Als het er heel veel schijnen te zijn, kun je vast wel een bron boven water toveren toch? Bv. het CBS...quote:Op zaterdag 18 januari 2014 23:51 schreef Maanlander het volgende:
Ik ken hun naam niet. Het schijnen er wel veel te zijn inmiddels.
Ooh ja? Ooit wel eens van de double dip gehoordquote:Op zaterdag 18 januari 2014 23:52 schreef hpeopjes het volgende:
Op de bodem van de markt zou ik ook maximaal lenen hoor. Er kan je dan toch niks meer gebeuren.
Niet slim dan. Je houdt toch zeker rekening met die mogelijkheid of niet? Je weet dat je, als je ww krijgt, 70% krijgt. Met die 70% moet je je vaste lasten kunnen blijven bekostigen. Als je een huis koopt dat daar overheen gaat, dan ben je niet risico-indekkend bezig.quote:Op zaterdag 18 januari 2014 23:52 schreef Donnie-Brasco het volgende:
[..]
Ken er behoorlijk wat in mijn directe omgeving. Eén daarvan ontslagen, kan het huis niet meer betalen en moet het verkopen en blijft zitten met een fikse rest schuld.
Nogmaals... Bron?quote:Op zaterdag 18 januari 2014 23:53 schreef Maanlander het volgende:
Dat is juist het probleem met de woningmarkt, hele volksstammen hebben dat gedaan. Niet alleen Henk en Ingrid, maar ook Diederik en Myrthe, want je moet natuurlijk wel een beetje op stand blijven wonen.
Het betreft hier begin jaren 80.quote:Op zaterdag 18 januari 2014 23:52 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Nee, en dat is logisch. Toen ze het kochten kostte een brood 2 ct. En konden ze huren voor 8 gulden per maand.
QFT....quote:Op zaterdag 18 januari 2014 23:53 schreef Maanlander het volgende:
[..]
Dat is juist het probleem met de woningmarkt, hele volksstammen hebben dat gedaan. Niet alleen Henk en Ingrid, maar ook Diederik en Myrthe, want je moet natuurlijk wel een beetje op stand blijven wonen.
Als je op stand wil wonen dan wil je dat dus vooral voor de buitenwereld? Volgens mij koop je een woning omdat je er zelf graag wil wonen, niet om andere mensen die er totaal niet toe zouden moeten doen de ogen uit te steken.quote:Op zaterdag 18 januari 2014 23:53 schreef Maanlander het volgende:
[..]
Vreemd... toen ik een huis ging huren werd mij door kopers alleen maar verteld dat ik mijn geld over de schutting smeet.quote:Op zaterdag 18 januari 2014 23:55 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Als je op stand wil wonen dan wil je dat dus vooral voor de buitenwereld? Volgens mij koop je een woning omdat je er zelf graag wil wonen, niet om andere mensen die er totaal niet toe zouden moeten doen de ogen uit te steken.
Laten we het nou niet over posities gaan hebben Xeno, want dat trucje wat je nu toepast kun je altijd toepassen, dus het zegt niks, maar het bekt wel lekker natuurlijk.quote:Op zaterdag 18 januari 2014 23:53 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Ooh.... maar realiseer je dan maar wel dat jij ook profiteert van hun simpele wezen. Dat maakt het voor jou mogelijk om je positie te verbeteren, feitelijk geef je commentaar op het geen wat jouw positie mogelijk maakt. Je zou je dus wel eens wat dankbaarder mogen opstellen tegenover al die idioten
De meesten krijgen echter geen ban voor door posten met een kloon tijdens een ban. En daarvoor en daarna heel schizofreen postenquote:Op zaterdag 18 januari 2014 23:22 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
tja... wie heeft vroeger wel niet 1 of meerdere klonen gehad op fok?
Maar dat was vroeger
Doe dan maar eens een linkje naar een woning die begin jaren 80 voor 14k in guldens gekocht is en 1 miljoen in euro's waard is geweest, en nu helaas nog maar 6 ton in euro's.quote:Op zaterdag 18 januari 2014 23:55 schreef Maanlander het volgende:
[..]
Het betreft hier begin jaren 80.
quote:Op zaterdag 18 januari 2014 23:50 schreef Maanlander het volgende:
Ik denk dat je je daar niet teveel op moet fixeren. Ik ken wel oudere mensen die ooit een woonboerderijtje hebben gekocht voor 14.000 gulden. Met land. Dat hele spul was in de hoogtijdagen een miljoen waard. Nu nog iets van 6 ton. Ik geloof niet, dat ze weg willen.
Wat ook waar was, maar dat is een reactie op iets wat ik niet zeg. Ik zeg dat veel mensen een huis kochten dat groter was dan dat van vrienden, of in ieder geval niet kleiner dan dat van vrienden, want je moet wel 'op stand' blijven. Nou, dat is niet zo heel erg slim. Net als huren niet zo heel slim is.quote:Op zaterdag 18 januari 2014 23:56 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Vreemd... toen ik een huis ging huren werd mij door kopers alleen maar verteld dat ik mijn geld over de schutting smeet.
Ik ga voor jou geenbron opzoeken je bent als je in dit topic post toch zelf ook wel op de hoogte van de situatie van vele hypotheekslaven?quote:Op zaterdag 18 januari 2014 23:53 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Als het er heel veel schijnen te zijn, kun je vast wel een bron boven water toveren toch? Bv. het CBS...
Och... men was in die tijd ook heel erg paranoide m.b.t. users die zich negatief uitlieten over het kopen van een woning m.b.v. geleend geldquote:Op zaterdag 18 januari 2014 23:57 schreef 99.999 het volgende:
De meesten krijgen echter geen ban voor door posten met een kloon tijdens een ban. En daarvoor en daarna heel schizofreen posten.
Ja, dat ben ik. Jij stelt echter dat velen in de problemen zitten. Dus dan kom je als je achter je woorden staat ook met een bron daarvan.quote:Op zaterdag 18 januari 2014 23:58 schreef Maanlander het volgende:
Ik ga voor jou geenbron opzoeken je bent als je in dit topic post toch zelf ook wel op de hoogte van de situatie van vele hypotheekslaven?
Precies, ontslagen, faillisementen, echtscheidingen...quote:Op zaterdag 18 januari 2014 23:52 schreef Donnie-Brasco het volgende:
[..]
Ken er behoorlijk wat in mijn directe omgeving. Eén daarvan ontslagen, kan het huis niet meer betalen en moet het verkopen en blijft zitten met een fikse rest schuld.
Dat ligt er aan wat je wel of niet slim vind en wat de werkelijke uitkomst blijkt te zijn. Jarenlang was het doorrollen naar een nieuwe grotere woning heel erg slim en was huren je geld wegsmijten.quote:Op zaterdag 18 januari 2014 23:58 schreef CoolGuy het volgende:
Wat ook waar was, maar dat is een reactie op iets wat ik niet zeg. Ik zeg dat veel mensen een huis kochten dat groter was dan dat van vrienden, of in ieder geval niet kleiner dan dat van vrienden, want je moet wel 'op stand' blijven. Nou, dat is niet zo heel erg slim. Net als huren niet zo heel slim is.
Of je zorgt dat je gewoon een beter salaris krijgt. Maar dat is lastig want dat betekent dat je zelf verantwoordelijkheid moet nemen en actie moet ondernemen. Stel je voor zegquote:Op zondag 19 januari 2014 00:01 schreef Maanlander het volgende:
[..]
Precies, ontslagen, faillisementen, echtscheidingen...
Een huis moet je gewoon kopen op 1 salaris. Daarom zijn de huizen ook nu nog gewoon te duur. Er gaat nog wel wat van af de komende jaren tot de daling de inflatie ontmoet...
Ja man. Een kloon roeptoetert wat, en jij beschouwd dat als bevestiging van je eigen standpunt..quote:Op zondag 19 januari 2014 00:01 schreef Maanlander het volgende:
Dream on.quote:Een huis moet je gewoon kopen op 1 salaris. Daarom zijn de huizen ook nu nog gewoon te duur. Er gaat nog wel wat van af de komende jaren tot de daling de inflatie ontmoet...
Nou, aangezien je in de situatie die ik beschrijf het huis niet voor jezelf koopt maar vooral om wat anderen van je huis vinden is dat simpelweg niet slim. Een huis koop je voor jezelf, niet voor anderen.quote:Op zondag 19 januari 2014 00:02 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Dat ligt er aan wat je wel of niet slim vind en wat de werkelijke uitkomst blijkt te zijn. Jarenlang was het doorrollen naar een nieuwe grotere woning heel erg slim en was huren je geld wegsmijten.
Maar het kan verkeren.
Bravo..... want vrouwen hebben maar 1 recht.... en ze zijn ook veel beter in staat de kinderen fatsoenlijk op te voeden. De man hoort de doekoes te verdienen en de heg te knippenquote:Op zondag 19 januari 2014 00:01 schreef Maanlander het volgende:
Een huis moet je gewoon kopen op 1 salaris. Daarom zijn de huizen ook nu nog gewoon te duur. Er gaat nog wel wat van af de komende jaren tot de daling de inflatie ontmoet...
slechts 14%quote:Op zondag 19 januari 2014 00:04 schreef monkyyy het volgende:
Huren, hypotheek... Hoeveel mensen zijn woningbezitters met afbetaalde hypotheek, zijn daar cijfers van?
In de perfecte wereld wel ja, maar in deze tijd zijn er maar weinig die dat kunnen.quote:Op zondag 19 januari 2014 00:01 schreef Maanlander het volgende:
[..]
quote:Op zondag 19 januari 2014 00:06 schreef Donnie-Brasco het volgende:
[..]
In de perfecte wereld wel ja, maar in deze tijd zijn er maar weinig die dat kunnen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |