abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 18 januari 2014 @ 21:44:41 #1
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_135656717
Welkom 'in het vernieuwde' woningmarkt topic van ons land!

Praat hier over het wel en wee van de Nederlandse woningmarkt!

Untitled.png

%-verandering t.o.v. dezelfde maand een jaar eerder

CBS huizenprijsindex

Aantal huizen verkocht (lopend gemiddelde over 12 maanden)

Bronnen: CBS 1, CBS 2, inflation.eu, CBS 3

Wat wel is toegestaan
Slowchat

Wat niet is toegestaan
Getreiter, gezeik op de man spelen is in de prullenbak verdwijnen.
Dom gelul zoals Stef Blok zal ook verdwijnen.

Heb respect voor de ander, of hij nu aan het huren is, een koophuis heeft of hypotheek aan zichelf wat dan ook!

Keine gewahr voor de grafieken, want ze zijn nogal subjectief eenzijdig ingestoken zeg maar. Statistiek is ondergeschikt aan leugens, en gezien de contribuant...... gaan ze zelfs daarachter ;)
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_135656829
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 januari 2014 21:42 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Ik mis (niet geheel onverwacht) nog steeds de onderbouwing wat het verschil daarbij is tussen het hebben van een koopwoning of een gelijkwaardige huurwoning.
Hoe bedoel je? Ik heb nergens beweerd dat er een verschil zou zijn. Als je rijk bent, ben je rijk, en valt er vaak wat te halen, of je nu koop of huurt. Wel is het zo dat meer verdienende of vermogende luitjes meestal een eigen woning bezitten.
pi_135656862
Ik als koper mis de huurprijs welke dus loodrecht naar boven gaat en invloed heeft op het huurwaardeforfait
  Moderator zaterdag 18 januari 2014 @ 21:54:59 #4
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_135657067
Weten we al wat hpeopjes graag voor leuke dingen doet? In 't vorige topic maakte hij daar een opmerking over maar volgens mij heeft hij nog niet verteld wat hij dan daarmee bedoeld?
Breitling - Instruments for Professionals
pi_135657221
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 januari 2014 21:48 schreef hpeopjes het volgende:
Hoe bedoel je? Ik heb nergens beweerd dat er een verschil zou zijn. Als je rijk bent, ben je rijk, en valt er vaak wat te halen, of je nu koop of huurt. Wel is het zo dat meer verdienende of vermogende luitjes meestal een eigen woning bezitten.
Dan zijn we het er dus over eens dat wel of geen koopwoning vanuit het individu gezien totaal niet uitmaakt qua jouw voorspelde criminaliteit? En dat dat dus een totaal loze opmerking was?
Ik ben diegene waar je moeder je altijd voor gewaarschuwd heeft...
pi_135657448
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 januari 2014 21:54 schreef CoolGuy het volgende:
Weten we al wat hpeopjes graag voor leuke dingen doet? In 't vorige topic maakte hij daar een opmerking over maar volgens mij heeft hij nog niet verteld wat hij dan daarmee bedoeld?
Zijn internetabbo betalen, en daarmee 1200 klonen onderhouden?
  Moderator zaterdag 18 januari 2014 @ 22:07:07 #7
16180 crew  CoolGuy
pi_135657544
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 januari 2014 22:04 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Nou ja nee, mijn vraag was serieus, hij refereerde daar aan, en ik vroeg me dan af welke dingen hij dan op doelde, maar blijkbaar wil hij daar geen antwoord op geven.
pi_135657588
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 januari 2014 22:07 schreef CoolGuy het volgende:
Nou ja nee, mijn vraag was serieus, hij refereerde daar aan, en ik vroeg me dan af welke dingen hij dan op doelde, maar blijkbaar wil hij daar geen antwoord op geven.
Mijn antwoord was ook serieus. :Y
pi_135657614
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 januari 2014 21:54 schreef CoolGuy het volgende:
Wat doet het er in godsnaam toe wat ik in mijn privétijd zoal voor leuke dingen doe?

Wat er wel toe doet is dat ik ze doe, dat ze geld kosten (soms veel geld), en dat ik het me allemaal kan veroorloven. Omdat ik huur.
  Moderator zaterdag 18 januari 2014 @ 22:10:34 #10
16180 crew  CoolGuy
pi_135657682
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 januari 2014 22:09 schreef hpeopjes het volgende:

[..]

Wat doet het er in godsnaam toe wat ik in mijn privétijd zoal voor leuke dingen doe?

Wat er wel toe doet is dat ik ze doe, dat ze geld kosten (soms veel geld), en dat ik het me allemaal kan veroorloven. Omdat ik huur.
Right. Daarom ben ik dus benieuwd wat je dan voor dingen doet die je niet zou kunnen betalen als je NIET huurt (en dus gekocht hebt). Want blijkbaar is dat niet afhankelijk van de hoogte van je salaris, maar van het feit dat je dus huurt. Nou, dan ben ik dus heel benieuwd naar welke dingen dat dan zijn.
pi_135657687
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 januari 2014 22:04 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Internetabbo kost tientje, klonen heb ik niet. Nee, dat zijn niet de hobby's waar ik op doelde.

Next! :7
pi_135657757
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 januari 2014 22:09 schreef hpeopjes het volgende:

[..]

Jij vind 1000 euro zeker veel geld?
pi_135657784
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 januari 2014 22:10 schreef hpeopjes het volgende:
Internetabbo kost tientje, klonen heb ik niet. Nee, dat zijn niet de hobby's waar ik op doelde.

Next! :7
Next? Nee, als je zo flink bent (en dat ben je als alwetende huizenmarktgoeroe uiteraard) beantwoord je de vraag in plaats van steeds te mekkeren over niet terzake doende suggesties.
pi_135657797
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 januari 2014 22:10 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Right. Daarom ben ik dus benieuwd wat je dan voor dingen doet die je niet zou kunnen betalen als je NIET huurt (en dus gekocht hebt). Want blijkbaar is dat niet afhankelijk van de hoogte van je salaris, maar van het feit dat je dus huurt. Nou, dan ben ik dus heel benieuwd naar welke dingen dat dan zijn.
Dat is vooral afhankelijk van het geld dat ik elke maand overhoud na aftrek van al m'n vaste lasten. En omdat ik goedkoop huur, houd ik veel meer over dan wanneer ik zou hebben gekocht.

Dat ik daardoor wat minder comfortabel woon, zal me jeuken. Ik ben toch zowat nooit thuis.
pi_135657843
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 januari 2014 22:12 schreef hoas het volgende:

[..]

Nee, maar 5000 wel. Voor een hobby althans.
pi_135657882
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 januari 2014 22:13 schreef hpeopjes het volgende:
Dat is vooral afhankelijk van het geld dat ik elke maand overhoud na aftrek van al m'n vaste lasten. En omdat ik goedkoop huur, houd ik veel meer over dan wanneer ik zou hebben gekocht.
Dat is nogal een aanname... Beetje huur tegenwoordig is 500,- Dat ben ik netto per maand ook kwijt.

quote:
Dat ik daardoor wat minder comfortabel woon, zal me jeuken. Ik ben toch zowat nooit thuis.
Dat zal me ook jeuken, maar ik woon voor hetzelfde geld wel uiterst comfortabel. ^O^
  Moderator zaterdag 18 januari 2014 @ 22:15:24 #17
16180 crew  CoolGuy
pi_135657888
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 januari 2014 22:13 schreef hpeopjes het volgende:

[..]

Nee, dat is dus afhankelijk van de hoogte van je salaris. Want als ik mijn salaris neem en ik trek daar mijn vaste lasten van af, dan vraag ik me af of ik die dingen die jij dan doet niet zou kunnen betalen. Dat heeft niks te maken met de woonvorm, maar met de hoogte van je salaris minus je vaste lasten.

Je blijft er een beetje omheen draaien. Wordt nou eens gewoon concreet. Ik ben namelijk heel benieuwd of ik die dingen niet zou kunnen doen puur vanwege het feit dat ik nou eenmaal gekocht heb.
pi_135657943
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 januari 2014 22:15 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Dat is nogal een aanname... Beetje huur tegenwoordig is 500,- Dat ben ik netto per maand ook kwijt.
Ik huur toch echt voor minder.
pi_135657987
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 januari 2014 22:16 schreef hpeopjes het volgende:
Ik huur toch echt voor minder.
In mijn netto lasten zit nog 50% aflossing. En ORV enzo....

Maar huur jij maar lekker verder. :D
pi_135657988
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 januari 2014 22:12 schreef hoas het volgende:

[..]

1000 euro is toch zeker veel geld voor een normaal mens?
pi_135658073
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 januari 2014 22:18 schreef Maanlander het volgende:

[..]

Ik vind het niet echt veel nee.
  Moderator zaterdag 18 januari 2014 @ 22:20:21 #22
16180 crew  CoolGuy
pi_135658080
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 januari 2014 22:18 schreef Maanlander het volgende:

[..]

Ligt aan je definitie van normaal. Ik lig er bv niet wakker van om een horloge van 2300 euro te kopen (en ik kijk er nu naar een die meer dan het dubbele kost). Sommige mensen vinden dat belachelijk, andere mensen vinden het normaal. Hangt van je definitie van normaal af.
pi_135658113
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 januari 2014 22:15 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Nee, dat is dus afhankelijk van de hoogte van je salaris. Want als ik mijn salaris neem en ik trek daar mijn vaste lasten van af, dan vraag ik me af of ik die dingen die jij dan doet niet zou kunnen betalen. Dat heeft niks te maken met de woonvorm, maar met de hoogte van je salaris minus je vaste lasten.

Je blijft er een beetje omheen draaien. Wordt nou eens gewoon concreet. Ik ben namelijk heel benieuwd of ik die dingen niet zou kunnen doen puur vanwege het feit dat ik nou eenmaal gekocht heb.
Waarschijnlijk verdien je een stuk meer dan ik. Waarschijnlijk kun jij nu al de hobby's doen die je wilt doen, ook al heb je gekocht. Feit blijft: als je goedkoop gehuurd zou hebben, had je nog meer geld overgehouden om nog meer leuke dingen te doen.

Snap je het nu?

En zo is het voor mij precies hetzelfde, ook al verdien ik dan waarschijnlijk minder dan jij. Wat jouw of mijn hobby's precies zijn, doet er verder geen ene ruk toe.
pi_135658177
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 januari 2014 22:20 schreef hoas het volgende:

[..]

Ik vind het niet echt veel nee.
Niet veel om dagelijks even uit te geven? Wekelijks? Maandelijks?

Ik bedoel, als ik plotsklaps over een bovenmodaal salaris zou beschikken, dan weet ik nog steeds wat 1000 euro voor waarde heeft voor iemand die dat niet verdient. Er zijn er die voor minder per maand rond moeten komen. Dus dan weet ik nog steeds dat het veel geld is. Oude rijken weten dat ook. Nieuwe rijken hebben minder moeite met geld te smijten, naar het schijnt.
  Moderator zaterdag 18 januari 2014 @ 22:24:51 #25
16180 crew  CoolGuy
pi_135658255
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 januari 2014 22:21 schreef hpeopjes het volgende:

[..]

Waarschijnlijk verdien je een stuk meer dan ik. Waarschijnlijk kun jij nu al de hobby's doen die je wilt doen, ook al heb je gekocht. Feit blijft: als je goedkoop gehuurd zou hebben, had je nog meer geld overgehouden om nog meer leuke dingen te doen.

Snap je het nu?

En zo is het voor mij precies hetzelfde, ook al verdien ik dan waarschijnlijk minder dan jij. Wat jouw of mijn hobby's precies zijn, doet er verder geen ene ruk toe.
Dat denk ik ook ja. Dat klopt, ik kan de hobbies die ik heb prima doen. Feit blijft, dat als je anti-kraak woont, had je nóg meer geld over gehouden om nog meer leuke dingen te doen. Het is nogal een open deur die je intrapt. Als je minder uitgeeft aan X, heb je meer om uit te geven aan Y. Ja, doh, logisch. Maar ik geef helemaal niet alles uit, aangezien ik ook nog spaar en zo.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')