abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 18 januari 2014 @ 20:27:45 #1
277226 Bakst1
JE WEET ZELF!!
pi_135652788
Hallo,

Ik ben op zoek naar een oplossing voor een probleempje thuis.
Even een simpel plaatje om de situatie uit te leggen:
http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/811/sl9v.png (copy/paste deze link)

Rechts het huis dus. In de uiterste hoek van het huis staat de modem. Aan de andere kant van het huis staat de router, dit omdat er ook een woonboot is, waar ik dus woon, en waar ik ook bereik van wifi wil hebben. Er loopt dus een internetkabel van de modem naar de andere kant van het huis waar de router staat.

Nu het probleem. Ik heb een tweede, betere router gekocht omdat ik in mijn woonboot en mijn ouders in het huis allebei een smart tv hebben gekocht en hiermee een goede verbinding willen. Het liefst wil ik de oude router bij de modem en de smart tv in het huis hebben staan zodat ik de smart tv daar met een internetkabel aan kan sluiten en dat dit niet draadloos hoeft. Maar, nu wil ik de nieuwe router dus op de plek van de oude router zetten en dit op de een of andere manier aan elkaar koppelen. Kan ik de oude router als een soort koppeling gebruiken?
Dus modem-->oude router en oude router-->smart tv + nieuwe router. Dan heeft de smart tv in huis dus goede verbinding omdat dit met internetkabel is en heb ik ook een goed bereik in de woonboot.

Ik hoop dat mijn verhaal een beetje duidelijk is. Ik heb het een en ander opgezocht maar ik ben niet zo thuis in de wereld van routers etc.
Qua instellingen en configuraties in de router weet ik het meeste wel te vinden, dus als ik daar iets moet veranderen moet dat geen probleem zijn.

Oude router is trouwens een Belkin N+ en nieuwe router is Sitecom WLR-8100

Groetjess
pi_135653378
Gebruik een lan poort op de ene router en koppel deze aan een lan poort op de andere router.
Zet ook DHCP uit op 1 router.
pi_135653383
dat kan ja, alleen mogen ze geen ip adressen gaan uitdelen in hetzelfde subnet.
Dus ofwel bij de nieuwe router dhcp uitzetten en hem slechts als access point laten dienen, ofwel de nieuwe router een nieuwe range laten uitdelen. voorkeur is het eerste.

verder zou je nog de pringles bus truc kunnen gebruiken om het signaal naar de woonboot te verbeteren. In dit geval kan het signaal prima worden gericht.
pi_135653606
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 januari 2014 20:37 schreef Adames het volgende:
dat kan ja, alleen mogen ze geen ip adressen gaan uitdelen in hetzelfde subnet.
Dus ofwel bij de nieuwe router dhcp uitzetten en hem slechts als access point laten dienen, ofwel de nieuwe router een nieuwe range laten uitdelen. voorkeur is het eerste.

verder zou je nog de pringles bus truc kunnen gebruiken om het signaal naar de woonboot te verbeteren. In dit geval kan het signaal prima worden gericht.
Denk je niet dat de nieuwe router meer verbindingen kan beheren dan de oude router?
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_135654061
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 januari 2014 20:41 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

Denk je niet dat de nieuwe router meer verbindingen kan beheren dan de oude router?
Ik denk dat dat geen hol uit maakt. 254 adressen is in thuis apparaten ongeveer de max, zowel via wifi als bekabeld.
  dinsdag 21 januari 2014 @ 17:27:16 #6
277226 Bakst1
JE WEET ZELF!!
pi_135766285
Bedankt voor jullie antwoorden, ik heb al een beetje zitten proberen voordat ik hier wat postte maar kwam er niet echt uit.

Anyway, oude router zet ik bij de modem en tv en ik verander niets aan de instellingen? De nieuwe router zet ik dan op de plek van de oude router en van de nieuwe router zet ik dhcp uit.
Hoe gaat de bekabeling van modem-->oude router-->nieuwe router? Van modem naar WAN-poort van de oude router en vandaar naar de WAN-poort van de nieuwe router? Of moet het dan weer in LAN-poort?

Dan ga ik dat even proberen, en anders knal ik er wel een pringlesbus op ofzo.
pi_135770744
dat laatste moet via een lan-poort inderdaad.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')