Die rente (en de rest van de kosten) heeft je huisbaas ook hoor. Die betaal je dus vrolijk voor hem af, en hij wil er nog wat aan verdienen. 1 + 1 = 2.quote:Op zondag 19 januari 2014 00:44 schreef opgebaarde het volgende:
Vind je het echt zo logisch?
Ik vind het wel apart dat je een mega schuld aangaat (dus rente), aflost, onderhoud etc en onder de streep per maand goedkoper uit bent.
Ja die snap ik zelf maar eigenlijk zou 10% op het geïnvesteerde vermogen al genoeg moeten zijn.quote:Op zondag 19 januari 2014 00:49 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Die rente (en de rest van de kosten) heeft je huisbaas ook hoor. Die betaal je dus vrolijk voor hem af, en hij wil er nog wat aan verdienen. 1 + 1 = 2.
Even een andere invalshoek dan maar:quote:Op zondag 19 januari 2014 00:59 schreef opgebaarde het volgende:
Ja die snap ik zelf maar eigenlijk zou 10% op het geïnvesteerde vermogen al genoeg moeten zijn.
Maar misschien kom je dan wel op dezelfde prijs maar toont wel aan dat er nog wel wat te schaven valt aan de markt
70% gemaximeerd op ik meen 2800 euro bruto ongeveer. Die 2800 euro is bij mij geen 70%..quote:Op zaterdag 18 januari 2014 23:54 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Niet slim dan. Je houdt toch zeker rekening met die mogelijkheid of niet? Je weet dat je, als je ww krijgt, 70% krijgt. Met die 70% moet je je vaste lasten kunnen blijven bekostigen. Als je een huis koopt dat daar overheen gaat, dan ben je niet risico-indekkend bezig.
Even opgezocht. 2967 euro bruto na 2 maandenquote:Op zondag 19 januari 2014 02:14 schreef antfukker het volgende:
[..]
70% gemaximeerd op ik meen 2800 euro bruto ongeveer. Die 2800 euro is bij mij geen 70%
Die 2% loonsverhoging die je nu hooguit krijgt schiet niet op hoorquote:Op zondag 19 januari 2014 00:03 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Of je zorgt dat je gewoon een beter salaris krijgt. Maar dat is lastig want dat betekent dat je zelf verantwoordelijkheid moet nemen en actie moet ondernemen. Stel je voor zeg
Nou.... de VVD is daar ook medeverantwoordelijk voor te houden hoor. Ik denk dat er maar heel weinig partijen in Den Haag niet medeverantwoordelijk zijn voor het ontstaan van de vastgoedzeepbel.quote:Op zondag 19 januari 2014 00:41 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Dat komt door beleid van meerdere decennia en vooral van de politieke partij waar je het niet van verwacht. Inderdaad het is niet de VVD
Yep, dat is ook heel erg vreemd. Komt gewoon omdat de huren van sociale woningen helemaal niet laag zijn en het lenen voor een koopdoos gesubsidieerd word via de HRA.quote:Op zondag 19 januari 2014 00:44 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Vind je het echt zo logisch?
Ik vind het wel apart dat je een mega schuld aangaat (dus rente), aflost, onderhoud etc en onder de streep per maand goedkoper uit bent.
Ontslagvergoedingquote:Op zondag 19 januari 2014 01:16 schreef arjan1112 het volgende:
Je krijgt wel meer mensen met een lage of geen hypotheek denk ik, want de spaarhypotheek is zeg maar afgeschaft verder mag je een schenking ( vervroegde erfenis ? ) en je ontslagvergoeding gebruiken om je hypotheek te verlagen, en misschien de pensioenpremie ook nog..
Er is best veel gebeurt
Sociale huur is wel erg goedkoop, vaak zo'n ¤500 voor een eengezinswoning én wordt daarnaast nog eens gesubsidieerd. De enige vorm van wonen waar geen subsidie op zit is vrije sector huur. Dat is dan ook de reden dat ik nu overweeg te kopen om toch op een of andere manier mee te profiteren en niet als kleine minderheid alles zelf maar te moeten doen.quote:Op zondag 19 januari 2014 11:19 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Yep, dat is ook heel erg vreemd. Komt gewoon omdat de huren van sociale woningen helemaal niet laag zijn en het lenen voor een koopdoos gesubsidieerd word via de HRA.
2%quote:Op zondag 19 januari 2014 02:20 schreef antfukker het volgende:
[..]
Die 2% loonsverhoging die je nu hooguit krijgt schiet niet op hoor
Je moet wel next to nothing verdienen om recht op huursubsidie te krijgen. En ik vind 500 euro huur voor een 40 jaar oude huurwoning gewoon krankzinnig veel geld.quote:Op zondag 19 januari 2014 11:23 schreef OngeschiktX het volgende:
[..]
Sociale huur is wel erg goedkoop, vaak zo'n ¤500 voor een eengezinswoning én wordt daarnaast nog eens gesubsidieerd. De enige vorm van wonen waar geen subsidie op zit is vrije sector huur. Dat is dan ook de reden dat ik nu overweeg te kopen om toch op een of andere manier mee te profiteren en niet als kleine minderheid alles zelf maar te moeten doen.
Ja de VVD speelt al een decennia een zeer kwalijke rol. Puur gericht op stemmers ipv landsbelangquote:Op zondag 19 januari 2014 11:18 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Nou.... de VVD is daar ook medeverantwoordelijk voor te houden hoor. Ik denk dat er maar heel weinig partijen in Den Haag niet medeverantwoordelijk zijn voor het ontstaan van de vastgoedzeepbel.
Ook de meeste MKB bedrijven vallen onder CAO's welke gewoon verhogingen kennen, dus deze bewering klopt weer eens niet. Je kunt voor inspiratie misschien beter nu naar de kerk gaan in die zwarte kousen rand waar je woont, daar vertelt men nog meer realistische sprookjes dan jij doet.quote:Op zondag 19 januari 2014 11:23 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
2%![]()
Mensen die werkzaam zijn in het MKB zitten vaak al sinds 2008 op de nullijn.
ja dat geintje heeft mij 89.000 euro gekost voor 23 jaar trouwe dienst.quote:Op zondag 19 januari 2014 11:22 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Ontslagvergoeding![]()
Euhm.... die krijgen de meeste mensen die tegenwoordig ontslagen worden om bedrijfseconomische redenen echt niet hoor. En de mensen die wel een gouden handdruk krijgen hebben dat echt niet nodig om hun hypotheek mee af te lossen.
Nee... er is maar heel weinig gebeurd, dit kabinet hervormd niet. Ze verhogen enkel de lasten in de hoop dat er voorbij de waarnemingshorizon ook nog een toekomt ligt.
Ik betaal nu 750/maand voor een 2-kamer woning van 120 jaar oud met de helft van de oppervlakte van zo'n sociale huurwoning. En dat is echt niet omdat ik hier nu zo graag wil wonen, maar omdat ik toen ik hier kwam wonen niet sociaal kon huren en ook niet kon kopen. Dus ja sociale huur is wel belachelijk goedkoop, zeker met huursubsidie.quote:Op zondag 19 januari 2014 11:25 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Je moet wel next to nothing verdienen om recht op huursubsidie te krijgen. En ik vind 500 euro huur voor een 40 jaar oude huurwoning gewoon krankzinnig veel geld.
Dus?quote:Op zondag 19 januari 2014 02:14 schreef antfukker het volgende:
[..]
70% gemaximeerd op ik meen 2800 euro bruto ongeveer. Die 2800 euro is bij mij geen 70%..
Tja of sociale huurbouw duur of goedkoop is hangt van de regio af, omdat de huurprijs niet afhankelijk is van de locatie.quote:Op zondag 19 januari 2014 11:28 schreef OngeschiktX het volgende:
[..]
Ik betaal nu 750/maand voor een 2-kamer woning van 120 jaar oud met de helft van de oppervlakte van zo'n sociale huurwoning. En dat is echt niet omdat ik hier nu zo graag wil wonen, maar omdat ik toen ik hier kwam wonen niet sociaal kon huren en ook niet kon kopen. Dus ja sociale huur is wel belachelijk goedkoop, zeker met huursubsidie.
Om uit te gaan van de locaties waar de meeste mensen willen wonen waar ook de particuliere huren hoog liggen en hierdoor de sociale huren relatief goedkoop zijn zou het meest logische zijn. Maar aangezien dit een topic van extremen is gaan we de particuliere huurprijzen in schubekutteveen met de socialehuurprijzen in hartje centrum amsterdam vergelijken.quote:Op zondag 19 januari 2014 13:08 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Tja of sociale huurbouw duur of goedkoop is hangt van de regio af, omdat de huurprijs niet afhankelijk is van de locatie.
Dit klopt helemaal...quote:Op zondag 19 januari 2014 13:19 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Om uit te gaan van de locaties waar de meeste mensen willen wonen waar ook de particuliere huren hoog liggen en hierdoor de sociale huren relatief goedkoop zijn zou het meest logische zijn. Maar aangezien dit een topic van extremen is gaan we de particuliere huurprijzen in schubekutteveen met de socialehuurprijzen in hartje centrum amsterdam vergelijken.
Dat is dus erg weinig geld.quote:Op zondag 19 januari 2014 11:25 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Je moet wel next to nothing verdienen om recht op huursubsidie te krijgen. En ik vind 500 euro huur voor een 40 jaar oude huurwoning gewoon krankzinnig veel geld.
Zonder duurdere woningen kunnen de woningcorporaties niet bestaan.quote:Ton per woning te kort
Na vijftig jaar wordt de hypotheek op een huurwoning door de corporatie afgelost. Zetten we de huuropbrengsten in die vijftig jaar af tegen alle in dezelfde periode gemaakte kosten dan komt een corporatie gemiddeld ¤ 100.000,- per woning tekort. Dit wordt de ‘onrendabele top’ genoemd. Dit tekort is de laatste jaren flink gestegen omdat de maximaal toegestane huurprijs voor sociale nieuwbouw met maar acht procent steeg, tegenover een stijging van de kosten voor het bouwen van zo’n woning met vijftien procent. Met name door hogere aannemersprijzen, de vraag naar grotere woningen, hogere kwaliteitseisen en stijgende grondprijzen.
http://www.dekey.nl/top/o(...)-sociale-huurwoning/quote:Onzichtbare subsidies
Corporaties verhuren hun sociale huurwoningen onder de marktwaarde. Voor de marktwaarde van een sociale huurwoning wordt gemiddeld uitgegaan van 4,5% van de WOZ-waarde. Het verschil tussen de marktwaarde en de kale huur die de corporaties rekenen, is eigenlijk een subsidie voor sociale huurders.
Als je het relateert aan de 'markt' prijzen wel maar als je kijkt naar de inkomsten van de doelgroep niet. Een modaal salaris is netto zo'n 1800 euro, dan is die 500 euro ineens niet zo goedkoop meer.quote:Op zondag 19 januari 2014 11:23 schreef OngeschiktX het volgende:
[..]
Sociale huur is wel erg goedkoop, vaak zo'n ¤500 voor een eengezinswoning én wordt daarnaast nog eens gesubsidieerd. De enige vorm van wonen waar geen subsidie op zit is vrije sector huur. Dat is dan ook de reden dat ik nu overweeg te kopen om toch op een of andere manier mee te profiteren en niet als kleine minderheid alles zelf maar te moeten doen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |