Dan moet je even kijken of die stekertjes zwart zijn, dat heeft met oxidatie te maken, je kan datquote:Op zondag 19 januari 2014 11:07 schreef hoas het volgende:
Ik heb 2 halogeenbalkjes die voorzien zijn van 2x10 watt halogeen steeklampjes
Nu heb ik deze vervangen door 2x1,5 watt led steeklampjes
Een balkje doet het goed de andere knippert, hoe kan dat?
Met 1,5 watt en dus minder dan van een fiets?quote:Op zondag 19 januari 2014 11:17 schreef Buikboor het volgende:
yeah, zo ontstaat dus brand......slechte kontakten die knetterheet worden.
ja zijn 2 aparte balkjes van ikea met ieder een eigen trafo, zijn wel 220v gekoppeldquote:Op zondag 19 januari 2014 11:21 schreef JaapB het volgende:
Kans is groot dat je transformator ene te hoog minimaal vermogen heeft om stabiele stroom te leveren voor je led's.
http://www.topledshop.nl/transformator.html
Heeft elk balkje zijn eigen transformator? Zo ja dan eens zien of je misschien beide balkjes op één transformator kunt laten draaien.
Eerste aktie kan zijn om de trafo's te wisselen om te zien of het euvel in de trafo zit. Maar als je een de laagspanningskant kunt koppelen dan zou het probleem opgelost kunnen zijn. Om er ook nog eens een dure trafo voor te moeten kopen maakt de terugverdientijd nogal lang.quote:Op zondag 19 januari 2014 11:24 schreef hoas het volgende:
[..]
ja zijn 2 aparte balkjes van ikea met ieder een eigen trafo, zijn wel 220v gekoppeld
Idd gaan we proberen, die lampjes kosten ook al ¤ 5 pstquote:Op zondag 19 januari 2014 11:26 schreef JaapB het volgende:
[..]
Eerste aktie kan zijn om de trafo's te wisselen om te zien of het euvel in de trafo zit. Maar als je een de laagspanningskant kunt koppelen dan zou het probleem opgelost kunnen zijn. Om er ook nog eens een dure trafo voor te moeten kopen maakt de terugverdientijd nogal lang.
Deze week voor proef van de Action een aantal lampjes meegenomen. Mooi warm wit licht maar wel iets smallere bundel. Kosten daar volgens mij 3,95 euro.quote:Op zondag 19 januari 2014 11:29 schreef hoas het volgende:
[..]
Idd gaan we proberen, die lampjes kosten ook al ¤ 5 pst
dank je voor de tip en ik vind de 220v ledare van de Ikea super om te gebruiken je ziet echt geen verschilquote:Op zondag 19 januari 2014 11:33 schreef JaapB het volgende:
[..]
Deze week voor proef van de Action een aantal lampjes meegenomen. Mooi warm wit licht maar wel iets smallere bundel. Kosten daar volgens mij 3,95 euro.
Je denkt toch niet dat ik de 220v in de 12v geprutst heb toch? Toch?quote:Op zondag 19 januari 2014 12:09 schreef Adfundum het volgende:
Ehm, dat zijn dus 230 volt-lampjes zoals jezelf al zegt, die moeten zonder trafo aangesloten worden. Je hebt die lampjes ook voor 12 volt, met dezelfde aansluiting, daar is wel een trafo/gelijkrichter bij nodig.
Je zou niet de eerste zijn. Waarom plaats je dit plaatje als het compleet off-topic is.quote:Op zondag 19 januari 2014 12:49 schreef hoas het volgende:
[..]
Je denkt toch niet dat ik de 220v in de 12v geprutst heb toch? Toch?
Hij geeft mij een tip, en ik geef hem een tip je hoeft ook niet overal op te reageren.quote:Op zondag 19 januari 2014 13:07 schreef Adfundum het volgende:
[..]
Je zou niet de eerste zijn. Waarom plaats je dit plaatje als het compleet off-topic is.
Ik werk in een verlichtingspeciaalzaak, maar heb echt nog nooit lichtbronnen met GU10 fitting gezien die op een spanning van 12 volt branden.quote:Op zondag 19 januari 2014 12:09 schreef Adfundum het volgende:
Ehm, dat zijn dus 230 volt-lampjes zoals jezelf al zegt, die moeten zonder trafo aangesloten worden. Je hebt die lampjes ook voor 12 volt, met dezelfde aansluiting, daar is wel een trafo/gelijkrichter bij nodig.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |