger werd.
Ik zit nu in het dilemma of ik over wil op roaccutane of toch nog even verder kijk. Ik snap dat je geduld moet hebben maar ik zit in mijn examenjaar en zit er niet op te wachten dat die acné op mijn rug en gezicht ook mijn gala verpest en mijn vakantie met vriendinnen na het examen. Ik wil er nu echt vanaf en voor mij is het heel lastig om maar af te wachten óf het weer beter wordt en of het resultaat dan blijft, zeker na de ervaring van minocycline dat het weer erger werd. Bij roaccutane hoor ik heel veel veschillende ervaringen qua bijwerkingen maar voor 99% werkt het wel uitstekend.
Heeft iemand van jullie ervaring met doxycycline op de lange duur of ervaring met roaccutane? Of heeft iemand tips voor mij?