Hoe bedoel je? Ik heb nergens beweerd dat er een verschil zou zijn. Als je rijk bent, ben je rijk, en valt er vaak wat te halen, of je nu koop of huurt. Wel is het zo dat meer verdienende of vermogende luitjes meestal een eigen woning bezitten.quote:Op zaterdag 18 januari 2014 21:42 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Ik mis (niet geheel onverwacht) nog steeds de onderbouwing wat het verschil daarbij is tussen het hebben van een koopwoning of een gelijkwaardige huurwoning.
Dan zijn we het er dus over eens dat wel of geen koopwoning vanuit het individu gezien totaal niet uitmaakt qua jouw voorspelde criminaliteit? En dat dat dus een totaal loze opmerking was?quote:Op zaterdag 18 januari 2014 21:48 schreef hpeopjes het volgende:
Hoe bedoel je? Ik heb nergens beweerd dat er een verschil zou zijn. Als je rijk bent, ben je rijk, en valt er vaak wat te halen, of je nu koop of huurt. Wel is het zo dat meer verdienende of vermogende luitjes meestal een eigen woning bezitten.
Zijn internetabbo betalen, en daarmee 1200 klonen onderhouden?quote:Op zaterdag 18 januari 2014 21:54 schreef CoolGuy het volgende:
Weten we al wat hpeopjes graag voor leuke dingen doet? In 't vorige topic maakte hij daar een opmerking over maar volgens mij heeft hij nog niet verteld wat hij dan daarmee bedoeld?
Nou ja nee, mijn vraag was serieus, hij refereerde daar aan, en ik vroeg me dan af welke dingen hij dan op doelde, maar blijkbaar wil hij daar geen antwoord op geven.quote:Op zaterdag 18 januari 2014 22:04 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Zijn internetabbo betalen, en daarmee 1200 klonen onderhouden?
Mijn antwoord was ook serieus.quote:Op zaterdag 18 januari 2014 22:07 schreef CoolGuy het volgende:
Nou ja nee, mijn vraag was serieus, hij refereerde daar aan, en ik vroeg me dan af welke dingen hij dan op doelde, maar blijkbaar wil hij daar geen antwoord op geven.
Wat doet het er in godsnaam toe wat ik in mijn privétijd zoal voor leuke dingen doe?quote:Op zaterdag 18 januari 2014 21:54 schreef CoolGuy het volgende:
Weten we al wat hpeopjes graag voor leuke dingen doet? In 't vorige topic maakte hij daar een opmerking over maar volgens mij heeft hij nog niet verteld wat hij dan daarmee bedoeld?
Right. Daarom ben ik dus benieuwd wat je dan voor dingen doet die je niet zou kunnen betalen als je NIET huurt (en dus gekocht hebt). Want blijkbaar is dat niet afhankelijk van de hoogte van je salaris, maar van het feit dat je dus huurt. Nou, dan ben ik dus heel benieuwd naar welke dingen dat dan zijn.quote:Op zaterdag 18 januari 2014 22:09 schreef hpeopjes het volgende:
[..]
Wat doet het er in godsnaam toe wat ik in mijn privétijd zoal voor leuke dingen doe?
Wat er wel toe doet is dat ik ze doe, dat ze geld kosten (soms veel geld), en dat ik het me allemaal kan veroorloven. Omdat ik huur.
Internetabbo kost tientje, klonen heb ik niet. Nee, dat zijn niet de hobby's waar ik op doelde.quote:Op zaterdag 18 januari 2014 22:04 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Zijn internetabbo betalen, en daarmee 1200 klonen onderhouden?
Jij vind 1000 euro zeker veel geld?quote:Op zaterdag 18 januari 2014 22:09 schreef hpeopjes het volgende:
[..]
Wat doet het er in godsnaam toe wat ik in mijn privétijd zoal voor leuke dingen doe?
Wat er wel toe doet is dat ik ze doe, dat ze geld kosten (soms veel geld), en dat ik het me allemaal kan veroorloven. Omdat ik huur.
Next? Nee, als je zo flink bent (en dat ben je als alwetende huizenmarktgoeroe uiteraard) beantwoord je de vraag in plaats van steeds te mekkeren over niet terzake doende suggesties.quote:Op zaterdag 18 januari 2014 22:10 schreef hpeopjes het volgende:
Internetabbo kost tientje, klonen heb ik niet. Nee, dat zijn niet de hobby's waar ik op doelde.
Next!
Dat is vooral afhankelijk van het geld dat ik elke maand overhoud na aftrek van al m'n vaste lasten. En omdat ik goedkoop huur, houd ik veel meer over dan wanneer ik zou hebben gekocht.quote:Op zaterdag 18 januari 2014 22:10 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Right. Daarom ben ik dus benieuwd wat je dan voor dingen doet die je niet zou kunnen betalen als je NIET huurt (en dus gekocht hebt). Want blijkbaar is dat niet afhankelijk van de hoogte van je salaris, maar van het feit dat je dus huurt. Nou, dan ben ik dus heel benieuwd naar welke dingen dat dan zijn.
Dat is nogal een aanname... Beetje huur tegenwoordig is 500,- Dat ben ik netto per maand ook kwijt.quote:Op zaterdag 18 januari 2014 22:13 schreef hpeopjes het volgende:
Dat is vooral afhankelijk van het geld dat ik elke maand overhoud na aftrek van al m'n vaste lasten. En omdat ik goedkoop huur, houd ik veel meer over dan wanneer ik zou hebben gekocht.
Dat zal me ook jeuken, maar ik woon voor hetzelfde geld wel uiterst comfortabel.quote:Dat ik daardoor wat minder comfortabel woon, zal me jeuken. Ik ben toch zowat nooit thuis.
Nee, dat is dus afhankelijk van de hoogte van je salaris. Want als ik mijn salaris neem en ik trek daar mijn vaste lasten van af, dan vraag ik me af of ik die dingen die jij dan doet niet zou kunnen betalen. Dat heeft niks te maken met de woonvorm, maar met de hoogte van je salaris minus je vaste lasten.quote:Op zaterdag 18 januari 2014 22:13 schreef hpeopjes het volgende:
[..]
Dat is vooral afhankelijk van het geld dat ik elke maand overhoud na aftrek van al m'n vaste lasten. En omdat ik goedkoop huur, houd ik veel meer over dan wanneer ik zou hebben gekocht.
Dat ik daardoor wat minder comfortabel woon, zal me jeuken. Ik ben toch zowat nooit thuis.
Ik huur toch echt voor minder.quote:Op zaterdag 18 januari 2014 22:15 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Dat is nogal een aanname... Beetje huur tegenwoordig is 500,- Dat ben ik netto per maand ook kwijt.
In mijn netto lasten zit nog 50% aflossing. En ORV enzo....quote:
Ik vind het niet echt veel nee.quote:Op zaterdag 18 januari 2014 22:18 schreef Maanlander het volgende:
[..]
1000 euro is toch zeker veel geld voor een normaal mens?
Ligt aan je definitie van normaal. Ik lig er bv niet wakker van om een horloge van 2300 euro te kopen (en ik kijk er nu naar een die meer dan het dubbele kost). Sommige mensen vinden dat belachelijk, andere mensen vinden het normaal. Hangt van je definitie van normaal af.quote:Op zaterdag 18 januari 2014 22:18 schreef Maanlander het volgende:
[..]
1000 euro is toch zeker veel geld voor een normaal mens?
Waarschijnlijk verdien je een stuk meer dan ik. Waarschijnlijk kun jij nu al de hobby's doen die je wilt doen, ook al heb je gekocht. Feit blijft: als je goedkoop gehuurd zou hebben, had je nog meer geld overgehouden om nog meer leuke dingen te doen.quote:Op zaterdag 18 januari 2014 22:15 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Nee, dat is dus afhankelijk van de hoogte van je salaris. Want als ik mijn salaris neem en ik trek daar mijn vaste lasten van af, dan vraag ik me af of ik die dingen die jij dan doet niet zou kunnen betalen. Dat heeft niks te maken met de woonvorm, maar met de hoogte van je salaris minus je vaste lasten.
Je blijft er een beetje omheen draaien. Wordt nou eens gewoon concreet. Ik ben namelijk heel benieuwd of ik die dingen niet zou kunnen doen puur vanwege het feit dat ik nou eenmaal gekocht heb.
Niet veel om dagelijks even uit te geven? Wekelijks? Maandelijks?quote:
Dat denk ik ook ja. Dat klopt, ik kan de hobbies die ik heb prima doen. Feit blijft, dat als je anti-kraak woont, had je nóg meer geld over gehouden om nog meer leuke dingen te doen. Het is nogal een open deur die je intrapt. Als je minder uitgeeft aan X, heb je meer om uit te geven aan Y. Ja, doh, logisch. Maar ik geef helemaal niet alles uit, aangezien ik ook nog spaar en zo.quote:Op zaterdag 18 januari 2014 22:21 schreef hpeopjes het volgende:
[..]
Waarschijnlijk verdien je een stuk meer dan ik. Waarschijnlijk kun jij nu al de hobby's doen die je wilt doen, ook al heb je gekocht. Feit blijft: als je goedkoop gehuurd zou hebben, had je nog meer geld overgehouden om nog meer leuke dingen te doen.
Snap je het nu?
En zo is het voor mij precies hetzelfde, ook al verdien ik dan waarschijnlijk minder dan jij. Wat jouw of mijn hobby's precies zijn, doet er verder geen ene ruk toe.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |