abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_135671288
Onze kat is in de zomer vorig jaar met haar pootje tegen een tafelrand aangesprongen in een enthousiaste bui. Op het moment toen dat gebeurde kon ze niet op haar pootje staan en hinkte ze op drie pootjes rond. Na een nachtje slapen kon ze weer steunen op haar poot.
Destijds heeft mijn vrouw contact opgenomen met de dierenarts en deze gaf aan dat het een gescheurd gewrichtskapseltje kon zijn of een gescheurde spier / pees.
Drie maanden geleden is ze voor haar jaarlijkse controle en inenting geweest en toen heeft haar pootje ook nog wat extra aandacht gekregen. Bewegingen gingen toen normaal en bij voelen etc ook.

We hebben twee katten en af en toe stoeien ze fanatiek.
De laatste week merken we dat ze regelmatig maar dat achterpootje schud of er even aan likt, maar ze blijft er gewoon op steunen.
Haar slaap, drink en eetpatroon is goed. Ze voelt ook niet warm aan en ze is niet afwezig oid.
Voetkussen ziet er goed uit, en als je erop drukt komen ook alle nageltjes normaal naar buiten.

Ze zou eigenlijk moeten afvallen volgens de dierenarts, ook ivm dat pootje.
Ze krijgt nu afgepast eten maar echt heel veel spelen met haar gaat niet lukken omdat ze juist zo fanatiek speelt dat ze erna weer meer last van krijgt normaliter.
Ze heeft sinds de zomer een andere manier van lopen (wat stijver) maar deze is afgelopen week niet veranderd. Af en toe (ze is lui) trekt ze een sprintje tijdens haar dolle minuten en ze kan op haar achterpoten steunen als ze uitgerekt tegen het raam staat.

De dierenarts heeft bij de laatste controle gezegd dat het goed mogelijk is dat ze haar hele leven hier last van zal kunnen houden en dat dat niet ernstig is.
Met dit in onze gedachten, haar normale slaap eet en drink patroon, geen kreunen en haar (super) angst voor de reismand en de dierenarts wil ik eerst hier eens informeren.

Graag zou ik hier eens bij een kattenkenner willen informeren of het gedrag van afgelopen week past bij een gescheurd gewrichtskapsel of gescheurd spiertje?
pi_135671394
Kun je geen second opinion aanvragen bij een andere DA?
pi_135672568
quote:
2s.gif Op zondag 19 januari 2014 12:51 schreef Nemephis het volgende:
Kun je geen second opinion aanvragen bij een andere DA?
Dat kan altijd natuurlijk.
Maar als dit normaal is voor hetgeen wat ze heeft dan wil ik haar dat niet aan doen.
Is enorme stressvol voor haar
pi_135672602
Ik heb alleen maar ervaring met een compleet afgescheurde pees boven in de voorpoot.
die kat kon zijn poot helemaal niet meer gebruiken hierdoor en omdat DA1 zei dat hij zich verstuikt had was het een gemiste kans om dat weer vast te zetten.. na 4 weken bij DA2 kwamen we er met de juiste fotos en scans achter dat de pees kompleet afgescheurd was en nu heeft hij een kunstpees :)

Zolang je kat zijn poot nog beweegt en soms "vergeet" om zielig te doen bijvoorbeeld tijdens spelen dan zal ze er vast wel mee kunnen leven.
pi_135697040
Dankjulliewel. Ik denk dan dat het mee valt bij haar
  maandag 20 januari 2014 @ 00:24:01 #6
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_135704769
Vraag het de digitale dierenarts hier in F&F ;)
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_135709665
Thanks. Zie ik ni pas
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')