abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_135655967
Ik heb mijn laminaat binnen en ben het nu aan het leggen. Nu ben ik bij de voordeur aanbeland waar een stuk hout ligt wat een stuk hoger is dan de rest van de betonnen vloer. Als ik hier laminaat op leg dan voel je een duidelijk hoogteverschil tussen de planken (vervelend als je geen schoenen aanhebt) en als ik het door ga met aanleggen dan ben ik bang dat de boel kapot wordt gelopen.

Ter illustratie:

De drempel is ook al helemaal niet mooi, mede dankzij de verbouwingen. Heeft iemand suggesties wat je hiermee kunt doen? :)
pi_135656050
Wat is de functie van die plank?
pi_135656057
Een nieuwe brede drempel erop leggen?
pi_135656153
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 januari 2014 21:27 schreef hoas het volgende:
Wat is de functie van die plank?
Volgens mij is deze onderdeel van mijn de gehele voorgevel van mijn woning dat als een moderne blokkendoos in elkaar is geklikt. De plank loopt ook door onder de andere muren.

quote:
0s.gif Op zaterdag 18 januari 2014 21:27 schreef Fripsel het volgende:
Een nieuwe brede drempel erop leggen?
Dat gaat het hoogteverschil alleen maar verergeren lijkt me?
pi_135656257
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 januari 2014 21:30 schreef PostNLpostbezorger het volgende:

[..]

Volgens mij is deze onderdeel van mijn de gehele voorgevel van mijn woning dat als een moderne blokkendoos in elkaar is geklikt. De plank loopt ook door onder de andere muren.

[..]

Oke en hoeveel mm/cm is het hoogteverschil dan?
pi_135656905
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 januari 2014 21:30 schreef PostNLpostbezorger het volgende:

[..]

[..]

En dat is erg omdat?
pi_135657113
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 januari 2014 21:32 schreef hoas het volgende:

[..]

Oke en hoeveel mm/cm is het hoogteverschil dan?
Het is veel te veel om te kunnen compenseren met ondervloer. Morgen kan ik het exact voor je opmeten.

quote:
0s.gif Op zaterdag 18 januari 2014 21:50 schreef Fripsel het volgende:

[..]

En dat is erg omdat?
Omdat dat ontzettend irritant loopt, niet mooi is en pijnlijk kan zijn.
  zaterdag 18 januari 2014 @ 22:00:36 #8
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_135657305
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 januari 2014 21:25 schreef PostNLpostbezorger het volgende:
Ik heb mijn laminaat binnen en ben het nu aan het leggen. Nu ben ik bij de voordeur aanbeland waar een stuk hout ligt wat een stuk hoger is dan de rest van de betonnen vloer. Als ik hier laminaat op leg dan voel je een duidelijk hoogteverschil tussen de planken (vervelend als je geen schoenen aanhebt) en als ik het door ga met aanleggen dan ben ik bang dat de boel kapot wordt gelopen.

Ter illustratie:
[ afbeelding ]

De drempel is ook al helemaal niet mooi, mede dankzij de verbouwingen. Heeft iemand suggesties wat je hiermee kunt doen? :)
Daar had je beter voor het leggen van je laminaat aan kunnen denken. :P

Maar ik zou de drempel 'verlengen' met een stuk hout in de kleur van je laminaat zodat je in ieder geval die naad kan wegwerken. Een hele mooie afwerking ga je nooit meer krijgen.
pi_135657568
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 januari 2014 21:55 schreef PostNLpostbezorger het volgende:

[..]

Het is veel te veel om te kunnen compenseren met ondervloer. Morgen kan ik het exact voor je opmeten.

[..]

dan zal het enkele milimeters zijn kun je evt netjes verhogen met egaline en dan over een meter of zo.
2e optie is het afschaven van de plank
3e optie om er een deurmat overheen te leggen.
pi_135657931
Optie 4 is leren lopen, wie loopt daar nou dan? Er stapt geen normaal mens zo kort over een dorpel/drempel.
pi_135658137
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 januari 2014 22:16 schreef Buikboor het volgende:
Optie 4 is leren lopen, wie loopt daar nou dan? Er stapt geen normaal mens zo kort over een dorpel/drempel.
Echt netjes is het niet, nou ja dat is mijn mening.
pi_135658291
Dan hak je het weg met een hamer houtbeitel, 10 min. werk en leg je het laminaat er over heen.
pi_135664675
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 januari 2014 21:55 schreef PostNLpostbezorger het volgende:

[..]

[..]

Je loopt eroverheen als je naar binnen komt? Wat is daar pijnlijk aan?
pi_135686133
Aangezien het de voordeur is, kun je het niet oplossen met behulp van een deurmat?
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')