Ah, dus als je als gezin 2 inkomens hebt, werk je je de vernieling in?quote:Op zaterdag 18 januari 2014 23:37 schreef ComplexConjugate het volgende:
Kopen op 2 inkomens was jarenlang de standaard.
wel als je maximaal leent van de bank en je huis koopt op het hoogtepunt.quote:Op zaterdag 18 januari 2014 23:40 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Ah, dus als je als gezin 2 inkomens hebt, werk je je de vernieling in?
Vraag het die mensen zelf, zou ik zeggen. Niet vergeten een traytje pils mee te nemen!quote:Op zaterdag 18 januari 2014 23:36 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Je komt wat lullig uit je woorden (feitelijk zeg je dat de kinderen zich uit de naad moeten werken)
Niet bepaald, al is het wel Nederlands voor gevorderden. Als ik dat bedoeld had, had ik een komma achter 'huizenbezitters' moeten zetten.
[quote]maar buiten dat, heb je nog bronnen voor je beweringen dat er in jouw buurt kennelijk veel huizen staan waarvan de eigenaren zich 'helemaal de vernieling' in moeten werken?
Je bent een simpele ziel als je maximaal leent.quote:Op zaterdag 18 januari 2014 23:41 schreef Maanlander het volgende:
[..]
wel als je maximaal leent van de bank en je huis koopt op het hoogtepunt.
Hoe woon jij? Je krijgt immers mensen ónder de vloer.quote:Op zaterdag 18 januari 2014 23:39 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Maar natuurlijk, zij vertellen dat allemaal stuk voor stuk aan jou onder het genot van een paar blikken bier (ik krijg hier direct een beeld bij van witte plastic tuinstoeltjes).
Ik krijg hier mensen onder de vloer die onder het genot van een goed glas wijn vertellen hoe goed ze hun financiële situatie op orde hebben. Makkelijk he?
Het ligt er allemaal maar aan met wat voor soort mensen je om gaat. Ik ben blij dat ik niet om ga met mensen die dit soort problemen hebben.
Hoe dat zo?quote:Op zaterdag 18 januari 2014 23:41 schreef Maanlander het volgende:
wel als je maximaal leent van de bank en je huis koopt op het hoogtepunt.
'Afwachten' inderdaad. Nu dus nog niet. Mensen die begin jaren '90 kochten hebben er ook goed aan verdiend.quote:Op zaterdag 18 januari 2014 23:39 schreef Maanlander het volgende:
[..]
Jij gaf net ook aan dat je hetzelfde denkt, namelijk een goede investering afwachten.
Da's inderdaad een 100x betere investering. Maar dan wordt de kans dat ik bij justitie in het vizier kom wel aanzienlijk, en dat ervaar ik als minder prettig. Dat heb ik er dan weer niet voor over.quote:Geld uitgeven aan een hoop stenen is geen goede investering, dat is een gok. Als je wilt investeren koop je een kilo coke en een pak Omo.
Je wilt niet weten hoeveel mensen dat gedaan hebben. Of overwaarde opnemen voor een ieuwe caravan oid.quote:Op zaterdag 18 januari 2014 23:43 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Je bent een simpele ziel als je maximaal leent.
Ehm, jij poneert een stelling. Ik vraag JOU om bronnen...quote:Op zaterdag 18 januari 2014 23:41 schreef hpeopjes het volgende:
Vraag het die mensen zelf, zou ik zeggen. Niet vergeten een traytje pils mee te nemen!
Welnee... koop gewoon een kilo lidocaïne en verkoop dat als coke aan toeristen.quote:Op zaterdag 18 januari 2014 23:39 schreef Maanlander het volgende:
Als je wilt investeren koop je een kilo coke en een pak Omo.
quote:Op zaterdag 18 januari 2014 23:43 schreef FrankElst het volgende:
[..]
Hoe woon jij? Je krijgt immers mensen ónder de vloer.
En wijn zegt niks. De Lidl verkoopt ook wijn.
Ik zou het niet weten, waarom hebben er nu zoveel mensen problemen? Waarom huren mensen stilzwijgend van de bank?quote:Op zaterdag 18 januari 2014 23:43 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Hoe dat zo?
Je maandlast ten tijde van kopen is X, die wordt er toch niet hoger van als naderhand blijkt dat je op het hoogtepunt hebt gekocht, of wellicht op 75% van het HP? En of je maximaal geleend hebt veranderd je maandlast ook niet.
Joh, neem mij lekker wat kwalijk!quote:Op zaterdag 18 januari 2014 23:45 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Ehm, jij poneert een stelling. Ik vraag JOU om bronnen...
Dan niet aankomen met het argument dat ik het JOUW bronnen zelf moet gaan vragen. (Hint: jouw bronnen bestaan niet)
Ja, henk de installatiemonteur en Ingrid de kapster. Dat lijken me inderdaad de meest snuggere mensen die ook goed nadenken over waar ze hun krabbel onder gaan zetten. Natuurlijk loopt dat niet goed af.quote:Op zaterdag 18 januari 2014 23:45 schreef Maanlander het volgende:
[..]
Je wilt niet weten hoeveel mensen dat gedaan hebben. Of overwaarde opnemen voor een ieuwe caravan oid.
Henk de installatiemonteur en Ingrid de kapster in een huis van 4 ton. Je kan wel nagaan dat dat nooit goed af kan lopen.
De taalnazi uithangen kan in [KLB]quote:Op zaterdag 18 januari 2014 23:43 schreef FrankElst het volgende:
Hoe woon jij? Je krijgt immers mensen ónder de vloer.
Ik denk dat je je daar niet teveel op moet fixeren. Ik ken wel oudere mensen die ooit een woonboerderijtje hebben gekocht voor 14.000 gulden. Met land. Dat hele spul was in de hoogtijdagen een miljoen waard. Nu nog iets van 6 ton. Ik geloof niet, dat ze weg willen.quote:Op zaterdag 18 januari 2014 23:44 schreef hpeopjes het volgende:
Je kunt heus geld verdienen met huizen, maar het hangt wel van je timing af.
Too easy.... hele bevolkingsgroepen werden op die manier verleid tot het kopen van een huis.quote:Op zaterdag 18 januari 2014 23:43 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Wie heeft er problemen dan? En wie huurt van de bank?quote:Op zaterdag 18 januari 2014 23:46 schreef Maanlander het volgende:
Ik zou het niet weten, waarom hebben er nu zoveel mensen problemen? Waarom huren mensen stilzwijgend van de bank?
Ik ken hun naam niet. Het schijnen er wel veel te zijn inmiddels.quote:Op zaterdag 18 januari 2014 23:50 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Wie heeft er problemen dan? En wie huurt van de bank?
Hele bevolkingsgroepen zijn dan ook niet al te snugger. Geld uitgeven wat je nog niet hebt, maximaal lenen, dan moet je geen al te helder licht zijn als je niet snapt dat dat niet echt heel erg handig is.quote:Op zaterdag 18 januari 2014 23:50 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Too easy.... hele bevolkingsgroepen werden op die manier verleid tot het kopen van een huis.
Ze zouden immers toch meer gaan verdienen in de toekomst.
Zelfs nu is het nog heel normaal om maximaal te lenen, dat is immers de enige reden waarom huizenprijzen niet verder willen dalen, mensen met onderwaarde en een groep kopers die nog steeds happy is om hun nek door de strop te steken.
Nee, en dat is logisch. Toen ze het kochten kostte een brood 2 ct. En konden ze huren voor 8 gulden per maand.quote:Op zaterdag 18 januari 2014 23:50 schreef Maanlander het volgende:
Ik denk dat je je daar niet teveel op moet fixeren. Ik ken wel oudere mensen die ooit een woonboerderijtje hebben gekocht voor 14.000 gulden. Met land. Dat hele spul was in de hoogtijdagen een miljoen waard. Nu nog iets van 6 ton. Ik geloof niet, dat ze weg willen.
Ken er behoorlijk wat in mijn directe omgeving. Eén daarvan ontslagen, kan het huis niet meer betalen en moet het verkopen en blijft zitten met een fikse rest schuld.quote:Op zaterdag 18 januari 2014 23:43 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Dat is juist het probleem met de woningmarkt, hele volksstammen hebben dat gedaan. Niet alleen Henk en Ingrid, maar ook Diederik en Myrthe, want je moet natuurlijk wel een beetje op stand blijven wonen.quote:Op zaterdag 18 januari 2014 23:52 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Hele bevolkingsgroepen zijn dan ook niet al te snugger. Geld uitgeven wat je nog niet hebt, maximaal lenen, dan moet je geen al te helder licht zijn als je niet snapt dat dat niet echt heel erg handig is.
Ooh.... maar realiseer je dan maar wel dat jij ook profiteert van hun simpele wezen. Dat maakt het voor jou mogelijk om je positie te verbeteren, feitelijk geef je commentaar op het geen wat jouw positie mogelijk maakt. Je zou je dus wel eens wat dankbaarder mogen opstellen tegenover al die idiotenquote:Op zaterdag 18 januari 2014 23:52 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Hele bevolkingsgroepen zijn dan ook niet al te snugger. Geld uitgeven wat je nog niet hebt, maximaal lenen, dan moet je geen al te helder licht zijn als je niet snapt dat dat niet echt heel erg handig is.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |