Nee. Jij wilt graag in het oude systeem met torenhoge huizenprijzen voort blijven kabbelen zie ik. Wat is er mis mee om je huis op 1 inkomen te baseren en het andere inkomen vrij te besteden? Of allebei parttime te werken?quote:Op zondag 19 januari 2014 00:04 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Bravo..... want vrouwen hebben maar 1 recht.... en ze zijn ook veel beter in staat de kinderen fatsoenlijk op te voeden. De man hoort de doekoes te verdienen en de heg te knippen
Slechts? Dat vind ik in het huidige fiscale klimaat meer dan ik verwacht had.quote:
Aangezien iedereen een dak boven zijn hoofd nodig heeft is het niet realistisch om te denken dat iedereen dan maar moet zorgen voor een beter salaris. Ergo, de huizenprijzen/huren zijn te hoog.quote:Op zondag 19 januari 2014 00:03 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Of je zorgt dat je gewoon een beter salaris krijgt. Maar dat is lastig want dat betekent dat je zelf verantwoordelijkheid moet nemen en actie moet ondernemen. Stel je voor zeg
Zo zou je het ook kunnen bekijken. De mens betaald nu eenmaal niet graag belasting en banksters maken handig gebruik van die kennis.quote:Op zondag 19 januari 2014 00:09 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Slechts? Dat vind ik in het huidige fiscale klimaat meer dan ik verwacht had.
Dat zijn er niet veel, want voor "je huis gelijk hebben" wordt je afgestraft door de belastingdienst. Lenen of bijlenen of overwaarde opnemen wordt (werd) aangemoedigd.quote:Op zondag 19 januari 2014 00:04 schreef monkyyy het volgende:
Huren, hypotheek... Hoeveel mensen zijn woningbezitters met afbetaalde hypotheek, zijn daar cijfers van?
Daar is niks mis mee. Als je dan nog slimmer bent, huur je een recreatiewoning voor weinig, of ga je net als hpeopjes antikraak wonen in een tranendal en kun je wellicht 1,5 inkomen vrij besteden.quote:Op zondag 19 januari 2014 00:08 schreef Maanlander het volgende:
Wat is er mis mee om je huis op 1 inkomen te baseren en het andere inkomen vrij te besteden? Of allebei parttime tewerken?
Dat zeg ik, de huizenprijzen zijn nog te hoog..quote:Op zondag 19 januari 2014 00:06 schreef Donnie-Brasco het volgende:
[..]
In de perfecte wereld wel ja, maar in deze tijd zijn er maar weinig die dat kunnen.
Een dak boven zn hoofd ja. Maar dat hoeft niet per se in een koopwoning te zijn. Je hebt recht op een woning, niet per se een koopwoning. Als je je dat laatste niet kunt veroorloven, dan zorg je maar dat je meer gaat verdienen.quote:Op zondag 19 januari 2014 00:09 schreef Maanlander het volgende:
[..]
Aangezien iedereen een dak boven zijn hoofd nodig heeft is het niet realistisch om te denken dat iedereen dan maar moet zorgen voor een beter salaris. Ergo, de huizenprijzen/huren zijn te hoog.
We mogen volgens de OP niet over een zekere minister praten in dit topic maar deze minister heeft er wel voor gezorgd dat inmiddels kopen goedkoper is dan huren, en er is geen wachtlijst.quote:Op zondag 19 januari 2014 00:12 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Een dak boven zn hoofd ja. Maar dat hoeft niet per se in een koopwoning te zijn. Je hebt recht op een woning, niet per se een koopwoning. Als je je dat laatste niet kunt veroorloven, dan zorg je maar dat je meer gaat verdienen.
Of terwijl.... de HRA is een subsidie aan de banksector.quote:Op zondag 19 januari 2014 00:11 schreef Maanlander het volgende:
[..]
Dat zijn er niet veel, want voor "je huis gelijk hebben" wordt je afgestraft door de belastingdienst. Lenen of bijlenen of overwaarde opnemen wordt (werd) aangemoedigd.
quote:Op zondag 19 januari 2014 00:12 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Een dak boven zn hoofd ja. Maar dat hoeft niet per se in een koopwoning te zijn. Je hebt recht op een woning, niet per se een koopwoning. Als je je dat laatste niet kunt veroorloven, dan zorg je maar dat je meer gaat verdienen.
Tja, als je geld genoeg had gehad dan had je hier allemaal geen issues mee gehad. Ergo, ga maar proberen aan je eigen situatie wat te veranderen in plaats van dat zogenaamd te doen voor je medemens.quote:Op zondag 19 januari 2014 00:13 schreef Maanlander het volgende:
[..]
We mogen volgens de OP niet over een zekere minister praten in dit topic maar deze minister heeft er wel voor gezorgd dat inmiddels kopen goedkoper is dan huren, en er is geen wachtlijst.
Praat geen onzin gast...quote:Op zondag 19 januari 2014 00:13 schreef Maanlander het volgende:
We mogen volgens de OP niet over een zekere minister praten in dit topic
Ehm... Bij huren betaal je de koopprijs + onderhoud + belastingen + winstmarge... Dus ja, kopen is goedkoper...quote:maar deze minister heeft er wel voor gezorgd dat inmiddels kopen goedkoper is dan huren, en er is geen wachtlijst.
http://www.woningmarktcijfers.nl/downloads/201008_HRA_studie.pdfquote:Op zondag 19 januari 2014 00:04 schreef monkyyy het volgende:
Huren, hypotheek... Hoeveel mensen zijn woningbezitters met afbetaalde hypotheek, zijn daar cijfers van?
quote:500.000 huishoudens hebben een eigen huis zonder hypotheek.
ca. 500.000quote:Op zondag 19 januari 2014 00:16 schreef monkyyy het volgende:
[..]
http://www.woningmarktcijfers.nl/downloads/201008_HRA_studie.pdf
Pagina 10:
[..]
Nou, voor 1 keer zoek ik iets voor je op, omdat het niet teveel moeite is. Uit de OP:quote:
Niet exact 500.000?quote:
En je bent niet in staat die mededeling op waarde te schatten? Als in: je mag best commentaar leveren, maar doe het met onderbouwing, niet als een roeptoeterende slingeraap ...quote:Op zondag 19 januari 2014 00:19 schreef Maanlander het volgende:
Nou, voor 1 keer zoek ik iets voor je op, omdat het niet teveel moeite is. Uit de OP:
"Wat niet is toegestaan:
Getreiter, gezeik op de man spelen is in de prullenbak verdwijnen.
Dom gelul zoals Stef Blok zal ook verdwijnen."
Je hoeft niet zo door te drammen, ik heb al gemeld dat ik geenzin heb om te gaan zoeken. Dat jij met de boeken op schoot zit te fokken moet je zelf weten, ik ga die discussie niet aan.quote:Op zondag 19 januari 2014 00:24 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
(OW, wacht ff, onderbouwen is niet je sterkste kant... Ik heb je immers al diverse keren gevraagd om bronnen...)
Zou het (heel, heel, heel misschien) zo kunnen zijn dat je geen zin hebt om te zoeken omdat je stellingen gebaseerd zijn op je onderbuikgevoelens?quote:Op zondag 19 januari 2014 00:28 schreef Maanlander het volgende:
Je hoeft niet zo door te drammen, ik heb al gemeld dat ik geenzin heb om te gaan zoeken. Dat jij met de boeken op schoot zit te fokken moet je zelf weten,
Toch vreemd dat je je dan wel je onderbuikgevoelens op een internetforum gooit. Hit & run very hard tactiek ofzo?quote:ik ga die discussie niet aan.
Ja, ik ga nu lopen.quote:Op zondag 19 januari 2014 00:33 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Zou het (heel, heel, heel misschien) zo kunnen zijn dat je geen zin hebt om te zoeken omdat je stellingen gebaseerd zijn op je onderbuikgevoelens?
[..]
Toch vreemd dat je je dan wel je onderbuikgevoelens op een internetforum gooit. Hit & run very hard tactiek ofzo?
Stop die energie maar in het regelen van een beter inkomen.quote:
Ik ook. Lekker even uitwaaien op eigen grond.quote:
Dat komt door beleid van meerdere decennia en vooral van de politieke partij waar je het niet van verwacht. Inderdaad het is niet de VVDquote:Op zondag 19 januari 2014 00:13 schreef Maanlander het volgende:
[..]
We mogen volgens de OP niet over een zekere minister praten in dit topic maar deze minister heeft er wel voor gezorgd dat inmiddels kopen goedkoper is dan huren, en er is geen wachtlijst.
Vind je het echt zo logisch?quote:Op zondag 19 januari 2014 00:16 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
..]
Ehm... Bij huren betaal je de koopprijs + onderhoud + belastingen + winstmarge... Dus ja, kopen is goedkoper...
Briljant weer dit...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |